Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä taijon rahat perhejouluun?

Vierailija
23.11.2017 |

Olemme jouluihmisiä ja kovasti on aina ollut sydäntä lähellä tämä joulun odotus aika.

Piti nuorimmalle muksulle ostaa kallis haalari ja nyt ei kyllä ole rahaa nimeksikään. Olisi kiva kuulla vaikka Sipilän hallitukselta mistä ihmeestä taijon rahat 6 hengen perheelle torttuihun, kuuseen, ruokiin, juomiin ja lahjoihin? Ei paljon lapsilisät toimeentulotuen lisäksi lämmitä. Meidänkin perheellä on mielestäni oikeus joulun taikaan!

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat on auki tapanina ja graavikalat on silloin alessa.

Ostaako joku kaupasta valmista graavikalaa? Itse olen aina graavannut milloin on mieli tehnyt. Saa juuri sellaista kuin haluaa. 

Vierailija
102/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaako joku kaupasta valmista graavikalaa? Itse olen aina graavannut milloin on mieli tehnyt. Saa juuri sellaista kuin haluaa. 

No ei tietenkään osta, ne on siellä kaupassa vain koristeena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään osta. Ne on kaupassa ihan muuten vaan.

Vierailija
104/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne ruoat ole lapsille niin tärkeitä.eli satsaa lahjoihin.

Riippuu lapsesta, minä taas lapsena rakastin jouluruokia ja joulupöydän tunnelmaa enemmän kuin lahjoja.

Vierailija
105/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse elin toimeentulotuella, sain kyllä itse tehden ihan mukavan joulun. Harmi vain, että silloin tuli todella köyhä uusi vuosi, kun rahaa sai vasta sen jälkeen. Eli nyt kannattaa köyhien varautua siihenkin, ettei tule yllätyksiä. Lapsille tinat ja sädetikut, uuden vuoden ruoat ja herkut ovat onneksi helppoja.

Vierailija
106/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään osta. Ne on kaupassa ihan muuten vaan.

Haha, luit ajatukseni!

t: se aiempi

Vierailija
107/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen yksinäinen ja kohtuullisen varakas. Kirjoituksesi kosketti minua. Miten saan sinuun yhteyden. Haluaisin auttaa sinua pienellä summalla. Annan mielelläni suomalaiselle joulun. Valtio kustantaa muun maalaisille kaiken mutta ei meille kantasuomalaisille.

Vierailija
108/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän taiot lapsillesi parhaan mahdollisen lahjan. Näytät, että tekemällä elämässään järjestäen typeriä valintoja, joutuu elämään niukemmin. Lapset saavat tästä hyvän motivaation ponnistella kohti parempaa elämää. Hyvä ap!

Vierailija
109/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne perinteiset jouluruuat ei ole sen kalliimpia.. kai te arkenakin syötte?

Muutama tuikku, ja vähän suklaata ja piparitaikina, nyysi vaikka kuusesta pari oksaa lähimetsästä niin saa tuoksua. Joululaulut netistä soimaan.

Eipä ole kala halpaa Suomessa....

AP

Lohi on halpaa.  Eikä lapset sitä paljon syö jos lainkaan.  Onko mies töissä?  Pyydä joulurahaa seurakunnalta tai Punaiselta Ristiltä, jolle kerätään juuri köyhien perheiden joulurahaa.  Kinkkukaan ei ole kallista kun sen paistaa itse  ja on täyttävää.  Piparit ja tortut maksavat muutaman euron kun leipoo lasten kanssa itse.  Mutta nämä varmaan tiesitkin kun ei ole varmaan ensimmäin  joulusi perheellisenä.  Ymmärrän kyllä köyhyytesi.

Vierailija
110/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä suosittele pikavippejä kenellekään, mutta joulu voi olla se ainoa syy käyttää niitä, harkitusti tietty.

Vierailija
111/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti ostaa kallis haalari, onhan noita myynnissä käytettyinä ihan hyvään hintaan?

Joulun taikaa saa edullisesti. Jouluruuat ei maksa normaalia enempää. Leipokaa itse pipareita, tulee ihana tuoksu kotiin.

Lahjoja voi vielä ehtiä tilamaan esim. aliexpressiltä. Itse katselin tuotteita coolshop.fi ja sen jälkeen tilasin Kiinasta alle viidesosaan hinnasta.

Terveisin,

Äiti, joka tienaa 70 000 euroa vuodessa eikä tuhlaa jouluun ylettömästi

En ole vielä kertaakaan kirpparilla nähnyt toppapukuun, joka olisi lämmin seuraavalle. Niin pestyjä ohuiksi ruppanoiksi, muuta sieltä kirppikseltä kyllä löytää hyvinkin. Ja uutenakin saa aika halvalla toppapukuja. Netistä en käytettyä osta.

Toinen on tuo, että kukaan järkevä ei Kiinasta tilaa mitään.

Tajuat kai, että suurin osa kauppojen krääsästä on joka tapauksessa Kiinassa valmistettua? Miksi maksaa lukuisille välikäsille, kun voi tilata suoraa Kiinasta?

Vierailija
112/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama tuikku, ja vähän suklaata ja piparitaikina, nyysi vaikka kuusesta pari oksaa lähimetsästä niin saa tuoksua. Joululaulut netistä soimaan.

AP

Lohi on halpaa.  Eikä lapset sitä paljon syö jos lainkaan.  Onko mies töissä?  Pyydä joulurahaa seurakunnalta tai Punaiselta Ristiltä, jolle kerätään juuri köyhien perheiden joulurahaa.  Kinkkukaan ei ole kallista kun sen paistaa itse  ja on täyttävää.  Piparit ja tortut maksavat muutaman euron kun leipoo lasten kanssa itse.  Mutta nämä varmaan tiesitkin kun ei ole varmaan ensimmäin  joulusi perheellisenä.  Ymmärrän kyllä köyhyytesi.

Lohi maksaa nykyään halvimmillaan kympin kilo. Ei se kyllä köyhälle halpaa ole. Mutta ei se ole myöskään mikään pakollinen osa jouluateriaa. Laatikot ovat halpoja ja kinkkua saa 3.50€/kilo. 

Vierailija
113/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme jouluihmisiä ja kovasti on aina ollut sydäntä lähellä tämä joulun odotus aika.

Piti nuorimmalle muksulle ostaa kallis haalari ja nyt ei kyllä ole rahaa nimeksikään. Olisi kiva kuulla vaikka Sipilän hallitukselta mistä ihmeestä taijon rahat 6 hengen perheelle torttuihun, kuuseen, ruokiin, juomiin ja lahjoihin? Ei paljon lapsilisät toimeentulotuen lisäksi lämmitä. Meidänkin perheellä on mielestäni oikeus joulun taikaan!

Johan tätä sun aloitusta odotettiin! Vuosi sitten aivan sama valitus ja samoilla sanoilla!

Vierailija
114/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lahjaruinaus kaikkiin mahdollisiin jouluapuryhmiin ja toivo, että joku muistaisi teitä. Lisäksi toki menet sossuun vai onko se kela, joka myöntää harkinnan varaista toimeentuloa ja ehdottelet tortturahoja yhteiskunnan piikkiin. Sitten on vielä nämä hurstin, pelastusarmeijan, kirkon ym. tahojen jouluavut. Eiköhän jostain saa kerjättyä lahjat ja ruuat. Uudenvuoden jälkeen sitten haet töihin lähimarkettiin tai vaikka puhelinmyyntiin ja lopetat kotona makoilun. Jos oli mieskin, niin hänelle sama - töihin. Kyllä töitä on, jos vain viitsii hakea niitä ja käydä suihkussa, pukea puhtaat ja ehjät vaatteet haastatteluun sekä avata suu ja kertoa työhaluista.

Vierailija
115/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan Taijolta. Ehkä se antaa.

Vierailija
116/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Missä on halpaa lohta? Täällä kalliimpaa kuin kanafile.

Vierailija
117/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias pieneltä paikkakunnalta kirjoitti:

Ap, olen yksinäinen ja kohtuullisen varakas. Kirjoituksesi kosketti minua. Miten saan sinuun yhteyden. Haluaisin auttaa sinua pienellä summalla. Annan mielelläni suomalaiselle joulun. Valtio kustantaa muun maalaisille kaiken mutta ei meille kantasuomalaisille.

Täällä olis muitakin jotka tarttis apua.

Vierailija
118/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se kiltti varakas yksinäinen mies auttaa minuakin? Minä olen useamman lapsen yh ja voisin kyllä auttaa vastavuoroisesti sinua...

😘

Vierailija
119/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Lohi maksaa nykyään halvimmillaan kympin kilo. Ei se kyllä köyhälle halpaa ole. Mutta ei se ole myöskään mikään pakollinen osa jouluateriaa. Laatikot ovat halpoja ja kinkkua saa 3.50€/kilo. 

Tarkoitin raakana lohta.  Siitä voi itse suolata sitten joulupöytään.  Toki lämmin- ja kylmäsavulohet ovat todella kalliita.  Mutta vohan kirjolohta vaikka paistaa uunissa kokonaisena tai fileoida sinne itse, ja on todella hyvää ja monesti tarjouksessakin.  Lapset tykkäävät kun on pehmeää ja hyvää enemmän kuin kinkusta.

Vierailija
120/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppias pieneltä paikkakunnalta kirjoitti:

Täällä olis muitakin jotka tarttis apua.

Ottakaa molemmat yhteytä  tämän sivun ylläpitäjään eli moderoijaan.  Voikohan hän teidän tietonne ottaa ja siten voitte toimittaa vaikka ruokaa jouluksi ap:lle.  Kullostaa ihanalta.  Auttaa vaikka yhtäkin köyhää perhettä.  Toki useampaa perhettä voi auttaa keräysten kautta josta sitten perheet voivat anoa avustusta.  Ja esim. kirkon diakoniatyön kautta monet saavat apua.  Sinne varmaan otetaan mielellään joulun alla ruokaakin.   Sellaista mikä ei pilaannu.  Ja pienen rahasumman esim juuri kinkkua varten.  Kiitos paljon ystävällisyydestä.  Olen ihan sivullinen mutta tuntuu hyvältä.