Kivuliain fyysinen kipu, mitä olet tuntenut?
Joskus oli ongelmia alaselän kanssa. Ilmeisesti noidannuoli tai ylirasittunut. Tilanne äityi niin, että pelkkä parin kilon painoisen sangon kantaminen kädessä sai melkein itkemään..autolla ajaminen lähes mahdotonta. Helpotti oloa,kun makasi lattialla selällään ja jalat tuolilla koukussa. Fyssarilla kävin ja antoi treeniohjeita.Lääkäriä ei kiinnostanut laittaa kuvauksiin.. "katsotaan tilannetta kk päästä". Noh oireet parin kuukauden sisään alkoi helpottamaan. Olen hieman notkoselkäinen, joten silläkin osuutta asiaan varmasti kipuiluun oli.
Kommentit (347)
Noidannuoli selässä lukioikäisenä. En saanut kuukauteen nukuttua, istuminen ja oleminen missä tahansa asennossa oli tuskaa. Kouluterveydenhoitajan ohje oli: "Syö buranaa, kyllä se menee ohi sitten jossain välissä".
Kyllä on vaikea päättää kolmoishermosäryn ja tulehtuneen hampaan juurihoidon välillä (hammas ei puutunut). Ehkä kuitenkin se juurihoito, silloin taisin itkeä tirauttaakin, ihan kidutusta.
Sain nirhauman silmääni töissä kun pahvipala raapaisi.. silmä turposi ja muurautui lähes umpeen, kaksi päivää sairaslomaa ja silmän aukaiseminen esimerkiksi unien jälkeen oli kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
hammaskipu, kova kuukautiskipu, hirveä olo oksennustaudin aikana
No etpä ole kovia kipuja edes kokenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyöruusu ja sen aiheuttama hermosärky, koko vasemmalla puolella vartaloa. Ja sitä kesti viikon.
Vähällä pääsit, joillakin se kestää kuukausia.
Tuohon kyllä pitäisi saada kunnon lääkkeet esim. Fentanyyliä
Minulla oli sarjoittainen päänsärkykohtaus, migreeni, niskan hermovaurio samaan aikaan kun minulla oli oksennustauti.
40 mikron Norspan laastarikaan ei auttanut yhtään mitään.
Se, kun eräänä talvena liukastuin ulkona jäisillä portailla ja tulin ilmeisesti koko painollani jalkani päälle maahan, joten nilkasta murtui useampi luu kerralla.
Vieläkin karmii ajatella sitä. kirjoitti:
Se, kun eräänä talvena liukastuin ulkona jäisillä portailla ja tulin ilmeisesti koko painollani jalkani päälle maahan, joten nilkasta murtui useampi luu kerralla.
Nilkassa on tasan kaksi luuta. Sääriluu ja pohjeluu.
Alaselässä mulla kanssa oli joku jumissa, piriformis varmaan perseessä. Säteili varpaisiin asti, painoa ei voinut varata yhtään koko jalalle tai alkoi kylmä hiki valumaan vartaloa pitkin kun särki niin. Lääkärin mukaan ei kannata magneettikuvata, syöt vain buranaa. Menihän tuo sitten ohitse aikanaan, välillä vihlasee edelleen tuolta alaselkä-pakara-akselilta, mutta ei lääkäreitä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Hortonin päänsärky, eikö kukaan muu ole kokenut? Ei ole mitään siihen verrattavissa olevaa kipua. Ns. Itsemurhapäänsärkynäkin tunnettu.
Kai sulla on happipullo kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulostaminen peräsuolen leikkauksen jälkeen. Taju lähti ennen kuin sain vahvemmat kipulääkkeet. En ole vielä synnyttänyt, voin vain kuvitella miten kipeää se tekee.
En tunne ketään, jolta olisi lähtenyt taju synnytyksessä, joten tuskin tekee niin kipeää.
Oletko ammatiltasi kätilö vai synnytyslääkäri?
Hampaan juurihoito niin ettei puudutus joko tehonnut, tai sitten sitä ei annettu ollenkaan. Oli 70-luvun kouluhammaslääkärissä, jossa ei ollut tapana puuduttaa.
kaatuessa olkapää meni sijoiltaan ja kiertäjäkalvo repesi sekä kaikki jänteet poikki koko olkapäästä. Onneksi ambulanssissa osattiin homma ja sairaalassa myös. Kipulääkettä tuli reilusti! Nivelreumakivut menettelee mutta jos olkapäässä on kova tulehdus niin siinä on kyllä helvetillinen kipu!
Colonoskopia on aivan kamala kokemus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käynnistetty synnytys oksitosiinitipalla, ponnistusvaihe kesti tunnin. Puudutettiin vain kohdunkaula.
Hampaan juurihoito. Olin hammaslääkärin tuolissa selkä kaarella naama valkoisena. Lääkäri sanoi että pidetään tauko kun potilas on niin huonovointisen näköinen.
Pissasin verta kun oli virtsatulehdus, meinasin pyörtyä wc-istuimelle.
Yhden juurihoidon kokenut ja olen päättänyt, että seuraavaa ei tule. Mieluummin hammas pois. Lääkäri poisti hermokudosta puuduttamatta, koska kuulemma hän ei muuten tiedä tuliko kaikki hermokudos pois.
Kyseinen lääkäri teki muutenkin hoidon väärin, niin jälkikäteen toiselta hammaslääkäriltä kuultuna.Mulla on tehty useampaan hampaaseen juurihoito, kaikki täysin kivuttomia toimenpiteitä.
Minulla on tehty kolme juurihoitoa, kaksi täysin kivuttomia ja kolmas sattui helvetillisesti.
Tää on paha kysymys. Olen lentäny hevosen selästä murtaen siinä lantion kolmesta kohtaa sekä toisen lonkan. Se teki kipeää. Kärsin myös endometrioosista ja sanoisin, että ne kivut on pahempaa, kun toi tippuminen. Mutta vastaan kuiteskin, että kurkkukipu. Se vetää multa voimat aina ihan nollaan. Tekis mieli vaan itkeä, mutta ei voi, ku sekin sattuu vielä enemmän.
Selkä juu,oli revähtänyt rasituksessa ja oli 5-6 päivää helvetillisen kipeä.
Kaksi kertaa virtsakivikohtaus. Eka kerralla en saanut kunnon kipulääkkeitä heti ja oksensin kivusta monta tuntia. Toisella kerralla sain heti ambulanssissa morfiinia, eikä kivuista tarvinnut kärsiä kuin noin puoli tuntia.
Alaselkä kramppas yön aikana välilevynpullistumien takia. Heräsin siihen etten pysty liikkua kivun takia. Itkien päivystykseen.
Normaalisti istukan käsinirrotuksessa potilas NUKUTETAAN.