Tapailemani miehen exä sanoi "juokse vielä kun voit", ottaako tosissaan vai mennäkö hyvillä mielin tulevaan?
Miehen exä siis nauroi tämän kommentin perään kuin olisi ollut vitsi.. mutta olikohan? Mies nauruhymähti siihen.
Mies on puhunut tästä exästään h*orana, ihmisenä joka pilasi hänen elämänsä ja vei vain hänen rahansa sekä kutsunut exän perhettä luuseriperheeksi. Itse sain naisesta sympaattisen ja jalat maassa olevan kuvan. En tietenkään naista tunne yhtään, mutta ensivaikutelma oli hyvä. Seurustelivat vajaa kymmenen vuotta.
Mitenhän tähän suhtautua? Onko merkki joka kannattaa ottaa vakavasti? En ole seurustellut ikinä aiemmin.
Kommentit (130)
Soitapa sille exälle, jos on sulle jo tuon verran puhunut. Uskon, että saat kuulla varsin toisenlaisen totuuden miehestäsi - sen oikean nimittäin. Naiset harvemmin valehtelevat noista asioista.
Mies kertoi, että exänsä kiristi heitä muuttamaan yhteen :D Tuo hieman nauratti. Ja exällään ei mitään muuta mielessä pyöri kuin kulli. Tykkää siitä että olen eritavalla kiltti.
ap
Porvoostahan tämä on mutta joo sanon kuitenkin että juokse. Kukaan terve ihminen ei hauku entistä kumppaniaan h***ksi etenkään aiemmin seurustelukumppanien määrän takia! Siis hän itse on halunnut seurustella h***tänä pitämänsä laise kanssa 10 vuotta, kysyisin suoraan että MIKSI?
Joo, hoosanan käytöstä tiedät että juokse ja lujaa. Muutenkin se että.ihmisellä on ollut vapaaehtoisia seksisuhteita ei tee hänestä hhoo vaikka hän olisi ollut kuinka monen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
H*oraksi kutsuminen johtui siitä, että naisella oli ollut paljon seksikumppaneita ennen häntä.
Mies kuulemma kustans naisen matkat ja muunkin ylimääräisen (ravintolat yms), koska naisella ei ollut rahaa. Oli huonopalkkaisessa työssä.
Nyt nainen oli opiskellut itselleen uuden ammatin ja vaikutti iloiselta kun koiraansa ulkoilutti.
ap
Onnea vaan valitsemallasi tiellä! Olethan neitsyt ja et koskaan tarvitse apua missään! Jouduin kerran lainaamaan eksältäni rahaa, jonka maksoin heti seuraavana päivänä takaisin. Siitä huolimatta sain kuulla toistuvasti siitä, kuinka hän joutuu ylläpitämään minua ja maksamaan kaiken. Hän ei joutunut maksamaan senttiäkään. - Olen nykyään myös onnellinen ja jalat maassa oleva koiran ulkoiluttaja ja ex on syystäkin ex!
- Vastauksestasi päätellen olet kuitenkin jo kantasi päättänyt, joten miksi edes kyselet täällä? Ei tähän voi muuta sanoa kuin, että "Told you so!" sitten muutaman vuoden päästä, jollet aiemmin tajua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa vakavasti. Varsinkin jos on mies puhunut noin. Minunkin miesystävä puhui noin eksästään minulle, samoin varmaan nykyään minusta uudelle naiselleen. Niin paha persoonallisuushäiriö, että se lähes tuhosi minut. Aluksi osasi esittää ihanaa. Nykyään saan vertaistukea siltä "hullulta eksältä".
Samanlainen eksä minulla.Nimitteli entistään isov....nen h...a ja nykyään minua nimittelee samalla lailla.Luojan kiitos pääsin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mies on herrasmies, ja kehuu näitä minun puoliani jotka ovat päinvastasia kuin mitä exästään kertoo. Siksi mietin voiko kyseessä olla että he olivat toisilleen vaan niin väärät? :/ nuorina alkoivat seurustelemaan.
ap
Herrasmiehet eivät haukkuu naisia huor*ksi vain siksi että toisella on menneisyys joka ei miellytä.
Jos on kunnollinen mies, ei ole mitään tarvetta haukkua entistä vaimoa/tyttöystävää. Vaikka olivat vääriä toisilleen, se EI oikeuta tuollaista kielenkäyttöä.
Minä en henkilökohtaisesti jaksaisi kuunnella yhtään mitään tuollaista puhetta, pistäisin stoppia tuollaiselle puheille. En hyväksy että solvataan muita naisia (tai miehiä)!
Kuulostaa karsealta äijältä. En ikinä alkaisi seurustella miehen kanssa, joka tuolla tavalla haukkuu eksäänsä. Ei ole fiksu ihminen kyseessä.
Jos mies haukkuu exän, voi olla katkera. Jos haukkuu myös äitinsä, on sika.
Näin väkivaltaisen exän kerran, kallion terveysasemalla, kiltin ja herkän näköisen nuoremman naisen (kuten minä aiemmin) kanssa, olisi niin tehnyt mieli sanoa varoitus, mutta ehtivät livahtaa luukulta lastenneuvolan puolelle. Kirjoitin sitten tänne varoituksen, mutta täällä vastattiin että varmasti porvoon terveysasemalla näin ja 0/5. Jossain päin helsinkiä on tosi onnettomia tyttöjä. Vika on siinä, että kukin kohdallaan tajuaa kuviot vasta myöhemmin. Kaikki karmeat jutut ei ole provoja, valitettavasti.
Pahat miehet ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Mies kertoi, että exänsä kiristi heitä muuttamaan yhteen :D Tuo hieman nauratti. Ja exällään ei mitään muuta mielessä pyöri kuin kulli. Tykkää siitä että olen eritavalla kiltti.
ap
Ja tällainen mies kutsut herrasmieheksi?!
Enemmän apina kuin herrasmies. Jopa lapsi osaa käyttäytyä paremmin kuin tuo mies.
Oletko kysynyt, että miten voi kiristää töistä muuttamaan yhteen? Jos toinen ei halua muuttaa mihinkään, miten toinen voi pakottaa häntä siihen?
Mielestäni sinun uusi tuttavuus on aika lapsellinen eikä ota vastuuta omista teoistaan. Mistä tämä pakottava tarve syyttää exä kaikista asioista tulee? Eikö miehellä ollut vapaa tahtoa ja mahdollisuuksia tehdä mitä itse haluaa?
Herrasmies XD ... juu todellakin. Aloituksen perusteella luulin että olet fiksu kun mietit oliko exän sanoissa perää. Kommenttiesi myötä tajusin, että ei, et sinä voi olla kovin fiksu jos pidät tuollaista naisia h*orittelevaa miestä herrasmiehenä. Itse olisin juossut jo aiemmin, mutta viimeistään exän sanojen jälkeen. Mutta ethän sinä sitä tee.
Ex-avomiehen exän näin kerran baarissa. Se tuli meidän luo ja sanoi että "tuo jätkä tapaa sit töniä muijia lumihankeen jne kun tulee riitaa" tai jotain sinne päin. Sanoin sille vaan, että asioissa on aina kaksi puolta. Myös tää exäni haukkui omaa exäänsä hulluksi riidanhaastajaksi jatkuvasti ja muisti korostaa miten hän ei tehnyt mitään väärin.
Sain sitten alle 3v suhteen (ja avoliiton) aikana huomata, että tämä ex oli puhunut minulle ihan asiaa. Minua ei koskaan lyöty, mutta tönittiin baari-illan jälkeen sängystä alas niin että puoli selkää oli liilanmustana hiertymästä mikä tuli sängyn reunasta, nostettiin seinälle, käveltiin uhkaavasti perässä ympäri kämppää ja ladeltiin samalla uhkauksia ynnä muuta. Onneksi lähdin, mutta mieleen jäi nuo exän entisen sanat suhteen alkuvaiheelta. Kyllä niissä joku perä saattaa olla, olisin tuntosarvet herkillä hetken aikaa ennen kuin ryhtyisin mihinkään miehen kanssa, josta on minua varoitettu. Oman kokemukseni jälkeen en kyllä enää edes ryhtyisi mihinkään, jos joku minua varoittaisi. Yksi tuollainen helvetti riittää, vaikka väkivalta nyt ei ollutkaan sitä silmä mustaksi meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies XD ... juu todellakin. Aloituksen perusteella luulin että olet fiksu kun mietit oliko exän sanoissa perää. Kommenttiesi myötä tajusin, että ei, et sinä voi olla kovin fiksu jos pidät tuollaista naisia h*orittelevaa miestä herrasmiehenä. Itse olisin juossut jo aiemmin, mutta viimeistään exän sanojen jälkeen. Mutta ethän sinä sitä tee.
- Klassinen vakka kantensa valitsee : D
Kailesta ap:n kertomasta ja viisikymppisen elämänkokemuksellani vedän todellisuudesta seuraavan kuvan:
Mies on persoonallisuushäiriöinen ja väkivaltainen ja valehtelija. Esittää alussa mukavaa ja saa sillä uhrinsa koukkuun. On todellisuudessa elänyt exän kustannuksella ja ollut sairaalloisen mustasukkainen ja mm. kuristanut häntä. Ex ystävällisesti varoitti somua ryhtymästä suhteeseen miehen kanssa.
Näin. Tietty sairas miestyyppi kertoo kaikki pahat jutut päinvastoin eli heijastaa kaiken tekemänsä negatiivisen uhrinsa tekemäksi.
Mildi exä oli noin ääliömäisen miehen kanssa 10 vuotta? Sitäkin voi miettiä..
Vierailija kirjoitti:
Mildi exä oli noin ääliömäisen miehen kanssa 10 vuotta? Sitäkin voi miettiä..
Siis miKSi
Ihminen joka kutsuu muita h*oriksi kannattaa kiertää kaukaa.
Ystäväni aloitti suhteen miehen kanssa, jolla oli kaksi lasta edellisestä liitosta. Mies haukkui exäänsä ja sanoi lasten olleen exän tahallisia vahinkoja. Ystäväni uskoi miehen juttuja paheksuen exää ja liittoon syntyi myös lapsi. Ero tuli miehen liiallisen alkoholin käytön myötä. Todennäköisesti mies kertoo edelleen juttuja kauheista ämmistä, jotka kaikki huijasivat hänet isäksi.
Mies on herrasmies, ja kehuu näitä minun puoliani jotka ovat päinvastasia kuin mitä exästään kertoo. Siksi mietin voiko kyseessä olla että he olivat toisilleen vaan niin väärät? :/ nuorina alkoivat seurustelemaan.
ap