Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!

Vierailija
02.12.2017 |

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!

Kommentit (497)

Vierailija
441/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on mukavaa viettää sinkkuaikoja nuorena aikuisena. Lasten tulon myötä ajatusmaailma saattaa monilla muuttua. Käynti itähelsinkiläisessä leikkipuistossa antaa hyvän kuvan pääkaupunkimme tulevaisuudesta. Henkilökohtaisesti haluan kasvattaa tyttölapseni toisenlaisessa ympäristössä.

Vierailija
442/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kun Helsingin "löytää". Eli tajuaa mm. sen, että autoa ei ihminen tarvitse. Kaikkialle minne pitää, pääsee raitiovaunulla, bussilla tai metrolla. Kaikki mitä tarvitsee, on käden ulottuvilla. Voit käydä ostamassa kesämekon Stockmannilta tai kännykän keskustan Gigantista. Vappuhulinat on vieressä ja jos torilla tavataan, niin sekin on vieressä. Hietsun hiekkaranta on vieressä ja jos talvella haluaa luistella niin brahenkentän tekojää on lähellä. Voit käydä lukuisilla eri saleilla, seinäkiipeillä, suppailla tai vaikka pelata pakoleikkiä. Ihan mitä haluaa. Voit syödä nepalilaista, etiopialaista tai vaikka chileläistä ruokaa milloin tahansa. Ja se tuodaan sulle halutessasi kotiin. Illalla voi käydä katsomassa leffan, teatterin tai vaikka juhlistaa viikonloppua oopperalla. Aamun voi aloittaa nappaamalla jonkun erinkoiskahvin ja kroisantin tuosta noin vain. Festareille ei tarvitse sen koommin lähteä, kun festarit ja tapahtumat tuodaan aina sun luo. On maailmaa kylässä, Flowta ja pienten panimojen olutjuhlaa. Sä elät täällä kuin sellaisessa sykkeessä, että koko ajan on jotakin. Jos jotain uutta maailmalla tulee, vaikka trendi että syödään heinäsirkkoja suklaassa, niin voi olla varma että tänne se rantautuu ensimmäisenä. Kaikki on tässä ja nyt. Maalla kaikki oli täysin päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta junttilasta tänne oikein ilmestyy 1990-jämähtäneitä tyyppejä jotka kuvittelevat oikeen Stockmannilta ostetun rätin olevan hienointa mitä kuvitella saattaa?

Ei ihmekään että ne harvat oikeat stadilaiset eivät halua olla missään tekrmisissä näiden kaupunkiin tunkevien hesalaisten kanssa vaan muuttavat kiihtyvällä tahdilla muualle.

Vierailija
444/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiinnostaa. Aloitapa vaikka juttelu jonkun kanssa ja jos käy ilmi, ettet vastaa hänen elämänkatsomustaan, niin saat kyllä Helsingissäkin huonon vastaanoton.

Taidat vaan ajatella lähinnä sitä, että saat kadulla kävellä näennäisen vapauden tunteen vallassa? Maalla joutuu sentään puolustamaan omaa totuuttaan. Siinä kehittyy ihmisenä aika eri tavalla kuin anonyymiin ihmismassaan katoamalla.

Näitä avohoitopotilaita valitettavasti on jonkun verran.

Julistaa/höpöttää omia juttujaan koko metromatkan.

Jos et vastaa hänelle olet ylimielinen mul**u. 

Jos vastaat väärin olet mul**u.

Jos hymähtelet ymmärtävästi olet vit**n hyvä tyyppi.

Oppii puolustamaan omaa totuuttaan? On vaan ihan normaalia että joku ohikulkija ei tule jankuttamaan elämänkatsomuksista ja pakota ihmistä puolustamaan omaa totuuttaan keskellä katua. Yleensä nämä huutelijat vielä tietävät kovasti "enemmän" kuten että esim homous olisi sairaus tai siitä voisi eheytyä jne ja poikkeuksetta tietävät aina ihmisen elämästä paremmin kuin ihminen itse. Keskustele siinä sitten tällaisen tietäjän kanssa. Tukehtukoon tietoonsa siellä tuppukylässä.

Vierailija
445/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt asunut 3vuotta Helsingissä yllätyin miten pieni Kaupunki tämä loppu peleissä on.

Vierailija
446/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepa on lähin kauppa mutta siellä on kallista.

Käyn joskus junalla Malmin Prismassa siellä on todella edullista

Vierailija
447/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mistäkin tykkää. Minä haluan, että törmään välillä tuttuihinkin.

Vierailija
448/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olen kotoisin pienestä kaupungista ja asunut myöhemmin keskikokoisissa ja "isoissa" kaupungeissa eri puoleilla Suomea. Helsinkiin muutin 19 vuotta sitten enkä halua koskaan pois.

Ihana kaupunki - sopivan kokoinen yksinoloon ja seuraan. Tuttuja näkee jos haluaa, mutta pystyy olemaan kaukana tutuista halutessaan. Lapsille ihana paikka kasvaa. Asummme rivari- ja omakotitaloalueella, jossa luonto on lähellä mutta keskustaan pääsee nopsaan julkisilla. Loputtomasti kulttuuri- ja harrastustarjontaa ja kaikki kaupunginosat erilaisia. Aina on uusia näyttelyitä, ravintoloita, kävelylenkin paikkoja. 

Helsinkiläiset ovat kivoja ja auttavaisia - sekä maalta tulleet että täällä syntyneet. Muualla asuvat sitä epäkohteliaisuutta huutelevat. :)

Vierailija
449/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian helppo elämä sairastuttaa henkisesti. Kun kaikki on saatavissa napin painalluksella ja työnteko on kahvin juomista yhteistyökumppanien kanssa, häviää kosketus oikeaan maailmaan. Kun oikeat ongelmat ovat vähissä, ihmiset alkavat etsiä valittamisen aihetta kaikkialta. Vaikkapa siitä, ettei vessoja ole tarjolla viidelle eri sukupuolelle. Tämä piirre korostuu helsinkiläisissä.

Vierailija
450/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä pöndelläkään tarvi muiden kanssa olla tekemisissä, jos ei halua. Minä en edes tiedä, minkä näköisiä lähimmät naapurini ovat. Rakensivat talon tuohon 300 metrin päähän 5 vuotta sitten. 

Käyn kaupungissa töissä ja kaikki asiointini hoidan siellä. Olen asunut alle 200 asukkaan hajanaisen maalaiskylän laitamilla jo parikymmentä vuotta, enkä ole ollut kyläläisten kanssa missään tekemisissä. Maalla asumisessa parasta on rauhallisuus ja luonnonläheisyys. Kaupungista minäkin lähtöisin olen, mutta en sinne kyllä kaipaa takaisin.

Vierailija
451/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä hyviä puolia: kulkuyhteydet, ostosmahdollisuudet...

Huonoja puolia: melu, ilmapiiri, kiire, välinpitämättömyys, kallis hintataso asumisessa, "wannabe tyypit", häiriöt yms.

Maalla hyvät puolet: Rauha, yhteisöllisyys, välittäminen, vapaus olla oma itsensä, luonto jne.

Huonoja: välimatkat

Kolmannen polven stadilainen olen ja Helsinki muuttunut paljon, eikä vain hyvään suuntaan.

Vierailija
452/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkö saa kulkea rauhassa ja olla oma itsensä???

Mieheni, joka on kaljuuntunut(höylää kaljuksi), tatuoitu, treenattu ja pukeutuu tummiin vaatteisiin(talvisin pilottitakkiin). Jatkuvasti kytätään, välillä tultu kadulla haastamaan riitaa, nimitelty natsiksi yms.

Etenkin nuorten n.20-30v "hipserityylisten" on ollut vaikeaa suhtautua mieheeni ja tivattu suhtautumista maahanmuuttajiin ja sitä että onko hän rasisti.

Tämä kaikki siis pelkästään ulkonäön vuoksi ja täällä Helsingissä. Hän ei ole tilivelvollinen kenellekään henkilökohtaisista asioistaan, vaan jokaisen tulisi saada kulkea rauhassa. Mainitaan nyt vielä että mieheni työskentelee erityislasten parissa, jossa paljon maahanmuuttajataustaisia.

Toista ollut pienissä maalaiskaupungeissa, ennakkoluulottomasti on tervehditty ja juteltu.

Helsingissä suvaitsevaisuus on todella valikoivaa.

Vierailija
453/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä hyviä puolia: kulkuyhteydet, ostosmahdollisuudet...

Huonoja puolia: melu, ilmapiiri, kiire, välinpitämättömyys, kallis hintataso asumisessa, "wannabe tyypit", häiriöt yms.

Maalla hyvät puolet: Rauha, yhteisöllisyys, välittäminen, vapaus olla oma itsensä, luonto jne.

Huonoja: välimatkat

Kolmannen polven stadilainen olen ja Helsinki muuttunut paljon, eikä vain hyvään suuntaan.

Helsinki: Meluun ja ilmapiiriin vaikuttaa se, missä asuu Helsingissä. Itse asun Pohjois-Helsingissä rivarissa paikalla, joka on kuin maaseudun rauhassa asuisit (ei kuulu liikenteen melu eikä muu ja ikkunasta voi katsoa peltomaisemaa) ja taloyhtiö on kuin pieni kyläyhteisö - muutama känkkäränkkä vanha akka, mutta muuten on olo kuin pienessä kylässä, jossa lapset kasvatetaan yhdessä, naapuria autetaan ja kaikki viihtyvät. Kiireeseen voi vaikuttaa omalla asenteellaan ja välinpitämättömyyttä toki voi kohdata, mutta ihan yhtä lailla Helsingistä löytyy myös ihania ja välittäviä ihmisiä, jotka ovat aina valmiita auttamaan. Asuminen on kallista, mutta ei sentään niin kohtuuttoman kallista, etteikö normaalituloinen ihminen saisi helpohkosti mukavan kokoista omistusasuntoa hankittua tai ihan kivaa vuokrakämppää, jos ei nyt väkisin halua Ullanlinnaan tai Eiraan tai vastaavaan muuttaa. Häiriöiden määräänkin voi vaikuttaa valitsemalla asuinpaikan huolella.

Maaseutu: Rauha, jos ei naapuri tee mootorisahalla hommia puolta päivää ennen kuin aloittaa raivussahan kanssa heilumisen ja sitten vielä traktorilla pellolle samalla kuin perheen nuoreet päristelevät mopoautoillaan ja peltoautoillaan illanviettoon, kunnes tulee iltasella sinne ikkunan taakse kuikuilemaan juuri, kun olet aloittamassa rauhallista koti-iltaa :D. Yhteisöllisyyttä löytää myös Helsingistä, mutta maaseudun ominaispiirre tuntuu olevan se, että kaikki tietävät kaikista kaiken ja jokaisella on mielipide siitä, miten toisen pitäisi elää. Juorut leviävät ja auta armias, jos kerran töppäät tai olet vähänkin erilainen kuin muut...En ole sitä pikkukylää nähnyt, jossa oikeasti vähänkin kylän valtaväestöstä poikkeavalla olisi mitään mahdollisuutta olla oma itsensä. Luontoa on enemmän, mutta löytyy sitä Helsingistäkin (keskuspuisto, saaristo), kunhan valitsee asuinpaikan oikein ja ottaa selvää/hyödyntää mahdollisuudet - Helsinki on muutakin kuin keskustansa.

Vierailija
454/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun 10v tytöt tänne kirjoittelee: Helsinki on ihan paras... helsinki on parhain ikinä... vielä kun joskus oppivat kirjoittamaan suomeksi...

Helsinki on tosiaan ihan omanlaisensa kaupunki, siellä muutaman vuoden asuneena voin sanoa:

"Toivottavasti en enää koskaan sinne joudu, ainakaan asumaan". Tamperekin on nykyään ihan syvältä sieltä... keskusta pilattu täysin ratikalla... saa nähdä minne uusi keskusta muokkaantuu aikaa myöten, silä se on varmaa, että Hämeenkatu autioituu.

Vierailija
455/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö-juttuja Tampereesta tässä ketjussa. Ootteko koskaan kattoneet ympärillenne Treellä? Tää on aivan täynnä rastoja ja nistejä! Ei todellakaan mitään rasistipersuja. Kommaripaikka tää on.

Vierailija
456/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aito stadilainen 35v kirjoitti:

Elät vielä kuplassa, mutta kyllä se kuplakin puhkeaa ajan kanssa. Itse 35v asunut Stadissa ja nyt on muutto maalle, siellä ihmisen on hyvä olla. Helsingissä on ainainen kiire, suorittamista, ihmiset eivät välitä läheisistä, saiaskohtaukseen saa vaikka kuolla kadulle kun ihmiset kävelevät ohitse tai korkeintaan kuvaavat kännyköillään. Asuntomurtoja ollut paljon eikä naapurit yhtään kiinnitä huomiota/uskalla puuttua, maalla on yhteisöllisyyttä ja pidetään naapurin puolta. Kaduilla kerjäläiset putsaavat korut ja rahat vanhuksilta ja jos puututaan tilanteeseen, olet rasisti. Etnisiä tappeluita on jatkuvasti ja vastakkainasettelua. Ilmapiiri kiristynyt viimeisen 10v aikana, mikä ei ole hyvä. Tietenkin, jos pakenee jotain ja haluaa hukkua ihmisvilinään niin stadi on kliffa mesta! Itse arvostan rauhaa näin vanhemmiten ja sitä että rennosti voi olla oma itsensä, niin siksi muuttoa maaseudun rauhaan. Siellä ihminen on ihminen toiselle.

Kyllä sunkin kuplasi maaseudun rauhasta tulee puhkeamaan. Itse maalla lapsuuteni viettäneenä ja aikuisena Helsinkiin muuttaneena olen nimittäin ihan päinvastaista mieltä kanssasi, kummin päin tämä yhteisöllisyys menee.

Lapsuudessani koko kylä tiesi, että äitini oli alkoholisti ja jätti minua yksin kotiin pitkiksi ajoiksi ryypätessään - ei kuulunut muille. Koko kylä tiesi ja juorusi kaikki vaimonhakkaajat nimeltä ja kasvoilta - ei kuulunut muille. Tiedettiin se itsensäpaljastakin nimeltä, mutta käskettiin lapsia vain kiertämään toista kautta kouluun, koska asia ei kuulunut muille. Maalla, jos missä, kotiasiat on kotiasioita. Täällä kaupungissa, kun yläkerran naapuri huutaa apua, siihen vastataan ja sille soitetaan poliisi paikalle.

Tämä on toki vain mun kokemus. Kupla mikä kupla.

Hyvä että maalla tunnistetaan seksuaalirikolliset ja vaimonhakkaajat. Stadissa ei ja voi koska tahansa muuttaa naapuriin sellainen.

Sulta meni pointti lujaa ohi. Siitä tunnistamisesta ei ole mitään hyötyä, kun kukaan ei puutu asiaan kuitenkaan.

Vierailija
457/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsingistä landelle ja nyt ahdistaa edes vierailla pääkaupunkiseudulla. Mutta ihanaa että kumpikin on löytänyt oman paikkansa. :)

Vierailija
458/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aito stadilainen 35v kirjoitti:

Elät vielä kuplassa, mutta kyllä se kuplakin puhkeaa ajan kanssa. Itse 35v asunut Stadissa ja nyt on muutto maalle, siellä ihmisen on hyvä olla. Helsingissä on ainainen kiire, suorittamista, ihmiset eivät välitä läheisistä, saiaskohtaukseen saa vaikka kuolla kadulle kun ihmiset kävelevät ohitse tai korkeintaan kuvaavat kännyköillään. Asuntomurtoja ollut paljon eikä naapurit yhtään kiinnitä huomiota/uskalla puuttua, maalla on yhteisöllisyyttä ja pidetään naapurin puolta. Kaduilla kerjäläiset putsaavat korut ja rahat vanhuksilta ja jos puututaan tilanteeseen, olet rasisti. Etnisiä tappeluita on jatkuvasti ja vastakkainasettelua. Ilmapiiri kiristynyt viimeisen 10v aikana, mikä ei ole hyvä. Tietenkin, jos pakenee jotain ja haluaa hukkua ihmisvilinään niin stadi on kliffa mesta! Itse arvostan rauhaa näin vanhemmiten ja sitä että rennosti voi olla oma itsensä, niin siksi muuttoa maaseudun rauhaan. Siellä ihminen on ihminen toiselle.

Kyllä sunkin kuplasi maaseudun rauhasta tulee puhkeamaan. Itse maalla lapsuuteni viettäneenä ja aikuisena Helsinkiin muuttaneena olen nimittäin ihan päinvastaista mieltä kanssasi, kummin päin tämä yhteisöllisyys menee.

Lapsuudessani koko kylä tiesi, että äitini oli alkoholisti ja jätti minua yksin kotiin pitkiksi ajoiksi ryypätessään - ei kuulunut muille. Koko kylä tiesi ja juorusi kaikki vaimonhakkaajat nimeltä ja kasvoilta - ei kuulunut muille. Tiedettiin se itsensäpaljastakin nimeltä, mutta käskettiin lapsia vain kiertämään toista kautta kouluun, koska asia ei kuulunut muille. Maalla, jos missä, kotiasiat on kotiasioita. Täällä kaupungissa, kun yläkerran naapuri huutaa apua, siihen vastataan ja sille soitetaan poliisi paikalle.

Tämä on toki vain mun kokemus. Kupla mikä kupla.

Hyvä että maalla tunnistetaan seksuaalirikolliset ja vaimonhakkaajat. Stadissa ei ja voi koska tahansa muuttaa naapuriin sellainen.

Sulta meni pointti lujaa ohi. Siitä tunnistamisesta ei ole mitään hyötyä, kun kukaan ei puutu asiaan kuitenkaan.

Osaa ainakin varoa kun tietää tapauksen.

Helsingissä puututaan sitäkin vähemmän. Usko pois, tiedän mistä puhun.

Miten siihen pitää puuttua?

Vierailija
459/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Tykkäisin asua maalla tilan ja rauhan takia, mutta en tykkää siitä, että ihmiset kyttäävät toisiaan ja toistensa tekemisiä. Nyt asun pienehkössä kaupungissa, täälläkin varmaan samaa kuin maalla, mutten liiku missään piireissä niin tuskin musta hirveästi juorutaan. Kun sain Helsingistä ihmiset ja luonnon maalta...

Lappi on kuitenkin suosikkini, se jonne muutosta olen haaveillut. Vaikka juorokelloja riittänee sielläkin.

Vierailija
460/497 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nini muutin minäkin aikanaan nuorena helsingin keskustaan toiselta puolelta suomea pieneltä paikkakunnalta. Joo, olihan ne vuodet nuorena villikkona hauskaa aikaa ja pidin helsingistä.

Sitten tuli ikää, pariuduin ja siitä vuosien päästä saatiin esikoinen... Vantaalla asutaan tätä nykyä, isossa talossa isolla tontilla.. ja olisin niin valmis pakkaamaan tavarat ja muuttamaan hitoille täältä.. jonnekkin jossa olis tilaa enemmän hengittää..

Aika aikansa kutakin, NAUTI!! Jos olet löytänyt paikan jossa haluat elää ja asua. Nekin mieltymykset voi vaihdella iän myötä ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän