Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!

Vierailija
02.12.2017 |

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!

Kommentit (497)

Vierailija
81/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Moskovassa ja koen Helsingin tuppukyläksi, jossa on monia kaupungin haittoja (mm. Moskovaan verrattuna surkea julkinen liikenne), mutta ei lainkaan kaupungin etuja (monikulttuurisuus, aito kaupungin rytmi, räikeä erilaisuus). 

Toinen Helsingin ongelma on se, että se vetää puoleensa anonyymejä ihmisiä. Täällä Moskovassa ei tulisi kuulonkaan, ettei oman talon asukkaiden asioita tiedetä. Kaupungin sisälle muodostuu tiiviitä pienyhteisöjä (talot ja korttelit), jotka Helsingistä puuttuvat kokonaan.

Valitettavasti Suomen kokoinen maa ei pysty kunnollista kaupunkia synnyttämään. On vain kaupunkeja matkivia tuppukyliä. Asukkaita täytyy olla vähintään kolme neljä miljoonaa ennen kuin todellinen kaupunkikulttuuri pääsee kehittymään.

Tuo on totta, ettei Suomessa ole todellisia suurkaupunkeja ollenkaan, mutta siitä olen eri mieltä etteikö Helsingissä (ja missä vaan kaupungissa) muodostuisi talo-/kortteli-/kaupunginosakohtaisia yhteisöjä. Näin ollut kaikissa kaupungeissa, joissa olen asunut. On myös itsestä kiinni miten tutustuu ja rakentaa yhteisöllisyyttä. Esim. Pienen lapsen vanhemmalle tai koiranomistajalle tosi helppoa löytää vertaisiaan.

Vierailija
82/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Helsingissä muuta vikaa ole kuin se, että raha ei riitä. Jos perheellä on kyky ottaa 350 000 asuntolaina, niin sillä saa huikeasti enemmän elämisen laatua maalla kuin Helsingin liepeillä. 

Kyllä mekin voisimme muuttaa johonkin Hlesingin seutuville, jos olisi varaa nykyiseen 180-neliön uudehkoon taloon ja yli hehtaarin tonttiin, mutta kun ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa jos jotkut tykkää :) kauhean usein saa täällä lukea viestejä että Helsinkiin muutetaan työnperässä ja ollaan niin ärsyyntyneitä kun ei pystytä asumaan kauempana että töihin pääsisi nopeasti.

Täytyy myöntää että itse vihaisin asua Helsingissä. Kohtalaisien usein sinne on mentävä kavereitten takia kun siellä moni asuu eivätkä suostu oikein koskaan kaupungin ulkopuolelle kulkemaan. Minä sitten täältä pk-seutujen kehyskunnasta menen heille päin sen vajaan tunnin matkani. Se liikenteen määrä stressaa ja ärsyttää joka kerta. Ja se että siellä on aina kylmää,tuulista ja lähes aina likaista ja märkää. Kun ei siellä lumi kauaa talvella maassa ehi olemaan ennenkuin ihmis ja automassat on se sulattaneet loskaksi ja katoaa lopulta pienikin lumi määrä kokonaan. En myöskään näe Helsinkiä kovin kauniina, minun silmiini se näyttää pelkltä betonierämaalta jossa minimaalisia puistolänttejä siellä täällä... 

Aina niin helpottunut olo kun pääsee takaisin kotiinpäin - vaikka asun kaupunkini keskustan laitamilla, on vieressä peltoa ja metsää kuin maalla olisi. Ja niin rauhaisaa. Asuin elämäni 24 ekaa vuotta Espoossa ja kyllästyin jo siellä siihen alati kasvavaan liikenteen ja ihmisten määrään. Kunhan elämäntilanne sallii, muutan vielä kokonaan maalle x)

Vaan niin me ihmiset ollaan erilaisia. Joillekin se kaupungin sykkeessä elo ja äänimaailma ja muu tuo elämään iloa, minulle se toisi vain stressia ja ahistusta. Vastaavasti  sitten jotkut ahistuvat pikkukaupunkien elämästä. Hyvä että jokaiselle on se oma paikka kuitenkin jossain.

Kaikille on onneksi paikkansa maailmassa. Käyminen on silti eri asia kuin asuminen. Ja kaupunkien sisällä on tosi erilaisia alueita, niissäkin jokaiselle omansa.

Vierailija
84/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras paikka myös mun mielestä. Itsekin junan tuomana tänne tullut mutta niin tykästynyt paikkaan. Ihanat merenrantareitit ja kaikenlaista tapahtumaa. Palveluissa, kaupoissa, ravintoloissa ja harrastuksissa tarjontaa yllin kyllin. Julkiset liikennepalvelut niin hyvät ettei autoa tarvitse. Ja se tietty yhteisöllisyys vaikkapa tuo ravintolapäivä, kirpparit you name it. Kaikille on täällä jotain eikä kukaan kyttää minkälainen oot ja mitä teet ❤️❤️❤️. Jos joku ikävä puoli pitää sanoa niin asumisen kalleus on se muita ei sitten olekaan.

Vierailija
85/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samoissa tunnelmissa ap:n kanssa. Muutin vuosituhannen vaihteessa opiskelemaan Helsinkiin ja muutamaa ulkomailla asuttua vuotta lukuun ottamatta olen edelleen viihtynyt hyvin Helsingissä. Asuin abivuoden loppuun erään pikkukaupungin kyläpahasessa. Sekä ko. pikkukaupungissa että sen kylissä oli todella ahdistava ja kyräilevä ilmapiiri. Vanhempani olivat aikanaan muuttaneet ko. paikkakunnalle töiden takia ja he olivat ainoat akateemiset ihmiset koko kylässä. Jo nuo kaksi asiaa (ei "paljasjalkaisuus" ja akateeminen loppututkinto) riittivät siihen, että olimme paikallisten silmissä kummajaisia ja juoruilujen aihe. Aivan sairasta.

Edelleen olen sitä mieltä, että Helsinki on aivan huippukaupunki kansainvälisestikin ajatellen. Esim. töiden puolesta Lontoossa asuneena arvostan Helsingin puhdasta hengitysilmaa, ruukattomuutta, helppoja kulkuyhteyksiä, päivähoitoa, mutkatonta työ- ja keskustelukulttuuria jne. Lisäksi Helsingin viihde- ravintola- ja kulttuuritarjonta on ainakin omaan tarpeeseeni enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
86/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun täällä helsingissä nyt pakon edessä ja täytyy sanoa, että päinvastaiset kokemukset kuin ap:llä. Kauhea hell hole.

Ainoastaan julkinen liikenne on plussaa, mutta ei se ollut huono sielläkään, mistä lähdin. Mikään ei tunnu toimivan, joka paikka repsottaa ja muutenkin on harmaa ja ankea mesta. Kaikki on aivan tolkuttoman kallista ja häiriökäyttäytymistä on joka puolella.

Odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen muuttamaan pois täältä.

Vierailija
87/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on HIV ja hepatiitti, en voisi viettää näin railakasta seksielämää missään pikkukaupungissa, Stadissa se onnistuu! Huumeitakin on helposti saatavilla Puhoksen ostarilta.

Vierailija
88/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka täällä käy vaan jossain Stockkan hulluilla päivillä tai jouluostoksilla ja pyörii jossain Forumin ja Kampin kauppakeskuksen väliä ja on sitä mieltä että Hesa on kauhee paikka ei kyllä kannattaisi mielipidettä vielä muodostaa. Helsingissä pitää käydä monessa paikassa kierrellä siellä sun täällä niin löytyy se oikea stadi.

Vierailija
89/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on liian pieni ja tylsä oman makuun, mutta toki jos Suomessa haluaa pysyä ei vaihtoehtoja paljon ole.

Vierailija
90/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet asunut niin vähän aikaa. Hesalaiset on todella jäykkiä ja ns ystävällisyys päälleliimattua.

Minusta just toisinpäin. Maalla ollaan kyllä ystävällisiä, mutta se on nimenomaan päälleliimattua, koska et ole heidän pikku pitäjästä kotoisin niin et kuulu joukkoon vaikka mitä tekisit. Sitten selän takana puhutaan paskaa, tai no ei nyt suoranaisesti, kunhan vaan kauhistellaan ja päivitellään että olipas tuo mirja nyt taas lihonut ja taas sillä on uusi poikaystäväkin ja oli kyllä kamalan väriseksi tukkansa värjännyt.

Helsingissä ihmisiin ei suhtauduta erilailla riippuen siitä mistä olet kotoisin, korkeintaan ollaan ystävällisen kiinnostuneita, jos joku on muualta. Kaikki kuuluvat joukkoon.

Vierailija
91/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki paikat on paskoja ja urpoja, itse asun mieluummin Shanghaissa ja Hong kongissa

Vierailija
92/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina asunut Helsingissä, joten muusta en tiedä. Eikö muualla muka ole tuollaista mitä ap kuvaili?!

Ei ole. Esim Tampere on olevinaan se kakkoskaupunki, muttei täällä näe juurikaan erilaisia ihmisiä. Pari punkkaria ja goottia ja muut sitten ihan samanlaista geneeristä massaa. Paljon rasistipersuja.

Siinä ilmoittautui heti ensimmäinen suvaitsematon natsirasisti. Pysy vaan siellä mansessa, Helsinkiin ei tuollaista suvaitsemattomuutta kaivata. Täällä kaikki saavat olla vapaasti mitä ovat.

Eiväthän saaneet. Ne teltta- ja Autoleirit purettiin väkisin.

Vierailija
93/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu täällä on yleisesti ottaen ehkä tylympää. Minäkään en viihdy kaikkialla Helsingissä mutta sitten on niitä ihania paikkoja. Riippuu ihan. Täällä on kaikki lähellä, autoa ei tarvi.

Vierailija
94/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex stadinkundi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.

Ap

Mene itikseen pyörimään ja tule sitten kertomaan suvaitsevaisuudesta.

Mikä tää Itis-juttu on? Se on ihan siisti ja monipuolinen kauppakeskus. Ei turvaton, eikä millään tavalla outo. Käyn siellä usein enkä ymmärrä mitä vikaa siinä on.

Niinpä. Tämä Itis-pelko on osin muualla asuvien omituinen asenne. Esim. eräs ei-helsinkiläinen ystäväni oli kesällä käymässä Helsingissä ja kävimme myös Itiksessä ostoksilla. Kaveri oli ihan järkyttynyt "kuin ulkomailla olis, onpa paljon tummaihoisia, pelottaa, no oho olipa täällä siistit vessat ihme kyllä, mikä paikka tämä oikein on, onko tämä todella venäläisten ruokien myymälä, miten uskallat ostaa täältä"... olin vilpittömästi että what! Käyn Itiksessä noin kerran kuussa enkä tajua mitä pelottavaa ko. kauppakeskusksessa mahtoi olla ei-helsinkiläiselle ystävälleni. Iso, siisti ja hyvin vartioitu hiljattain uudistettu kauppakeskus. Asun Kalliossa ja etenkin talviaikaan käyn jouluostoksilla mieluummin Itiksessä kuin keskustasta, koska Itiksestä kaikki saa saman katon alta eikä tarvitse tarpoa räntäsateessa. Plus Itiksessä on oikeasti hyvät ilmaiset vessat ja paljon kivoja kahviloita joissa pitää taukoa ostosten välissä.

Vierailija
95/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootahan kun pääset vielä ulkomaille asti.

Aah, tuo mystinen Ulkomaa, aina parempi kuin Suomi :D

Fakta toki on, että maailmassa on kivempia kaupunkeja kuin Helsinki, ainakin ilmaston ja hintatason osalta. Toisaalta naiivia kuvitella, että mikä tahansa "Ulkomaa" olisi suuremmalla todennäköisyydellä parempi paikka kuin Helsinki.

Vierailija
96/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.

Ap

Mikä tää Itis-juttu on? Se on ihan siisti ja monipuolinen kauppakeskus. Ei turvaton, eikä millään tavalla outo. Käyn siellä usein enkä ymmärrä mitä vikaa siinä on.

Niinpä. Tämä Itis-pelko on osin muualla asuvien omituinen asenne. Esim. eräs ei-helsinkiläinen ystäväni oli kesällä käymässä Helsingissä ja kävimme myös Itiksessä ostoksilla. Kaveri oli ihan järkyttynyt "kuin ulkomailla olis, onpa paljon tummaihoisia, pelottaa, no oho olipa täällä siistit vessat ihme kyllä, mikä paikka tämä oikein on, onko tämä todella venäläisten ruokien myymälä, miten uskallat ostaa täältä"... olin vilpittömästi että what! Käyn Itiksessä noin kerran kuussa enkä tajua mitä pelottavaa ko. kauppakeskusksessa mahtoi olla ei-helsinkiläiselle ystävälleni. Iso, siisti ja hyvin vartioitu hiljattain uudistettu kauppakeskus. Asun Kalliossa ja etenkin talviaikaan käyn jouluostoksilla mieluummin Itiksessä kuin keskustasta, koska Itiksestä kaikki saa saman katon alta eikä tarvitse tarpoa räntäsateessa. Plus Itiksessä on oikeasti hyvät ilmaiset vessat ja paljon kivoja kahviloita joissa pitää taukoa ostosten välissä.

Asun Stadissa ja Itikseen tai Itään ei ole mitään asiaa.

Samaa skeidaa on koko Itä täynnä, valkoiselle ovat no go alueita Vuosaari, Meri-Rastila, Itäkeskus, Kontula, Herttoniemi, Roihuvuori, Pihlajamäki jne. ja veikkaan, että Kalasatamastakin tulee tulevaisuudessa samanlainen kulttuurinkehto.

Vierailija
97/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ominaisuus onkin se, että ketään ei kiinnosta hittoakaan, mutta asunto hinta-laatusuhde on kyllä aivan 1/5 joka kyllä henkilökohtaisesti on se yksi asia mikä tekee kaupungista viihtyvän. Jos asut Espoossa, niin alat jo tarvitsemaan autoa, koska 5e seutulippu on jo saatanan kallis eikä Espoossa ole yhtään mitään.

Vierailija
98/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sää kyllästyt kun vuodet menee.

Vierailija
99/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Itse asun tampereella ja tääl on nii ahdasmielistä porukkaa ettei mitää rajaa. :(

Missä päin Tamperetta oikein asutte ja liikutte kun näin koette? Itsekin asun (ja aina asunut) Tampereella enkä ole huomannut porukan olevan mitenkään erityisen ahdasmielistä... Sitten taas ne kerrat kun olen Helsingissä käynyt, niin olen kokenut porukan olevan töykeää ja ylimielistä. Katselevat nenänvarttaan pitkin erityisesti niitä joista selvästi huomaa, etteivät ole "stadilaisia".

Vierailija
100/497 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asun Stadissa ja Itikseen tai Itään ei ole mitään asiaa.

Samaa skeidaa on koko Itä täynnä, valkoiselle ovat no go alueita Vuosaari, Meri-Rastila, Itäkeskus, Kontula, Herttoniemi, Roihuvuori, Pihlajamäki jne. ja veikkaan, että Kalasatamastakin tulee tulevaisuudessa samanlainen kulttuurinkehto.

Hei provoilija; mitenköhän ne Vuosaaren, Kontulan, Herttoniemen jne. suomena äidinkielenään (valkoihoisia) pärjäävät enemmistönä noilla alueilla jos kerran ovat no-go alueita valkoisille? Vuosaaressa suomi äidinkielenä 69%, Kontulassa 66%, Herttoniemessä 78%, Itäkeskuksessa 71% jne. Aika kovia tyyppejä mahtavat olla kun kuitenkin pärjäävät noissa ulkomaalaismafian valtaamissa ghetoissa? Mäkin olen miettinyt, jos muuttaisin jossain vaiheessa Kalliosta Puotila-Itis akselille. Olen töissä itä-Helsingissä ja lyhyt työmatka houkuttelisi. Ei pelota "no-go" alueet :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä