Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!

Vierailija
02.12.2017 |

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!

Kommentit (497)

Vierailija
341/497 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea maalainen ei puhu "landesta",tämä on pissatusta.

Vierailija
342/497 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset ovat mukavia

Paitsi bussi- ja ratikkakuskit?.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/497 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Itse asuin aikoinaan kymmenisen vuotta Helsingissä - suurimman osan siitä ihan keskustassa, ja olihan se ihan jees paikka, mutta koskaan en oikein kotiutunut sinne, tai siis minun ei ole yhtään ikävä Helsinkiin. Kiva siellä on käydä. Nykyään asun muutaman kymmenen kilometrin päässä maalla, ja tämä on paljon enemmän mun paikkani.

Vierailija
344/497 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko etelä-Suomi on rento paikka verrattuna pohjoiseen. Luonto siellä on upeaa, mutta ihmiset jämähtäneitä jonnekin 1800-luvulle. Jäykkiä kaavoihin kangistuneita.

Vierailija
345/497 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on paras. Joka sieltä lähtee, kaipaa ikuisesti takaisin.

Vierailija
346/497 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Varsinkin lähi-itäkeskus on aivan ihana.

Vierailija
347/497 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta."

Kyllä kiinnostaa. Aloitapa vaikka juttelu jonkun kanssa ja jos käy ilmi, ettet vastaa hänen elämänkatsomustaan, niin saat kyllä Helsingissäkin huonon vastaanoton.

Taidat vaan ajatella lähinnä sitä, että saat kadulla kävellä näennäisen vapauden tunteen vallassa? Maalla joutuu sentään puolustamaan omaa totuuttaan. Siinä kehittyy ihmisenä aika eri tavalla kuin anonyymiin ihmismassaan katoamalla.

Vierailija
348/497 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus aikanaan Helsingissä ja opintojen i takia asuin puoli vuotta Tampereella. Sen jälkeen kipin kapin takaisin Helsinkiin. Luulin, että Tampere olisi vapaamielinen kaupunki, mutta erehdyin. Saitoja, itseriittoisia, ahneita, kaavoihin kangistuneita, ihmisten kyttääjiä järjestään. Onneksi Suomessa on yksi kaupunki ylitse muiden, kansainvälinen Helsinki. Jokainen on hyväksytty.

Vierailija
349/497 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijilta on jäänyt sellainen pikku seikka huomioimatta että elämäntyylejä on erilaisia. Jotkut eivät pidä liikenteen melusta ja jotkut eivät pidä hiljaisuudesta.

En usko että mitään tiettyä paikkakuntaa kannattaa yleistää joksikin. Mielipide on aina oma subjektiivinen näkemys aiheesta ja kosketuspintana toimii oma kokemus. Ihmiset hengailevat erilaisissa piireissä ja sitä kautta saavat positiivisia tai negatiivisia kokemuksia.

Itse asun maalla, koska pidän rauhasta, kasvatan omaa ruokaani ja saan pitää omat hevoset omassa pihassani. Helsingissä pidän siitä, että siellä on mahdollisuuksia tehdä ja ostostella ihan mitä vain. Olen helposti stressaantuva, joten kaupungin jatkuva liikenne ja melu aiheuttavat itselleni stressin oireita.

Vierailija
350/497 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii! Oikeestihan kaikenmaailman Kouvola, Kuopio, Mikkeli ja Joensuun on vaa pieniä tuppukyliä, lähes täyttä landet. Helsinki on ainoa oikea kaupunki.

Vierailija
351/497 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun muutin Helsingistä Tampereelle vuonna 2000, koin tulleeni paikkaan, jossa kaikki hyväksytään. Helsingissä en ollut kokenut samanlaista rentoa hyväksyntää, siellä on enempi ns. takakireää suvaitsevaisuutta. Tai niin minä sen koin.

Saattaahan olla, että stadikin on sittemmin muuttunut. Mutta liian kallis asuinpaikaksi se on, ja välimatkat liian pitkät. Mulla meni aamuisin siellä töihin tunti ja toinen tunti illalla takaisin, vaikka työpaikka oli Helsingissä, ja asuntonikin oli Helsingissä, ja julkinen liikenne toimiva.

Vierailija
352/497 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin muutaman Vantaa-vuoden jälkeen takaisin stadiin ja olen niin onnellinen! Täällä voi tervehtiä ihan naamatuttuja tai jutella kaupan kassajonossa kenelle vaan. Merenranta on parin sadan metrin päässä ja ratikka kolistelee kulmilla. Ihanaa tulla himaan joka päivä.

Kuulostaa siltä, että omat asenteet vaikuttavat enemmän kuin itse kaupunki. Eivät ihmiset niin erilaisia voi olla muutaman kilometrin säteellä. Kemissäkin on merenranta ja voi puhua kenelle vain. ☺

Kemi on muuten jo junanikkunasta nähtynä mielenkiintoisen näköinen kaupunki! Aivan erilainen kuin suomalaiset tusinakaupungit, hyvin omaleimaisen näköinen.

Helsinki on jotenkin kylmä kaupunki - no, sijaitseehan se meren rannalla. Ja näkymät vaikkapa lähijunan ikkunasta Tiksistä keskustaan eivät hurmaa kauneudellaan. Tapuli, Puksu, Ogeli - onhan ne rumia, ja rumuus pitkän päälle masentaa. Kesällä tietysti puiden vehreys vähän naamioi rumaa halpisarkkitehtuuria.

Turussa on muuten ollut tänään 17 astetta lämmintä! Turku on myös omaleimainen, kuten Kemi. Olisi kiva keskustella jossain ketjussa enemmänkin Suomen kaupunkien leimallisuuksista. Helsinki nyt on Helsinki, aika tylsä ja mahdoton. Paljon hyvääkin siellä tietysti on, mutta se on kaiken sen rumuuden, kylmyyden ja mahdottomuuden keskellä piilossa. Plus kaikki ne oudot, omasta mielestään yksilölliset ihmiset, jotka etsivät itseään vielä nelikymppisinä ja ovat ihan pihalla...hakeutuvat keskusteluohjelmiin päästäkseen näyttämään oman omituisuutensa koko kansalle :-D

Vierailija
353/497 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne samat Hesalaiset kommentoi näihin muihinkin keskusteluihin. Et kun niitä luet niin voit huomata että ne ei oo sen suvaitsevaisempaa väkeä kun muutkaan.

Sulla on itsetunnossa jotain vikaa jos tarvitset kaikkien hyväksyntää.

Vierailija
354/497 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öyenssöyen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jee välimatkatkin yhtä pitkiä kuin siellä landella. Ikeat on kehä 3 reunalla, auton varaosakaupat on kehä 3 reunalla, rautakaupat on kehä 3 reunalla, biltemat jossain hevon kuusessa myös jne. Nytkin pitäis hankkia kuumakesto silikoniliimaa ja sitä saa joko starkista, k-raudasta tai motonetistä, niin ajeleppa junalla puoli tuntia Espooseen ja kävele vielä 15-20min, niin olet perillä ja sama takasin. Vituttaa koko ajatus ja melkein tekis mieli tilata netistä, mutta kun tarve on heti. Jyväskylän "landella" kävelet 10min keskustasta Tourulan K-rautaan hakemaan samaa tököttiä. Asuisin niiiin mielelläni esim. Jyväskylän Lutakossa mistä saa laatuasunnon samaan hintaan kuin jostain kontulasta, mutta kiitos 17,5% työttömyyden, niin täällä perseessä ollaan.

Anteeksi vain, mutta mihin stadilainen tarvii kuumakestoliimaa?

Joku kehui palveluiden lähelläoloa ja se pätee varmastikkin tähänkin. Puhelin siis käteen ja tilaat remppamiehen liimapuikkoineen hoitamaan homman! Näin kuuluu toimia sdtadissa! :>

Huoltomies maksaa 60-80€/h, pitää olla tietyllä aikavälillä kotona +/-2h, hommaan menee 10min, minimiveloitus 1h ja tökötin hinta 7,90€. Mikäs siinä jos ylimääräistä paalua riittää 300€/kk kalliimman kämpän jälkeen.

Mä en edes tiedä mikä on kuumakestoliima, saati mihin sitä käytetään.

Vierailija
355/497 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen toistaiseksi ainoa kaupunki kaikilla mausteilla. Tottakai se maittaa, jos on kaupunki-ihmisiä. Mutta kansainvälisessä mittakaavassa Helsinki ja sen herkut ovat melko peruskauraa.

Vierailija
356/497 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on liian kallis ja vaivalloinen. Elämä on kuitenkin lyhyt, ja siitä pitäisi ehtiä nauttiakin.

Vierailija
357/497 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki oli paras paikka asua sinkkuna. Perheellisenä keskusta on niin kallis että harvalla varaa. Muutenkin oman pihan puute on iso miinus lapsien kanssa. Jonkun yksiön voisi ostaa ytimestä kakkosasunnoksi.

Vierailija
358/497 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pannut merkille jo vuosien ajan monen hyvätuloisen jotka maksavat asumisensa itse muuttaneen Helsingistä pois.  Se Helsinki mistä täällä puhutaan tarkoittaa pientä kantakaupungin aluetta. Kalliota, osaa Töölöstä ja ydinkeskustan kortteleita. Tottahan niitä on hauskaa ylistää kun asuu Hoasin asunnossa keskustassa. Muualla maisemat eivät oleellisesti eroa Vantaasta tai Keravasta. Suurin osa asuu kuitenkin jossain kauempana ja liikkuminen Helsingissä ei todellakaan ole jouhevaa tai nopeaa vaan aivan helvetin vaivalloista. Jos haluaa arjelta vaivattomuutta sitä Helsingistä et todellakaan löydä.

Vierailija
359/497 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Muutin pikkupaikkakunnalta Turun kupeesta Helsinkiin opiskelemaan. Se vapauden tunne oli uskomaton! Sai olla ihan millainen tahansa, ketään ei kiinnostanut. Kotipaikkakunnalla kaikkea hiukankin muotista poikkeavaa tuijotettiin arvostelevasti.

Muutin sittemmin Turkuun, ja täällä en tunne samanlaista vapautta. On sen verran pienempi kaupunki ja vaikka kerrostalossa asunkin, äkkiä tulee naapurit naamatutuiksi.

Vierailija
360/497 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on liian kallis ja vaivalloinen. Elämä on kuitenkin lyhyt, ja siitä pitäisi ehtiä nauttiakin.

En haluaisi asua pikkulapsi aihetta Helsingissä, mutta nyt kun lapsi on omillaan, muutin Helsinkiin ja en ole katunut.

Asunto hyvien yhteyksien päässä, julkisilla pääsee tehokkaasti eikä tarvitse miettiä auton pysäköintiä saati maksaa siitä. Nimenomaan toimivat yhteydet on yllättäny.

Perjantaina kävin töiden jälkeen nauttimassa kauniista säästä Katajanokan merellisissä maisemissa, ihanaa oli. Sinne ei olisi varmaan tullut lähdettyä Keravalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan