Sain perinnön eilen vihdoin!!
Sanon jo aluksi että ei ole provo. Tämä aloitus on puhtaasta helpotuksesta! Taloudestamme sen verran että me olemme keskituloinen 4-henkinen perhe (yhteenlaskettu brutto 9500€/kk+ bonuksen kerran vuodessa), asuntolainaa on paljon, lapsilla melko kalliit harrastukset, matkustelemme ja käytämme rahaa palveluihin melko paljon. Rahat tuntuvat kuitenkin menevän kaikki, pakkosäästämistä on 700€/kk, plus sijoitusasunto joka itseasiassa on vielä +-0. Muuten rahat menevät elämiseen, vaikka en harrasta materian ostamista.
Minulla on ollut epäselvä perintöasia vireillä puolitoista vuotta ja eilen vihdoin rahat kilahtivat tilille!! 120 000€. On ihanan kevyt olo. Tilasin tänään pintaremontin asuntoon, molempiin autoihin huollon, 3 ulkomaan matkaa joista ensimmäinen jouluna, maksettiin luottokortit nollille, lyhennettiin lainaa 90 000€ ja tilasin jääkiekkoleirin ja kielikurssin lapsille. En haluaisi edes myöntää mutta raha kyllä keventää elämää!
Kommentit (149)
Mielenkiintoista. Minä ostin vastaavassa tilanteessa 2 sijoitusasunton lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö perinnöstä enää mitään jäljelle?
Jää, pienempi kuukausierä asuntolainaa ja sitä kautta enemmän rahaa käyttöön kuukausittain. Ap
Tuhlasit 120 000 päivässä? Sinulla ei kyllä kauaa polta raha taskussa. No lainan lyhennys oli toki järkevä teko. Matkat olisi ehkä kannattanut varata yksi kerrallaan, olisi sitä suunnittelun iloa riittänyt vähän pidemmäksi aikaa.
Ja tulit tämän kertomaan tänne koska....?
Vierailija kirjoitti:
Jätithän rahaa veroihin?
Verot maksettu. Tämä osaltaan on lisännyt hermoja raastavaa odotusta. Ap
Kuulostaa rahan kylvämiseltä oikealle ja vasemmalle. Itsekin olen saamassa perinnön, enkä muuta mitään vaan sijoitan rahat.
Vierailija kirjoitti:
120 000€ ei pääkaupungista osteta tuottavaa sijoitusasuntoa, tosin tämäkin kävi mielessä mutta olisi vaatinut lisävelkaa ja se on vastaan mitä haluamme. Ap
Ihan järkevää noinkin pienen perinnön käyttöä. Varsinkin suhteutettuna muuhun elintasoon pienehkön perinnön käyttöä.
Tuollaisella vauhdilla ei ihme, etteivät rahanne riitä. Osanotto kuitenkin menetyksesi johdosta, mikäli Porvoossa on tapana surra.
Tosi pieni perintö. Mie sain vuosi sitten 600 000€.
Vierailija kirjoitti:
Ja tulit tämän kertomaan tänne koska....?
On kiva iloita onnestaan ja jos joku triggeröityy, niin sekin maistuu mannalle. Kun muistaakin ajan, jolloin ne triggeröityjät pompottivat minua....
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Onneksi joku kuoli!!!
Tajuatko, että se on elämässä väistämätöntä? Periminen sen sijaan ei ole illallinen manulle, itsestäänselviö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
120 000€ ei pääkaupungista osteta tuottavaa sijoitusasuntoa, tosin tämäkin kävi mielessä mutta olisi vaatinut lisävelkaa ja se on vastaan mitä haluamme. Ap
Ostin 2 kpl yksiöitä, otin lisää velkaa (korot ja kulut saa vähentää verotuksessa) ja nyt 4 vuotta myöhemmin katson, että tuotto noin 600 e/kk/asunto on varsin mukava summa. Sillä lyhentää lainaa niin, että yhteensä 4 sijoituskämppää eivät tarvitse euroakaan palkkatulojani.
Vierailija kirjoitti:
Tosi pieni perintö. Mie sain vuosi sitten 600 000€.
Aika harvalle 120 000 on kuitenkin pieni raha.
Mites verotus? Onko verot otettu päältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin 2 kpl yksiöitä, otin lisää velkaa (korot ja kulut saa vähentää verotuksessa) ja nyt 4 vuotta myöhemmin katson, että tuotto noin 600 e/kk/asunto on varsin mukava summa. Sillä lyhentää lainaa niin, että yhteensä 4 sijoituskämppää eivät tarvitse euroakaan palkkatulojani.
Ei pk-seudulla osteta, pösilö.
Jäikö perinnöstä enää mitään jäljelle?