Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako parisuhteessa oleva jutella vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa tutustumismielessä?

Vierailija
23.11.2017 |

Onko siis parisuhteessa olevalla velvollisuus pyytää kumppaniltaan lupa saada tutustua vastakkaisen sukupuolen edustajiin? Ja jos kumppani ei anna niin ei saa tutustua? Onko siis parisuhteessa olevalla oikeus ja valta saada päättää siitä saako kumppaninsa tutustua muihin vastakkaisen sukupuolen edustajiin? Jos kumppani ei anna tähän lupaa, niin onko se pettämistä, jos tutustuu muihin salassa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Loppuisi suhde siihen paikaan kun toinen yrittäisi sanella keihin saan tutustua.

Vierailija
2/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uusiin tuttavuuksiin mitään lupaa kysytä? Jos mieheni alkaisi määräilemään kenen kanssa saan jutella, lähtisin hippulat vinkuen karkuun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sitä ainakaan Suomen laki kiellä millään tavalla. Yksittäisillä ihmisillä on omia moraalikäsityksiään, mutta niiden perusteella ei voi tuollaista asiaa yleisesti kiellettynä pitää.

Vierailija
4/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu uskonnosta...

Vierailija
5/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän riippuu. Onhan se vähän kummallista, että lähdet jonkun kanssa varta vasten kahville ihan vain tutustumaan tai vaikka soitat jollekulle, koska haluat tutustua tähän. Mutta jos muissa yhteyksissä tulee samalla rupateltua, niin ei kai siinä mitään ongelmaa ole. 

Vierailija
6/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän minä taas luin? - Jos mahdollinen kumppanini (nainen) alkaisi esittämään rajoituksia sille kenen kanssa minulla on oikeus puhua ja tehdä tuttavuutta, niin luulempa että tämä tietäisi mahdollisen suhteemme päättymistä. En voisi olla kumppanin kanssa, joka ei kykene luottamaan niin paljo (tai vähän) vai miten lie muuten haluaisi rajoittaa minun toimintaani siten, että minun pitäisi pyytää häneltä erityinen lupa saada tehdä tuttavuutta muiden ihmisten (naisten tai miesten) kanssa.     

Vierailija
7/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tutustua.

Jos toinen kieltää, taustalla on usein mustasukkaisuutta.

Toisilla mustasukkaisuus pysyy sellaisella normitasolla, jollakin vetää ihan överiksi ja jotkut mustikset kyllä tunnistavat ihan itsekin sen että menee vähän tai vähän enemmänkin yli.

Vierailija
8/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän aloittaja nyt hakee?

Mä en noin yleensä näe siinä mitään pahaa, että tekee tuttavuutta vastakkaisen sukupuolen kanssa, eikä siihen mitään lupia tarvita. Mutta jos vaikka jonkun random nettituttavuuden kanssa lähtee kahville, oletan, että mulle siitä etukäteen kerrotaan.

Vierailija
9/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika kummallista, jos ei voisi puolisolta kysymättä jutella töissä ja harrastuksissa vastakkaista sukupuolta olevien ihmisten kanssa. (Eri asia, jos juttelemisen taustalla on pyrkimys jonkinlaisen parisuhteen löytämiseen - mutta siinä tapauksessa taas olisi kummallista, ettei ensin pistä poikki senhetkisen kumppanin kanssa.)

Mun työlleni ja toimeentulolleni on ainakin aivan olennaista, että luon uusia tuttavuuksia.

Vierailija
10/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeeko aloittaja nyt tässä sitä, että tietenkin on ihan ok lähteä kynttiläillallisille tai viestitellä sen kuuman työkaveripimun kanssa, kun eihän tutustumisessa ole mitään pahaa? 

Vierailija
11/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeeko aloittaja nyt tässä sitä, että tietenkin on ihan ok lähteä kynttiläillallisille tai viestitellä sen kuuman työkaveripimun kanssa, kun eihän tutustumisessa ole mitään pahaa? 

Eli on sallittua tutustua vain ei-hyvännäköisiin? Entä jos se henkilö jonka kanssa tulee hyvin juttuun sattuu olemaan hyvännäköinen niin eikö siihen saa tutustua samalla tavalla kuin niihin jotka eivät ole hyvännäköisiä?

Vierailija
12/12 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siihen lupia tarvita, ja sellainen normaali kanssakäyminen ja jutustelu kaikkien ihmisten (sukupuoleen katsomatta) kanssa on ihan normaalia, normaaleissa olosuhteissa ja tilanteissa. Eri asia olisi, jos mieheni alkaisi mun selkäni takana etsimällä etsimään uusia naistuttavuuksia ja innokkaasti päivät päästään juttelisi heille ja sopisi tapaamisia heidän kanssaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän