Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas on koulussa joulumyyjäiset ja yksikään ISÄ ei osallistu

Vierailija
27.11.2017 |

Onko sama tilanne kaikissa kouluissa? Äidit hoitavat kaiken?
Miksi sinun miehesi ei osallistu?

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on kyllä melko passiivisia kaiken ton tyylisen suhteen ja lisäksi tuo tulkitaan "naisten hommaksi" mikä tavallaan on surullista sentään eletään vuotta 2017. 

No eipä mulla olis itsellä mitään hinkua tunkea johonkin äijätalkoisiin itsellä (huoltoporukoihin, korjaamaan tai nikkaroimaan tms) Mut mua ei myöskään syyllistettäis siitä, jos en meniskään, koska äitinä oletusarvoisesti uhraan jo niin paljon muutenkin koko ajan kaikkien eteen (toisin kuin laiskapaskamiehet, jotka ei tee mitään kenenkään muun eteen...)

Vierailija
42/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä aktiivimyyjäisvanhemmissa on yleensä aina ihkuja kotiäitejä ym. joilla on aikaa ja kiinnostusta leipomiseen ja muuhun kotoiluun. "Siinähän se mokkapelti tai kuivakakku tulee ihan samalla". Miten niin samalla? En leivo käytännössä koskaan ja mikään ei tule siinä samalla. Mä voisin tehdä vaikka sen pleurapunktion tai ottaa rinnasta paksuneulanäytteen siinä samalla, kun muutenkin päivystän illan pois kotoa mutta en todellakaan tee mokkapeltiä "siinä samalla".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattisia korjauksista nuo ei virheitä muuta kuin sen osalta että en huolimattomuuttani oikolukenut tekstiä ennen lähettämistä.

*talouskirjanpidosta

*koululaiset järjestää myyntityön

Vierailija
44/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei entinen koulukiusattu! Pidän todella loukkaavana, että luulet minun, keski-ikäisen naisen, kiusaavan sinua myyjäisissä. En ole koskaan kiusannut ketään.

Eihän hän mitään sellaista väittänytkään.. Sanoi vaan et on vaikea mennä porukkaan. Ei sanonut miksi. Ei kannata loukkaantua tyhjästä.

Vierailija
45/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät pidä myyjäisistä, niin miksi ette sitten innovoi uusia rahankeruutapoja? Sellaisia joihin itsekin voisit osallistua?  Tämä siis suunnattu erityisesti isille, jotka eivät koe myyjäisiä omakseen.

Mikäänhän ei estäisi esim. keräämästä ekana vuonna rahaa ja sitten joku pro-sijoittajaguruiskä laittaa vähän rahan töihin ja viimeisenä vuonna kerätään voitot. Tänä aikana lapset saisi talousopetusta ja oppisivat sijoittamistakin hiukan.

Tietty maineriski voi olla aika kova, jos joudutkin sijoittajaksi joka menetti ekaluokkalaisten luokkaretkirahat. :D

Vierailija
46/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä aktiivimyyjäisvanhemmissa on yleensä aina ihkuja kotiäitejä ym. joilla on aikaa ja kiinnostusta leipomiseen ja muuhun kotoiluun. "Siinähän se mokkapelti tai kuivakakku tulee ihan samalla". Miten niin samalla? En leivo käytännössä koskaan ja mikään ei tule siinä samalla. Mä voisin tehdä vaikka sen pleurapunktion tai ottaa rinnasta paksuneulanäytteen siinä samalla, kun muutenkin päivystän illan pois kotoa mutta en todellakaan tee mokkapeltiä "siinä samalla".

Tämän kommentin oikea viesti oli: olen tärkeämpi ja hienompi kuin vaivaiset kotiäidit. Minun ei tarvitse kantaa korttani kekoon.

Mene päivystämään niihin tapahtumiin sitten! Kyllä sinäkin jotain osaat tehdä, et vain viitsi.

Vierailija
47/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tekevät Suomessa valtaosan ilmaisista töistä omien töidensä lisäksi.

Epäreilu tilanne, koska kyse on yhteisistä lapsista. 

Vierailija
48/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät pidä myyjäisistä, niin miksi ette sitten innovoi uusia rahankeruutapoja? Sellaisia joihin itsekin voisit osallistua?  Tämä siis suunnattu erityisesti isille, jotka eivät koe myyjäisiä omakseen.

Mikäänhän ei estäisi esim. keräämästä ekana vuonna rahaa ja sitten joku pro-sijoittajaguruiskä laittaa vähän rahan töihin ja viimeisenä vuonna kerätään voitot. Tänä aikana lapset saisi talousopetusta ja oppisivat sijoittamistakin hiukan.

Tietty maineriski voi olla aika kova, jos joudutkin sijoittajaksi joka menetti ekaluokkalaisten luokkaretkirahat. :D

Mitä sijoitus- tai taloustaitoja lapset oppii jos työn heidän puolestaan tekee jonkun oppilaan isä?

Vierailija
49/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei paikalla ole edes äiti.

Vierailija
50/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa kaiken yhteydenpidon koulun ja kodin välillä. Tämä sen takia, että lapset ovat ruotsinkielisessä koulussa ja isä puhuu ruotsia, minä en. Joskus ostaa jotakin valmiina ja joskus on myymässä. En aio potea huonoa omatuntoa asiasta. Aivan sama vaikka olisinkin jonkun mielestä maailman paskin äiti. Tiedän itse, että en ole. Ne häärää ketkä tykkää.

Vierailija
51/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun luokkaretkeä tms varten kerätty raha ei edellytä rahankeräyslupaa. Vanhemmille voidaan siis antaa tilinumero, johon vanhemmat laittavat rahaa. Ei tarvita mitään sijoitusgurua.  Ei ne mokkapalatkaan tuota yhtään mitään, kun laskee raaka-aineet sekä leipomiseen ja niiden myymiseen käytetyn ajan esim oman tuntipalkkansa mukaisesti. Päinvastoin, tappiollista touhua. 

Vierailija
52/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan toimiva innovaatio on jo keksitty: tilisiirto.

Vierailija
53/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne on kaikissa paikoissa, joissa olen lasteni kanssa ollut. Ja jos joskus joku isä sattuu tulemaan mukaan ja jopa tekemään jotain, hänestä tulee välittömästi supersankari, jota ylistetään ja kumarretaan, vaikka käytännössä hän on ehkä nippa-nappa tehnyt saman, minkä keskivertoäiti tekee työpäivänsä jälkeen lapsia hoitaessaan... Niin käsittämättömän ärsyttävää!

Et ole varmaan huomannut sellaista ilmiötä, että jos nyt vaikka koulussa aina vitosia saanut oppilas saakin äkkiä kasin, opettaja kehuu tätä paljon vuolaammin kuin oppilasta, joka saa silläkin kertaa kympin.

Jos miehet olisivat mies-nistejä (:D) he loukkaantuisivat supersankarina pitämisestä, koska siinähän lähdetään juuri siitä, etteivät miehet yleensä tee mitään ja on ihme, että mieskin osallistuu.

Vierailija
54/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksi havaittu tapa on, että ilmoitetaan summa ja tämän jälkeen kerätään rahat.

Vierailija
55/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei entinen koulukiusattu! Pidän todella loukkaavana, että luulet minun, keski-ikäisen naisen, kiusaavan sinua myyjäisissä. En ole koskaan kiusannut ketään.

Ok?

Kirjoitin, että entisenä koulukiusattuna on vaikea mennä "tyttöporukkaan" ihan uutena mukaan tekemään yhteistä asiaa. En sanonut, että siellä ne sitten kaikki alkaa kuitenkin heti kiusata ja haukkua. Tosin, tämän sinun viesti kyllä vahvisti sitä fiilistä että hell no, jos siellä tuolla tavalla ymmärretään minun ulosantini. 

T. Se koulukiusattu

Vierailija
56/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sijoitus- tai taloustaitoja lapset oppii jos työn heidän puolestaan tekee jonkun oppilaan isä?

Tietysti lapsille pitää opettaa miten heidän rahansa sijoitetaan ja yleensäkin perusjuttuja sijoittamisesta. Varmaan tykkäisivät seurata omaa salkkuaan ja käydä vaikka siellä Kauppalehden sivuilla katsomassa miten pörssissä menee. Lapset voisivat jopa päättää itse mihin osa heidän rahoistaan sijoitetaan. Tehdä tuottolaskelmia tai laskea sijoituksen kustannuksia.

Siinä ohella sitten voi käydä vähän voittojen verotusta läpi lasten kanssa ja sijoittamisen etuja ja riskejä.

Eli mahdollisuuksia on monia, haastavuus sitten lasten ikäluokan mukaisesti.

Vierailija
57/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tekevät Suomessa valtaosan ilmaisista töistä omien töidensä lisäksi.

Epäreilu tilanne, koska kyse on yhteisistä lapsista. 

Ja samaan aikaan ihmetellään, kun naiset ei halua enää tehdä lapsia.

Täälläkin on tällä hetkellä pitkä ketju aiheesta, uusimpien tilastojen mukaan esim. japanilaisista ja italialaisista naisista melkein puolet ei halua lapsia tai avioliittoa, suomessa joka neljäs.

Mitä enemmän nuoret naiset tietää totuuden avioliitosta ja lapsista, sitä vähemmän niitä lapsia tehdään. 

Vierailija
58/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok?

Kirjoitin, että entisenä koulukiusattuna on vaikea mennä "tyttöporukkaan" ihan uutena mukaan tekemään yhteistä asiaa. En sanonut, että siellä ne sitten kaikki alkaa kuitenkin heti kiusata ja haukkua. Tosin, tämän sinun viesti kyllä vahvisti sitä fiilistä että hell no, jos siellä tuolla tavalla ymmärretään minun ulosantini. 

T. Se koulukiusattu

Mä olen kyllä vähän samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa, moni voi kokea loukkaavaksi tuollaisen ennakkoasenteen että epäillään heti kiusaajaksi. Varsinkin kun ollaan vapaaehtoistöissä ja haluaa kaikille vaan hyvää ja toimii aina ystävällisesti muita kohtaan.

Ymmärrän kyllä miksi sanoit noin, mutta tuo on sinun ongelmasi, ei muiden. Ymmärrän ettet viihdy paikoissa joissa näet kiusaamista, mutta kaikille uusille ihmisille pitäisi antaa mahdollisuus eikä teilata etukäteen! Niinhän sinäkin haluaisit itseäsi kohdeltava, eikö totta?

Vierailija
59/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on se vanha perusajatus, että lapset ja lasten touhut on niitä naisten touhuja, useimmat isät kätevästi ulkoistaa itsensä niistä. Ja se on jotenkin muka itsestäänselvyys.(Jätetään tästä nyt pois se valmentajaiskä, huoltajaiskä ja laavussa nukkuva iskä.)

Vierailija
60/155 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät ovat aikaa sitten tajunneet että koulun myyjäiset ovat täysin turhaa työtä. Niissähän myydään tarpeetonta tavaraa normaalia kalliimmalla hinnalla toinen toisillensa. Halvemmaksi tulee kerätä tarvittavat varat suoraan vanhemmilta ilman turhia välikäsiä ja talkootyötä.