Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun pääsen eläkkeelle niin muutan pois Tampereelta

Vierailija
23.07.2025 |

Nykypäivänä koko TRE on oikea persläpi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin jo ajat sitten.

Vierailija
2/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, muutin Tampereelle 90-luvulla parikymppisenä. Tampereen keskusta oli miellyttävä ja siisti, ihmiset pukeutuivat siististi ja osasivat edes jotenkuten ainakin paremmin käyttäytyä kuin nykyisin.'

Tampereesta on tullut avoviemäri, kaatopaikka, persläpi jne. Itse olen muuttanut Pirkkalaan, mutta olen huomannut, että tänne Pirkkalaan on pesiytynyt myös epäsosiaalista väkeä, valuvat ilmeisesti Tampereelta tänne. 

Haluan itse muuttaa paikkaan missä on sivistynyttä ja siistiä väkeä, jotka välittävät ympäristöstä ja osaavat käyttäytyä. Ei huumeita, ei mm muuttajia näitä kaapulaisia. Haluan asua paikassa, missä ihmisillä on hyvät käytöstavat. Olen myös ajatellut muuttavani pois Suomesta johonkin sivistyksen pariin. Esimerkiksi Itävaltaan tai Unkariin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen, muutin Tampereelle 90-luvulla parikymppisenä. Tampereen keskusta oli miellyttävä ja siisti, ihmiset pukeutuivat siististi ja osasivat edes jotenkuten ainakin paremmin käyttäytyä kuin nykyisin.'

Tampereesta on tullut avoviemäri, kaatopaikka, persläpi jne. Itse olen muuttanut Pirkkalaan, mutta olen huomannut, että tänne Pirkkalaan on pesiytynyt myös epäsosiaalista väkeä, valuvat ilmeisesti Tampereelta tänne. 

Haluan itse muuttaa paikkaan missä on sivistynyttä ja siistiä väkeä, jotka välittävät ympäristöstä ja osaavat käyttäytyä. Ei huumeita, ei mm muuttajia näitä kaapulaisia. Haluan asua paikassa, missä ihmisillä on hyvät käytöstavat. Olen myös ajatellut muuttavani pois Suomesta johonkin sivistyksen pariin. Esimerkiksi Itävaltaan tai Unkariin.  

Noin umpijäykkä ihminen ei sovi kuin äärimuodolliseen ympäristöön.

Minä taas ajattelin muuttaa Tampereelle 3 vuodeksi ainakin. 

Vierailija
4/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääsen eläkkeelle, muutan Tampereelle.

Vierailija
5/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haaveilee samasta koska etsii rauhaa ja puhtautta. Vaikkei ihan tylsyyttä kuitenkaan.

Vierailija
6/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maalle, mitä syvemmälle sitä parempi. Puuttuu kaupunkien ongelmat.

Vierailija
7/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pääsen eläkkeelle, muutan Tampereelle.

Mun veli pääsi eläkkeelle puoli vuotta sitten ja muutti Tampereelle. On siellä todella tyytyväinen. 

Vierailija
8/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin myös naapurikunnasta Tampereelle vähän ennen eläkkeelle jäämistä ja viihdyn oikein hyvin. 

Vierailija
9/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kämpän Raahesta. Vuoden päästä muutan aikaisintaan.

Vierailija
10/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereesta on tullut varsinainen imuri eikä vain hyvässä mielessä. Pohjois-suomesta ja Itä-suomesta valuu porukkaa, ja sen huomaa. Ratikassa ja bussissa kuuluu näitä murteita vääntäviä mölöttäjiä, samoin kaupungilla liikkuessa. Alkuperäiset hämäläiset ovat kohta vähemmistönä.

Vierailija
11/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasta sitten? Vaikka olis lähityö niin kyllähän sinne pendelöi jostain naapurikunnasta helposti. 

Vierailija
12/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun pystyisin muuttamaan Tampereelle! On vaan niin hiton kallista siellä nykyään että joudun tyytymään pikkukuntaan tässä kyljessä. 

Vierailija
13/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on muuttunut paljon omana elinaikanani. Itse tulin 10 vuotta sitten tänne asumaan, sitä ennen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti täällä n.20 vuoden ajan. kaupunki kuin myös kaupunginosien ilmeet pysyneet paljolti samoina. Itsellä ei tieten ole perspektiiviä tämän enempää

Nykyinen Tampere on aivan eri tampere mitä oli esim. 5-6 vuotta sitten. Ihmiset jotka näkevät nyky Tampereen, näkevät tyystin eri Tampereen mitä se on ollut pitkän aikaa koska se on muuttunut silmänräpäyksessä.

Joka paikkaan tungetaan asuntoja tai jotain rakennuksia, ihmisiä rupeaa olemaan vähän liikaa, kuin myös liikennettä, koska infra ei suunniteltu tällaiselle määrälle? hinnat karanneet käsistä.

Esim. omakotitalosta joudut pulittamaan vähintään 200000e vanhasta kivi/puutalosta. Vain sen takia koska sijainti, kysyntä juuri sen takia kun porukkaa lappaa, eli arvo ei perustu mihinkään rakennukseen liittyviin tosiasioihin. Näitä lähteä sitten remppaamaan, lainoja makselemaan rakennus kuintenkin vanhenee ja näinollen tulee jo luonnollinen arvon alenema. rakennuksilla kuitenkin on käyttöikä jne, tämä on tietynlainen hurja kupla mitä ihmiset eivät tajua että pitkässä juoksussa todennäköisesti tulee todella kova persnetto.

Kaupungille kun menee niin siellä näkee päihteidenkäyttäjiä paljon, juottoloita sekä ravintoloja, mitään muuta ei keskustassa tunnu olevan, ai niin, hotelleja myös.

Tampereella on toki viihtyisiä asuinpaikkoja sekä keskusta on koskimiljöineeen kaunis, mutta kannattaa miettiä että siihen se sitten jääkin ja asuminen laidoillakin on todella kallista, esim. vuokrat ovat törkeät.

Vierailija
14/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin Tampereelle opiskelujen ja töiden perässä 15 vuotta sitten. Muutos tähän päivään on ollut raju, eikä hyvässä mielessä. Kunhan saan asuntoni myytyä, äänestän jaloillani. 

Vierailija
15/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa joo pois. Luulen, että Tampereen tunnelma paranee välittömästi.

Vierailija
16/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bile-ilmari tuhosi Tampereen. SDP aikoo tuhota seuraavaksi koko Suomen. 

Vierailija
17/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereesta on tullut varsinainen imuri eikä vain hyvässä mielessä. Pohjois-suomesta ja Itä-suomesta valuu porukkaa, ja sen huomaa. Ratikassa ja bussissa kuuluu näitä murteita vääntäviä mölöttäjiä, samoin kaupungilla liikkuessa. Alkuperäiset hämäläiset ovat kohta vähemmistönä.

Ompa tympeä kannanotto, tyypillinen finjävel! Yrittäisit edes vähän avartua ja ottaa esimerkkiä ruotsalaisesta kulttuurista. Kymmenet eri kansalaisuudet (minä myös) kohtasivat toisensa, tekivät yhdessä töitä ja tulivat hyvin juttuun toistensa kanssa. 

Mitä tekivät ruotsalaiset? Olivat avuliaita, ystävällisiä ja jopa vippasivat bussirahaa jos finskalta oli päässy loppumaan!

Ikinä milloinkaan en tuntenut olevani kakkosluokkaa, syynä siihen ruotsalaisten hyvä käytös ja minä myös ystävystyin heidän kanssaan :))

Vierailija
18/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen huomannut, että Tampere on siistiytynyt huomattavasti. Ehkä keskustasta on nyt sitten ajettu narkit Tesomalle, mutta ihan sama. Ainakin yleisvaikutelma on tänä kesänä ollut siistimpi kuin aiemmin. Köyhillä ei ehkä ole enää varaa poistua lähiöistä.

Vierailija
19/19 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan!