Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain perinnön eilen vihdoin!!

Vierailija
24.11.2017 |

Sanon jo aluksi että ei ole provo. Tämä aloitus on puhtaasta helpotuksesta! Taloudestamme sen verran että me olemme keskituloinen 4-henkinen perhe (yhteenlaskettu brutto 9500€/kk+ bonuksen kerran vuodessa), asuntolainaa on paljon, lapsilla melko kalliit harrastukset, matkustelemme ja käytämme rahaa palveluihin melko paljon. Rahat tuntuvat kuitenkin menevän kaikki, pakkosäästämistä on 700€/kk, plus sijoitusasunto joka itseasiassa on vielä +-0. Muuten rahat menevät elämiseen, vaikka en harrasta materian ostamista.
Minulla on ollut epäselvä perintöasia vireillä puolitoista vuotta ja eilen vihdoin rahat kilahtivat tilille!! 120 000€. On ihanan kevyt olo. Tilasin tänään pintaremontin asuntoon, molempiin autoihin huollon, 3 ulkomaan matkaa joista ensimmäinen jouluna, maksettiin luottokortit nollille, lyhennettiin lainaa 90 000€ ja tilasin jääkiekkoleirin ja kielikurssin lapsille. En haluaisi edes myöntää mutta raha kyllä keventää elämää!

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on hyvät tulot ja holtiton rahankäyttö. Toisilla mahtavat asunnot, kalliit harrastukset ja sitten rahat aina loppu vaikka on niin hyvät tulot.

Nykyään haluan asua pienessä asunnossa, halvempaa ja vähemmän siivottavaa.

Vierailija
122/149 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suretko lainkaan vainajaa, vai odotitko ahneesti vain perintöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut perintöä ellei lasketa ennakkoperinnöksi, että vanhemmat kustansivat minulle lukion ja elämisen 18-vuotiaaksi asti. Tulot 3500e/kk eli noin kolmannes teidän tuloista. Asun yksin eli asunnonkin maksan yksin. En ole kovin paljoa matkustellut. Pidän Suomesta ja sen luonnosta. Vuosien varrella on kertynyt omakotitalo, kesämökki, pikkuisen metsää ja vähän osakkeita sekä sijoitusasunto, joka on vielä 30% pankin ja maksan siitä 1500e/kk +korot. Joten en voi kuin todeta että olette minua nopeampia rahankäyttäjiä. Toisaalta nuo sijoitukset tuottavat joinakin vuosia muutaman euron tuloja palkan lisäksi. Minun onkin helppo säästää, kun on pitkät työpäivät eokä ole niin näyttämisenpakkokaan maallisella mammonalla' kun en itse arvioi ihmisiä omistusten tai tienestien mukaan, vaan sen mukaan mitä heillä on sydämessään

Vierailija
124/149 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen, 120.000 oli tilille, kauanko, yhden päivän ja nyt perintö jo meni ?

Olisin itse ostanut 2 x yksiötä helsingistä, maksanut niistä 50% heti ja loput 50% olisin makstanut vuokralaiselle ja 10v päästä minulla olisi 2 velatonta yksiötä ja tuloa niistä 1500e kuussa eli 18.000  vuodessa ja 180.000 kymmenessä vuodessa.

Naisille ei pidä antaa rahaa.... 

Toi pätee ainoastaan, jos korot ei nouse. Sitten kun nousee..niin....lisäksi saat molempiin asuntoihin jonkun spurgun...

Hirveet tappiot ennenkuin saat ulos, siivoukset, remontit, jne....

En kyllä pitäis niin itsevarmana hommaa...

Ja sellanen pikkujuttu sä et stadista saa 2 yksiöö, edes maksamalla vain puolia summasta...yksiöt on päälle 100 tonnia kappale ihan rupuisemmatikin ja vuokraa et pysty tuollaista 750€/kk pyytämään kuin ihan keskustan kämpistä.

Että dream on....

Hertsikassakin vastarempatussa talossa yksiön kovanrahan vuokra on 650€/kk.

Ja vuokratuloista menee 30% veroja. Vuokranantaja myös varautuu 10 kk todelliseen vuokraan per vuosi, sillä uuden vuokralaisen saaminen ei aina suju käden käänteessä. Eli vuokratulot olisipaljon pienemmät kuin 18000 per vuosi. Potentiaalisessa tapauksessa 1500x10x0.70= 10 500.

Vierailija
125/149 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin unohdin että olen ostellut muutamia kaivoja Afrikkaan ja avustanut kahta yritystä sekä kolmea henkilöä oman kodin hankinnassa. Ehken olebollut kovin materiorientoitunut itse ja siitä olen joskus pilkkaakin saanut kuunnella. Mutten kadu mitään.

Vierailija
126/149 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen, 120.000 oli tilille, kauanko, yhden päivän ja nyt perintö jo meni ?

Olisin itse ostanut 2 x yksiötä helsingistä, maksanut niistä 50% heti ja loput 50% olisin makstanut vuokralaiselle ja 10v päästä minulla olisi 2 velatonta yksiötä ja tuloa niistä 1500e kuussa eli 18.000  vuodessa ja 180.000 kymmenessä vuodessa.

Naisille ei pidä antaa rahaa.... 

Toi pätee ainoastaan, jos korot ei nouse. Sitten kun nousee..niin....lisäksi saat molempiin asuntoihin jonkun spurgun...

Hirveet tappiot ennenkuin saat ulos, siivoukset, remontit, jne....

En kyllä pitäis niin itsevarmana hommaa...

Ja sellanen pikkujuttu sä et stadista saa 2 yksiöö, edes maksamalla vain puolia summasta...yksiöt on päälle 100 tonnia kappale ihan rupuisemmatikin ja vuokraa et pysty tuollaista 750€/kk pyytämään kuin ihan keskustan kämpistä.

Että dream on....

Hertsikassakin vastarempatussa talossa yksiön kovanrahan vuokra on 650€/kk.

Ja vuokratuloista menee 30% veroja. Vuokranantaja myös varautuu 10 kk todelliseen vuokraan per vuosi, sillä uuden vuokralaisen saaminen ei aina suju käden käänteessä. Eli vuokratulot olisipaljon pienemmät kuin 18000 per vuosi. Potentiaalisessa tapauksessa 1500x10x0.70= 10 500.

Meni päin honkia laskelma. Ensinnäkään veroa ei makseta vuokratulosta, vaan tuotosta. Toiseksi näytä minulle se asunto jossa vastike 0€/kk. Niitä on äärimäisen harvassa. Eli oikeampi olisi ollut (1500€ * 10 - 12 * X€)*0,7

Vierailija
127/149 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon jo aluksi että ei ole provo. Tämä aloitus on puhtaasta helpotuksesta! Taloudestamme sen verran että me olemme keskituloinen 4-henkinen perhe (yhteenlaskettu brutto 9500€/kk+ bonuksen kerran vuodessa),...

Missä todellisuudessa tämän epäprovon kirjoittaja elää, jos noin kymppitonni kuussa on keskituloa?

Pisteet siitä, että en malttanut jättää vastaamatta.

En ole ap mutta kyllä täällä pk-seudulla tuo on ihan tavallinen kahden aikuisen bruttopalkka. Meillä on vielä tonnin enemmän, mutta silti menee lähes kaikki, toki säästöönkin menee.

No  ei nyt sentään. Viiden tonnin bruttopalkalla kuuluu ylimpään tulodesiiliin, eli 90% palkansaajista ansaitsee vähemmän.

Moni tosin elää akateemisessa kuplassaan ja koska kaveritkin ovat hyvätuloisia niin kuvittelee kaikkien muidenkin olevan. Toisaalta nämä sitten itkevät Westendin merenrantatalossaan sitä että ovat menetetty xyz-ikäluokka joka ei varmaan koskaan yllä samaan elintasoon kuin 50-luvun köyhyyden kokeneet vanhempansa.

Vierailija
128/149 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho..no on tullut keskustelua. Ihmeellisiä luuloja ja väittämiä. Esim pintarempasta voin sanoa sen, että meillä on ollut jo kauan tiedossa mitä tehdään, eli tapetointia, maalaamista jne makuuhuoneiseen sekä kodinhoitohuoneeseen ja eteiseen. Ei vaan ole riittänyt intoa organisoida. Se että pintaremppa on hoidossa tarkoittaa sitä että eilen sovin tutun timpurin kanssa että hän tekee x asiat ollessamme matkalla. Tapetit ja maalit ovat yhä kaupassa.

Tuloihin kommentoin sen verran, että jos ajattelen ystäväpiiriämme, niin kyllä meidän tulot on ihan keskiluokkaa tai jopa ehkä asteikon alapäässä. Esim hetki sitten ystäväpariskunnan nainen kertoi saaneensa työtarjouksen jota miettii vakavasti. Palkka kuulemma nousisi 4000€ / kk nykyisestä ja tiedän että nykyinenkin homma on 6000-7000€/kk. Eli kyllä oma 4000€ kuukausipalkkani on sieltä pienemmästä päästä

Mutta hauskaa illanjatkoa vaan kaikille!

Vierailija
129/149 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainan lyhentämisen sijaan olisi tosiaan kannattanut sijoittaa. Kannattaa myös laskea, paljonko olet lyhentänyt puolison osuutta lainasta. Riita tulee varmasti eron sattuessa. Mieheni saa myös kohta perintöä, mutta ei ole mielessäkään käynyt, että minä siitä hyötyisin! Kannattaa myös muistaa, että puolisolle annettu lahja on myös verotettava lahja.

Vierailija
130/149 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
131/149 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jihuu-fiiliskin menee ohi. Väliaikaista kaikki on vain.

Vierailija
132/149 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlasit 120 000 päivässä? Sinulla ei kyllä kauaa polta raha taskussa. No lainan lyhennys oli toki järkevä teko. Matkat olisi ehkä kannattanut varata yksi kerrallaan, olisi sitä suunnittelun iloa riittänyt vähän pidemmäksi aikaa.

Asuntolainan lyhennys oli noista typerin juttu. Verot varmaan vielä maksamatta perinnöstä?

Vierailija
133/149 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Minä ostin vastaavassa tilanteessa 2 sijoitusasunton lisää.

120 000€ ei pääkaupungista osteta tuottavaa sijoitusasuntoa, tosin tämäkin kävi mielessä mutta olisi vaatinut lisävelkaa ja se on vastaan mitä haluamme. Ap

Mikä pakko sitä on pääkaupunkiseudulta osta? Taidat olla vähän yksinkertainen.

Vierailija
134/149 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöt on kivoja. 86 tonnia perintöveroja maksettu tälle vuodelle, joten voit vain laskeskella paljonko sain rintaperillisenä... Siinä on taas kotona jouten makaavien lapsilisiä omalta osaltani hetkeksi rahoitettu.

Vierailija
135/149 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon jo aluksi että ei ole provo. Tämä aloitus on puhtaasta helpotuksesta! Taloudestamme sen verran että me olemme keskituloinen 4-henkinen perhe (yhteenlaskettu brutto 9500€/kk+ bonuksen kerran vuodessa), asuntolainaa on paljon, lapsilla melko kalliit harrastukset, matkustelemme ja käytämme rahaa palveluihin melko paljon. Rahat tuntuvat kuitenkin menevän kaikki, pakkosäästämistä on 700€/kk, plus sijoitusasunto joka itseasiassa on vielä +-0. Muuten rahat menevät elämiseen, vaikka en harrasta materian ostamista.

Minulla on ollut epäselvä perintöasia vireillä puolitoista vuotta ja eilen vihdoin rahat kilahtivat tilille!! 120 000€. On ihanan kevyt olo. Tilasin tänään pintaremontin asuntoon, molempiin autoihin huollon, 3 ulkomaan matkaa joista ensimmäinen jouluna, maksettiin luottokortit nollille, lyhennettiin lainaa 90 000€ ja tilasin jääkiekkoleirin ja kielikurssin lapsille. En haluaisi edes myöntää mutta raha kyllä keventää elämää!

Eipä aloitusta voi provoksi sanoa. Itse sain 10 vuotta sitten isäni perintönä 140 tuhatta, joka summa helpotti paljon elämää. Olisin kuitenkin halunnut pitää isäni vielä elämässäni. Joka tapauksessa niillä rahoilla autoin lapsiani ja ostin asunnon, joka jää heille sitten joskus. Aina illalla, kun käyn nukkumaan niin olen kiitollinen tästä kodista.

Vierailija
136/149 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että on mukavaa! Eikä ole minulta pois, voin iloita puolestasi. Miksi ihmessä tämä sai kaksisataa alapeukutusta??? 

Nöyryys on hyve, ehkäpä siksi.

Vierailija
137/149 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän tonnin kkk-palkka on ihan normipalkka jos on yhtään käynyt kouluja tai tekee muuta kuin lapiohommaa. Kotona makaavalle lapsentekokoneelle nuo on tietysti utopistisia rahoja joita ei voi edes kuvitella saavansa vaikka kuinka laittais Kelalle valituksia.

Vierailija
138/149 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä muuten oli järjestänyt niin, että minun ei tarvinnut maksaa perintöveroa vaan se meni kuolinpesästä. Hän ajatteli asia niin pitkälle 💜

Vierailija
139/149 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnöt on kivoja. 86 tonnia perintöveroja maksettu tälle vuodelle, joten voit vain laskeskella paljonko sain rintaperillisenä... Siinä on taas kotona jouten makaavien lapsilisiä omalta osaltani hetkeksi rahoitettu.

Onneksi sinun ei tarvinnut maksaa omistasi, vaan sait sen perintönä! 😂😂😂

Vierailija
140/149 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että kerroit että ei ole provo. Muuten olisin luullut että joku on keksinyt harvinaisen surullisen kuvan ihmisestä. Noh jokainen tavallaan