Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani miehen exä sanoi "juokse vielä kun voit", ottaako tosissaan vai mennäkö hyvillä mielin tulevaan?

Vierailija
02.12.2017 |

Miehen exä siis nauroi tämän kommentin perään kuin olisi ollut vitsi.. mutta olikohan? Mies nauruhymähti siihen.

Mies on puhunut tästä exästään h*orana, ihmisenä joka pilasi hänen elämänsä ja vei vain hänen rahansa sekä kutsunut exän perhettä luuseriperheeksi. Itse sain naisesta sympaattisen ja jalat maassa olevan kuvan. En tietenkään naista tunne yhtään, mutta ensivaikutelma oli hyvä. Seurustelivat vajaa kymmenen vuotta.

Mitenhän tähän suhtautua? Onko merkki joka kannattaa ottaa vakavasti? En ole seurustellut ikinä aiemmin.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn tapauksessa ottaisin exän puheet vakavasti, mutta on kokemusta myös siitä että mies on kiltti ja exä aivan sekopää.

Nimim. kananmunia ikkunassa ja käytettyjä kuukautissuojia terassilla kun en totellut exän vaatimuksia jättää mies.

Vierailija
42/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen herrasmiehen leikkiminen on juuri sitä oman paskuuden kompensointia toiseen ääripäähän menemällä. Minulla on just työn alla asiakas joka on tällainen. Todella vaikea ihminen ja korostetun "herrasmies". Ei mee läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen miehen kanssa ei kannata jatkaa, joka kutsuu exäänsä hu*raksi. Kunnollinen mies ei nimittele ketään naista tuolla tavalla.

Paitsi jos nainen (ex) todella ansaitsi tuon liikanimen. Esim. käynyt vieraissa ja pettänyt miestä. 

Vierailija
44/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa vakavasti. Varsinkin jos on mies puhunut noin. Minunkin miesystävä puhui noin eksästään minulle, samoin varmaan nykyään minusta uudelle naiselleen. Niin paha persoonallisuushäiriö, että se lähes tuhosi minut. Aluksi osasi esittää ihanaa. Nykyään saan vertaistukea siltä "hullulta eksältä".

Olin suhteessa henkisesti sairaan miehen kanssa. Alussa oli huolehtiva ja huomaavainen, mutta muutamassa viikossa hulluus löi läpi. Noin kipeää ihmistä en ole aiemmin tavannut. Mielialat heittelivät, käänsi kaiken kertomani minua vastaan, oli paranoidi ja mustasukkainen. Valehteli, vei rahaa, kipulääkkeitä.

Lopetin suhteen ja en halua koskaan enää kuulla tuosta mitään.

Mitään hyvää ei puhunut existään ja jo se olisi pitänyt olla varoitussignaali.

Vierailija
45/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen miehen kanssa ei kannata jatkaa, joka kutsuu exäänsä hu*raksi. Kunnollinen mies ei nimittele ketään naista tuolla tavalla.

Paitsi jos nainen (ex) todella ansaitsi tuon liikanimen. Esim. käynyt vieraissa ja pettänyt miestä. 

Ei pidä paikkaansa. Kunnon miehet eivät huorittele muita naisia uudelle tyttöystävälleen, vaikka olisi joutunut petetyksi. Pettämisen tultua ilmi mies voi manata kaverilleen vaimoaan huoraksi kiukun puuskassa, mutta ei enää sen jälkeen, kun tilanne käsitelty. Se joka niin tekee, ei ole kunnollinen mies eikä todellakaan kannata alkaa suhteeseen toisia naisia huorittelevan miehen kanssa.

Vierailija
46/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemus on minulle opettanut, että yleensä niitä ex-naisia kannattaa kuunnella.

Jos mies suhteen alussa kertoo exänsä (tai exien) olevan mielisairaita, hulluja tai horatsuja niin tiedän, että mies itse on todennäköisimmin jotain näistä.

Sama tilanne myös, jos mies kertoo exän vieneen tai käyttäneen kaikki hänen rahat. Olen havainnut, että miehet jotka syyttävät exiään tuhlareiksi ovat itse ihan holtittomia rahankäyttäjiä. 

Vierailija
47/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa koko ketju provolta. Kuka lähtee seurustelemaan sellaisen miehen kanssa, joka avoimeisti huorittelee eksäänsä?

Vierailija
48/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet yhdessä 10v. Ja nyt puhuu exästä tuolla tavoin. Mikä heitä sitten piti yhdessä niin pitkään? Luulis että jotain kunnioitusta löytyisi pitkän suhteen jälkeen. Ei kuulosta aikuiselta mieheltä, vaan räksyttävältä teiniltä.

Vierailija
49/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä kertoo yllättävän paljon se tapa jolla hän puhuu existään. Jos joku minulle huorittelisi ja haukkuisi noin eksäänsä niin todellakin pitäisin sitä varoitusmerkkinä.

Vierailija
50/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vika voi joskus olla siinä exässäkin. Minun mieheni exä on mielenterveys ongelmainen, ja käytti suhteessa mieheen henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Ja tämä ei ole vain mieheni kertomaa, vaan myös miehen perhe, kaverit ja jopa exän kaverit ovat kertoneet samaa ja ihmetelleet kauanko mies tätä naista oikein jaksaa. Olen myös itse tavannut tämän naisen. Hän on todella kauhea ihminen enkä ihmettelisi jos hän minulle jotain vastaavaa olisi kiusallaan sanonut kun oli pitkään katkera jätetyksi tulemisesta. Mieheni ei toki häntä ole koskaan huoritellut, mutta ei hänestä kyllä mitään hyvää sanottavaa ole.

Vierailija
51/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat siis dissaavat toisiaan, exä käskee juosta, mies huorittelee. Suhde on ollut riitaisa ja katkera kummallekin. Voihan olla niinkin että teillä synkkaa jo paremmin.

Vierailija
52/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin viestin, sitä ei koskaan julkaistu. 

Jos olisin ap, soittaisin naiselle silloin, kun mies ei varmasti ole paikalla eikä tulossa paikalle. Keskustelisin asiasta tarkemmin ja asiallisesti. 

Minun luonnehäiriöinen eksäni piti minua huo(no)/(ra)na, koska minulla oli kaksi aiempaa vakaata suhdetta. Lisäksi hänen mielestään käytin häntä hyväkseen taloudellisesti ja kai muutenkin, mikä ei todellisuudessa pitänyt mitenkään paikkaansa. Haluaisin antaa henkisen tukeni hänen nykyiselle vaimolleen, jos voisin.

Älä utele mieheltä enää enempää, ettei mies tajua, mistä on kyse ja suojele eksää näin mahdolliselta kostolta. Mies ei kuitenkaan tule antamaan sinulle todenmukaista vastausta, joten tivaaminen on turhaa. Kun olet keskustellut eksän kanssa, tee johtopäätöksesi ja jos yhtään nousi vahva epäilys, juokse todellakin. 

Vierailija
53/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exäni, jonka kanssa en tosin onneksi ollut pitkään yhdessä, löysi uuden naisen toiselta paikkakunnalta, muutti sinne ja katkaisi välit kaikkiin vanhoihin kavereihin ja toki myös minuun. Ex on äärimmäisen räjähdysherkkä, väkivaltainen ja ehkä jopa sosiopaatti (on esim. kiduttanut eläimiä joskus nuorempana, kuulin tästä eron jälkeen), ja tämä on ihan yleisessä tiedossa myös esim. hänen vanhojen kavereidensa keskuudessa. Välien katkaisu "vanhaan elämään" oli häneltä toki hyvin loogista, sillä näin on helppo pitää mahdolliset ikävät piirteet piilossa uudelta naiselta. 

Nykyinen tyttöystävä odottaa parhaillaan hänelle lasta melko lyhyen tuntemisen jälkeen, ja minulla on kurkkua kuristavan paha tunne siitä, miten hänelle ja tulevalle vauvalle tulee käymään. En tunne uutta tyttöystävää millään tasolla (koska häntä ei luonnollisesti koskaan ole meille esitelty ja välit on pistetty poikki), joten en koe että olisin oikea ihminen kertomaan hänelle miehensä menneisyydestä. En myöskään usko että hän ottaisi minua todesta, luulisi varmaan että haikailen tämän (aluksi niin hurmaavan) hullun perään edelleen. 

Minä ottaisin todesta, jos joku varottaisi minua seurustelukumppanistani. Varsinkin, jos hän puhuisi minulle existään tuohon sävyyn. 

Vierailija
54/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jäisi arpomaan.

Vierailija
55/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen suhde miehellä on lapsuusperheeseensä ja sukulaisiinsa? Onko hänellä hyviä pitkäaikaisia ystäviä? Onko noissa suhteissa havaittavissa jotain jännitteitä, vai sujuuko vuorovaikuttaminen luontevasti?

Oli exsän puheet mitä tahansa, niin miehen tapa puhua hänestä ei ole hyvä. Sinusta voi tuntua hienolta kuulla kehuna asioita, joissa olet exsän vastakohta, mutta se ei lupaa hyvää. Exsän haukkuminen kuulostaa siltä, että mies ei ole ottanut omaa vastuutaan erosta vaan laittaa kaiken exsän syyksi. Sinä tulet samaan vastaavaa kohtelua kanssa, parin vuoden päästä mahdollisesti mies haukkuu sinua sanomalla että vaikka exsän oli hu**a niin hän sentään oli hyvä/innokas sängyssä tai vastaavaa. Kaikki ongelmat suhteestanne tulee olemaan sinun syytäsi. Vaikka et tämän perusteella miehestä eroa, niin pidä varoitukset takaraivossa että huomaat heti, jos mies alkaa käyttäytyä ikävästi.

Vierailija
56/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin yhdelle nuorelle naiselle noin, jos voisin. Mutta menisikö kuuroille korville, niin pitkään ovat olleet yhdessä. Pelkään naisen puolesta :(

Exäni siis ihan textbook-narsisti, puhui hyvin ikävään sävyyn entisistä naisistaan (joita vaikutti olevan PALJON) ja minun jälkeeni hyppäsi heti uuteen suhteeseen ja siitä 6kk päästä taas uuteen eli nykyiseen suhteeseensa, josta hyötyy hyvin paljon taloudellisesti. (Joo, oon vähän seuraillut sen elämää netissä välil)

Vierailija
57/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen exä siis nauroi tämän kommentin perään kuin olisi ollut vitsi.. mutta olikohan? Mies nauruhymähti siihen.

Mies on puhunut tästä exästään h*orana, ihmisenä joka pilasi hänen elämänsä ja vei vain hänen rahansa sekä kutsunut exän perhettä luuseriperheeksi. Itse sain naisesta sympaattisen ja jalat maassa olevan kuvan. En tietenkään naista tunne yhtään, mutta ensivaikutelma oli hyvä. Seurustelivat vajaa kymmenen vuotta.

Mitenhän tähän suhtautua? Onko merkki joka kannattaa ottaa vakavasti? En ole seurustellut ikinä aiemmin.

No, mies joka puhuu noin halveksivaan sävyyn entisestä elämästään (jonka kuitenkin on itse valinnut) on epäilyttävä. Ja se että syyttää toista siitä että vei rahat tai pilasi elämän, kertoo vahvasti siitä että mies itse on vastuuton luuseri. Kohteleeko sinua kunnioituksella? Yleensä se että suhtautuu epäkunnioittavasti toiseen, tarkoittaa sitä että sinua odottaa sama kohtalo, perhettäsi luuseri-maine ja tulee syyttämään sinua omista ongelmistaan. Oikeastaan, jos vielä olet kokematon, kuulostaa vaaralliselta. Voipi olla vaikka mikä narsisti, joka juuri etsii viatonta ja sinisilmäistä uhria..

Ole varovainen, jos on mitään epäilyttävää, koet itsesi arvottomaksi, syylliseksi johonkin miehen ongelmaan tms- juokse. Jos taas mies arvostaa sinua, kohtelee hyvin, sinä saat otse valita KAIKEN mitä haluat tehdä, ajatella, puhua, asiat saattaa olla ok ja kyseessä katkera exä. Mut aika usein toisten halveksiminen kielii isoista ongelmista ja päädyt itsekin halveksunnan kohteeksi. 

Vierailija
58/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ylläolevaan kommenttiin: En pistäisi liikaa painoarvoa sille, onko kavereita. Kavereille on helppo esittää ok ihmistä, kun niitä näkee vaan pari tuntia kerrallaan silloin tällöin. Lapsuuden perhe voi pitää välejä yllä jos mies on edes siedettävä sinne suuntaan, harvat ovat valmiita katkaisemaan välit omiin lapsiin kokonaan.

Vierailija
59/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma exäni, jonka kanssa en tosin onneksi ollut pitkään yhdessä, löysi uuden naisen toiselta paikkakunnalta, muutti sinne ja katkaisi välit kaikkiin vanhoihin kavereihin ja toki myös minuun. Ex on äärimmäisen räjähdysherkkä, väkivaltainen ja ehkä jopa sosiopaatti (on esim. kiduttanut eläimiä joskus nuorempana, kuulin tästä eron jälkeen), ja tämä on ihan yleisessä tiedossa myös esim. hänen vanhojen kavereidensa keskuudessa. Välien katkaisu "vanhaan elämään" oli häneltä toki hyvin loogista, sillä näin on helppo pitää mahdolliset ikävät piirteet piilossa uudelta naiselta. 

Nykyinen tyttöystävä odottaa parhaillaan hänelle lasta melko lyhyen tuntemisen jälkeen, ja minulla on kurkkua kuristavan paha tunne siitä, miten hänelle ja tulevalle vauvalle tulee käymään. En tunne uutta tyttöystävää millään tasolla (koska häntä ei luonnollisesti koskaan ole meille esitelty ja välit on pistetty poikki), joten en koe että olisin oikea ihminen kertomaan hänelle miehensä menneisyydestä. En myöskään usko että hän ottaisi minua todesta, luulisi varmaan että haikailen tämän (aluksi niin hurmaavan) hullun perään edelleen. 

Minä ottaisin todesta, jos joku varottaisi minua seurustelukumppanistani. Varsinkin, jos hän puhuisi minulle existään tuohon sävyyn. 

Toisaalta, minun mieheni muutti elämäänsä radikaalisti kun aloimme seurustella (otti vastuun elämästään ja teki muutenkin suuria muutoksia- jonka myötä ne entiset ystävät suurimmaksi osaksi jäivät, haki apua ongelmiinsa jne) ja hänen katkera exänsä rupesi maalailemaan kauhutarinoita miehestäni, kuinka kauhea, välivaltainen ja häiriintynyt tämä oli- ja hän itse vain pieni uhriraukka. Vaikea uskoa miehestäni mitään niitä väitteitä- asiatonta niitä on ylipäätään yrittää ympärilleen huudella kun suhde loppui aikoja sitten- ja kaiken lisäksi mies on ihan eri ihminen kuin silloin joskus exänsä kanssa ollessaan. Todella fiksu, rohkea, hieno mies. Ja exänsä (johon on pakko olla lasten vuoksi yhteydessä) on katkera surkimus, jonka kanssa ei ole edes puhevälejä. Että kyllä se exäkin joskus on väärässä tai purkaa ihan vaan omia katkeruuksiaan ympärilleen.

Vierailija
60/130 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

n28 kirjoitti:

Kertoo aika paljon miehestä jos kutsuu naista h*oraksi. Katkera p*skakasa vaikuttaa olevan, juokse.

Eräs ex-naisystäväni vaihtoi p*rsettään Subutexiin. Käsittääkseni tuollaisen toiminnan voi lukea huoraamiseksi, mutta en ole haukkunut häntä huoraksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi