Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä taijon rahat perhejouluun?

Vierailija
23.11.2017 |

Olemme jouluihmisiä ja kovasti on aina ollut sydäntä lähellä tämä joulun odotus aika.

Piti nuorimmalle muksulle ostaa kallis haalari ja nyt ei kyllä ole rahaa nimeksikään. Olisi kiva kuulla vaikka Sipilän hallitukselta mistä ihmeestä taijon rahat 6 hengen perheelle torttuihun, kuuseen, ruokiin, juomiin ja lahjoihin? Ei paljon lapsilisät toimeentulotuen lisäksi lämmitä. Meidänkin perheellä on mielestäni oikeus joulun taikaan!

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne perinteiset jouluruuat ei ole sen kalliimpia.. kai te arkenakin syötte?

Muutama tuikku, ja vähän suklaata ja piparitaikina, nyysi vaikka kuusesta pari oksaa lähimetsästä niin saa tuoksua. Joululaulut netistä soimaan.

Eipä ole kala halpaa Suomessa....

AP

Lohi on halpaa.  Eikä lapset sitä paljon syö jos lainkaan.  Onko mies töissä?  Pyydä joulurahaa seurakunnalta tai Punaiselta Ristiltä, jolle kerätään juuri köyhien perheiden joulurahaa.  Kinkkukaan ei ole kallista kun sen paistaa itse  ja on täyttävää.  Piparit ja tortut maksavat muutaman euron kun leipoo lasten kanssa itse.  Mutta nämä varmaan tiesitkin kun ei ole varmaan ensimmäin  joulusi perheellisenä.  Ymmärrän kyllä köyhyytesi.

Meillä lohi on ainut jouluruoka mitä yksi lapsista syö, edes riisipuuro ei kelpaa. Lohi ja perunat. Molemmat kyllä vetelevät isoina paloina kun vain saavat.

Kannattaa kokeilla omatekoista torttutaikinaa, todella hyvää!

Mä teen aina torttutaikinan itse mutta en tiedä tuleeko siitä halvempaa? Voita, kermaa, jauhoja ja leivinjauhetta. Kun valmistaikina maksaa 1,4€

No joo, en ole ikinä laskenut kumpi on halvempaa. Sinulla on eri ohje kuin minulla. Minulla taikinaan ei tule kermaa vaan kermaviiliä. Pitääkin googletella eri ohjeita.

Vierailija
142/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallah! kirjoitti:

Brother Christmas jeesaa ainakin jouluruokiin!

"Yhteistyössä Lidl Suomi kanssa tuomme joulun 200 tällaisille lapsiperheille ympäri Suomen ketkä sitä eivät muuten pystyisi järjestämään.

Toimitamme perheille 250€ arvoiset lahjakortit millä he pystyvät toteuttamaan varsinkin lasten paljon odottaman joulun.

Jos sinun tai tuntemasi perhe on tällaisessa tilanteessa niin kirjoittakaa siitä jouluveli@gmail.com osoitteeseen. Pistäkää sähköpostiin myös osoitetiedot sekä puhelinnumero."

Ks myös Brother Christmasin FB.

Toivottavasti joulu onnistuu <3 

Oho! Tuo selvittää sen miksi Lidl lahjoitti Hyvä joulumieli keräykseen vain 20 000e ja S-ryhmä 80 000e. Summat näkyivät aamutv:s.

Eli Lidl lahjoittaa erikseen huomattavan summan kun laskee 250ex200 lahjansaajaa. Toivottavasti päätyvät tosi tarpeeseen oikeasti köyhille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsos se vaatii sen, että ihan vuoden ympäri osaat hoitaa taloutesi järkevästi. Ettet ostele niitä kalliita haalareita tai muita, vaan etsit kirppiksiltä ja nettipalstoilta vähän käyttettyjä edullisesti. Budjetoit vähän niitä kuukausimenoja ja mietit, miten saat jostain kohtaa säästettyä. Niin kummasti on sitten loppuvuodesta rahaa siihen joulun laittamiseenkin ilman taikatemppuja.

Ei millään pahalla, mutta mul on 4 lasta ja vuodessa monenlaista synttäriä ja pääsijäistä. Ei mulla ole mahdollisuutta pyhittää koko vuotta pelkästään jouluun valmistautumiseen. Se ongelma on se, että yhteiskunnan tukiverkot ovat täysin riittämättömiä.

AP

Nih. Minäkin taijon pääsijäiseksi...

Vierailija
144/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eron jälkeen elänyt ihan kädestä suuhun -elämällä.

Palkka riittää pakollisiin ja siinä kaikki.

Mutta niin siinä vaan on tehty vuosia toista työtä, mietitty kaikki alusta asti mihin rahaa voi laittaa .

Ei todellakaan olla ostettu kaupasta uusia haalareita, jotain rajaa.

Jouluruuat ovat ruokana hyvin edullisia , varsinkin kun itse vaan jaksaa vääntää.

Kun on vuosia jo myyty kaikki tarpeettomat pois, on lapsetkin tottuneet vähiin lahjamääriin. Ostetaan ja annetaan mitä halutaan eikä lahjoja lahjojen antamisen ilosta.

Vierailija
145/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole niin tiukkaakaan, mutta päätettiin, että tämä joulu mennään ihan minimibudjetilla. Laskettiin, että jouluruokiin ja leivonnaisiin, jos itse tekee, ei edes paljon mene. Aina ruokaa on ollut haaskuuseen saakka ja nyt yritän ostaa sapuskat maltilla niin, että mitään ei mene roskiin eikä ähkyyn asti syödä. Koristeita on ja niitä voi itsekin askarrella. Aikuisille ei lahjoja, lapsille vain ja niitäkin maltilla ja hyödyllisiä.

Vierailija
146/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä pakko sanoa, en toivo kenenkään elävän 'köyhää' elämää. 

Totuus on kuitenkin se, että kenelläkään ei ole "OIKEUTTA" mihinkään materiaalliseen asiaan jos elää tuilla. Ne tuet otetaan muiden ansaitsemasta palkasta, eli se raha johon koet olevasi oikeutettu ei ole tullut tyhjästä. Kenelläkään ei kuuluisi olla 'oikeutta' toisen työn hedelmään, eikä moraalisesti olekkaan. Eli ole kiitollinen siitä mitä saat, sillä jokainen euro jonka saat on ETUOIKEUS. 

Vierailija
147/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosolli on pahaa ihan ilman silliäkin.

Vierailija
148/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi 100 kirjoitti:

Rosolli on pahaa ihan ilman silliäkin.

Rosolli ja sillisalaatti on ihan eri asioita. Rosolliin ei tule IKINÄ silliä.

Vierailija
149/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taijo rahat vaikka pers reijästä kajjjaanista tai kuopijosta tai jojensuusta.

Vierailija
150/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taijo rahat vaikka pers reijästä kajjjaanista tai kuopijosta tai jojensuusta.

Hehheh

Vierailija
151/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin

Vierailija
152/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä huono trolli. Taijo ittes takasin sinne luolaan.

Vierailija
153/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja on jos vaan työ kelpaa.

Vierailija
154/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy tori.fi tavaraa

Vierailija
155/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lanttu- ja porkkanalaatikon taikoo itse varsin helposti, viime vuonna itsellä meni molempiin yhteensä alle 10€ ja kuitenkin 6 hengelle ruokaa ja yli jäi näitä pakkaseen

-kinkkua voi pyytää esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöiltä tai muilta, kinkkulahjoituksia on joka vuosi ympäri Suomea todella paljon

-torttutaikinaa voi varastoida alennuksesta jo syksyllä, vasta oli lähikaupassa 1€/500g levyjä, hillot halpoja

-rosollinkinhan voi valmistaa itse, punajuuri ja suolakurkut porkkanan kanssa ei paljoa maksa

-kalaa voi ihan itsekin kalastaa

-lahjat voi paketoida vanhoihin sanomalehtiin, itse pidän näistä paketeista

-lahjajuttuja voi hyvin tehdä itse,  samoin joulukalenterit, jos lapsille ei kelpaa se kahden euron muumisuklaa

-lahjojakin saa ostaa kirppiksiltä, esim kirjoja, levyjä, leluja, hyväkuntoisia vaatteita, astioita ym.

Itse tiukkoina aikoina näillä ohjeilla vedin joulun, niin ei kyllä tuntunut kukkarossa pahalta ja lapsetkin sai hyvän joulun. Vaikka tämä kyllä taitaa olla provo niin ihan niitä jouluihmisiä varten, jotka ei onnistu syystä taikka toisesta budjetoinnissa.

Vierailija
156/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku kokoomuslainenkin joskus sanonut että heikomman aineksen ei pitäisi tehdä lapsia. Ei olisi tätäkään ongelmaa jos olisi mietitty ensin lapsentekoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän