Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!

Vierailija
02.12.2017 |

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!

Kommentit (497)

Vierailija
301/497 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kukaan ei myöskään auta jos makaat maassa tai puistonpenkillä. Ohi vaan.

Kaaduin pyörällä tässä pari viikkoa sitten ja housut repes ja polvi aukes, niin kukaan ohi menevästä ihmisestä (about 10) ei kysynyt sattuko. Toki oisin suomalaiseen tapaan valehdellut verta näkyvästi vuotavan polveni kanssa, että ei sattunut, mutta ajatus on kuitenkin tärkee. Teeppä sama Tre.lla tai Jkl.ssä, niin on 5 ihmistä kyselemässä vaikka niitä kaatumishetkellä olis yhtään paikalla. Rupes vaan tuntuu, että saa sattua oikeesti aika pahasti, että kukaan pysähtyy taikka sitä, että kuinkahan kauan saa tajuttomana maata ennen kuin kukaan tulee tökkimään.

Juuri Punavuoressa sivusta seurasin, kun kaksi selvinpäin olevaa nuorta miestä auttoivat vanhaa humalaista. Pohtivat, pitäisikö viedä mies syömään jotain, että tokenisi pysymään jaloillaan. Lähijunassa yksi nainen lähti saattamaan muistamatonta mummoa palvelutaloon. Itse joskus olen laastaroinut otsansa kolhinutta tuntematonta. Kyllä täällä autetaankin.

Vierailija
302/497 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaatko lunta ja lumisia teitä vai onko vesi-/räntäsade se juttu jäisineen katuineen joilla voi liukastella?

Olen kyllä tykännyt nytkin koko talven kävellä täysin sulilla jalkakäytävillä, en kaipaa lunta lainkaan. Sopii minulle tämä lumeton ja jäätön talvi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/497 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ihan sama miltä näytät ja mitä teet niin ketään ei kiinnosta. Saat olla juuri sellainen kuin haluat eikä tarvitse hävetä!

Mä asun Tampereella enkä koskaan ole ajatellut, ettenkö voisi olla täällä just sellainen kuin haluan. Mikähän voisi olla sellainen olemisen tapa, mikä Tampereella ei tulisi kuuloon, haluaisin tietää.

Missä ne juntit täällä on? Hallissa saa joskus epäkohteliasta palvelua, mutta ei se täällä niin yleistä ole kuin Hesassa. Tarkoittaako se "saa olla millainen halua" siis sitä, että saa asiakaspalvelutehtävissä näyttää norsunkärsältä, koska ollaan hesassa, ja siksi kaikki on ok?

Vierailija
304/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaatko lunta ja lumisia teitä vai onko vesi-/räntäsade se juttu jäisineen katuineen joilla voi liukastella?

Olen kyllä tykännyt nytkin koko talven kävellä täysin sulilla jalkakäytävillä, en kaipaa lunta lainkaan. Sopii minulle tämä lumeton ja jäätön talvi!

Jäätähän nämä vesisateet just kehittää ja pimeetä kun Esterin perseessä

Vierailija
305/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kirjoittamaan suomea. Meillä "hyvän" taivutus menee: hyvä, parempi, paras. Tuo PARHAIN on taasen erään karkkifirman tuotemerkki

Vierailija
306/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo voi pitää muodikkaita punaisia kumisaappaita kun kengät on märät koko ajan.

Vierailija
307/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalaiset on töykeitä, ynseitä ja turhamaisia, ja kaupunki itse on kallis ja ruma ja likainen. Ei siellä halua asua kukaan siinä vaiheessa kun pääsevät yli biletys-elämänvaiheesta. Siinä vaiheessa ihmiset näkevät jo että ne baarin kantikset ei olekaan romanttisen boheemeja johnnydeppejä vaan narkkeja ja muita vastuun välttelijöitä jotka myisivät vaikka mummonsa saadakseen vähän rahaa. Työpaikoilla hallitaan huutamisella ja armeijaopeilla ym. Maa on aina täynnä loskaa ja linja-autolla kestää ikuisuuden päästä kaupalle. Sitten alkaa se haaveilu maalle muuttamisesta, ihan yksinkertaisesti siksi ettei enää välitä vaikka se naapurin mummorinki juoruilisikin jotain sinusta, ja koska elämä noin muuten on vain parempaa pienemmissä kaupungeissa.

Vierailija
308/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PARASTA Hesassa käymisessä on kun pääsee lähtemään pois !

Asuin joskus pari vuotta siellä, jo eka viikolla huomasin, että ei oo mun paikka.

Kiva kyllä käydä kesäaikaan, mutta ei ikinä asumaan. Ei mihinkään Kehä 3:n sisäpuolelle.

Vierailija
309/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo missään tavannut niin välinpitämätöntä porukkaa kuin Hesa seudulla. Kaupoissa ollaan ynseitä palvelemaan, myyjät mieluummin keskustelevat keskenään.

Ihmistä kuin pipoa, eikä ketään kiinnosta toinen ihminen pätkän vertaa.

Ulkonäkö ja vaatetus keskeistä pintakiitäjää riittää. Sen perusteella katsotaan MITÄ olet, kun nähdään

MITEN pukeudut.  Siellä ihmisen mitta on status. 

Täysin nolla paikkana.

Vierailija
310/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Helsingissä syntyneenä ja vähän kasvaneenakin voin todeta sen hyvin maalaistuneen. Siis juntteja ja "wannabee stadilaisia", heseineen ja aivopieruinen on tuhonnut minun helsinkini. Ei ihme, että hirvet ja sudet seuraavat susirajan perästä kansaansa. Ehkä he seuraavat niitä vainuja, kun "nykyinen stadilainen" on tehnyt jostain kiimaisesta naaraasta karvalakin, ennen junalle lähtöä...

Ja kyräilyt voi välttää ostamalla auton ja vaihtaa kauppaa. Jos naapurit tuntuvat kyräilevän tämän jälkeen, niin kannattaa tarkistaa, onko vika todella naapurissa vai omassa päässä.

Luulisi, että naapurilla on omaa elämääkin ja tämä kaikki on lähtöisin vain sosialisen median luomasta paranoidiasta, joka on kansan sairaus tänäpäivänä. 

Vierailija
311/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen onneton, kun en pääse Tampereelta pois. Joo, olihan tää kivaa maalaistytölle vuonna 1994 päästä kaupunkiin. Yöks, maaseutu! Cityelämä jees. (tiedän, että moni ei pidä Tamperetta citynä) No, ny miltei 24 vuotta myöhemmin olen jo useamman vuoden manannut, että tänne tuli lyötyä takapuoli ja on ne lapset, talot ja miehen työkuviot. Itse voisin hyvin työllistyä pienemmälle paikkakunnalle, mutta mies ei välttämättä. Miksi kulutan elämäni paikassa, jossa asun ylihintaisessa talossa keskinkertaisessa lähiössä? Miksi on ihan jees, että minkä tahansa asian hoitaminen on hankalaa: ruuhkaa, parkkipaikkaongelmat jne. Joka paikkaan on matkaa yllättävän paljon. Ei ne palvelut täälläkään ole nurkan takana. Mulle riittäisi pienempi kaupunki. Sellainen, jossa on ne automarketit, mutta yhdet riittää. Loppujen lopuksi jo 60-70 tuhannen asukkaan kaupungissa on kaikki samat kaupat jne.

Vierailija
312/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Olen Helsinkiin muuttanut pienestä kylästä. Ei enää ikinä takaisin mihinkään keskustavaikutteiseen kylään missä pikkusieluisia kyttääjiä. Jos Helsingistä olisi pakko lähteä niin sitten olisi ainoa vaihtoehto ulkomaat.

Vierailija
313/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kukaan ei myöskään auta jos makaat maassa tai puistonpenkillä. Ohi vaan.

Kaaduin pyörällä tässä pari viikkoa sitten ja housut repes ja polvi aukes, niin kukaan ohi menevästä ihmisestä (about 10) ei kysynyt sattuko. Toki oisin suomalaiseen tapaan valehdellut verta näkyvästi vuotavan polveni kanssa, että ei sattunut, mutta ajatus on kuitenkin tärkee. Teeppä sama Tre.lla tai Jkl.ssä, niin on 5 ihmistä kyselemässä vaikka niitä kaatumishetkellä olis yhtään paikalla. Rupes vaan tuntuu, että saa sattua oikeesti aika pahasti, että kukaan pysähtyy taikka sitä, että kuinkahan kauan saa tajuttomana maata ennen kuin kukaan tulee tökkimään.

Ajoitko taas jalkäytävällä tai jopa bussipysäkillä.

Vierailija
314/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen huomannut semmosen kohteliaan seikan täällä että tosi moni pitää ovea auki jos tullaan perästä tai kauppaan sisään. tätä ei maalla näkynyt. itte vaan mentiin

Vierailija
315/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätähän nämä vesisateet just kehittää ja pimeetä kun Esterin perseessä

Tota, se Esterin perse - sanonta liittyy kyllä sateeseen eikä pimeyteen...

Vierailija
316/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on kiva paikka narkkeineen ja kebabbeineen,

Vierailija
317/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kun ajelin kalliossa niin nuori tyttö vilkutti minulle kadulta, olin iloinen että nuori nainen vilkuttaa mulle, kunnes kaverini sanoi että tytt on narki ja prostituoitu, näin sitä olisi maailaista taas huiputettu ties mihin naimakaupppoihin

Vierailija
318/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Punavuoressa mutta käyn kerran vuodessa metrolla itä-helsingissä en tiedä millainen meno siellä on olen vain kuullut tarinoita.

Vierailija
319/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö helsingissä ole kerrostalokyttääjiä. Muualla suomessa joka kerrostalossa on yksi kyylä, joka tekee valittamisella ja kyttäämisellä toisten elämän vähän ikävämmäksi. Näitä on 1kpl myös jokaisella omakotialueella.

Vierailija
320/497 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesa on kuin applen iphone ylihintainen ja parempaa saa muualta, mutta silti nämä jaksavat ylistää sitä vaikka muut tajuavat ettei mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän