Kivuliain fyysinen kipu, mitä olet tuntenut?
Joskus oli ongelmia alaselän kanssa. Ilmeisesti noidannuoli tai ylirasittunut. Tilanne äityi niin, että pelkkä parin kilon painoisen sangon kantaminen kädessä sai melkein itkemään..autolla ajaminen lähes mahdotonta. Helpotti oloa,kun makasi lattialla selällään ja jalat tuolilla koukussa. Fyssarilla kävin ja antoi treeniohjeita.Lääkäriä ei kiinnostanut laittaa kuvauksiin.. "katsotaan tilannetta kk päästä". Noh oireet parin kuukauden sisään alkoi helpottamaan. Olen hieman notkoselkäinen, joten silläkin osuutta asiaan varmasti kipuiluun oli.
Kommentit (347)
Polven sijoiltaanmeno. Olin yksin kotona ja koska polvi myös jäi sijoiltaan, oli törröttävä lumpion pää vain paukautettava kämmensyrjällä takaisin. Itin, huusin, oksensin ja paukautin. Onneksi meni kerralla. Siinä kun istuin jalka vinossa ilman puhelinta niissä helvetinmoisissa tuskissa, olisin ensimmäistä kertaa elämässäni halunnut kuolla.
Olen synnyttänyt kolme lastani neljästä luomusti ja voin sanoa, että oli kuin jäätelönsyöntiä tuon rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Alaselässä mulla kanssa oli joku jumissa, piriformis varmaan perseessä. Säteili varpaisiin asti, painoa ei voinut varata yhtään koko jalalle tai alkoi kylmä hiki valumaan vartaloa pitkin kun särki niin. Lääkärin mukaan ei kannata magneettikuvata, syöt vain buranaa. Menihän tuo sitten ohitse aikanaan, välillä vihlasee edelleen tuolta alaselkä-pakara-akselilta, mutta ei lääkäreitä kiinnosta.
Iskias? Kyllähän se kuvata pitäisi että mikä siellä selässä painaa. Jos iskias niin Burana ei auta. Iskiaskipu on hermosärkyä.
Epäonnistuneen hampaan juurihoidon aiheuttama mädän muodostuminen hampaan juureen.
Kärsin useita päiviä kamalasta kivusta, en voinut kävellä kun joka askeleellä tärähti, söin uskomattomat määrät kipulääkkeitä, mutta hammaslääkäri ei uskonut kipuihini.
Lopulta mätä alkoi tulla leukaluunläpi pois, kipu oli jäätätvä, lisäski tuntui että tukehdun kun mätä valui myös kaulan aueelle (näin olisi voinut myös käydä). Kun pääsin sairaalaan pahin kipu oli jo ohi, vaikkakin toipuminen vei kauemman aikaa.
Kerran on ollut kova migreeni. Vähin kivuin olen onneksi selvinnyt, kuukautisetkaan eivät ikinä ole sattuneet tai tuntuneet miltään.
Putosin portaissa ja sain useita murtumia (kylkiluita ja kaksi varvasta), lonkka, selkä ja kyynärvarret mustelmilla.
Kipu oli niin kova etten voinut kuin ähkyä ja itkeä.
Olen synnyttänyt kaksi lasta ja käynyt juurihoidossa ja viisaudenhampaiden poistossa (2 hammasta sahattiin ja väännettiin leukaluusta ulos, kasvoivat poikittain luun sisällä), eivätkä nämä ole mitään sen putoamisen rinnalla.
Luutulehdus on ollut kauhein, kesti kuukausia ennenkuin saatiin mahdottomalla lääkemäärällä paranemaan, meinasi järki lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyssalissa kun lääkäri tajusi että istukka ei tullut kokonaisena ulos ja siksi vuodan verta - survoi sen nyrkkinsä sisääni ja alkoi käsin kaapia istukan palasia - mulla ei ollut minkäänlaista kipulääkitystä.
Voi kun mun käy sääliksi teitä kaikkia, mutta varsinkin sua!! HALUUN ITKEE!! :'(((
Vierailija kirjoitti:
Luutulehdus on ollut kauhein, kesti kuukausia ennenkuin saatiin mahdottomalla lääkemäärällä paranemaan, meinasi järki lähteä.
Ole onnellinen. Joiltain on tuon takia amputoitu raajoja.
Synnytyssupistukset. Pahemmat kuin itse synnytys. Avauduin kolmessa tunnissa kokonaan, kuulemma tulivat sitä myöten vahvempina kuin yleensä. Lähelle tulee migreeni. Siis täysin invalidisoiva, menee jalat alta, tuntuu kuin hakattais silmiin tai kalloon. Tän aiheuttaa kirkkaat yhtäkkiset valot, esim nää uudet fillarien etuvalot, jotka vilkkuu. Hirveää olla lapsen kanssa kadulla, joku speedo-hullu ajaa paikalle kirkas etuvalo vilkkuen, multa menee jalat alta enkä voi enää pitää silmiä auki, soitan miehelle itkien että tulee hakemaan lapsen ja mut, lapsi itkee, ihan hirveää,
Suolen tukkeuma parinkymmenen sentin pituudelta. Aa että kun siitä kakka sitten yrittää päästä läpitte! Veti 10-15 min välein puolitajuttomaksi.
Kyllä tuo juurihoito ilman puudutusta vie voiton -jopa synnytyskivuista. Hyi helkkari. Juu olisin saanut puudutteen, mutta pelkäsin piikkiä niin paljon etten antanut laittaa. Hammaslekuri olisi voinut yrittää kovemmin ylipuhua. Siinä kotikylän hammaslääkärituolissa on varmaan minun puristusjäljet vieläkin... Ei silti tullut kammoa. Mutta sittemmin puudutuspiikki on aina kelvannut!
Vyöruusu tai välilevytyrä. Tuskat kestivät pitkään ja jälkimmäisessä vaikeuttivat liikkumista.
Synnytys (juurikin supistusvaihe), selkäydinpunktio sekä migreeni. Oikea migreeni ei ole mitään tavallista kovempaa päänsärkyä, vaan yhtä helvettiä.
Kystan aiheuttamat kuukautiskivut on olleet kaikkein kamalimmat. Muita pahoja kipuja on aiheuttaneet virtsatietulehdus, hartialihastulehdus, hiivatulehdus, kurkunpääntilehdus ja kilpirauhasen vajaatoiminnasta johtunut intiimialueen limakalvojen jatkuva kuivuus.
Kylkikivut töissä. Luulin satuttaneeni itseni potilastyössä ja popsin buranoitani 800mg. Olo muutenkin huono. Jotenkin pääsin töistä kotiin ja kipu vain yltyi. Mittasin kuumeen ja se oli lääkkeistä huolimatta 39. Ajoin aamulla lääkäriin ja crp oli 150. Munuaistulehdus kyseessä. Ei muita oireita kuin tuo sairas kipu. Hitaasti lähti paranemaan ja crp alenemaan. Kipu oli kuitenkin niin kauhea, ettei hengityskään sujunut kuin varoen.
Imukuppiavusteinen synnytys, ja siinä nimenomaan se imukupin väkisin sisään tunkeminen. Luulin kuolevani siihen kipuun.
Pahasti tulehtuneen (tulehdusarvot korkealla) paiseen avaaminen veitsellä puudutuksessa, tulehtunut lihas ei puutunut. Huusin kivusta niin kovaa, että olin pudota hoitopöydältä. Lopulta kaivaminen lopetettiin. En ikinä ole kokenut vastaavaa. Lopulta paise jouduttiin avaamaan nukutuksessa.
Pahin on ollut juurihoito ilman puudutusta. Tapahtui 90-luvulla, sanoi juuren olevan niin pahasti tulehtunut ettei kuulemma puudutus auta. Toiseksi tulee synnytys, käynnistettiin ja oli kovaa ja jatkuvaa kipua, ilman taukoa. Supistuksia tuli taukoamatta. Sydänsuru on ihan fyysisesti sattunut rintaan.
kaularangan välilevypullistuma. ei edes ivnä annettu tramal auttanut