Kivuliain fyysinen kipu, mitä olet tuntenut?
Joskus oli ongelmia alaselän kanssa. Ilmeisesti noidannuoli tai ylirasittunut. Tilanne äityi niin, että pelkkä parin kilon painoisen sangon kantaminen kädessä sai melkein itkemään..autolla ajaminen lähes mahdotonta. Helpotti oloa,kun makasi lattialla selällään ja jalat tuolilla koukussa. Fyssarilla kävin ja antoi treeniohjeita.Lääkäriä ei kiinnostanut laittaa kuvauksiin.. "katsotaan tilannetta kk päästä". Noh oireet parin kuukauden sisään alkoi helpottamaan. Olen hieman notkoselkäinen, joten silläkin osuutta asiaan varmasti kipuiluun oli.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Paksusuolen tähystys oli aika kivulias.
Niin on Suomessa. Sivistyneessä maailmassa tähy tehdään humautuksessa, etkä tiedä siitä mitään! Hammaslekureista sen verran, että kävin tänään eka kertaa tässä maassa hammashoidossa, jossa vaihdettiin paikka. Olin syvästi hämmästynyt puudutustavasta! Hampuri vain sievästi pisteli sinne tänne puudutusainetta ja odotteli rauhassa, että se tehoaa. Suomessa piikki rusautetaan täysillä ikeneen ja voi pojat, miten sekin osaa sattua.
Paikan vaihto kaikkineen maksoi muuten 30 euroa...
Vierailija kirjoitti:
Sarveiskalvon haava
Hyi kamala. Miten sait sen haavan?
Vasemman keuhkon repeäminen. Aika outo tunne, luulivat ensin sairaalassa sydänkohtaukseksi, mutta EKG ei mitään poikkeavaa, sitten keuhkokuvaan jossa näkyi repeämä ja melkoisesti kasaan painunut keuhko
Todetusta borrelioosista ilmeisesti johtuva helvetillinen pääkipu joka iskee ajoittain, se on kuin joku tulinen tanko työnnettäisiin pään läpi hieman vinottain. Muutakaan syytä ei ole löytynyt, onneksi se ei ole nyt iskenyt moneen vuoteen.
Peräpukamaleikkauksen jälkeen jotkut paskalla käynnit olivat kanssa aika tuskaisia. Ihan ekat ja sitten parin viikon päästä kun leikatut kohdat ilmeisesti oli ennättänyt hieman jo arpeutua ja ne joutui "venytykselle"
Valtimokanyylien laitto ei kanssa tunnu kovin mukavalta, etenkään jos se ei tahdo onnistua ja sillä neulalla sitten "kaivetaan" jotta se osuisi valtimoon.
Tekee ihan pahaa kun lukee näitä.
Tämä on nyt hieman väärin, koska tätä ei ole tapahtunut minulle vaan pojalleni. Kivun aiheutti aivoverenvuoto.
Sitä en tietenkään pystynyt itse kokemaan, mutta kun näin poikani melko pian sen vuodon saatuaan, pystyn vain kuvittelemaan miten raju se kipu oli.
Varmaan kaikilla on ollut joskus pahakin päänsärky, mutta jos sen pahimmankin kertoo sadalla voi ehkä olla haminoilla.
Sairauskertomuksessakin luki jotain räjähtävä tai räjähdysmäinen päänsärky.
Hän selvisi siitä, siksi olen ehkä yksi maailman onnellisimmista isistä! Kyynel valuu vielä näin vuosien jälkeenkin kun sitä tapahtumaa muistelee.
Omalla kohdalla eniten on sattunut migreenikohtauksen aikana. Sietämätön kipu, joka jatkuu useita päiviä. Kolmantena päivänä kun heräsin ja edelleen särky jatkui ajattelin, että kuolisin mieluummin kuin yrittäisin pärjäillä sen säryn kanssa.
Sappikivikohtaus on aikamoinen kokemus, huomattavasti kivuliaampi kuin synnytys. Voiton vie kuitenkin kolmesta kohdasta murtunut nilkka, jota vedettiin paikoilleen. Edes morfiini ei vie sitä kipua. Nilkka jouduttiin vetämään paikoilleen neljä kertaa ennen leikkausta. Kipu oli helvetillinen.
Munuaiskivet. En usko, että pahempaa kipua on olemassakaan. Tai jos pahempaa joutuisin kokemaan, niin varmaan kuolisin kipuun.
Kolonoskopia eli paksusuolen tähystys kun suoli vuosi verta ja oli haavaumilla. Järkyttävää. Ja olen synnyttänyt kaksi lasta, kivuliasta sekin mutta tuo veti pohjat.
Miksi pitää toisten kipukokemuksia alapeukutella? Ne ovat subjektiivisia kokemuksia, ei kivun määrällä voi kilpailla. Ihmettelen vaan.
Ruusu jalassa. Se kipu, kun sängystä nousi ylös ja yritti lähteä kävelemään!
Mistä johtuu, että peräsuoleen liittyvissä sairauksissa ulostaminen tekee kipeää? Tuntohermoja?
Kuukautiskipukrampit joiden aikana sekä oksensin että ripuloin.
Mä olen päässyt varmaan vähällä, en ole ikinä tuntenut mitään tappavan kovaa kipua.
Riesanani on kuitenkin krooninen kipu. Muutama päivä vuodesta kun tuo kipu tavalla tai toisella on pienen hetken poissa niin tunnen kuin osa minusta puuttuisi. Uskon että olen saanut osani kivusta mutta jatkuvana kipuiluna, en niinkään lamannnuttavana kipupiikkinä.
Vierailija kirjoitti:
Värttinäluun murtuma, tai sen murtuma ei sattunut niin paljon, kuin se kun lääkäri väänsi käsillä puristaen luun oikealle paikalle kipsiä vartem, eikä kipulääkkeitä ollut.
Murtumarakoon kuuluu ruiskuttaa neulan ja ruiskun kanssa puudutetta ennen reponointia.
Sappikohtaus. Tosin nyt en tiedä onko nämä viimeisimmätkin sapesta johtuvia mutta taju lähtee muutamassa minuutissa ja päädyn sairaalaan tippaan. Pari kertaa osunut ulkomaanreissulle
Noidannuoli+iskias on mulle arkipäivää, samoin 3 hermosärky kasvoissa. Niiden kanssa eletään 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käynnistetty synnytys oksitosiinitipalla, ponnistusvaihe kesti tunnin. Puudutettiin vain kohdunkaula.
Hampaan juurihoito. Olin hammaslääkärin tuolissa selkä kaarella naama valkoisena. Lääkäri sanoi että pidetään tauko kun potilas on niin huonovointisen näköinen.
Pissasin verta kun oli virtsatulehdus, meinasin pyörtyä wc-istuimelle.
Yhden juurihoidon kokenut ja olen päättänyt, että seuraavaa ei tule. Mieluummin hammas pois. Lääkäri poisti hermokudosta puuduttamatta, koska kuulemma hän ei muuten tiedä tuliko kaikki hermokudos pois.
Kyseinen lääkäri teki muutenkin hoidon väärin, niin jälkikäteen toiselta hammaslääkäriltä kuultuna.
Mulla on tehty useampaan hampaaseen juurihoito, kaikki täysin kivuttomia toimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vyöruusu ja sen aiheuttama hermosärky, koko vasemmalla puolella vartaloa. Ja sitä kesti viikon.
Vähällä pääsit, joillakin se kestää kuukausia.
Mulla oli pitkään angiinoita ja aina söin antibioottikuureja--> oireet helpottivat hetkeksi. Lopulta en saanut suuta avattua kuin vähän, leuat olivat lukossa. Suun avaaminen sattui kamalasti.. No syyksi selvisi, että nieluun on muodostunut mätäpaiseita. Ne puhkottiin saman tien, suuhun laitettiin lasta ja tungettiin pitkä neula. Tämän jälkeen parin kuukauden päästä pääsin nielurisaleikkaukseen ja siis kyseinen operaatio oli pientä verrattuna paise-episodiin.
Ei jumalau a mitä touhua! Mikset saanut särkylääkettä?