Miten kieltäytyä Tupperware-kutsusta?
Kuorosta yksi tuttu nainen kutsui minut ensi viikonlopuksi, mutta ei mulla ole oikein mitään päälle pantavaa. Enkä muutenkaan osaa etikettiä miten siellä tulee käyttäytyä jne. Ahdistaa ajatellakin, että mokailen siellä jotain ja kaikki tuijottavat ja pidättelevät naurua. Ja sitten saa kuorossa kuulla siitä vielä pitkään. Joo ei kiitos.
Kommentit (66)
Onneksi yksi naapurini on jo unohtanut nuo kutsut! En tilannut mitään muovi romuja . Sanoi ,että tule saa emännän lahjan . Vieläkö ne pitää noita kutsuja ??
Jos et halua tutustua ylihintaisiin muovikippoihin, niin ilmoita vain, että valitettavasti tuli este. Joudut vaikkapa menemään siskon / äidin / mummon tai jonkun muun avuksi / kuskiksi tms. Minä kierrän tuollaiset kotimyyntitilaisuudet kaukaa. Ei ne Tupperit ole sen parempia kuin muutkaan muovikipot. Jos katselet nettikirppareitten tarjontaa, niin Tuppereita on siellä runsaasti myynnissä.
Olen kerran ollut. Piinallista väkisin hauskaa.
Ensin joku hassu leikki. Sitten jokainen sai lahjan, samaa tasoa kuin lelut mitä lapsena sai hammaslääkäristä.
Ja ei kun rumia purkkeja tilaamaan!
On kätevää, kun myyjä osaa painostaa taitavasti eikä olla kaupassa, missä voisi vertailla laatua ja hintoja.
En ostanut mitään enkä menisi uudelleen.
En muutenkaan ostaa kamoja tyrkyttämisen perusteella vaan mitä haluan ja tarvitsen.
Mies osti Tupperwaren valkosipulipusertimen ja on fantastinen. Eka, joka on meillä kestänyt, on helppo puhdistaa ja toimii eli pusertaa sen valkosipulin.
Me ollaan varmaan 200 euroa käytetty erilaisiin puristimiin ja ne ei vaan toimineet ja meni rikki jatkuvasti. Tuo on kestänyt ja ihana käytössä!
Ja ap, mene vaan sinne, jos kiinnostaa. Olet vaan oma itsesi. Ihan normaalit käytöstavat riittää ja mitään ei tarvi ostaa, jos ei kiinnosta. :)
Kieltäydy kauniisti. Jos alkaa tivaamaan, niin kerro, että saat samat tuotteet Prismasta halvemmalla.
Jos vielä tivaa, niin anna kunnon luento pyramidihuijauksesta.
Jos edelleen roikkuu lahkeessa kiinni, niin kerro, että sinulla on hieno bisnesidea myydä suomalaista ilmaa pullossa Kiinalaisille.
Itse laitoin viestin: Ei ole mun juttu.
Tässä haiskahtaa provo. Miten voit olla noin fiinissä seurassa siellä kuorossa, jos tuo kotikäyntikin noin hermostuttaa? Täytyy olla aika hyvä itsetunto, jos menee yleiselle paikalle kaikkien kuullen ammattilaisen johdolla laulamaan. Ei nyt oikein käy yksiin...
Vierailija kirjoitti:
Tässä haiskahtaa provo. Miten voit olla noin fiinissä seurassa siellä kuorossa, jos tuo kotikäyntikin noin hermostuttaa? Täytyy olla aika hyvä itsetunto, jos menee yleiselle paikalle kaikkien kuullen ammattilaisen johdolla laulamaan. Ei nyt oikein käy yksiin...
Miksei voisi olla kuorossa fiinissä seurassa? Laulamassahan siellä ollaan, ja jos on jo vaikka lapsesta asti laulanut, niin eihän se kuorossa laulaminen ole temppu eikä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua tutustua ylihintaisiin muovikippoihin, niin ilmoita vain, että valitettavasti tuli este. Joudut vaikkapa menemään siskon / äidin / mummon tai jonkun muun avuksi / kuskiksi tms. Minä kierrän tuollaiset kotimyyntitilaisuudet kaukaa. Ei ne Tupperit ole sen parempia kuin muutkaan muovikipot. Jos katselet nettikirppareitten tarjontaa, niin Tuppereita on siellä runsaasti myynnissä.
Olisko nettikirppareiden tarjonta jotain perikuntien Tuppereita?
Mun äitini osti niitä joskus 80-luvulla ja edelleen ovat isälläni käytössä ja kuin uusia. Tupperit oli tuolloin aika yleisiä ja tais olla suosittujakin.
Itse en ole ikinä ollut kutsuilla, enkä ole itse ostanut ikinä niitä. Mies osti tuon valkosipulipusertimen, josta ylempänä kirjoitin joltain kollegaltaan, kun töissä alkoi puhumaan siitä, ettei nykyiset kaupasta saatavat toimi ja menee rikki alta aikayksikön... Kollegalla oli joku Tupper-tuttu ja sitä kautta saimme sitten lopultakin kunnollisen pusertimen.
Mulla kiinnostais jopa nuo kutsut, kun nyt sain noin hyvän tuotteen. En kyllä tiedä, mitä muuta ne myy. Onko ne pelkkiä muovikippoja, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh. Ei ne mitkään juhlat ole. Normaalisti mennään kyläileen ja kahvitteleen ja esittelijä esittelee tuotteita ja saa tilata, jos haluaa.
Mutta kun se kutsun esittänyt nainen asuu Eiranrannassa ja itse asun Itä-Helsingissä. Ollaan ihan eri maailmoista, enkä tiedä miten paremmissa piireissä edes kyläillään ja käyttäydytään. En haluaisi nolata itseäni.
Ap
Kultapieni. Eiranrannassa kukaan, siis kukaan, ei pidä Tupperware-kutsuja. Eikä laulankuorossa.
0/5
Kannattaa ilman muuta mennä sekaan vaan , tuppereilla on aina hilpeä meininki ja hyvää syötävää.
Mitä ihmettä sä nynnyilet siellä?
Tupperikutusja pitää ihmiset jotka nauttii kavereista ja ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kiitos kutsusta, mutta en valitettavasti pääse tulemaan paikalle."
Voiko kutsuja pahastua, jos kieltäytyy kutsusta ilman mitään syytä? Vai pitäisikö keksiä jokin tekosyy varalle?
Ap
Kutsuja on äärimmäisen moukkamainen jos alkaa tivaamaan syytä sille ettei pääse paikalle. Jos kerran on niin hienoista piireistä niin ei pitäisi tulla tämän asian kanssa ongelmaa, ellei ole tungetteleva nuuskija. Jos alkaa tivaamaan, sanot että minulla on muita menoja.
Jos oikeasti haluat kieltäytyä, niin jo mainittu "kiitos kutsusta, en valitettavasti pääse tulemaan" on ihan riittävä. Jos taas haluat mennä, niin siihenkin olet saanut jo hyviä vinkkejä. Ja jos oikeasti vielä kutsuilla jännität, niin kannattaa seurailla vähän, miten muut toimivat. Ei se nyt ole rakettitiedettä Eiranrannassakaan. Esittelijä krtoo tuotteista, sitten niitä saa hypistellä ja kysellä lisätietoja, jossain välissä tulee kutsu kahville. Tilata saa jos haluaa, ja jos ei löydä mitään, mitä tarvitsee, riittää tähänkin vastaus "en löytänyt nyt mitään tilattavaa".
Täällä on annettu hyviä käytösohjeita. Siis normaalit kuorovaatteet, ystävällinen tervehtiminen ja kiittäminen. Varmasti sujuu. Ei tarvitse olla suunapäänä, voi olla enemmän kuulolla.
Mutta miettisin sinuna kuitenkin sitä, oletko kiinnostunut Tupperware-tuotteista. Täällä kirjoitettiin, että sano, ettet halua ostaa, koska Prismasta saa halvemmalla.
Minusta on melko tylyä mennä Tupperware-kutsuille ja sanoa, että Prismasta saa halvemmalla ja viitata jonkun esilleottamaan pyramidihuijaukseen.
Jos siis lähtökohtaisesti on kielteinen asenne Tupperware-tuotteita kohtaan, ei kutsuille kannata mennä. Tuotteethan ovat aika kalliita, oma kokemuksen mukaan osa todella hyviä mutta osa ei lainkaan hintansa arvoisia. Tuleeko sitten hankala tilanne, jos et halua tai sinulla ei ole varaa ostaa mitään?
Ei tietenkään tarvitse ostaa mitään, mutta sosiaalinen paine on näissä melko kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi olla kuorossa fiinissä seurassa? Laulamassahan siellä ollaan, ja jos on jo vaikka lapsesta asti laulanut, niin eihän se kuorossa laulaminen ole temppu eikä mikään.
No ei ole ei, mutta jos verrataan näitä kahta asiaa, niin ennemmin lymyilee jonkun selän takana kippoja katsellen, kuin ottaa kritiikkiä vastaan kymmenpäisen kuoron edessä. Ja kuorossakin vaihtuu ihmiset, eli tulee uusia ja "hienoja" tyyppejä, joiden kanssa pitää tulla juttuun. Mutta ei me ollakaan kaikki samiksia.
Edellä ainakin hyviä ohjeita "käyttäytymiseen", jos ei jo aikuinen ihminen tällaista hallitse :D Ja ennen tilausten vastaanottoa voi sanoa, että tuli kiireellinen meno, pakko lähteä. Keinot on monet.
Mä pidin just meikkikutsut ja tunnelma oli mahtava. Ei pienintä pönötystä missään. En ole "korkeakoulutettu", mutta hienosti meni. Ja mä sentään olin emäntä, jolle tuli uusia ihmisiä eteen, koska saapui tuttujen tuttuja jne. Kun taas kuoroon en menisi. Olen tosin sellaisessakin laulanut, musikaalinen kun olen.
Jos haluat mennä, mene. Kuorovaatteet päälle ja iloinen ilme. Jos et tiedä, miten jutellaan, kuuntele ja hymyile. Täydestä menee.
Itse en mene tupperware - kutsuille, koska en tarvitse kippoja. Suurin ongelma on sosiaalinen paine ostaa turkasen kallista muoviroinaa.
Itse en menisi ihan sen takia, että tupperwaret on sairaan kalliita. Voisit tietysti sanoa, että matka Eiraan on tunnetusti pitkä ja vaarallinen (vrt. Kaurismäki: Calamari union). Samalla tekisit myönteisen vaikutuksen korkeakulttuurin tuntemuksellasi ja verrattomalla huumorintajullasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kiitos kutsusta, mutta en valitettavasti pääse tulemaan paikalle."
Voiko kutsuja pahastua, jos kieltäytyy kutsusta ilman mitään syytä? Vai pitäisikö keksiä jokin tekosyy varalle?
Ap
"Tulisin mielelläni, mutta kärsin muovifobiasta."
Kiitti, AP, illan nauruista. Ihan hauska sun juttusi. Tupperware-etiketti. Hih.