Miten kieltäytyä Tupperware-kutsusta?
Kuorosta yksi tuttu nainen kutsui minut ensi viikonlopuksi, mutta ei mulla ole oikein mitään päälle pantavaa. Enkä muutenkaan osaa etikettiä miten siellä tulee käyttäytyä jne. Ahdistaa ajatellakin, että mokailen siellä jotain ja kaikki tuijottavat ja pidättelevät naurua. Ja sitten saa kuorossa kuulla siitä vielä pitkään. Joo ei kiitos.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Tässä haiskahtaa provo.
No shit, Sherlock.
Ei juma mikä trolli. Juu, Eirass asuu ihan ulkoplaneetalta tullut eliölaji, jonka tavat poikkeaa täysin muista. Ja joihin et kuorossa ole lainkaan päässyt jo tutustumaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä haiskahtaa provo.
No shit, Sherlock.
Sorry, I'm Dr Watson.
Sanoisin varmaan vaan että kun mua ei oikein kiinnosta mitkään muovikipot :D
Voi kieltäytyä lyhyesti ja ytimekkäästi.. " Kiitos kutsusta. Valitettavasti aikatauluuni ei nyt sovi. Oikein mukavia kutsuja teille."
Hyviä tuotteita, mutta en pidä kun ovat riemuunkirjavia ja kalliita.
Sano että kaupasta saa nykyään laadukkaita kauniita muovikippoja.
Monet tupperimyyjät myy nyt esittelykamojaan edullisesti, kun lopettavat kotiesittelyitä. Tori.fissä on niitä uusia pilvin pimein.
Määkin jännitin ekoja tuppereita 32 vuotta sitten. En tiennyt miten sinne pukeudutaan. Ostin sieltä kyllä esim raastimen, mikä on vieläkin käytössä.
Sen jälkeen kävin pari kertaa. Ei oo mun juttuni.
Huoli pois, ei kuorotoverisi olisi sinua kotiinsa kutsunut, ellei arvelisi sinun osaavan "käyttäytyä"!
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole mitkään juhlat, tuote-esittely vaan. Ja jos et halua mennä, sanot että kiitti, mutta en valitettavasti pääse tulemaan.
Kysäse että minkäarvoista emännänlahjaa se kutsuja havittelee ja päätä sitten autatko saapumalla paikalle.
Onko vielä näitä tuppereita, ensimmäisen kerran kävin 50 vuotta sitten,vuokra emantä järjesti nuo kutsut ?? Taisin ostaa jonkin kipon, mies muisti muistuttaa ,kun oli lasten leikkikaluna hiekkalaatikolla joku kippo.
Kuka on niin juntti, että vieläkin järjestää tupperwaara-myyjäisiä kotonaan? 😂itse en todellakaan menisi, sanoisin kohteliaasti ”valitettavasti on jo muuta sovittuna”. Yhtä lailla, on melko hölmöä ajatella, että ihmiset Eirassa/Kauniaisissa/Westendissa olisivat jokin homogeeninen ryhmä, eikä heillä muka kävisi kylässä ”ihan tavallisia duunareita”. .Nimimerkillä yksi siellä asuva
Siis Tupperware-kutsu, ja ap haluaa kieltäytyä, koska hänellä ei ole päällepantavaa? Minä kieltäytyisin, koska en suostu jalallani astumaan Tupperware-kutsuille.
Mun ex-avokin veljen vaimo on tupperware-esittelijä. Me saatiin lahjaksi joitain tuotteita ja ne oli erittäin toimivia. Ehdin täysin tottua. Eron jälkeen olen katsellut huuto.netistä joitain tuotteita mutta kovin kalliitahan ne ovat.
Aikoinani mietin hetken, millaista olisi olla miehenä tupperware-esittelijä. Ajatus kaatui heti siihen, että tuttavapiirissä ei ole oikeastaan yhtään naista, kenelle kehtaisin tuputtaa niin kalliita muovikippoja. Ei mussa liene kauppamiehen vikaa kun omatunto heti soimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh. Ei ne mitkään juhlat ole. Normaalisti mennään kyläileen ja kahvitteleen ja esittelijä esittelee tuotteita ja saa tilata, jos haluaa.
Mutta kun se kutsun esittänyt nainen asuu Eiranrannassa ja itse asun Itä-Helsingissä. Ollaan ihan eri maailmoista, enkä tiedä miten paremmissa piireissä edes kyläillään ja käyttäydytään. En haluaisi nolata itseäni.
Ap
Et sitten ole ymmärtänyt tähän mennessä kirjoitettuja vastauksia. Väännän vielä rautalangasta:
Se on TUOTE-ESITTELY, eikä mikään kyläily, erityinen vierailu tai kutsut. Tässä pätee aivan sama kuin kaikessa muussakin oman mukavuusalueen ylittävissä tilaisuuksissa: katso, miten muut toimivat. Älä ryntää ensimmäisenä kahvipöytään, jos sinulla ei ole aavistustakaan, miten on tapana käyttäytyä.
Suomessa ei ole niin suuria eroja eri yhteiskuntaluokissa, että pitäisi käydä erikseen kurssi ennen kuin voi vierailla toisessa kaupunginosassa.
Oletko sinä se palstamme yhteiskuntaluokkahullu?
Näin:
"Kiitos kutsusta, mutta en harrasta enää ollenkaan näitä kotikutsuja. Nuorempana tuli koluttua nämä kaikki läpi, enää ei jaksa."
Ei ne sitä henkilökohtaisesti ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä haiskahtaa provo.
No shit, Sherlock.
Risiiniöljy auttaa ummetukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päälle pantavaa? Voit mennä ihan samoissa vaatteissa kuin kuoroharjoituksiin. Ne eivät ole juhlat, vaan myyntitilaisuus. Mutta jos et halua mennä, voit aivan ystävällisesti sanoa: "Kiitos kutsusta, mutta valitettavasti en pääse." Toisaalta jis haluat tutustua uusiin ihmisiin, niin tuo on yksi mahdollisuus.
No sehän siinä juuri onkin, kun kyllä minä haluaisin kovasti tutustua niihin ihmisiin, mutta kun pelkään, että en osaa heidän tapojaan enkä tiedä miten missäkin tilanteessa pitäisi käyttäytyä. Hänen tuttavansa ovat kaikki vähän "parempaa porukkaa", ja itse olen vain duunari.
Ap
Ei siinä ole mitään ongelmaa,koska sinut on kerran kutsuttu sinne.Sinut lasketaan silloin porukkaan kuuluvaksi.Rohkeasti vaan mukaan ja ota rennosti.Jos se kuoroporukka on yleensä kivaa ja ystävällistä ,mene mutta jos heillä on tapana naureskella ja pilkata muita,älä mene.Ei luulisi sellaista kuoroporukasta.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin varmaan vaan että kun mua ei oikein kiinnosta mitkään muovikipot :D
Itse toteaisin, että miksi ihmeessä ostaisin ylihintaisia myrkkymuovista tehtyjä kippoja, kun parempia saa normaalikaupasta halvemmalla.
"En tarvitse niitä muovitörppöjä"
No höpöhöpö noille sun jutuilles, ei siellä tupperikippojen tuputusillassa mitään erityistä etikettiä ole, eikä tarvitse pukeutua mitenkään erikoisesti. Mutta siihen miten voi kieltäytyä, niin olisi aika hyvä sellainen simppeli; Kiitos kutsusta, en tule.