Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini suhtautuu niin nihkeästi lasten hoitoon ottamiseen, etten viitsi enää edes kysyä

Vierailija
26.11.2017 |

Alkaa kauhea naukuminen
"Kun musti stressaantuu ja pyrkii koko ajan ulos"
"Niille pitäisi sitten laittaa ruokaa vai?" "No mitäs teet sitten teette? "
Aina pitäisi olla hyvä peruste hoitoon tuomiselle , vaikka tahtoisimme vain esim. Käydä kaupassa & kahvilla kahdestaan!
Lapset ovat 9v ja 4v, noin kerran kuussa eli ei mitenkään liian usein , laittaisimme mummolaan pariksi tunniksi kun itsekin kaipaavat sinne, pelleilemään papan kanssa. Ja sitten pitää sanoa, ettei mummi tahdo teitä sinne :(
Hulluinta on, että kuitenkin äiti soittelee ja kertoo miten ikävä on mummin murusia!

Kommentit (210)

Vierailija
101/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli melko epäselvä, mutta ehkä äitisi ei vain kestä lastenhoitoa. On hampaat irvessä kestänyt oman osansa eikä nyt enää halua tietääkään lastenhoidosta. Kyllä moni katuu lastenhankintaa ja on katkerakin. Ehkä äitisi on sellainen.

Vierailija
102/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao, oletko työtön? Miksi ravaat kelassa? Miten jaksat joka kk kahvilaan miehen kanssa? Me mennään pari x vuodessa yöksi hotelliin. Paljon rennompaa. Sille ajalle sitten joku muu hoitamaan kuin sairas äiti..

Lapset ajoissa nukkumaan, niin saatte yhteistä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on sen verran sohelo, että luulen, että tässä tarjotaan lapsia hoitoon noin viiden minuutin varoitusajalla. Sellainen ei tietenkään käy.

Vierailija
104/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jaksan. Ja oon yksin. Yh-äitinä jaksoin ja jaksan edelleen. Kaksi koiraa on, ne leikkii lasten kanssa. Raskasta on mutta kivaa. Haen lapset autollani 100 kilsan päästä ja vien takaisin.

So? Sä et voi puhua muiden puolesta. Ap:n äiti ei selvästi jaksa. Mitenköhän tuokin itsekehu taas auttoi yhtään asiaa eteenpäin?

Pointti oli se, että jos on joutunut pinnistelemään jo yh-äitinä, ei ole mummonakaan mikään luovuttaja. Ihmettelin jo silloin kun oma lapsi oli pieni, että miksi mä olin usein se, joka kuskasi omat ja naapurin lapset harrastuksiin, vaikka naapurissa oli 2 aikuista ja meillä yksi. Ehkä mulla oli paremmin aikaa lapsille, kun ei ollut vaativaa miesvauvaa hoidettavana?

Minäminäminä... Itsekehu lemuaa tänne asti.

Miksei mummo saa kehua jos hoitaa lapsenlapsiaan? Onko se jotenkin salattava teko?

Vierailija
105/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on sen verran sohelo, että luulen, että tässä tarjotaan lapsia hoitoon noin viiden minuutin varoitusajalla. Sellainen ei tietenkään käy.

Mulla oli työhullu työkaveri joka soitti usein isälleen viittä vaille klo 16, että nyt pitäis lapset hakea harrastuksista ym, että hänen pitääkin taas tänään jäädä töihin. Pitkä välimatka kyllä auttaa, ettei sentään soitella 5 minuutin varoituksella.

Vierailija
106/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaako mummi lapsiasi vain silloin, kun viette lapset mummolaan hoitoon? Ymmärrän hyvin ikävöinnin, jos tuo lapsenvahtina oleminen on ainoa tapa nähdä lapsenlapsia. Mulla ei ole vielä lapsenlapsia, mutta siskollani on. Olen enemmän kuin mielelläni silloin tällöin lapsenvahtina näille lapsille, mutta he vierailevat luonani myös vanhempiensa kanssa. Lasten näkemiseen ei siis liity hoitovelvollisuutta. Käyn myös mieluummin hoitamassa lapsia heidän kotonaan kuin otan meille hoitoon. Lapsille on jääkaapissa valmiina ruuat eikä mun tarvitse muuta kuin lämmittää ne. Kotona heillä on myös lelunsa ja muut tavaransa eikä virikkeitä tarvitse kantaa kotoa minun luokseni. Kerran kuukaudessa on aika paljon, riittäiskö kerran joka toinen kuukausi ja siten, että mummi tulisi pariksi tunniksi teille? Ja sitten te kävisitte pari kertaa kuukaudessa mummolassa niin, että olette itse mukama eikä hoitovastuu ole isovanhemmilla?

Ei tapaa, käymme ihan vain kahvilla siellä ja äiti käy kahvilla meillä, ennen tapasimme keskustassa ja kävimme kahvilla mutta enää äiti ei jaksa

Ap

Ei jaksa keskustaan kahville? Ja lapsia pitäisi jaksaa? Ok... hankkikaa hoitaja!

Se on enemmän henkistä jaksamista... ei  jaksa hälinää.  On kuulemma niin kallistakin.

Ap

Lapsethan ei aiheuta hälinää.

Vierailija
107/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun äiti ei jaksais tulla keskustaan mun kanssa kahville, olisin ennemmin huolissani hänen voinnistaan mitä miettisin jotain lastenvahtijuttuja.

Koira on eri asia. Ne rasittaa sua erillä lailla mitä lapset.Niistä voi olla myös henkisesti todella iso apu jaksamiseen.

Koira rasittaa ihan samalla lailla, eikä kasva koskaan aikuiseksi. Kuranen masu pitää pyyhkiä 15-vuotiaaltakin, eikä se kaiva itse ruokaa jääkaapista.

Onneksi "mammalla" on hoivaviettiä.  :)

Vierailija
108/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lla onkin ihan kamalat, huonostikasvatetut lapset?

(Tätä vaihtoehtoa ei ole vielä älynnyt kukaan esittää.)

Vierailija
109/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten outoa, jos mummo jaksaa hoitaa kissan tai koiran, muttei lapsenlapsia. Yleensähän eläinrakkaat ihmiset ovat myös lapsirakkaita.

Vierailija
110/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten surraan ja ihmetellään kun lapsenlapset eivät halua vierailla mummun luona vanhempana. Lapsiin täytyy luoda yhteys nuorena.

Vierailija
111/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, mitä ne lapset siellä mummolassa syö? Jos mummo syöttää kerran kuussa herkkuja, niin ap:t ja muut nipot äidit voi sitten syöttää 30 muuta päivää terveysruokaa. Kokonaisuus ratkaisee, sanotaan.

Vierailija
112/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, mitä ne lapset siellä mummolassa syö? Jos mummo syöttää kerran kuussa herkkuja, niin ap:t ja muut nipot äidit voi sitten syöttää 30 muuta päivää terveysruokaa. Kokonaisuus ratkaisee, sanotaan.

Ja itse menee kahvilaan herkuttelemaan ilman lapsia...

Vierailija
113/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma siskoni haetuttaa edelleen teinejään isovanhemmilla. 40km ajelevat hakemaan harkoista yms. Huh huh.

Ja on se vähän eri avata koiralle ovi, kuin hoitaa kakaroita.

Vierailija
114/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jaksan. Ja oon yksin. Yh-äitinä jaksoin ja jaksan edelleen. Kaksi koiraa on, ne leikkii lasten kanssa. Raskasta on mutta kivaa. Haen lapset autollani 100 kilsan päästä ja vien takaisin.

So? Sä et voi puhua muiden puolesta. Ap:n äiti ei selvästi jaksa. Mitenköhän tuokin itsekehu taas auttoi yhtään asiaa eteenpäin?

Pointti oli se, että jos on joutunut pinnistelemään jo yh-äitinä, ei ole mummonakaan mikään luovuttaja. Ihmettelin jo silloin kun oma lapsi oli pieni, että miksi mä olin usein se, joka kuskasi omat ja naapurin lapset harrastuksiin, vaikka naapurissa oli 2 aikuista ja meillä yksi. Ehkä mulla oli paremmin aikaa lapsille, kun ei ollut vaativaa miesvauvaa hoidettavana?

Minäminäminä... Itsekehu lemuaa tänne asti.

Miksei mummo saa kehua jos hoitaa lapsenlapsiaan? Onko se jotenkin salattava teko?

Tää on kyllä ihan sairasta.

Kuka kehtaa haukkua lapsenlapsiaan hoitavia mummoja, ja siitä ilon saavia, jos itse on joku laiska paska lastenvihaaja? Alapeukut piiloon nyt.

Vierailija
115/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun äiti ei jaksais tulla keskustaan mun kanssa kahville, olisin ennemmin huolissani hänen voinnistaan mitä miettisin jotain lastenvahtijuttuja.

Koira on eri asia. Ne rasittaa sua erillä lailla mitä lapset.Niistä voi olla myös henkisesti todella iso apu jaksamiseen.

Koira rasittaa ihan samalla lailla, eikä kasva koskaan aikuiseksi. Kuranen masu pitää pyyhkiä 15-vuotiaaltakin, eikä se kaiva itse ruokaa jääkaapista.

Mitä sä selität? Onko teillä koiria ja lapsia?

Älä oo nyt tyhmä.

Vierailija
116/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma siskoni haetuttaa edelleen teinejään isovanhemmilla. 40km ajelevat hakemaan harkoista yms. Huh huh.

Ja on se vähän eri avata koiralle ovi, kuin hoitaa kakaroita.

Koiralle ei vaan ovea avata, ellei sit asu jossain taajamien ulkopuolella.

On kyllä mahtavaa jos teinit tykkäävät vielä hengata isovanhempien kanssa. Oo onnellinen, jos noin on.

Vierailija
117/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kiva kun  minusta tehdään tässä pahis!  :(   Miehen vanhemmat ovat kuolleet, eli lapsilla ei ole nyt sitten mummilaa. Tästä lähtien tytöt näkevät pappaa kun tulee tänne, en ala anella että voisivatko tytöt olla hoidossa  edes sen  aikaa , kun käyn Kelalla ja apteekissa. 

En vain tiedä, miten selitän lapsille sen ettei mummi halua heitä hoitoon ;(  Miten hitossa tuollaisen voi muotoilla nätisti?!  Kai se on paras sanoa suoraan, lapset eivät ole tyhmiä.

Ap

No johan löytyi marttyyri. Onhan lapsilla mummola. Voitte mennä sinne yhdessä, samoin mummi ja pappa voivat käydä teillä erikseen tai yhdessä. Jos isäsi jaksaa paremmin, niin pyydä häntä valvomaan lapsia teille kerran kuussa hetkeksi. Isompi ei edes tarvitse vahtia pariksi tunniksi. Tuot sitten sieltä kauppareissusta pullat kaikille ja keität kahvit isällesi. Pappa voi leikittää lapsia ilman muita velvoitteita. Jos 4-v ei selviä vielä vessareissuista ilman apua, on aika opettaa. Parin vuoden kuluttua lapset pärjäävät pari tuntia itsekseen.

Vierailija
118/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä selität? Onko teillä koiria ja lapsia?

Älä oo nyt tyhmä.

On koiria, lapsia ja lapsenlapsia. Koirien kanssa myös harrastetaan ja ollaan. Ja myös lapsista voi olla iso apu jaksamiseen.

Vierailija
119/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa muuten olla aikamoinen tabu, jos mummo vihaakin lapsia.

Vierailija
120/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten surraan ja ihmetellään kun lapsenlapset eivät halua vierailla mummun luona vanhempana. Lapsiin täytyy luoda yhteys nuorena.

Minulla oli todella lämpimät välit isovanhempiini, vaikka en koskaan ollut mummolassa hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi