Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!

Vierailija
02.12.2017 |

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!

Kommentit (497)

Vierailija
261/497 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pitkä ketju pelkästää hesan parhaimmuuden julistusta. No jokaisella omat mielipiteet... taitaa olla koko hesa kommentoimassa täällä. Itse inhoan sen venäläisyyttä, harmautta ja ankeutta.

Vierailija
262/497 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mikä ero on Jyväskylällä ja Helsinki/Espoo/Vantaalla? Se, että Jyväskylässä on 3 ABC.tä ympäri vuorokauden auki ja yksi Shell. Montako ABC.tä on auki ympäri vuorokauden kehä 3.n sisällä? Ei yhtään. Montako shelliä on vuorokauden ympäri auki? Ei yhtään. Montako kauppaa/liikettä on kehä 3.n sisällä auki ympäri vuorokauden? Kaksi (2). Kuinka paljon tämä kolmen kimppa on isompi alue kuin Jyväskylä? Varmaan jotain viis-kuus kertaa. Eli kehä 3.n sisällä aivan vitun paska suoritus. Perseestä olla opiskelija joka on syönyt rahansa ja odottaa, että kello pyörähtää 4.päivä ja kello 0:00 jotta voit lähtee hakemaan syömistä, mutta kun mikään paikka ei ole auki.

Oot kujalla Haagan Shelli on auki 24h, Eläintarhan neste, Tammiston Teboil, ABC Tuomarinkylä yms.

Myös monet Alepat auki nykyään 24/7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/497 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mikä ero on Jyväskylällä ja Helsinki/Espoo/Vantaalla? Se, että Jyväskylässä on 3 ABC.tä ympäri vuorokauden auki ja yksi Shell. Montako ABC.tä on auki ympäri vuorokauden kehä 3.n sisällä? Ei yhtään. Montako shelliä on vuorokauden ympäri auki? Ei yhtään. Montako kauppaa/liikettä on kehä 3.n sisällä auki ympäri vuorokauden? Kaksi (2). Kuinka paljon tämä kolmen kimppa on isompi alue kuin Jyväskylä? Varmaan jotain viis-kuus kertaa. Eli kehä 3.n sisällä aivan vitun paska suoritus. Perseestä olla opiskelija joka on syönyt rahansa ja odottaa, että kello pyörähtää 4.päivä ja kello 0:00 jotta voit lähtee hakemaan syömistä, mutta kun mikään paikka ei ole auki.

Nimeä joku muu kuin Kaaren Prisma ja nimeä joku muu S-marketti kun sokoksen alla steissiä vastapäätä oleva.

Pk-seudulla on monta 24h prismaa ja myös 24h S-marketteja.

Odottelen edelleen vastausta missä ne muut 24/7 prismat ja s-marketit on

Itiksen ja Olarin prismat. Tapiolan s-market

Myös Alepat ainakin Kurvissa ja Manskulla. Kaaren Prisma nyt joulun aikaan.

Vierailija
264/497 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.

Ap

Asia on aivan päinvastoin. Juuri Helsingistä alkavat kaikki mielensäpahoittamis- ja somekohut, joissa ei suvaita audimiehiä, persuja, uskovaisia, lihansyöjiä, turkistarhaajia, maahanmuuton vastustajia ja milloin mitäkin. Maalla ketään ei kiinnosta, mutta Helsingissä syntyy aina "kohu", johon vastataan somelynkkauksella ja mielenosoituksella. Mikään ei ole niin suvaitsematon kuin punavihreässä vegaanijoogakuplassaan asuva Greenpeacea ja SETA:a kannattava helsinkiläinen.

Vierailija
265/497 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina asunut Helsingissä, joten muusta en tiedä. Eikö muualla muka ole tuollaista mitä ap kuvaili?!

Ei ole. Esim Tampere on olevinaan se kakkoskaupunki, muttei täällä näe juurikaan erilaisia ihmisiä. Pari punkkaria ja goottia ja muut sitten ihan samanlaista geneeristä massaa. Paljon rasistipersuja.

Asuin kymmenisen vuotta sitten Tampereella, ja minusta siellä ainakin siihen aikaan oli väkilukuun suhteutettuna aivan huomattavasti suuremmat määrät erilaisten alakulttuurien edustajia. Ulkomaalaistaustaisia taas varmaan suhteessakin vähemmän kuin Helsingissä. 

Vierailija
266/497 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotta Helsingissä ja olen onnellinen täällä. Tampereelta muutin työn perässä. .

Tampere on ihana vierailukohde kesällä, mutta Helsinki on koti.

Epäilen kyllä aloittajan juttua, ei maalaiset puhu landesta edes kymmenien vuosien asumisen jälkeen. Kyllä oma murre ja kieli säilyy. Itse käytän sanoja safka ja hima huomaamattani , ne on ainoat. Tampereen murre kuulemma kuuluu edelleen vahvasti puheessani, itse sitä ei huomaa.

Syntyperäisistä helsinkiläisistä olen saanut parhaat ystävät. Täällä on mukavia ihmisiä.

Vierailija
267/497 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen harmaa, tylsä ja ankea pääkaupunki verrattuna moniin muihin Eurooppalaisiin pääkaupunkeihin/muihin isompiin kaupunkeihin. Kesällä toki ihan kiva mutta mikäpä kaupunki ei olisi. :) 

Vierailija
268/497 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut monessa paikassa Suomessa ja minusta Helsingissä on vähän vaikea tutustua uusiin ihmisiin. 

Olen ihan avoin ihminen, mutta silti. En silti moiti menoa, varmaan juuri vapaus olla mitä on, on omaa luokkaansa Suomen mittapuulla. 

Samaa mieltä. Olen itsekin asunut 6 eri paikkakunnalla. Helsingissä kyllä jutellaan, mutta lähempää tuttavuutta oli vaikea solmia. Kutsuin yhden työkaverin meille 3 kertaa peräkkäin kylään. Hän ei kutsunut kertaakaan. Kuntosalilla ja jumpissa kukaan ei kiinnittänyt mitään huomiota, joten eipä siellä ystävystynyt. Ihmiset tuntuivat aina olevan kiireisiä. Naapureihin en sen kummemmin tutustunut, mutta kyllä meidän taloyhtiössä lyhyesti tervehdittiin, jos kohdakkain satuttiin. Elämäni yksinäisimmät vuodet elin Helsingissä. Heti kun muutettiin lähelle Helsinkiä pienempään kaupunkiin, löytyi uusia tuttavia. Naapureiden kanssa keskustellaan, jumppaan on löytynyt kaveri, tunnen lapsen kavereiden vanhempia jne.

Vierailija
269/497 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 vuotta Helsingissä ja olen onnellinen täällä. Tampereelta muutin työn perässä. .

Tampere on ihana vierailukohde kesällä, mutta Helsinki on koti.

Epäilen kyllä aloittajan juttua, ei maalaiset puhu landesta edes kymmenien vuosien asumisen jälkeen. Kyllä oma murre ja kieli säilyy. Itse käytän sanoja safka ja hima huomaamattani , ne on ainoat. Tampereen murre kuulemma kuuluu edelleen vahvasti puheessani, itse sitä ei huomaa.

Syntyperäisistä helsinkiläisistä olen saanut parhaat ystävät. Täällä on mukavia ihmisiä.

Tämä taitaa olla aika yksilöllistä. Minä ainakin puhun landesta (en sentään pöndestä), mutta safkasta ei tulisi mieleenkään puhua ja kyllä kotikin on koti eikä mikään hima. Maalta olen siis kotoisin mutta huomattavasti Helsinkiä isommissa kaupungeissa tullut asuttua ennen kuin päädyin takaisin Suomeen. En erityisemmin nauti Helsingissä asumisesta, tämä on tällainen välimuoto, ei kunnolla suurkaupunki mutta ei myöskään niitä pikkukaupungin hyviä puolia.

Vierailija
270/497 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimeä joku muu kuin Kaaren Prisma ja nimeä joku muu S-marketti kun sokoksen alla steissiä vastapäätä oleva.

9 kpl 24h Alepaa löytyy tuolta. https://www.alepa.fi/alepa-myymalat Prismat saat etsiä itse, ei ole niin vaikeaa. En kyllä tajua mitä väliä noilla 24h kaupoilla on. Kyllä nuo klo 23 asti aukiolevat riittävät minulle oikein hyvin. Toki jos välttämättä haluaa käydä ostoksilla aamuyöllä niin mikäpä siinä, voi kai sen kaupungin mieluisuuden silläkin perusteella määrittää. :) 

Vierailija
271/497 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.

Ap

Päinvastoin. Vain Helsingistä tulee uutisointia kuinka ala-arvoisesti ihmiset, tuikitavalliset ihmiset, käyttäytyvät toisiaan kohtaan arjen tilanteissa. En ota lainkaan kantaa siihen millaisia arvosanoja ihmiset gallupeissa itsestään antavat. Teot ja sanat puhukoon puolestaan.

Vierailija
272/497 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaikki hyväksytään"

Joo, itsehän valkoihoisena meinasin saada viikon reissulla selkääni tummemmalta sakilta ihan vaan kävelyllä ollessani päivällä, ja tätäkin enemmän huutelua.

Semmoset suvaitsevaisuus sentterit siellä.

Ja mitä tuo palvelujen hehkutus on, kuka tarvitsee joka päivä jotain palvelua kotinsa vieressä?

Jos ei paria kilometriä jaksa silloin tällöin vaikka pyöräillä niin aika surkea kunto.

Mielummin pysyn "maalla" missä ei valkoisuus ole rikos

Vierailija
273/497 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 kpl 24h Alepaa löytyy tuolta. https://www.alepa.fi/alepa-myymalat Prismat saat etsiä itse, ei ole niin vaikeaa. En kyllä tajua mitä väliä noilla 24h kaupoilla on. Kyllä nuo klo 23 asti aukiolevat riittävät minulle oikein hyvin. Toki jos välttämättä haluaa käydä ostoksilla aamuyöllä niin mikäpä siinä, voi kai sen kaupungin mieluisuuden silläkin perusteella määrittää. :) 

Et ole ollut se köyhä nälkäinen opiskelija joka oli ketjun alussa syönyt rahansa jo viikkoa ennen ja odottaan neljättä päivää, että kello raksahtaa 0:00 ja tilillä on rahaa.

Vierailija
274/497 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Päinvastoin. Vain Helsingistä tulee uutisointia kuinka ala-arvoisesti ihmiset, tuikitavalliset ihmiset, käyttäytyvät toisiaan kohtaan arjen tilanteissa. En ota lainkaan kantaa siihen millaisia arvosanoja ihmiset gallupeissa itsestään antavat. Teot ja sanat puhukoon puolestaan.

Joo Hesassa saa kaikessa rauhassa seksuaalisesti ahdistella naisia täydessä bussissa niin ehkä tulee yks väliin tai ei tule sitäkään...

Vierailija
275/497 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kaikki hyväksytään"

Joo, itsehän valkoihoisena meinasin saada viikon reissulla selkääni tummemmalta sakilta ihan vaan kävelyllä ollessani päivällä, ja tätäkin enemmän huutelua.

Semmoset suvaitsevaisuus sentterit siellä.

Ja mitä tuo palvelujen hehkutus on, kuka tarvitsee joka päivä jotain palvelua kotinsa vieressä?

Jos ei paria kilometriä jaksa silloin tällöin vaikka pyöräillä niin aika surkea kunto.

Mielummin pysyn "maalla" missä ei valkoisuus ole rikos

Kaverilta pöllittiin aurinkolasit suoraan päästä kun tämmöinen tummempi porukka tuli vastaan.

Vierailija
276/497 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin kerääntyy kaikki sekakäyttäjät, juopot ja narkomaanit, rikolliset ja ääripäät, ärsyttävät huutelijat ja muut omituiset.

Siksi on hyvä asua pohjoisessa, täällä ei siedetä mitään omituisuuksia. Ollaan kunnon kansalaisia täällä kaikki!

En edes halua käydä Helsingissä kun sieltä kerran pääsin pois.

Vierailija
277/497 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin kerääntyy kaikki sekakäyttäjät, juopot ja narkomaanit, rikolliset ja ääripäät, ärsyttävät huutelijat ja muut omituiset.

Siksi on hyvä asua pohjoisessa, täällä ei siedetä mitään omituisuuksia. Ollaan kunnon kansalaisia täällä kaikki!

En edes halua käydä Helsingissä kun sieltä kerran pääsin pois.

Minä muutan takasin Jyväskylään heti kun se 17,2% työttömyysaste on lähempänä 10% ni sieltä vois töitä saadakkin.

Vierailija
278/497 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto uuteen paikkaan virkistää.

Minä muutin pikkukaupungista Hämeenlinnaan ja koin siellä tuon saman vapauttavan anonyymin olotilan, kun en tuntenut ketään eikä kukaan tuntenut minua. Oli ihanaa vaan kulkea ympäriinsä. Nyt asun pikkukaupungin sivukylässä metsänreunassa ja saan täälläkin olla ihan rauhassa, en tiedä muiden asioita tai toisinpäin, en koe kyttäystä tai kyräilyä.

Vierailija
279/497 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin pikkukaupungista Hämeenlinnaan ja koin siellä tuon saman vapauttavan anonyymin olotilan, kun en tuntenut ketään eikä kukaan tuntenut minua. Oli ihanaa vaan kulkea ympäriinsä. Nyt asun pikkukaupungin sivukylässä metsänreunassa ja saan täälläkin olla ihan rauhassa, en tiedä muiden asioita tai toisinpäin, en koe kyttäystä tai kyräilyä.

Tutengista Hämeenlinnaan muutto tuntui aluksi isolta jutulta, sitten Helsinkiin. Siellä tutustuin tiettyihin porukoihin ja nyt elelen rauhassa Tampereella :D

Vierailija
280/497 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutengista Hämeenlinnaan muutto tuntui aluksi isolta jutulta, sitten Helsinkiin. Siellä tutustuin tiettyihin porukoihin ja nyt elelen rauhassa Tampereella :D

Siis Turengista:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi