Kivuliain fyysinen kipu, mitä olet tuntenut?
Joskus oli ongelmia alaselän kanssa. Ilmeisesti noidannuoli tai ylirasittunut. Tilanne äityi niin, että pelkkä parin kilon painoisen sangon kantaminen kädessä sai melkein itkemään..autolla ajaminen lähes mahdotonta. Helpotti oloa,kun makasi lattialla selällään ja jalat tuolilla koukussa. Fyssarilla kävin ja antoi treeniohjeita.Lääkäriä ei kiinnostanut laittaa kuvauksiin.. "katsotaan tilannetta kk päästä". Noh oireet parin kuukauden sisään alkoi helpottamaan. Olen hieman notkoselkäinen, joten silläkin osuutta asiaan varmasti kipuiluun oli.
Kommentit (347)
Menkat tai migreeni, vaikea sanoa. Menkkakivuissa kierin kivuissa tuntitolkulla sängyssä kun en pystynyt olemaan aloillaan ja toivon, että kuolo korjaisi että pääsisi tuskasta. Migreenissä makaan hievahtamatta sängyssä tuntitolkulla, koska jos vähääkään liikahtaa niin kipu yltyy eikä kuolo edelleenkään korjaa. Pahin oli siis kun menkat ja migreeni jysähti päälle samalla kertaa.
Sisään kasvanut varpaankynsi. Todella pahasti sisään kasvanut. Ja sen leikkaaminen. Ja siitä toipuminen.
En tiedä, mikä tämä on, mutta mulla on jokin todella inhottava hermokipu, joka ilmenee välillä oikeassa kyljessä/alavatsalla. Jokin lihas ilmeisesti kiristyy liikaa ja vetää hermoja kireälle. Joskus saan tilanteen laukaistua venyttelemällä, joskus en. Särkylääkkeet eivät auta.
Sappi leikattu, voi olla että liittyy leikkaukseen (kiinnikkeet). Ei olleet sappikohtaukset läheskään näin kivuliaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sappikivikohtaus, joka kesti tunteja, kuin olisi puukolla pistetty.
Olin myös tulossa kommentoimaan sappikivet. Etenkin silloin, kun sappikivi tukki sappitiehyeen ja haima ja maksa alkoivat tulehtua. Siihen kipuun ei auttanut mikään, vaikka olin sairaalassa kipulääkityksessä. Aivan kamalaa.
Ja olen myös synnyttänyt, mutta tuo tukkiva sappikivi sattui enemmän.
Sama. Sappikivi jumissa sappitiehyessä. Ai saatana.
Naama ja silmämunat ihan keltaiset.
Tilanne laukesi itsestään ajan kanssa. Ja pääsin nopeasti sappirakon poistoon.
Täällä vielä yksi sappikiviläinen! Mä vielä oottelen leikkaukseen pääsemistä. Litalginia kuluu paljon mutta se vie vaan pahimman terän kivusta pois.
Sama. Sappikivi jumissa sappitiehyessä. Ai saatana.
Naama ja silmämunat ihan keltaiset.
Tilanne laukesi itsestään ajan kanssa. Ja pääsin nopeasti sappirakon poistoon.