Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo hermostui neuvolakäynneistäni

Vierailija
26.11.2017 |

Raskauteen nyt kuuluu ne käynnit neuvolassa ja äitiyspolilla ja ne nyt sattuu aina osumaan keskelle päivää. Olen tietenkin pyytänyt, että saisin ajan jo klo 7 tai vasta klo 16, mutta ei niissä sellaisia aikoja ole tarjolla. Käyntejä on parin viikon välein.. En tiedä onko kaikilla, mutta minulle on määritelty käynnit niin, että ne ovat kahden tai kolmen viikon välein aina, loppuraskaudessa kai vähän useammin vielä. Matkoineen käynteihin menee kolme tuntia per käynti, ja siis aina keskellä työpäivää. Pomohan se nyt sitten hermostui asiasta, kuulemma ei ole hyvä asia olla pois työpaikalta kesken päivän, vaikka siis syyn toki tietää. Seuraava neuvola on taas parin viikon päästä ja pitäisi uskaltaa sanoa se pomolle, että taas tarvitsen keskelle päivää sen kolmen tunnin vapaan.. Ja ottaa pomon äksyily asiasta vastaan. Mitähän tässä pitäisi oikein tehdä?

Kommentit (317)

Vierailija
201/317 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni vuorotyössä kaikki vapaapäivät neuvolassa ja polilla ravaamiseen, oli riskiraskaus jota siis seurattiin molemmissa paikoissa kerran viikossa.. Jos joku aiheutti stressiä niin se. Ja polilla yleensä ajat 2h ainakin myöhässä, meni koko päivä.

Niin ne on meilläkin päin aina myöhässä. Polilla paljonkin, neuvolassa vain vartin tms. Mutta jos olen sanonut että olen takaisin työpaikalla klo 11 niin en välttämättä ole kuin vasta klo 12, koska poli on niin myöhässä. Ja siitä pomo taas hermostuu lisää. Ap.

Osaatko asettua pomosi asemaan?

Vierailija
202/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin se neuvola olisi auki vain tunnin päivässä, jos ap:lle aina osuu se päiväaika. Sekin olisi töissä helpotus jos vaikka joka toinen kerta osuisi aamu- tai ilta-aika. Kannattaa lotto laittaa vetämään tuolla onnella.

Olen kirjoittanut monta kertaa, että olen saanut myös aamuaikoja. Mutta ne ei ratkaise ongelmaa, koska minun työaika on klo 8-16, ja kaikki neuvolakäynnit osuu väistämättä jonkin verran siihen. Pomo hermostuu vaikka tulisin työpaikalle neuvolasta takaisin klo 9 aamulla, koska ensimmäinen aamun tunti on ollut ilman tekijää ja kuulemma jokaisessa tunnissa (ja minuutissa) on pakko olla tekijä. Meidän paikka on auki klo 8:00-16:00 ja ainoastaan 30 min ruokatunnin verran saa olla pois työpisteeltä. Vessassakäynnitkin pitää kuulemma ajoittaa aamukasiin, ruokatuntiin tai iltapäiväneljään. Ihan pakottavassa tilanteessa työn äärestä voi poistua minuutiksi vessaan. Ap.

Kirjoitit näin:

Olen saanut kerran ajan klo 8:20, se oli kuulemma aikaisin mahdollinen mitä tarjoavat. Silloin ehdin työpaikalle juuri ja juuri takaisin klo 10:20 eli pomo ehti hermostua siitä ajasta jo..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työsi on? Firman ainoa tietyn alan asiantuntija. Ja asiakaspalvelussa joka minuutti

Vierailija
204/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sellaista syytä mainittu jonka vuoksi käyntejä olisi niin usein. Tarina ei pidä

Vierailija
205/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisneuvolassa on ilta-aikoja.

Ei minulla ole yksityisiin varaa, ja tessimme mukaan neuvolassa saa käydä työajalla. Ap.

No, näytät tessin kohdan pomolle. Siinä se.

Kyllä pomo ennestään jo sen tessin tuntee, on meillä ollut muitakin raskaana. Hän tietää, että minulla on oikeus käydä niissä. Mutta hän hermostuu silti. Kuulemma poissaoloni hankaloittaa työpaikan asioita hyvin paljon, ja on niiiin kamalan vaikeaa, kun olen pois vahvuudesta sen kolme tuntia parin viikon välein ja siihen ei voi ottaa sijaista ja kuka hoitaa minun työt ja minun vastuut sinä aikana ja "kaikki menee sekaisin" kun et ole hoitamassa töitäsi. Ap.

Aika heikolla hapella firma on jos nuon pienestä syntyy ongelmia.

Ilmeisesti on aika heikolla hapella. Mutta sen ei pitäisi olla minun ongelma. Ap.

Ei ole sinun ongelmasi? Eiköhän työpaikan säilymisen luulisi kiinnostavan.

Jokainen vastuullinen työntekijä miettii kyllä asioita vähän oman mukavuuden ulkopuolelle. On vastuullisia

Vierailija
206/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tullut siihen johtopäätökseen että ap haluaakin kulkea kesken päivän neuvolassa, onhan se palkallista. Jos ei saisi siltä ajalta palkkaa, oon täysin varma että johan sanoisi topakasti neuvolassa jotta ei käy, järjetöntä ja hullua ravata tommosia matkoja edestakaisin.

Kaikki muut jutut tässä keississä uskon mutta en todellakaan tuota ettei neuvola anna aamuaikoja. Takuuvarmasti antaisi, kyllä niilläkin siellä senverran järkeä päässä on että lähempänä asuvat voi suorittaa nevoloinnit päivällä, aapeen kaltaiset kaukana töissä käyvät järkrvään aikaan.

Jos nyt on kaikenmoisia riskitekijöitä raskaudessa niin eivät ne neuvolassa hyppöötä muutenkaan tuommosen matkan päästä. Niinkuin sanoin, ap itse haluaa töistä muutamaksi tunniksi pois ja palkka juoksee.

Ei ole kyse rahasta. Voisin ihan hyvin palkatta käydä sen kolmen tunnin neuvolareissun, mutta ei se pomoa yhtään rauhoittaisi. Vaikka ottaisin siihen sen muutaman tunnin palkatonta, niin ihan saman lailla minun hommat olisi tekemättä sen kolme tuntia ja pomo hermostuisi siitä. Pointti ei ole palkka vaan se, että työnantaja on järjestänyt hommat siten, että ne ei annan myöden muutaman tunnin poissaoloa kesken päivän. Ap.

Olisiko se sitten parempi, että työtehtäväsi järjestettäisiin siten, että sinulla olisi päivän keskellä muutama tunti luppoaikaa?

En minä mitään luppoaikaa tarvitse, tykkään tehdä työtä ja olen tottunut tekemään paljon töitä usein kovassa kiireessäkin. Mutta jos kerran neuvolat on olemassa ja ne on vain päivällä auki, niin kyllä työnantajien pitää järjestää työt jotenkin niin, että raskaana olevat niihin pääsee. Ap.

Älä nyt enää jankkaa. Sanot että olen Loviisassa töissä enkä siksi pääse Kotkaan klo 10.

Tms. Ja asia järjestyy. Ei ole yhtään syytä miksi se punnitus pitää tehdä täsmälleen tiistaina

MIkä siinä on niin vaikea ymmärtää, että julkiseen terveydenhuoltoon esim. neuvolaan ei saa aikaa silloin kuin haluaa. Joillakin paikkakunnilla ehkä saa, mutta ei ollenkaan kaikilla paikkakunnilla. Täällä annetaan joku aika ja sanotaan suunnilleen että ota tai jätä. Vaikka mitä alkaisi siellä huutamaan ja vaatimaan niin ne sanoo silti, että muita vapaita aikoja ei ole. Ei se muutu miksikään minun eikä sinun jankkaamisesta. Ap.

Miten niin neuvolan ajat? Kerrot että käyt keskussairaalassa seurannassa äitipolilla. Sinne saa aivan varmasti aikoja jo esim 7.30 ja 16.00. Ja jos ei saa niin mene sitten päivystysaikaan.

En ymmärrä millään sitä miten joku kehtaa olla 3 tuntia pois töistä tämän tästä. Kyllä jopa kuntatyöntekijä hermostuisi ja tulisi asiaata konsultaatio hoitavaan tahoon.

Vierailija
207/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tullut siihen johtopäätökseen että ap haluaakin kulkea kesken päivän neuvolassa, onhan se palkallista. Jos ei saisi siltä ajalta palkkaa, oon täysin varma että johan sanoisi topakasti neuvolassa jotta ei käy, järjetöntä ja hullua ravata tommosia matkoja edestakaisin.

Kaikki muut jutut tässä keississä uskon mutta en todellakaan tuota ettei neuvola anna aamuaikoja. Takuuvarmasti antaisi, kyllä niilläkin siellä senverran järkeä päässä on että lähempänä asuvat voi suorittaa nevoloinnit päivällä, aapeen kaltaiset kaukana töissä käyvät järkrvään aikaan.

Jos nyt on kaikenmoisia riskitekijöitä raskaudessa niin eivät ne neuvolassa hyppöötä muutenkaan tuommosen matkan päästä. Niinkuin sanoin, ap itse haluaa töistä muutamaksi tunniksi pois ja palkka juoksee.

Ei ole kyse rahasta. Voisin ihan hyvin palkatta käydä sen kolmen tunnin neuvolareissun, mutta ei se pomoa yhtään rauhoittaisi. Vaikka ottaisin siihen sen muutaman tunnin palkatonta, niin ihan saman lailla minun hommat olisi tekemättä sen kolme tuntia ja pomo hermostuisi siitä. Pointti ei ole palkka vaan se, että työnantaja on järjestänyt hommat siten, että ne ei annan myöden muutaman tunnin poissaoloa kesken päivän. Ap.

Olisiko se sitten parempi, että työtehtäväsi järjestettäisiin siten, että sinulla olisi päivän keskellä muutama tunti luppoaikaa?

En minä mitään luppoaikaa tarvitse, tykkään tehdä työtä ja olen tottunut tekemään paljon töitä usein kovassa kiireessäkin. Mutta jos kerran neuvolat on olemassa ja ne on vain päivällä auki, niin kyllä työnantajien pitää järjestää työt jotenkin niin, että raskaana olevat niihin pääsee. Ap.

Älä nyt enää jankkaa. Sanot että olen Loviisassa töissä enkä siksi pääse Kotkaan klo 10.

Tms. Ja asia järjestyy. Ei ole yhtään syytä miksi se punnitus pitää tehdä täsmälleen tiistaina

MIkä siinä on niin vaikea ymmärtää, että julkiseen terveydenhuoltoon esim. neuvolaan ei saa aikaa silloin kuin haluaa. Joillakin paikkakunnilla ehkä saa, mutta ei ollenkaan kaikilla paikkakunnilla. Täällä annetaan joku aika ja sanotaan suunnilleen että ota tai jätä. Vaikka mitä alkaisi siellä huutamaan ja vaatimaan niin ne sanoo silti, että muita vapaita aikoja ei ole. Ei se muutu miksikään minun eikä sinun jankkaamisesta. Ap.

Miten niin neuvolan ajat? Kerrot että käyt keskussairaalassa seurannassa äitipolilla. Sinne saa aivan varmasti aikoja jo esim 7.30 ja 16.00. Ja jos ei saa niin mene sitten päivystysaikaan.

En ymmärrä millään sitä miten joku kehtaa olla 3 tuntia pois töistä tämän tästä. Kyllä jopa kuntatyöntekijä hermostuisi ja tulisi asiaata konsultaatio hoitavaan tahoon.

Missä helvetissä te käytte seurannoissa ku on kaikki noin hyvin? Viimeks kun kävin äippäpolilla tuli muija post it lapun kanssa tässä seuraava aikasi ole hyvä. Ei siinä paljoo sönkötetty ettei käy vaan sinne mennään. Ite koen et on paljon tärkeempää sen lapsen kannalta että meen sinne sillonku suositellaan ja halutaan, ei sillonku maailmalle sattuu sopimaan.

Vierailija
208/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa käydään omalla ajalla

Meilläpäin neuvolat on auki klo 8-15:30. Minun työaika on klo 8-16. Pakko sinne on mennä kesken työpäivän. Ja meidän tessissä tosiaan on kohta, jonka mukaan ne saa käydä työajalla, jossain toisessa tessissä ne on määritelty omaksi ajaksi. Ap.

Mutta jos saisit ajan klo 8 niin ei menisi sitä kolmea tuntia työaikaa kuitenkaan.

Vierailija
209/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia kuvittelette että ap on joku jumala jonka mukaan koko muu maailma joustaa? Ne on neuvolassa silleen ”jooo tottakai me perutaan muiden äitien ajat että sinä pääset tänne aamulla!!” wtf ihmiset valot päälle sinne vintille. Jos niitä aamuaikoija ei saa, niin sit niitä ei saa. Millä logiikalla ap olis ainoo jolla olis niille käyttöö ja seku sattuu menee niin että ensin olleet saa ekana valita.

Vierailija
210/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kuvittelette että ap on joku jumala jonka mukaan koko muu maailma joustaa? Ne on neuvolassa silleen ”jooo tottakai me perutaan muiden äitien ajat että sinä pääset tänne aamulla!!” wtf ihmiset valot päälle sinne vintille. Jos niitä aamuaikoija ei saa, niin sit niitä ei saa. Millä logiikalla ap olis ainoo jolla olis niille käyttöö ja seku sattuu menee niin että ensin olleet saa ekana valita.

Niin mutta työpaikalla on jumala jolle työpaikan pitää joustaa aivan älyttömästi. Jos on niin riskiraskaus niin eikö sairasloma olisi kaikille osapuolille paras?

Vierailija
211/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin se neuvola olisi auki vain tunnin päivässä, jos ap:lle aina osuu se päiväaika. Sekin olisi töissä helpotus jos vaikka joka toinen kerta osuisi aamu- tai ilta-aika. Kannattaa lotto laittaa vetämään tuolla onnella.

Olen kirjoittanut monta kertaa, että olen saanut myös aamuaikoja. Mutta ne ei ratkaise ongelmaa, koska minun työaika on klo 8-16, ja kaikki neuvolakäynnit osuu väistämättä jonkin verran siihen. Pomo hermostuu vaikka tulisin työpaikalle neuvolasta takaisin klo 9 aamulla, koska ensimmäinen aamun tunti on ollut ilman tekijää ja kuulemma jokaisessa tunnissa (ja minuutissa) on pakko olla tekijä. Meidän paikka on auki klo 8:00-16:00 ja ainoastaan 30 min ruokatunnin verran saa olla pois työpisteeltä. Vessassakäynnitkin pitää kuulemma ajoittaa aamukasiin, ruokatuntiin tai iltapäiväneljään. Ihan pakottavassa tilanteessa työn äärestä voi poistua minuutiksi vessaan. Ap.

Herranjumala mikä työpaikka. Neuvolakäynnit ei ole suurin ongelma. Siis vessassa saa käydä minuutin kerrallaan työaikana jos on ihan pakko. Minä en yksinkertaisesti voisi olla teillä töissä kuukautisten takia. Parina päivänä kuussa (jos sattuu pahin vuoto arkipäiviin) on päästävä vaihtamaan side noin kerran tunnissa. Enkä tiedä onnistuisiko se minuutissa. Ehkä pomo olisi tyytyväinen jos tekisin sen työpisteessäni?

Vierailija
212/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä saa ihan varmasti

Vierailija
213/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta mua häiritsee tuo "poikkeava" verenvuoto. Ei ole olemassa mitään raskaudenaikaista normiverenvuotoa, tai kriteeriä, jonka jälkeen se verenvuoto olisi poikkeavaa, ja jos on, niin sen syy selvitetään eikä jäädä vaan ihmettelemään "poikkeavuutta". Ei niin, etteikö raskaudenaikaista verenvuotoa joillakin esiintyisi.

Samoin mikään sukurasitus ei ole syy tihentää neuvolakertoja. Kyllä sen syyn kuuluu olla sinussa, eikä äidissäsi tai mummossasi tai siskossasi. Muuten varmaan kaikki ramppaisi viikottain neuvolassa.

Sille verenvuodolleni ei ole löytynyt syytä. Olen käynyt sitä selvittämässä myös yksityisellä gynellä. Ap.

Se sama gyne on varmaan myös julkisella töissä, ei yksityiseltä mitään erityistietoa. On käsittämätöntä, että verenvuotoon suhtaudutaan oletuksella, että se myös jatkuu, ja sille sovitaan kontrolleja viikkojen päähän.

Vierailija
214/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en ihmettele sanontaa, että nainen on naiselle susi.

Vierailija
215/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia nekin ovat, jotka joutuvat tekemään tuplatyota tuuratessaan ap:ta. rv

Eikä yhtään tarvitse ihmetellä, miksi työelämässä se naisen euro on ???

Vierailija
216/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia nekin ovat, jotka joutuvat tekemään tuplatyota tuuratessaan ap:ta. rv

Eikä yhtään tarvitse ihmetellä, miksi työelämässä se naisen euro on ???

Ap on kertonut, että kukaan työkaveri ei joudu häntä tuuraamaan kun hän käy neuvolassa eikä hänen työt kasaannu kenenkään muun tehtäväksi. Emmekä tiedä onko hän naisvaltaisella vai miesvaltaisella alalla edes.

Vierailija
217/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottipomo, Idioottipomo, Idioottipomo. Tätä aloittaja jankuttaa toistuvasti. Oletko sinä yrittänyt keskustella sen pomosi kanssa asiallisesti ja rakentavasti. Ei hyvältä kuulosta tuo oma asenteesikaan.

Työsi luonne on myös mystinen, niin huipputärkeä duuni, että minuuttiakaan et juuri sitä voi olla pois paikalta. Kukaan muu ei hallitse työtäsi. Miten sitten ruokatuntisi, vessaminuuttisi, mahdollisen sairastumisen aikana työsi hoituu, kun kukaan muu ei sitä osaa. Firma pannaan kiinni? Työnantajasi asia on tietysti hoitaa asia, mutta tahdoitpa tai et, olet kyllä aikamoinen taakka työyhteisöllesi.

Vierailija
218/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole sitä mieltä ettei neuvolassa saisi käydä. Ei varmaan kukaan ole sitä mieltä että käynnit pitää ajoittaa järkevästi. Ja myös itse miettiä miten työt sujuu poissaollessa

Vierailija
219/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin töissä n tunnin ajomatkan päässä kotoa, kun olin raskaana. Sain sovittua kaikki neuvola yms käynnit joko aamuun tai iltaan. En ymmärrä, miksi se olisi mahdotonta ap:n tapauksessa. Minusta olisi täysin kohtuutonta työpaikkaa kohtaan, että olisi 3h pois keskellä päivää. Täytyy osata ajatella oman navan ulkopuolelle.

Vierailija
220/317 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisneuvolassa on ilta-aikoja.

Ei minulla ole yksityisiin varaa, ja tessimme mukaan neuvolassa saa käydä työajalla. Ap.

No, näytät tessin kohdan pomolle. Siinä se.

Kyllä pomo ennestään jo sen tessin tuntee, on meillä ollut muitakin raskaana. Hän tietää, että minulla on oikeus käydä niissä. Mutta hän hermostuu silti. Kuulemma poissaoloni hankaloittaa työpaikan asioita hyvin paljon, ja on niiiin kamalan vaikeaa, kun olen pois vahvuudesta sen kolme tuntia parin viikon välein ja siihen ei voi ottaa sijaista ja kuka hoitaa minun työt ja minun vastuut sinä aikana ja "kaikki menee sekaisin" kun et ole hoitamassa töitäsi. Ap.

Jos olet työpaikalle noin tärkeä henkilö, niin seuraavan kerran, kun pomo motkottaa toteat, että haluta 50% lisää palkkaa tai sanot moro. Ja kerrot suoraan, että ilmoitat eteenpäin asiasta, jos valittaa TES:n mukaisista neuvolakäynneistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän