Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kivuliain fyysinen kipu, mitä olet tuntenut?

Vierailija
29.11.2017 |

Joskus oli ongelmia alaselän kanssa. Ilmeisesti noidannuoli tai ylirasittunut. Tilanne äityi niin, että pelkkä parin kilon painoisen sangon kantaminen kädessä sai melkein itkemään..autolla ajaminen lähes mahdotonta. Helpotti oloa,kun makasi lattialla selällään ja jalat tuolilla koukussa. Fyssarilla kävin ja antoi treeniohjeita.Lääkäriä ei kiinnostanut laittaa kuvauksiin.. "katsotaan tilannetta kk päästä". Noh oireet parin kuukauden sisään alkoi helpottamaan. Olen hieman notkoselkäinen, joten silläkin osuutta asiaan varmasti kipuiluun oli.

Kommentit (347)

Vierailija
101/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun polvesta meni kerralla sököksi eturistiside, sisäsivuristiside ja ulkokierukka. vaikka paikkoja on aiemminkin remonttiin mennyt, niin ei ollut kyllä mikään mitään tohon verrattuna..

Vierailija
102/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lihaskramppi pohkeessa on sattunut niin, että on pitänyt huutaa ääneen, onneksi lyhytkestoinen

- migreenipäänsärky on ollut tuntikausia kestävää kidutusta

- ylävatsakipukohtaukset ovat joskus olleet niin pahoja, että olen harkinnut lähtöä päivystykseen pyytämään kipupiikkiä tms.

- kuukautiskivut ovat joskus olleet ihan sietämätöntä tuskaa, olen vain vapissut lattialla ja pelännyt pyörtyväni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulostaminen peräsuolen leikkauksen jälkeen. Taju lähti ennen kuin sain vahvemmat kipulääkkeet. En ole vielä synnyttänyt, voin vain kuvitella miten kipeää se tekee.

En tunne ketään, jolta olisi lähtenyt taju synnytyksessä, joten tuskin tekee niin kipeää. 

Vierailija
104/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin tuntemani kipu on rappeutuneesta alaselästä säteilevä hermokipu. Tätä on jatkunut yli 10 vuoden ajan säännöllisen epäsäännöllisesti. Pahimpina hetkinä olen täysin lamaantunut, enkä pystyisi nousemaan ylös vaikka henki lähtisi jos en nousisi.

Yksi nöyryyttävimpiä tilanteita oli kerran teininä, kun jalat pettivät alta kaupassa.  Kaaduin maahan tuskissani. Aikuiset ihmiset tuijottivat minua paheksuvasti ja yksi valitti siitä, miksi tällaiset "huumehörhöt" pääsevät kauppaan lepäämään.

Toinen nolo tilanne tapahtui, kun olin töissä kaupan kassalla. En päässyt kassalta melkein ikinä tekemään välillä muita hommia, vaikka olin kertonut vaivastani. Selkää ja jalkoja alkoi taas kerran särkeä viiltävästi, ja yhtäkkiä jaloista lähti tunto. Jonottavat asiakkaat katsoivat kummissaan, kun raahauduin itkien pois kassakopista.

Onneksi nyt 25-vuotiaana opettajana pystyn itse valitsemaan, missä asennossa työskentelen.

Vierailija
105/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimatulehdus. En ole koskaan pyörtynyt mutta silloin toivoin että pystyis sellaiseen. Toivottavasti ei koskaan enää uudelleen.

Vierailija
106/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin hevosella muutama vuosi sitten, puolet naamasta vereslihalla ja naarmuilla. Vihloi erityisesti kun suihkuun meni, mutta ei tämä siltikään ole verrattavissa täällä sanottuihin. Vähällä olen päässyt.

Vierailija
107/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 70-luvun puolivälissä hammaslääkärin pora osui yläetuhampaan hermoon. Hirveä tuskan räjähdys ja meni taju hetkeksi; herätessäni olin hiestä märkä.

Vierailija
108/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä luiden katki meneminen ei sattunut kummallakaan kerralla, ehkä sattumalta menivät "hyvästä" kohtaa. Pahinta on olleet menkat.

Vierailija
109/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun olet leikkaussalissa ja aletaan vetämään puukolla nahkaa auki palleista, mutta kas puudutusaine ei olekkaan vaikuttanut.

Vierailija
110/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmoishermosärky.

Täysin samaa mieltä. Tutkijat kutsuvat sitä "saatanallisimmaksi" kivuksi mitä ihmisellä voi olla. Olen paljon erilaisia kipuja elämässäni kokenut, mutta tuo vie voiton.

Vierailija
111/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hortonin päänsärky, eikö kukaan muu ole kokenut? Ei ole mitään siihen verrattavissa olevaa kipua. Ns. Itsemurhapäänsärkynäkin tunnettu.

Olen kokenut. Viimeiset 25 vuotta ja 20 vuotta kroonista migreeniä. Siitä huolimatta uskon kivun olevan subjektiivisen kokemuksen.

Vierailija
112/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäsauna nahkavyöllä.

Vierailija
113/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidon jälkeinen särky, kun hoitoa ei voitu viedä loppuun, koska juuren hermot eivät olleet vielä kuolleet. Olin töissä, kun puudutus lakkasi. Siihen hetkeen mahtui vain kipu. Buranaa söin kuin karamellia. Mitään muuta ei voinut miettiä kuin sitä kipua. Nyt ymmärrän, miksi kivun takia tehdään jopa itsemurhia.

Parin päivän päästä saatiin onneksi hoito loppuun ja kipu loppui siihen. Täytyy sanoa, että nyt on oma hammashygienia ihan eri tasolla. Ei ikinä enää!

Tiedän, että joillakin on jatkuvia hermosärkyjä. En ymmärrä, miten niiden kanssa voi elää.

Vierailija
114/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen asteen repeämät synnytyksessä ilman mitään kivunlievitystä... Multa lähti taju ja tulin tajuihini jossain vaiheessa kun kätilö antoi happea mulle ja ”herätteli”. Mies sanoi että kätilöikin oli näyttänyt vähän säikähtäneeltä... repeämien ompelukaan ei ole kauhean kivaa mutta siihen sentään puudutetaan...

Vierailija
115/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kokeneeni kovin pahoja kipuja. Hampaan poraaminen ilman puudutusta sattuu kyllä ärsyttävän "terävästi", vihloo.

Vierailija
116/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua luettuani toivon, etten ikinä joudu kokemaan mitään tuollaista. Ootte sitkeitä, ihan hirveitä kipuja ootte kokeneet! Toisaalta eipä siinä ole mitään muuta vaihtoehtoakaan kuin selvitä, kun jotain tuollaista tapahtuu 

Mun järkyttävin kipu.... tulehtunut viisaudenhammas sattui todella paljon, tulehdus levisi nieluun asti enkä saanut suuta auki. Ihan kamala, mutta kyllä siitä selvittiin ihan kunnialla. Helpolla olen päässyt.

Vierailija
117/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarveiskalvon haava

Vierailija
118/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksusuolen tähystys oli aika kivulias.

Vierailija
119/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova, mutta hetkellinen kipu, kun juurihoidettavan hampaan hermo ei ollutkaan kokonaan kuollut ja hammaslääkäri tökkäsi sitä piikillään. Kestän muuten kipua melko hyvin, mutta jostain syystä kaikki hampaisiin liittyvä on ihan mahdotonta. Onneksi hammaslääkärini ei pihtaa puudutteissa (toisin kuin aikanaan kouluhammaslääkäri, ja niistä kokemuksista tämä kipuherkkyyteni taitaa olla peräisinkin).

Vierailija
120/347 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen ex-mieheni ruoski minua johdoilla. Sain pitkiä vertavuotavia viiltoja ympäri kehoa. Alaselkä, jalat ja kädet olivat kohdat joihin sattui kaikista eniten. Edes nyrkiniskut eivät sattuneet yhtä paljon kuin ruoskinta. Kauhulla muistelen tuota aikaa.