Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!
Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.
Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö-juttuja Tampereesta tässä ketjussa. Ootteko koskaan kattoneet ympärillenne Treellä? Tää on aivan täynnä rastoja ja nistejä! Ei todellakaan mitään rasistipersuja. Kommaripaikka tää on.
Rastat, nistit ja spurgut ei kyllä kumoa mitenkään rasistipersuja. No joo, rastat ei ehkä kiihkeimpiin lukeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina asunut Helsingissä, joten muusta en tiedä. Eikö muualla muka ole tuollaista mitä ap kuvaili?!
Ei ole. Esim Tampere on olevinaan se kakkoskaupunki, muttei täällä näe juurikaan erilaisia ihmisiä. Pari punkkaria ja goottia ja muut sitten ihan samanlaista geneeristä massaa. Paljon rasistipersuja.
Vai että rasistipersua?
Sehän on varmasti automaattisesti sun mielestäsi rasismia jos joku ei ole multikultin ihannoitsija tai ei satu haluamaan koko maatamme täyteen erään uskontokunnan fasisteja.
Missäs vaalipiirissä se Halla-aho aina kerää miltei maan kovimman äänisaaliin?
Ymmärrän.
Muutin vuosi sitten halvemmalle alueelle.
Kaipaan kaunista Helsinkiä ja monipuolista kulttuuria.
Me emme sinua maalaismoukkaa halua tänne pilaamaan kotikaupunkiamme, mene takaisin landelle juntti.
Olen asunut Helsingissä, Tampereella, Espoossa ja eräässä pienessä maaseutukaupungissa, jota en nimeä, jotta en paljastu. Viimeksi mainittu oli aivan kaamea paikka. Ei ikinä enää. Kaikki tuntevat toisensa ja juorut saavuttavat hetkessä koko kaupungin. Persutaivas.
Tampereella viihdyin, mutta siellä oli vaikea olla erilainen. Tästä on kyllä aikaa jo 30 vuotta, joten asiat ovat saattaneet muuttua.
Helsinki on jollain lailla kasvoton.
Espoo on loistopaikka. Saa asua luonnon keskellä, mutta silti kaikki palvelut ovat lähellä. Ja stadiin pääsee helposti, jos on sinne asiaa.
Asun pienehkössä kaupungissa Pirkanmaalla. Käyn suht usein Helsingissä rentoutumassa, virkistymässä, shoppailemassa, kulttuuririennoissa yms. Ja kyllä myös mielestäni Helsinki on tosi kiva kaupunki! Häiriökäyttäytymistä en muista nähneeni oikeastaan ikinä, vaikka aseman nurkilla toki hengailee monenlaista hiippailijaa. Milloinkaan en ole kokenut oloani uhatuksi öisillä kaduillakaan. Hupaisalta tuntuu, kun kotikaupungissani kuulen ihmisten puhuvan miten kamala paikka Hesa on. Nämä ovat lähinnä niitä, jotka eivät siellä ikinä edes käy...
Tuo on se plussa.
Miinuksena asuminen on kallista, etenkin jos haluaa viihtyisälle paikalle (ei ajallisesti pitkiä työmatkoja, mutta ympärillä muutakin kuin harmaita kerrostaloja).
Alle 300 000 euron asuntobudjetilla (1 hlö) en muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Helsingissä, Tampereella, Espoossa ja eräässä pienessä maaseutukaupungissa, jota en nimeä, jotta en paljastu. Viimeksi mainittu oli aivan kaamea paikka. Ei ikinä enää. Kaikki tuntevat toisensa ja juorut saavuttavat hetkessä koko kaupungin. Persutaivas.
Tampereella viihdyin, mutta siellä oli vaikea olla erilainen. Tästä on kyllä aikaa jo 30 vuotta, joten asiat ovat saattaneet muuttua.
Espoo on loistopaikka. Saa asua luonnon keskellä, mutta silti kaikki palvelut ovat lähellä. Ja stadiin pääsee helposti, jos on sinne asiaa.
Espoo ei ole kaupunki, se on moottoritieliittymä. Espoolta puuttuvat kaikki kaupunkia määrittelevät tekijät. Sillä ei ole keskustaa, ei pääkatua. ei rautatieasemaa, ei bussiasemaa. Haulikolla pelloille ammuttuja taloryppäitä sillä täällä. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina asunut Helsingissä, joten muusta en tiedä. Eikö muualla muka ole tuollaista mitä ap kuvaili?!
No ei. Pikkukaupungeissa ja kylissä juoritaan, solvataan, kadehditaan, pelätään, eristetään erilaiset. On vain yksi tapa olla ja elää ja se määräytyy niiden junttien mukaan, jotka ovat vähintään 6 sukupolvea asuneet siellä ja ovat sukua toisilleen kaikki. Yleensä ne on jotain lahkolaisia. Villein harrastus Tupperware-bileet.
Syntyperäisenä ei osaa nähdä Helsinkiä muualta muuttaneen silmin. Ei ole sitä kokemusta, kuinka muutetaan pois junttikylästä Helsinkiin ja ollaan juurettomia. Sitä kuuluu pieneen vähemmistöön kotikaupungissaan. Aina jos porukassa tulee puhetta aiheesta, niin kaikki muut ovat muualta muuttaneita ja puhuvat Helsingistä siitä näkökulmasta. Minulle ei ole sitä paikkkaa, minne haikailla takaisin, Helsinki on minulle kuin vesi kalalle, en näe sitä.
Mä ainakin muutan pois täältä syksyllä. Palkat ei ole oikeasti yhtään sen isommat kuin muuallakaan, ne on ne tietyt johtoportaan hommat mistä maksetaan, mutta rivityöntekijällä aivan sama ja kun fakta on se, että se opiskelijakaveri tienaa Rovaniemellä 300€/kk enemmän ihan sen takia, kun sinne ei ole tulijoita. Sinne asti en ole menossa, vaan joko Tampere tai Jyväskylä ja sieltä pääsee junalla Helsinkiin, jos tarve. Pankki lupaili 180.000€ asuntolainaa ja mitä sillä saa? Jonkun 25m2 kopin, ellei sitten halua muuttaa itään tai Vantaalle ja kumpikaan ei todellakaan houkuta. Myös jos haluaa asuntoon saunan, niin sitä saa kyllä ettiä. Sekä kun on vuosia tullut asuttua, niin eipä sitä omalta asuinalueelta hirveän kauaksi enää lähde, kuin kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo on loistopaikka. Saa asua luonnon keskellä, mutta silti kaikki palvelut ovat lähellä. Ja stadiin pääsee helposti, jos on sinne asiaa.Espoo ei ole kaupunki, se on moottoritieliittymä. Espoolta puuttuvat kaikki kaupunkia määrittelevät tekijät. Sillä ei ole keskustaa, ei pääkatua. ei rautatieasemaa, ei bussiasemaa. Haulikolla pelloille ammuttuja taloryppäitä sillä täällä. :)
Vantaa on aivan sama.
Vielä kun opettelet kirjoittamaan paras, ei parhain.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun opettelet kirjoittamaan paras, ei parhain.
https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/parhain
Oho, sehän on oikein...
Synnyin Helsingissä ja täällä olen suurimman osan elämästäni asunut. Välillä olen asunut ulkomailla miljoonakaupungeissa mutta on sitä Keski-Suomessakin hetki kaupunkielämää tullut kokeiltua. Helsingin lähikunnissakin on melkein kymmenen vuotta tullut asuttua. Nyt taas palasin juurilleni Helsinkiin. Ei liian isoa eikä tungosta, mutta tarpeeksi jotta on elämää ympärillä. Liikkumaan pääsee autolla ja julkisilla. Oman turvallisuuden takia ei tarvitse pelätä. Tänne jään varmaan eläkeikään asti ellei työ kutsu muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin suurin ongelma on ihmiset jotka luulee olevansa jotain erityistä. Joka kulmassa tulee vastaan tyyppi jolla on vaarin fedora ja tädin shaali kaulalla, täysin pinkkiin pukeutunut ylipainoinen matami, tai joku muu erikoisuudentavoittelija.
Missään muualla maailmassa ei noin naurettavaa käytöstä näe arkielämässä.
Nuissa ei ole mitään erilaista. Maalaisen kuvitelmaa tuollaiset. Saa pukeutua ihan mihin hattuihin ja huiveihin vaan haluaa. Vähemmistökansalaiselle suosittelen muuttoa avaraan helsinkiin, pois sieltä ahtaasta tuppukylästä. Lainauksessa onnistuneesti kuvaillaan tuppukylän asennemaisemaa.
Ollaan niin avaria että aletaan jo tanssia vähemmistöjen pillin mukaan. Ja jos et siitä tykkää saat nivaskan sadatteluja ja solvauksia päällesi.
Teennäinen hyvesignalointi ei koske läheskään kaikkia mutta sen vaikutus on silti tympäisevä. Eniten siitä nauttivat ne jotka eivät näe siinä mitään ongelmaa.
Nämä pilaavat Helsingin maineen aidosti sivistyneenä, avaramielisenä paikkans.
Nyt sikailu on ihan jees kunhan sikailee oikeista syistä ja käyttää oikeita ilmaisuja. Jos tarkoitus on ruokkia moraaliköyhyyttä kansalaisissa niin tuon tehokkaampaa keinoa en keksi: paskapuheella ylpeily.
On kyllä, mutta ei kannata sanoa ääneen, tulee vihaa niskaan. Sen verran epästadilainen vielä olet, että et ole tajunnut.
Kyllä minäkin viihdyn, lantapaukku muttA käyn useasti nk Landella rantasaunomassa kesäisin ja iso järvi edessä. Hyvät julkiset liikenneyhteydet, ei täältä puutu mitään.,
No onko hän rasisti? Työskentely ei todellakaan takaa yhtään mitään.