Sain perinnön eilen vihdoin!!
Sanon jo aluksi että ei ole provo. Tämä aloitus on puhtaasta helpotuksesta! Taloudestamme sen verran että me olemme keskituloinen 4-henkinen perhe (yhteenlaskettu brutto 9500€/kk+ bonuksen kerran vuodessa), asuntolainaa on paljon, lapsilla melko kalliit harrastukset, matkustelemme ja käytämme rahaa palveluihin melko paljon. Rahat tuntuvat kuitenkin menevän kaikki, pakkosäästämistä on 700€/kk, plus sijoitusasunto joka itseasiassa on vielä +-0. Muuten rahat menevät elämiseen, vaikka en harrasta materian ostamista.
Minulla on ollut epäselvä perintöasia vireillä puolitoista vuotta ja eilen vihdoin rahat kilahtivat tilille!! 120 000€. On ihanan kevyt olo. Tilasin tänään pintaremontin asuntoon, molempiin autoihin huollon, 3 ulkomaan matkaa joista ensimmäinen jouluna, maksettiin luottokortit nollille, lyhennettiin lainaa 90 000€ ja tilasin jääkiekkoleirin ja kielikurssin lapsille. En haluaisi edes myöntää mutta raha kyllä keventää elämää!
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen nainen, 120.000 oli tilille, kauanko, yhden päivän ja nyt perintö jo meni ?
Olisin itse ostanut 2 x yksiötä helsingistä, maksanut niistä 50% heti ja loput 50% olisin makstanut vuokralaiselle ja 10v päästä minulla olisi 2 velatonta yksiötä ja tuloa niistä 1500e kuussa eli 18.000 vuodessa ja 180.000 kymmenessä vuodessa.
Naisille ei pidä antaa rahaa....
Perintö meni, mutta nyt on "kevyt olo" muutaman kuukauden, kunnes luottokorttivelat alkavat taas kasautua niskaan. Onneksi kuitenkin lyhensivät sitä 0,8 %:n korolla olevaa asuntolainaa pois, niin on helpompi selviytyä 18 %:n luottokorttiveloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen nainen, 120.000 oli tilille, kauanko, yhden päivän ja nyt perintö jo meni ?
Olisin itse ostanut 2 x yksiötä helsingistä, maksanut niistä 50% heti ja loput 50% olisin makstanut vuokralaiselle ja 10v päästä minulla olisi 2 velatonta yksiötä ja tuloa niistä 1500e kuussa eli 18.000 vuodessa ja 180.000 kymmenessä vuodessa.
Perintö meni, mutta nyt on "kevyt olo" muutaman kuukauden, kunnes luottokorttivelat alkavat taas kasautua niskaan. Onneksi kuitenkin lyhensivät sitä 0,8 %:n korolla olevaa asuntolainaa pois, niin on helpompi selviytyä 18 %:n luottokorttiveloista.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla sinun suunnitelmallasi saa kaksi yksiötä hädin tuskin betonineukkukuutiosta, johon voi tulla isoja peruskorjauksia ja vaikeampi löytää asiallista vuokralaista. Itse pidän mielummin asuntoa (hyvä) tyhjänä kuin riskeeraan vuokralaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa rahan kylvämiseltä oikealle ja vasemmalle. Itsekin olen saamassa perinnön, enkä muuta mitään vaan sijoitan rahat.
Tämä ei poista sitä tosiasiaa että sinä tai joku muu tulee käyttämään ne johonkin joskus, joten melko tyhjää esittää fiksua talousihmistä. Ennemmin tai myöhemmin menetät kaikki rahasi. Sillä tavalla pyörä pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Toi pätee ainoastaan, jos korot ei nouse. Sitten kun nousee..niin....lisäksi saat molempiin asuntoihin jonkun spurgun...
Hirveet tappiot ennenkuin saat ulos, siivoukset, remontit, jne....
En kyllä pitäis niin itsevarmana hommaa...
Ja sellanen pikkujuttu sä et stadista saa 2 yksiöö, edes maksamalla vain puolia summasta...yksiöt on päälle 100 tonnia kappale ihan rupuisemmatikin ja vuokraa et pysty tuollaista 750€/kk pyytämään kuin ihan keskustan kämpistä.
Että dream on....
Hertsikassakin vastarempatussa talossa yksiön kovanrahan vuokra on 650€/kk.
Elä tämän tiedon kanssa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa rahan kylvämiseltä oikealle ja vasemmalle. Itsekin olen saamassa perinnön, enkä muuta mitään vaan sijoitan rahat.
Tämä ei poista sitä tosiasiaa että sinä tai joku muu tulee käyttämään ne johonkin joskus, joten melko tyhjää esittää fiksua talousihmistä. Ennemmin tai myöhemmin menetät kaikki rahasi. Sillä tavalla pyörä pyörii.
Tarkoitus ei ole koskea pääomaan vaan elää (vaatimattomasti) tuotoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, joten en voi käsittää miksi haluaisin elää vaatimattomasti ja hillota omaisuutta. En tietysti tarkoita mitään ökyilyä, mutta semmosen 3-4 000 euroa saa sinkkunakin käytettyä kuukaudessa ihan mukavaan peruselämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, joten en voi käsittää miksi haluaisin elää vaatimattomasti ja hillota omaisuutta. En tietysti tarkoita mitään ökyilyä, mutta semmosen 3-4 000 euroa saa sinkkunakin käytettyä kuukaudessa ihan mukavaan peruselämiseen.
Minä toimin näin, että voin käyttää aikani kuten haluan eikä tarvitse juosta rahan perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon jo aluksi että ei ole provo. Tämä aloitus on puhtaasta helpotuksesta! Taloudestamme sen verran että me olemme keskituloinen 4-henkinen perhe (yhteenlaskettu brutto 9500€/kk+ bonuksen kerran vuodessa),...
Missä todellisuudessa tämän epäprovon kirjoittaja elää, jos noin kymppitonni kuussa on keskituloa?
Pisteet siitä, että en malttanut jättää vastaamatta.
En ole ap mutta kyllä täällä pk-seudulla tuo on ihan tavallinen kahden aikuisen bruttopalkka. Meillä on vielä tonnin enemmän, mutta silti menee lähes kaikki, toki säästöönkin menee.
ap on kohta taas huonossa taloudellisessa tilanteessa.
Ei voi elää kuten miljonääri jos ei ole miljonäärin tuloja.
Huvittaa kun naapurit elävät kädestä suuhun. Monet ulkomaan matkat (ja tietysti niistä pitää puhua kaikille) vuodessa, autot, harrastukset yms
On kyllä eukon naama kuin petolinnun perse - ja ihan stressistä.
Joo, on normi palkka. Itellä 30 000e kuussa, aika huono palkka, sit jääkaapissa 200 000e säästössä ja kulli 28cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätithän rahaa veroihin?
Verot maksettu. Tämä osaltaan on lisännyt hermoja raastavaa odotusta. Ap
Kyllä minä ensin sain perinnön ja sen jälkeen vasta maksoin verot.
Kyllä verot joutuu maksamaan heti, kun perunkirjoitus on mennyt tiedoksi verottajalle, eikä silloin ei välttämättä ole ehditty realisoida vainajan omaisuutta rahaksi.
Vaikka aloitus olisikin provo niin täytyy sanoa, että kylläpä sitä ollaan kateellisia :D
Huh! Aika mukava summa. Meillä jakajia on 6 - eli paljoa ei tule. Isäni kuoltua meidän kuuden penskan riidat olivat hirveitä. Tulos: jakamaton kuolinpesä. Nyt toivon, että äitini vain eläisi ja eläisi, koska äidin kuoltua alkaa taas sisarussota.
Vierailija kirjoitti:
Huh! Aika mukava summa. Meillä jakajia on 6 - eli paljoa ei tule. Isäni kuoltua meidän kuuden penskan riidat olivat hirveitä. Tulos: jakamaton kuolinpesä. Nyt toivon, että äitini vain eläisi ja eläisi, koska äidin kuoltua alkaa taas sisarussota.
Mikä teillä aiheuttaa tuollaiset riidat? Eikö voi vaan laittaa kristillisesti tasan kuuteen osaan? Kaikki olette kuitenkin samalla viivalla?
Miten 30 000 riittä useamman ihmisen kolmeen ulkomaanmatkaan, autojen huoltoihin, ja koko asunnon pintaremonttiin ja niihin muihin juttuihin? Se remontti tekee jo kuitenkin aika paljon kun firma tekee.
hoh hoijaa ja blaa blaa blaaa......ketä oikeesti kiinnostaa että joku on saanut perinnön ja helpottunut elämä!! Ei ketään! Ei tod.vois vähempää kiinnostaa. Varmasti ko.perheellä kaikki muut asiat päin persettä mutta sitähän ei voi täällä kertoa, eikä varsinkaan elvistellä, heh heeeeee.....Nämä on niin miljoona kertaa nähty!!
Vierailija kirjoitti:
Sanon jo aluksi että ei ole provo. Tämä aloitus on puhtaasta helpotuksesta! Taloudestamme sen verran että me olemme keskituloinen 4-henkinen perhe (yhteenlaskettu brutto 9500€/kk+ bonuksen kerran vuodessa), asuntolainaa on paljon, lapsilla melko kalliit harrastukset, matkustelemme ja käytämme rahaa palveluihin melko paljon. Rahat tuntuvat kuitenkin menevän kaikki, pakkosäästämistä on 700€/kk, plus sijoitusasunto joka itseasiassa on vielä +-0. Muuten rahat menevät elämiseen, vaikka en harrasta materian ostamista.
Minulla on ollut epäselvä perintöasia vireillä puolitoista vuotta ja eilen vihdoin rahat kilahtivat tilille!! 120 000€. On ihanan kevyt olo. Tilasin tänään pintaremontin asuntoon, molempiin autoihin huollon, 3 ulkomaan matkaa joista ensimmäinen jouluna, maksettiin luottokortit nollille, lyhennettiin lainaa 90 000€ ja tilasin jääkiekkoleirin ja kielikurssin lapsille. En haluaisi edes myöntää mutta raha kyllä keventää elämää!
Uskon että on mukavaa! Eikä ole minulta pois, voin iloita puolestasi. Miksi ihmessä tämä sai kaksisataa alapeukutusta???
Vierailija kirjoitti:
hoh hoijaa ja blaa blaa blaaa......ketä oikeesti kiinnostaa että joku on saanut perinnön ja helpottunut elämä!! Ei ketään! Ei tod.vois vähempää kiinnostaa. Varmasti ko.perheellä kaikki muut asiat päin persettä mutta sitähän ei voi täällä kertoa, eikä varsinkaan elvistellä, heh heeeeee.....Nämä on niin miljoona kertaa nähty!!
Sinuakin kiinnosti sen verran, että vaivauduit kommentoimaan. MIksi pitäisi mennä päin persettä jos saa rahaa? Kulkevatko perintö ja paska elämä yhdessä? Minäkin sain perintöä 10 vuotta sitten ja voin sen ansiosta tehdä osa-aikatyötä.