Höh. Meidän koko perheen risteilyt loppuivat tähän.
Meitä on viisi henkeä, kolme lasta ja kaksi aikuista. Viimeiset 16 vuotta on risteilty Tukholmassa joka vuosi 1-3 kertaa. Aina on riittänyt yksi 4 hengen hytti. Minä ja mies nukuttu yhdessä sängyssä ja lapsilla on ollut omat sängyt.
Nyt nuorin on täyttänyt 12v, eikä laivan sääntöjen mukaan hyttiä voi enää varata viidelle yli 12-vuotiaalle. On pakko varata kaksi hyttiä. Meillä on 14v kaksospojat ja 12v tyttö.
Olin varaamassa joululomalle matkaa Tukholmaan. Perhehytit on tietenkin kaikki varattu jo kesällä loppuun. Vaihtoehtoina on siis ainoastaan kahden hytin varaaminen, vaikkei tarvita kuin yhtä. Isommatkaan lapset eivät halua nukkua yksinään omassa hytissä, joten se jäisi täysin käyttämättä.
Ihan niin paljon ei näitä risteilyjä haluta, että tuplahinnalla olisi pakko päästä. Ja Tallinnaan pääsee ilman hyttiäkin. Ja ajamalla vaikka Turkuun tai Tampereelle, jos ei kotona viitsi nököttää. Mutta silti pöh. Pieni harmi.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus, jos on varas hankkia noin monta mukulaa, niin on varaa myös hommata kaksi hyttiä. Toinen vanhemmista toiseen ja toinen toiseen. Meinasitteko nukkua kaikki jossain samassa pedissä?
Miksette myy lapsianne juopporemmeille siellä laivalla?
Mua hämmentää AP:n asenteessa se, että mikään ei saisi muuttua. " Ollaan sata vuotta risteily näin ja kaava ei muuttua piiruakaan." Elämä on yhtä muutosta ja siihen kyllä kannattaa ottaa positiivinen asenne, muuten tulee vaikeaa. Varsinkin nyt kun lapsenne ovat jo aikuistumisen kynnyksellä. Tulee muutosta, luopumista, lapsiperhetapojen rikkoutumista. Mutta ne voivat olla hyviäkin asioita vaikka ehkä haikeita.
Jutellaan ja pelaillaan hytissä? Boring!