Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi kaikenlainen musiikki ihmiselle hyväksi?

Vierailija
24.11.2024 |

Siis vaikka synkkäkin, musiikki jossa lauletaan väkivallasta tai jotain ihan muuta sairasta ja häiriintynyttä? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele musiikkia

Vierailija
2/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei se musiikin sisältö sanallisesti tervettä ja tasapainoista ihmistä miksikään muuta, mutta huono musiikki kyllä huonontaa mielialaa.

Vierailija
4/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset musiikkityylit vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin. Minun trashmetallia tai mitä lie kuunteleva kaverini sanoi, että sen kuuntelu auttaa ahdistukseen. Minä taas tulen agressiiviseksi, jos kuuntelen sitä. 

Vierailija
5/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kaikenlainen voi olla hyväksi, yhdelle kansanlaulut, toiselle hevi, minulle linnunlaulu. Erilaisille ihmisille toimii erilainen musiikki.

Vierailija
6/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen black-metallia kotioloissa, kun fiilistelen ja puran turhautuneisuutta yhteiskuntaa kohtaan. Tämä auttaa jaksamaan  sosiaalisessa työssä. 

Vierailija
7/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri tätä, että miten musiikki vaikuttaa ihmiseen jos on vaikka masentunut, väkivaltainen ja kuuntelee musiikkia joka ehkä vahvistaa sitä tunnetta? Aina puhutaan musiikin positiivisesta vaikutuksesta mutta musiikki vaikuttaa monin tavoin, ei kai kaikki musiikki voi aiheuttaa vain positiivisia tunteita? Ap 

Vierailija
8/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki musiikki ei ole ihmiselle hyväksi.

Jos jaksaa, kannattaa kuunnella ilman muuta klassista musiikkia.

On tutkittu, että esim. huonekasvit, kukat rakastavat Bachia ja Mozartin. Voivat paremmin.

Vierailija
9/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri tätä, että miten musiikki vaikuttaa ihmiseen jos on vaikka masentunut, väkivaltainen ja kuuntelee musiikkia joka ehkä vahvistaa sitä tunnetta? Aina puhutaan musiikin positiivisesta vaikutuksesta mutta musiikki vaikuttaa monin tavoin, ei kai kaikki musiikki voi aiheuttaa vain positiivisia tuntei

/////

Musiikki on taidelaji joka vaikuttaa ihmiseen salamannopeasti.

Ei todellakaan ole samantekevää mitä kuuntelemme 

Edelleenkin hehkutan klass. musiikkia kaikille kuunneltavaksi.

Vierailija
10/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä mitä positiivista Erika Wikmanin, Benjamin Peltosen tai Ettan tekoälymusa voisi kenellekään tuoda?

Vierailija
11/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen musiikki on hyväksi. Mutta sun on valittava itse mistä tykkäät. Ei tähän ole sääntöä.

Vierailija
12/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

räp, hiphop yms. on sairasta

Vierailija
13/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen musiikki tietysti on hyväksi, mistä itse tykkää ja nauttii. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
14/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Musiikin lajiksi luotu kaikenlaisia ääniä. Mikään koneääni ei ole automaattisesti hyvä, joka laitteista tulee. Edes valo kirkkaana. Se on tietyllä taajuuksilla ja koneen. Ei luonnollinen siis. Eri taajuudet menevät ihmisten aistinelimiin ja chakrat. Ja sähköisiä laitteita, vaatteet sähköistyvät hieman muutenkin huoneessa. Esimerkiksi hevi voi olla repivää tai rock, ei se kauheasti lämmitä, osa kai käsittelee tunteita hevin avulla.

Vierailija
15/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheekin kuunteleminen aiheuttaa aivoödeemaa

Vierailija
16/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan sellainen musiikki tuskin on mikä palauttaa mieleen huonoja muistoja. Jonkin verran tällaisia biisejä minulla ja aina kun kuulee sellaisen, tunteet nousevat pintaan ja koko loppupäivä menee kieriskellessä paskoissa fiiliksissä.

Vierailija
18/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos musiikista ei nauti se aiheuttaa pahaa tuulta, jos musiikista nauttii se kuluttaa dopamiini varastoja. Ehkä treenatessa tai siivotessa musiikki voi auttaa mielialaa, tai joku musiikki voi auttaa tunteiden käsittelyyn mutta yleensä ihmiset vaan ylikäyttää musiikkia.

Vierailija
19/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Huono ja oman maun vastainen musiikki alkaa pääsääntöisesti vain ärsyttää.

Vierailija
20/22 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään.

Mustien kulttuurista kumpuava rytmimusiikki on epäsiveellistä ja vulgaaria.