Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä taijon rahat perhejouluun?

Vierailija
23.11.2017 |

Olemme jouluihmisiä ja kovasti on aina ollut sydäntä lähellä tämä joulun odotus aika.

Piti nuorimmalle muksulle ostaa kallis haalari ja nyt ei kyllä ole rahaa nimeksikään. Olisi kiva kuulla vaikka Sipilän hallitukselta mistä ihmeestä taijon rahat 6 hengen perheelle torttuihun, kuuseen, ruokiin, juomiin ja lahjoihin? Ei paljon lapsilisät toimeentulotuen lisäksi lämmitä. Meidänkin perheellä on mielestäni oikeus joulun taikaan!

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikaseinästä tietysti.

Vierailija
62/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt yhdestä joulusta. Entäs kun pitää taikoa rahat toisen asteen opintoihin, rippijuhliin, autokoulun ja valmistujaisiin... Kannattaa alkaa taikoa jo nyt niin ei tuu ullatuksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos menisit vaikka töihin tienaamaan sitä rahaa?

Vierailija
64/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taikaseinästä tietysti.

Taikaseinä Ei ole suomiperheelle tarkoitettu, vaan ihan muille.

Vierailija
65/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä, jos menisit vaikka töihin tienaamaan sitä rahaa?

Tarkalleen sanottuna minne?

Vierailija
66/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä ilkeitä koulukiusaajia palsta täynnä. Hyväosaiset ovat kokoontuneet haukkumaan jonkun köyhän kirjoitustaitoja, kun toinen ahdingossa kertoo miten hänellä ei ole yhteiskunnassa oikeuksia samoin kuin teillä. Hävetkää aikuiset ihmiset!

Nainen naiselle susi

En ollut ennen hyväosainen, mutta osasin budjetoida ja  säästää ja opettelin sijoittamaan ne säästöt. AP on valitettavasti  ihan itse syyllinen ahdinkoonsa. Lapsia ei pidä tehdä enempää kuin kohtuudella pystyy elättämään.

Vierailija
67/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kiireesti sossuun. Kerrot tämän tarinan ja vielä vähän värität kuinka teillä ei ole mitään ja tirautat itkut niin ongelma on ratkaistu. Meikkaa itsellesi myös musta silmä ja juo vähän kaljaa ennen sisälle menoa.

Takuuvarma kikka. Itse teen samoin aika usein

Vierailija
68/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko ketju on täynnä aivan käsittämätöntä käytöstä oletettavasti aikuisilta ihmisiltä. Miten ihminen voi olla noin ilkeä toiselle? Ei ihme, että lapsenne ovat häiriintyneitä koulukiusaajia, jos annatte tuollaisen mallin heille. Hävetkää, jos osaatte. 

AP, joulu ei ole puitteista kiinni, vaan siitä, että olette perheenä yhdessä, käytte vaikka kävelyllä tai katselemassa hautausmaan kynttilämerta iltahämärässä. Torttutaikina ei paljoa maksa, ja kinkun voi hyvin korvata jollakin muulla (tai pienemmällä kinkulla). Lidlistä saa edullista suklaata. Ehkäpä näistä rakentuu teille joulu?

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, AP.

Vierailija
69/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi (vielä) tiukempaa tekisin joulun näin:

- kuusenoksia ilmaiseksi kuusten myyntipaikalta tai kuusi bauhausista 15€

- ikeasta kynttilät 5€/3kpl

- vanhat koristeet kelpaa kyllä

- kinkku pakkasesta 3 kg 12€ (riittää 2-3 pv)

- juureksia 3kg 3€

- perunoita 2kg 1,50€

- lanttulaatikko 700g 3€

- kirjolohi 1 kg 7€, suola 1€, kuivattu tilli 1€ > graavilohi

- saaristolaisleipänapit 2,20€ (reissari 40cnt)

- torttutaikina 1,40€

- luumusose 1€

- piparitaikina 1,40€

- suklaarasia 3€

- puuroriisi 1€ ja maito 3 ltr 3€ (+ kanelia ja tai sokeria)

- glögi 1,30€

- punaviini 8€ (esim Albali jossa on loistava hinta-laatusuhde)

En tosiaan tiedä mitä muuta kaipaisin? Noista tulee yhteensä 20€ kuusi ja kynttilät ja ruokaan n 50€. Sen kun jakaa 2 päivälle hintaa tulee 25€/pvä ja tuosta jää vielä juureksia joista voi tehdä vaikka sosekeittoa 1-2 päiväksi joulun jälkeen ja puuroakin voi tehdä vielä useampana päivänä!

Ok, onhan 70€ iso raha mutta tuostakin voi vielä karsia.

Vierailija
70/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko ketju on täynnä aivan käsittämätöntä käytöstä oletettavasti aikuisilta ihmisiltä. Miten ihminen voi olla noin ilkeä toiselle? Ei ihme, että lapsenne ovat häiriintyneitä koulukiusaajia, jos annatte tuollaisen mallin heille. Hävetkää, jos osaatte. 

AP, joulu ei ole puitteista kiinni, vaan siitä, että olette perheenä yhdessä, käytte vaikka kävelyllä tai katselemassa hautausmaan kynttilämerta iltahämärässä. Torttutaikina ei paljoa maksa, ja kinkun voi hyvin korvata jollakin muulla (tai pienemmällä kinkulla). Lidlistä saa edullista suklaata. Ehkäpä näistä rakentuu teille joulu?

Oletko vähän tosikko? Tänään on hilpeiden jouluprovojen päivä! Suosittelen lukemaan myös tuon aistiyliherkän perheen joulu -ketjun. Piristyt sinäkin.

Vierailija
71/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsos se vaatii sen, että ihan vuoden ympäri osaat hoitaa taloutesi järkevästi. Ettet ostele niitä kalliita haalareita tai muita, vaan etsit kirppiksiltä ja nettipalstoilta vähän käyttettyjä edullisesti. Budjetoit vähän niitä kuukausimenoja ja mietit, miten saat jostain kohtaa säästettyä. Niin kummasti on sitten loppuvuodesta rahaa siihen joulun laittamiseenkin ilman taikatemppuja.

Ei millään pahalla, mutta mul on 4 lasta ja vuodessa monenlaista synttäriä ja pääsijäistä. Ei mulla ole mahdollisuutta pyhittää koko vuotta pelkästään jouluun valmistautumiseen. Se ongelma on se, että yhteiskunnan tukiverkot ovat täysin riittämättömiä.

Ei myöskään pahalla mutta kai sinulla oli yhteiskunnan tukiverkot tiedossa kun päätit tehdä ne 4 lasta?

Sä teit ne ihan itse.

AP

Vierailija
72/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vähän tosikko? Tänään on hilpeiden jouluprovojen päivä! Suosittelen lukemaan myös tuon aistiyliherkän perheen joulu -ketjun. Piristyt sinäkin.

Kaipa minä sitten olen. Olin sitä jo koulussa, kun en nauranut muiden kanssa, kun sitä luokan hiljaista ja erikoista poikaa rääkättiin. En ymmärrä huumoria.

Vierailija
73/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti ostaa kallis haalari, onhan noita myynnissä käytettyinä ihan hyvään hintaan?

Joulun taikaa saa edullisesti. Jouluruuat ei maksa normaalia enempää. Leipokaa itse pipareita, tulee ihana tuoksu kotiin.

Lahjoja voi vielä ehtiä tilamaan esim. aliexpressiltä. Itse katselin tuotteita coolshop.fi ja sen jälkeen tilasin Kiinasta alle viidesosaan hinnasta.

Terveisin,

Äiti, joka tienaa 70 000 euroa vuodessa eikä tuhlaa jouluun ylettömästi

Tällaisella keskituloisella perheellä ei ole koskaan ollut mahdollisuutta tuhlata haalariin. Tarjouksista on löytynyt edellisvuoden haalarimalli -50% n 25-40 eurolla ja hyvin on kelvannut (usein ostanut edellisenä keväänä). Käytetytkin on kelvanneet.

Mutta tosiaan sen huomion tehnyt ennenkin että vain sosiaaliturvalla elävien lapsilla on reimatecit yms merkkivaatteet...

Saman huomannut. Naapurissa asuu perhe, joka saa toimeentulotukea, eikä vanhemmat koskaan töissä. Lapsilla aina tuliterät haalarit päällä. Minun lapset taas kulkevat aina käytetyissä haalareissa, vaikka työssäkäyvä olenkin. En ymmärrä tätä. Toimeentulotuki täytyy olla todella suuri, jos kaikki perheen lapset saavat 100 e haalarin.

Vierailija
74/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän aina hoitaa niin, että saan veronpalautusta. Lahjoihin menee rahaa eniten.

Yhtenä vuonna saatiin neuvolasta MLL:n lahjakortti. Olin itse äitiyslomalla ja mies työttömänä.

Nyt on varmaan sopiva hetki hakea apua.

Vierailija
75/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka nyt on sellaista pula-ajan ruokaa, että kaikilla on siihen varaa, jos nyt ylipäätään on varaa syödä. Ei se pussi porkkanoita ja lanttuja, riisipuuro ja ulkomainen porsaan perse paljoa maksa. Yleensä tietty nämä ihmiset on niin avuttomia, että vaikka aikaa työttömänä olisi, niin mitään ei osata tehdä, vaan kaikki ostetaan valmiina.

Vierailija
76/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin aijon taijoa kaikille tyhjästä tulijaisia.

Aijon taijoa kaijuttimet tulijaisiksi.

Vierailija
77/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni eivät ole koulukiusaajia, eivätkä koskaan ole olleetkaan. Ovat kaikki kolme oikein menestyneitä työtätekeviä aikuisia. Tämä saattaa johtua osittain siitä, että saivat kotoa hyvät opit oman talouden ja elämän menestykkääseen ylläpitämiseen.

Vierailija
78/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Lidlistä jotain halpaa herkkua jouluksi (esim. suklaa, ne alle 40snt maksavat suklaalevyt ovat ihan hyviä). Lidlistä ja Tokmannilta voisit myös löytää jotain edullisia lahjoja lapsille.

Vierailija
79/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työssäkäyvät vanhemmat, ja kun olin lapsi 90-00 -luvuilla, ei todellakaan mitään kummoisia juhlajärjestelyjä tarvittu, kekseliäisyytä peliin!

-Äidin kanssa tehtiin punaisesta pahvista ja leivinpaperista tonttu- ja lumihiutalekoristeita

-kuusena oli välillä vain pieni nysä, johon laitettiin omatekemät suosikkikoristeet sekä valot.

-joulukalentereita oli 1 per lapsi, sellainen perus suklaakalenteri

-ruokana pieni kinkku, perunaa, punajuurta, suolakurkkua, itsetehtyjä karjalanpiirakoita, silliä ja munavoita. Jälkkäriksi luumusoppaa ja juhlapöydän konvehteja. Herkkuina piparkakkuja ja torttuja. Huom. Ei ollut esim. lohta eikä sitä osannut edes kaivata.

Lapsuusjoulut olivat ihania.

Vierailija
80/156 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa minä sitten olen. Olin sitä jo koulussa, kun en nauranut muiden kanssa, kun sitä luokan hiljaista ja erikoista poikaa rääkättiin. En ymmärrä huumoria.

Lohduttaudu tällä: "Mikään ei pilaa kunnon romanssia niin kuin naisen huumorintaju."

Täällä ois ollu Oscarille monta tosikkoa kusetettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi