Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Höh. Meidän koko perheen risteilyt loppuivat tähän.

Vierailija
30.11.2017 |

Meitä on viisi henkeä, kolme lasta ja kaksi aikuista. Viimeiset 16 vuotta on risteilty Tukholmassa joka vuosi 1-3 kertaa. Aina on riittänyt yksi 4 hengen hytti. Minä ja mies nukuttu yhdessä sängyssä ja lapsilla on ollut omat sängyt.

Nyt nuorin on täyttänyt 12v, eikä laivan sääntöjen mukaan hyttiä voi enää varata viidelle yli 12-vuotiaalle. On pakko varata kaksi hyttiä. Meillä on 14v kaksospojat ja 12v tyttö.

Olin varaamassa joululomalle matkaa Tukholmaan. Perhehytit on tietenkin kaikki varattu jo kesällä loppuun. Vaihtoehtoina on siis ainoastaan kahden hytin varaaminen, vaikkei tarvita kuin yhtä. Isommatkaan lapset eivät halua nukkua yksinään omassa hytissä, joten se jäisi täysin käyttämättä.

Ihan niin paljon ei näitä risteilyjä haluta, että tuplahinnalla olisi pakko päästä. Ja Tallinnaan pääsee ilman hyttiäkin. Ja ajamalla vaikka Turkuun tai Tampereelle, jos ei kotona viitsi nököttää. Mutta silti pöh. Pieni harmi.

Kommentit (184)

Vierailija
101/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen reissanut 3 lapsen kanssa jo 10 vuotta niin, että meillä on 2 hyttiä. Toisessa nukumme minä ha tyttö, toisessa pojat. Ekalla kerralla näin reissatessa vanhempi poika oli 12v ja nuorempi 10v, hyvin ne keskenään pärjäsivät, vaikka ei ollut äitiä paikalla. Tosin aina on otettu hytti sieltä ylemmästä kerroksesta, jonne päästäkseen tarvitaan hyttiavainta jo hissin luona.

En kyllä ikinä päästäis noin pieniä laivalla yksin samaan hyttiin.... Ei ole turvallista!

Ohis

Vierailija
102/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan laskenut kuinka paljon todellisuudessa tulee maksamaan per nuppi nuo reissut Tukholmaan - vaikka 3/v? Liput, ruuat, limut, karkit, drinksut, ostokset yms. Sillä rahalla varmaan lähtisi jo viikon matkalle Kreikkaan. Laivalla olo on tosi kallista jos haluaa syödä hyvin (vai ostatteko vain leivät kahvilasta tai omat eväät kuten täällä usein mainitaan?)

Itse ottaisin yhden viikon "kunnon" loman mieluummin kuin laivallaoloa. Itse inhoan laivareissuja, 90 minuuttia Tallinnaan on tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen reissanut 3 lapsen kanssa jo 10 vuotta niin, että meillä on 2 hyttiä. Toisessa nukumme minä ha tyttö, toisessa pojat. Ekalla kerralla näin reissatessa vanhempi poika oli 12v ja nuorempi 10v, hyvin ne keskenään pärjäsivät, vaikka ei ollut äitiä paikalla. Tosin aina on otettu hytti sieltä ylemmästä kerroksesta, jonne päästäkseen tarvitaan hyttiavainta jo hissin luona.

Millä laivalla tuollainen on mahdollista että varaa kaksi hyttiä, joista toisessa ei ole aikuista? Siljan varaussysteemi ainakin herjaa että "matkalla tulee olla vähintään 1 aikuinen hyttiä kohti."

Ilmeisesti Viking Linella voi varata lapsille hytin ilman aikuista?

104/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap koskaan laskenut kuinka paljon todellisuudessa tulee maksamaan per nuppi nuo reissut Tukholmaan - vaikka 3/v? Liput, ruuat, limut, karkit, drinksut, ostokset yms. Sillä rahalla varmaan lähtisi jo viikon matkalle Kreikkaan. Laivalla olo on tosi kallista jos haluaa syödä hyvin (vai ostatteko vain leivät kahvilasta tai omat eväät kuten täällä usein mainitaan?)

Itse ottaisin yhden viikon "kunnon" loman mieluummin kuin laivallaoloa. Itse inhoan laivareissuja, 90 minuuttia Tallinnaan on tarpeeksi.

Itse olen laskenut. Meillä menee ruotsinristeilyllä rahaa matkaan ja ruokiin ajankohdasta ja alennuksista riippuen noin 300-500 €/perhe. Hytti ilmainen tuossa 300 euron hinnassa ja kustannukset vain ruuasta. Hyttinä perhehytti ja ruuat buffasta tai a la cartesta. Ostoksiin menee yhteensä noin 300 €. Viikko Kreikassa maksaa edullisimmillaan noin 300 €/hlö ilman ruokia sesongin ulkopuolella ja ehkä jossain vaatimattomammassa majoituksessa. Perheessä 2+3 hlöä ja nuorin yli 12v, eli ei tule mitään pikkulapsialennuksia.

Kyllähän sen järkikin sanoo ilman laskutoimituksiakin, että tuollainen risteily tulee paljon edullisemmaksi, jos miettii kustannuksia könttäsummana. Toki sitä rahaa saa risteilylläkin palamaan, jos tekee kaiken kalleimman kautta.

Vierailija
105/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen minkälaiset perheet eivät viihdy yhdessä?yksi hytti perheelle on ihan normaali toivomus. Meillä ainakin on perheenä kivaa teinien kanssakin. Teinit tulevat mielellään mukaan ja pelaavat korttia vanhempien kanssa. Pitäisikö alkaa vierottamaa? Menee ne yksinäänkin ja on aika itsenäisen oloisia.

Voihan sitä aikaa viettää samassa hytissä, vaikka petipaikat olisi eri hyteissä.

Vierailija
106/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ap:n kaltaiset juoksevat, rääkyvät lapsiperheet tekevät risteleimisestä helvetin!

En ymmärtänyt kommenttia enkä sitä miten se liittyy keskusteluun?

Tätä oli kuitenkin yläpeukutettu ihan älyttömästi :D

Ap;n lapset on 14- ja 12-vuotiaat. Näetkö useinkin sen ikäisiä lapsia riehumassa laivoilla?

Ja eikö ap kertonut ettei viihdy yökerhoissa perheensä kanssa ja viettää aikaa hytissä. Juu kuulostaa aivan kamalalta, eikös vaan?

Ja kyllä itseä ärsyttäisi maksaa kahdesta hytistä jos toinen jäisi käyttämättä.

Ja mitä se teidän persettä liikuttaa miten ap ja miehensä nukkuu? Jos haluaa nukkua lähekkäin niin antaa nukkua. Mitä siitäkin pitää ruveta vittuilemaan?

Tällä palstalla huomaa niin tän yleisen pahan olon.

Vierailija
107/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ikinä päästäis noin pieniä laivalla yksin samaan hyttiin.... Ei ole turvallista!

Ohis

Mikä siinä ei ole turvallista?

Vierailija
108/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee tässäkin ketjussa olevaa peppukivun paljoutta, niin ei voi kuin todeta, että AV on trollien paratiisi. Mammat vetävät herneet nenään ja hiekkaa p...n ihan mistä tahansa aloituksesta.  Hulvatonta lukea aikuiste(?) ihmisten ulinaa tällaisen arkisen aiheen äärellä.

Vierailija
109/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt millekään laivamatkalle ole pakotettua ostaa hyttiä??

Varatkaa yhdelle teistä vaan edestakaiset laivamatkat.

Vierailija
110/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just ap:n kaltaiset juoksevat, rääkyvät lapsiperheet tekevät risteleimisestä helvetin!

Ap;n lapset on 14- ja 12-vuotiaat. Näetkö useinkin sen ikäisiä lapsia riehumassa laivoilla?

Ja eikö ap kertonut ettei viihdy yökerhoissa perheensä kanssa ja viettää aikaa hytissä. Juu kuulostaa aivan kamalalta, eikös vaan?

Ja mitä se teidän persettä liikuttaa miten ap ja miehensä nukkuu? Jos haluaa nukkua lähekkäin niin antaa nukkua. Mitä siitäkin pitää ruveta vittuilemaan?

14- ja 12-vuotiaat harvemmin riehuu ja rääkyy, ihan totta. Mutta 14- ja 12-vuotiaat vievät jo aika lailla aikuisen tilan hytissä, ja kun se sillipurkki on ahdas jo neljälle hengelle, niin miten sitten viidelle... Noin ahtaassa tilassa ei ole yksityisyyttä edes pukeutumiseen muualla kuin vessassa, mutta ilmeisesti se on kaikille okei että joko hillutaan alasti tai alusvaatteissa perheen kesken, puetaan peiton alla tai jokainen varaa vuorollaan vessan hieman pidemmäksi aikaa, mikä on aika ankeaa varsinkin aamulla kun itse kunkin pitäisi päästä sinne. Hiukan ohi aiheen mietityttää myös, että viihtyvätkö ne teinit ihan oikeasti koko reissun vanhempien kanssa hytissä, eikö kiinnosta kierrellä itsekseen tms? 

Vierailija
111/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa olisi jäänyt puolet maailmasta näkemättä, jos olisin teini-iässä halunnut omia hyttejä tai omia hotellihuoneita sisarusteni kanssa. Me matkustelimme paljon. Siis PALJON. Ja aina koko perhe yhdessä. Me neljä lasta ja vanhemmat. Nukuttiin koko perhe YHDESSÄ laivahytissä (oli tosin perhehytti, jossa 6 sänkyä), YHDESSÄ hotellihuoneessa, vuokrattiin asuntoauto/vaunu, jossa nukuttiin koko perhe siinä YHDESSÄ autossa/vaunussa. 

Olen käynyt joka mantereella, vaikka vanhempani olivat aivan keskituloisia 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Mentiin tarjousmatkoilla ja säästettiin nimenomaan noista yöpymispaikoista. Ketään ei haitannut! Päinvastoin, me ollana tosi läheisiä kaikki edelleen. Kaikilla erittäin hyvät muistot matkoista. En nyt edes tajunnut, että yhdessä nukkumisessa voisi olla jotain outoa tai ihmeellistä, vaikka viimeisimmillä matkoilla oltiin jo kaikki teini-ikäisiä!

Joten: ymmärrän ap:n harmituksen. Ja samalla ihmettelen, miten muut eivät muka mahdu tavalliseen hyttiin!?! Mitä te niissä teette, jos ei mahdu? 

Vierailija
112/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14- ja 12-vuotiaat harvemmin riehuu ja rääkyy, ihan totta. Mutta 14- ja 12-vuotiaat vievät jo aika lailla aikuisen tilan hytissä, ja kun se sillipurkki on ahdas jo neljälle hengelle, niin miten sitten viidelle... Noin ahtaassa tilassa ei ole yksityisyyttä edes pukeutumiseen muualla kuin vessassa, mutta ilmeisesti se on kaikille okei että joko hillutaan alasti tai alusvaatteissa perheen kesken, puetaan peiton alla tai jokainen varaa vuorollaan vessan hieman pidemmäksi aikaa, mikä on aika ankeaa varsinkin aamulla kun itse kunkin pitäisi päästä sinne. Hiukan ohi aiheen mietityttää myös, että viihtyvätkö ne teinit ihan oikeasti koko reissun vanhempien kanssa hytissä, eikö kiinnosta kierrellä itsekseen tms? 

Jaa-a kyllä meillä kehdataan kalsareissa heilua toisten edessä. Miksi tehdään ongelma asiasta jota se ei ole tai ainakaan niille, joille se ei ole. Jos itse olette estyneitä, niin olkaa.

Vierailija
113/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kaikille ole niin vaikeaa. Ei meitä haittaa jos joku varaa vessan pariksi minuutiksi vaatteiden vaihtoa varten, ja jokainen voi halutessaan käydä kiertelemässä itsekseen.

Vierailija
114/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt naurata vertaamalla viikon Kreikan matkaa ruotsinristeilyyn! Risteilemään pääsee viikonloppuna, vrt. viikko vapaata töistä ja koulusta. Eikä risteilyn aikana hirveän montaa kertaa ehdi käydä syömässä.

Vierailija
115/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sekään ei ole sinun ongelma jos joku muu perhe haluaa noin matkustaa.

Ja itse asiassa minäkin olen lapsena matkustanut noin. Ja reissattu ulkomailla ym ja yksi huone on ollut. Laivoilla yksi hytti.

Kerran oltiin niin laivalla että oli vanhempani, teini-ikäinen pilkuveljeni ja minä oman vauvani kanssa ja samassa hytissä oltiin. Hyvin mahduttiin eikä siinä ollut mitään outoa.

On sellaisia lapsia jotka viihtyy perheensä kanssa. Meillä ainakin lapsuuden perhe oli hyvin tiivis ja porukalla mentiin joka paikkaan. Ei oltu ikinä hoidossa kun ei haluttu. Hauskaa oli. Edelleen reissataan vanhempien kanssa vaikka jo oma isokin perhe on. Ja meillä myös teini haluaa mukaan. Me suunniteltiin myös laivaa mutta meidän on pakko ottaa jo kaksi hyttiä(6 henkilöä). Perhehytit oli tosiaan loppuunmyyty. Teini oli ihan pettynyt kun ollaan eri hyteissä.

Vierailija
116/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 18 v on jo suruissaan, ettei jatkossa enää pääse välttämättä mukaan perheen sillipurkkimajoitusmatkoille, jos on pääsykokeita, opiskelua jne. Lupasimme että hän pääsee mukaan aikuisenakin, jos vain saadaan aikataulut järjestettyä. Ruotsinristeilylle nyt ainakin ehtii 😀

Vierailija
117/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien laivalle ei muka myydä kansipaikkoja? epäilen tietoa vahvasti. Vähän aikaa sitten suhasi Helsingin ja Tukholman väliä useita kertoja vuodessa ja lähes aina kansipaikalla.

Vierailija
118/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä ollut painajaismaista lähteä tuollaiselle lomalle 12-vuotiaana ja jakaa pieni hytti veljien ja vanhempien kanssa. Vanhemmat ois mennyt, mutta ei vanhemmat veljet. Reissasin jo yksin tuon ikäisenä hevosleireille jne.. Perheen telttamatkoille kieltäydyin lähtemästä ja onneksi sain mennä serkkujen luo kylään siksi aikaa. 

Vierailija
119/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien laivalle ei muka myydä kansipaikkoja? epäilen tietoa vahvasti. Vähän aikaa sitten suhasi Helsingin ja Tukholman väliä useita kertoja vuodessa ja lähes aina kansipaikalla.

Risteilyille ei myydä kansipaikkoja.

Vierailija
120/184 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ruikutusta siitä kun aloittaja ei varannut perhehyttiä ajoissa.

Ne perhehytit menevät nopeasti koska hyteissä on vuodesoffa.

Ruuhka-aikana perhehyttejä ei voi varata jos on 2 + 2. Pitää olla vähintään kolme lasta jotta varaus näkyy sivustolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan