Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mikä vaivaa. Töissä on yksi mies, joka ei tervehdi juuri ketään. Jos tulee käytävällä vastaan katsoo vain suoraan eteensä

Vierailija
29.11.2017 |

Tämän huomanneet useampi muukin työntekijä. Joitakin harvoja valittuja tervehtii. Muut on ilmaa. Tämä käyttäytyminen tuntuu ihan käsittämättömältä, koska aikuisiahan tässä ollaan kaikki. Minkä ihmeen takia joku onnistuu porskuttamaan vuodesta toiseen työelämässä tervehtimättä suurinta osaa työkavereista?
Mikä on tän miehen motiivi?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pyrkii välttämään ahdistelusyytteet.

Vierailija
2/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt mielessä, että hän ei tervehdi ihmisiä joiden kanssa ei ole tekemissä? Eli ei muuta yhteistä kuin että sattuu olemaan samassa paikassa töissä. En itsekkään tervehdi työpaikalla randomeita tyyppejä, vaan ainoastaan ihmisiä, joiden kanssa olen jossakin tekemissä ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hänellä on diagnoosi: junttius.

Vierailija
4/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä, että hän ei tervehdi ihmisiä joiden kanssa ei ole tekemissä? Eli ei muuta yhteistä kuin että sattuu olemaan samassa paikassa töissä. En itsekkään tervehdi työpaikalla randomeita tyyppejä, vaan ainoastaan ihmisiä, joiden kanssa olen jossakin tekemissä ollut

mutta kun on töissä tekemisissä koko ajan

Vierailija
5/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän huomanneet useampi muukin työntekijä. Joitakin harvoja valittuja tervehtii. Muut on ilmaa. Tämä käyttäytyminen tuntuu ihan käsittämättömältä, koska aikuisiahan tässä ollaan kaikki. Minkä ihmeen takia joku onnistuu porskuttamaan vuodesta toiseen työelämässä tervehtimättä suurinta osaa työkavereista?

Miksi pitäisi moikata ihmisiä joita halveksii?

Vierailija
6/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tervehdi oma-aloitteisesti vai ei myöskään vastaa tervehdykseen?

Vierailija
7/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla kuuluvalla äänellä PÄIVÄÄ!

Vierailija
8/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pyrkii välttämään ahdistelusyytteet.

Miehen EI kannata puhua naiselle työpaikalla ilman kolmannen osapuolen paikalla olemista. Saa vielä syytteen ahdistelusta. 

Vierailija
9/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aina tervehdi enkä katso kohti, jos joku tulee käytävällä vastaan. Syy, olen todella ujo.... joten voi johtua pelkästään siitä.

Vierailija
10/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi moikata ihmisiä joita halveksii?

Miksi pitää halveksia muita ihmisiä, jotka moikkaa?

Vierailija
11/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa vaan olla ujo.

Vierailija
12/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen fobia.

Vierailija
13/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tällaisen ukkelin.Myös polki pyörällä n.90km päivässä ja sen lisäksi juoksi.Riippuvuus+psyykeongelmia.

Vierailija
14/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tajua, en todellakaan. Itse laitoin avauksen kerran vanhemmista, jotka ei moikkaa päiväkodin pihassa ja paskamyrskyhän joidenkin mielestä oli paikallaan tämän vuoksi. Musta aivan selkee juttu, että muita tervehditään ja tervehdyksiin vastataan. Olin hieman hämmentynyt...

Mut mitäs jos se on ujo? Itse haluan uskoa enemmin ujouteen tai sosiaalisiin kanssakäymisvaikeuksiin kuin ilkeyteen tai pahansuopaisuuteen...

Vierailija
15/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

?.... kirjoitti:

Itse en aina tervehdi enkä katso kohti, jos joku tulee käytävällä vastaan. Syy, olen todella ujo.... joten voi johtua pelkästään siitä.

Ujous on tekosyy käytöstapojen puutteelle. Miten helvetissä olet saanut edes työpaikan, jos et edes tervehdi?

Vierailija
16/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaivaa krooninen suomalaisuus.

Vierailija
17/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti kömpelö

Vierailija
18/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia suomalaista juroa käytöstä. Minua oudoksuttaa ne ihmiset, jotka joskus tervehtivät ja joskus taas eivät ole näkevinäänkään. Olisivat nyt edes johdonmukaisia.

Vierailija
19/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään moikkaa läheskään kaikkia..varmaankaan.

Mä oon aina niin omissa ajatuksissani.

Vierailija
20/87 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyseisellä miehellä olla jonkinlainen kasvosokeus? Lukiokaverillani oli sellainen (ja hän siitä avoimesti kertoi minulle kun oltiin vähän paremmin tutustuttu).  Hänellä oli vaikeuksia tunnistaa ihmisiä jotenkin. Välillä hän käveli vierestäni moikkaamatta, vaikka näki ihan selvästi eikä käytävillä ollut ruuhkaa. Tietysti itse moikkailin häntä aina ja äänen kuullessaan hän tunnisti. Kaupungilla vastaantullessa hän ei ikinä huomannut minua itse (silloinkin siis itse menin juttelemaan). Hän ei siis ollut mitenkään ilkeä tai ylimielinen kun jätti tervehtimättä, vaan oli aidosti aina yllättynyt kun tavattiin ja uskon että ihan oikeasta häiriöstä hänen kohdallaan oli kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi