Mies ei halua tulla baarin jälkeen yöksi kotiin
Mitä olette mieltä tällaisesta tilanteesta. Ollaan oltu naimisissa viisi vuotta ja meillä on kaksi lasta. Suhteessa menee periaatteessa ihan hyvin, mutta intohimo on kyllä jo vuosia sitten laimentunut ja suhde arkipäivistynyt. Nyt mies on ilmoittanut menevänsä työpaikan juhlien jälkeen hotelliin yöksi. Syyksi ilmoittaa mm. pitkät taksijonot. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että juhlista tullaan ilman muuta yöksi kotiin, ja olen suoraan sanottuna hieman järkyttynyt että mies edes ehdottaa tuollaista. Nyt asiasta on hirveä riita ja minä olen kuulemma vainoharhainen ja mustasukkainen.
En varsinaisesti edes epäile pettämistä, mutta hotelliin meno baari-illan jälkeen on minusta yleisellä tasolla epäilyttävää, ja minusta parisuhteessa ei pidä testata kumppanin luottamusta tarpeettomasti. Ei kyse ole siitä pettääkö, vaan siitä ettei tuo ole minusta kumppanistaan välittävän ja häntä kunnioittavan ihmisen käytöstä. Tai jos ihan suoraan puhutaan, niin en alunperin epäillyt uskottomuutta, mutta väkisinhän sitä arvioi tilannetta uudelleen nyt kun asiasta on noussut näin hirveä haloo eikä mies suostu millään antamaan periksi. Jotenkin tuntuu, että voiko olla puhtaat jauhot pussissa jos se hotelliin pääsy on niin tärkeää että sen eteen jaksaa riidellä päivätolkulla.
Mitä olette mieltä?
Kommentit (248)
Panemisen voi hoitaa missä vaan, kuten hotellissa alkuillasta ja sitten tosiaan kotiin. Koko yön vietto viestittää jo vakavaa suhdetta, haluu nukkua viekussa eikä lähtee kotiin.
Onko se pakko taksilla tulla? Järkkää jonkun tutun tai sukulaisen hakemaan tai vaimo hakee itse, jos joku katsoo lapsia sillä aikaa.
usko pois kirjoitti:
Panemisen voi hoitaa missä vaan, kuten hotellissa alkuillasta ja sitten tosiaan kotiin. Koko yön vietto viestittää jo vakavaa suhdetta, haluu nukkua viekussa eikä lähtee kotiin.
Niin. Minullakin syntyi tunne siitä, että mies suunnittelee hotelliyötä jonkun ihastuksensa kanssa ja siksi nyt riitelee asiasta, kun suunnitelma meinasi kosahtaa heti alkuunsa. Toinen vaihtoehto on, että vaan ärsyyntyi, mutta yleensähän juuri toiseen ihastuneet ovat niitä ärsyyntymisherkkiä kotona.
0/5 ja provo
Tämä sama juttu on ollut jo ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä yhtään ok mielestäni noin niinkuin lähtökohtaisesti!
Tosiaan jos välimatka olisi pitkä niin silloin eri asia.
Ja sitten tietty se seikka miten sinä AP toimit miehesi ollessa krapulassa? Annatko toisen nukkua ja potea seuraavan päivän? Käsket myös lapsien olla rauhallisemmin jotta isi saa levätä?Mielestäni hotellissa yön vietto on jo suora signaali niille naispuolisille työkavereille, että jaahas, toi Pena onkin tänään vapaata riistaa.
Ihmisen, varsinkaan lapsellisen, ei ole mikään pakko missään tilanteessa vetää sellaisia persekännejä, että seuraavana päivänä on niin krapula, että lasten pitää leikkiä hiljempaa. Ite ottaisin sellaisilta lapset pois kokonaan.
Turha tehdä lapsia, jos alkoholi näyttelee noin suurta roolia elämässä, että sen takia pitää perheen tehdä erityisjärjestelyitä! Jos lipsahtaa ja juo liikaa, niin seuraavana päivänä ei ole mitään erityisoikeutta saada vain maata krapulassa, ehei! sitä suuremmalla syyllä on osallistuttava aamusta asti perheen yhteisiin toimiin, ja antaa sen vaimon mennä vaikka päiväksi shoppailemaan tasapuolisuuden nimissä.
En ihmettele jos puolisoasi ei kiinnosta kotiin tuleminen baari-illan jälkeen vaan hotelli kuulostaa houkuttelevammalta vaihtoehdolta. Onnea elämääsi natsivaimo.
Onpa luottamus heikoissa kantimissa. Jos minun kumppani ilmoittaisi vastaavasta järjestelystä toteaisin, että selvä ja pidä hauskaa. Vahtimisella ja mustasukkaisuudella ei voita mitään.
Edellinen naiseni petti minua, kun oli ulkomaanmatkalla ilman minua. Minulle ei tullut mieleenkään ennen matkaa kieltää häntä menemästä ja pidän hänen häpeänään, että teki niin.
Tapahtunut tietysti istuttaa päähäni ajatuksen siemeniä, että nykyinenkin saattaa pettää sopivassa saumassa, mutta se on minun ristini kannettavaksi, enkä todellakaan ala kaataa sitä hänen niskaansa.
Heikkoitsetuntoista spedeilyä lähteä tekemään jotain yllätysvierailuja sinne hotelliin. Hankkikaa joku itsekunnioitus.
Aikoinaan, minä äiti ihminen, menin aina kaverille yöksi baari illan jälkeen. Koska en halunnut että lapset näkee missä kunnossa äiti on.
Pettäminen ei tullut mieleenkään, vain hetken lepo pois kotoa. Mutta tiedän että ratkaisuni on herättänyt puheita.
Kävin "ulkona" noin kaksi kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
-- ... Vahtimisella ja mustasukkaisuudella ei voita mitään.
Edellinen naiseni petti minua, kun oli ulkomaanmatkalla ilman minua. Minulle ei tullut mieleenkään ennen matkaa kieltää häntä menemästä ja pidän hänen häpeänään, että teki niin. ... --
Tämmöinen asenne on ihailtavaa ja kertoo hyvästä itsetunnosta. Itsekin olen mustasukkainen välillä miehestäni, mutta kun muistaa ottaa kuvailemasi asenteen, niin mustasukkaisuus helpottaa! Jos toinen pettää, se on tosiaan pettäjän häpeä, ja elämä jatkuu sitten joko yhdessä tai erillään. Ketään ei voi pakottaa pysymään suhteessa: olemme yksilöitä ja vastuussa OMISTA teoistamme.
Niin läheisriippuvainen ei saa olla, että pelkää puolison pettämistä niin paljon, että alkaa rajoittaa toisen elämää.
t. N24
Kai nyt aikuinen ihminen saa mennä hotelliin jos haluaa. Jättäisin heti tuollaisen naisen joka ilman syytä yrittää kontrolloida. Oletteko kuulleet luottamuksesta? Täytyy olla jotain muuta vikaa suhteessa jos tähän pisteeseen ollaan menty.
Miehesi voi myös syödä epäterveellisesti, joten hotellille ehdoton ei.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, lähinnä on outoa että sinä jaksat jauhaa aikuiselle samaa asiaa monta päivää. Ymmärrän hyvin hotelliin menemisen yöksi. Ei tarvitse yrittää varovasti hiipiä aamuyöstä kotiin kun ensin on saanut sen taksin. Sitten aamulla voi nukkua sinne puoleen päivää ja vähän siistiytyä ennen kuin näyttäytyy muille (esim. sinulle).
Kuulostaa fiksulle ratkaisulle.
Ei tulisi meillä kyllä mieleenkään. Toiselle voi näyttäytyä aamulla ilman mitään siistiytymisiäkin?!?
En ole kuullutkaan, että joku ei voisi tulla kotiin baari-illan jälkeen. Toki voi käydä niin, että joku herää siihen yöllä kotiin könyämiseen, mutta so what jos se ei ole jatkuvaa. Se kuuluu kuvioihin, mutta kotiin kyllä tullaan.
Vierailija kirjoitti:
Baarista mennään pääsääntöisesti jatkoille panemaan ja maisteleen viinaksia. Vaimon tehtävä on pitää koti kunnossa ja lapset ruuassa. Mies tulee kotiin kun kerkiää.
Tämä on niin totta. Suurin osa miehistä ajattelee ja toimii näin, vaikka suurin osa ei sitä totuutta täällä huutele.
Vierailija kirjoitti:
Voitko laittaa lapset hoitoon ja lähteä itsekin vähän viihteelle omien kavereiden kanssa, sitten teillä on miehesi kanssa hotellihuone varattuna ja treffaatte yöllä hotellilla. Aamulla nukutte pitkään ja nautitte toisistanne.
Kuules nyt. Ei ap:n mies sinne hotelliin halua mennä omasta vaimostaan nauttimaan, vaan kiikarissa taitaa olla joku ihan muu kottarainen.
Tästä keskustelusta käy hyvin ilmi, kuinka humalahakuisia juhlijoita suurin osa teistä on. Eikö nolota yhtään jos oletuksena on, että pikkujoulujen jälkeen on aina krapula?
Kenenään hotelliyöpymisen kieltävän mamman mies ei varmaan joudu matkustamaan työnsä puolesta ja tällöin yöpymään hotelleissa?
Työyhteisöni tekee joka vuosi pari kick off- reissua joko kotimaassa tai ulkomaille. Lisäksi 1-2 palkintomatkaa vuodessa. Kaikki ovat aina olleet mukana - myös ne perheenisät ja -äidit ja jos jonkun puoliso ei "päästäisi' mukaan työhön liittyvälle matkalle niin aika pian tämä tyyppi ymmärtäisi vaihtaa duunia.
Lisäksi on lukemattomia iltoja, jolloin viedään asiakkaita ulos, ja jos asiakas haluaa viipyä ravintolassa yli puolen yön, ei silloin isännätkään häivy kesken illan.
Ehkä nämä jyrkät mielipiteet korreloi jotenkin ammatin ja koulutuksen kanssa. Kun hotellista ja ravintolasta tulee ainoastaan mieleen viina ja känni ja pettäminen, kertoo se jotain itsestäänkin.
Oippis kirjoitti:
Ettekö voi mennä hotelliin koko perhe? Lapsillekin kivaa!
Ei kai kukaan lapsiaan halua viedä hotellihuoneeseen joka on varattu sen takia, että isä saa nukkua krapulaansa?!?
Vierailija kirjoitti:
Olen mies joka on viettänyt ennen juuri tuollaista elämää, ottanut huoneen ja bongannut panoseuraa sitten baarista mukaan (ulkomailla maksullista jos on ollut tarjolla). Oli ihan kivaa, ja vaimo ei tiennyt. Nyt olen parantanut tapani ja lopettanut avioliiton ulkopuoliset suhteet. Vanhoja aikoja en kaipaa, poistin jopa panopäiväkirjani jossa oli 75 eri naista lueteltu, ja ketä vedetty peppuun jne.
Pettäminen voi nostaa miehesi itsetuntoa, niin se oli minullakin syy, ja tietty uutuuden viehätys.
Tämä nyt ainakin oli naisen kirjoittama! Kuka mies sanoo, että vedetty peppuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille hoitaja ja lähdet itse mukaan, ihana päästä hotelliaamiaiselle. Ei sinun niihin firman juhliin tartte mennä, meet omien kavereiden kanssa ja tapaatte miehen kanssa sitten jatkoilla. Voisi parisuhdekin hyötyä kun vähän repäsee :)
Hyvä idea! Vielä voisit yllättää miehesi odottamalla hänen tietämättään huoneessaan hyvissä hepenissä ❤
Voi että, ja sitten luvassa olisi ihanaa känniseksiä viinalle ja sipulille löyhkäävän miehen kanssa. Uuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin juuri aviomiehelleni tämän ketjun aiheen. Hän purskahti nauramaan, että selvä tapaus. Kysyin sitten, että mitä jos mä ilmoittaudun jääväni hotelliin bileillan jälkeen, enkä tulisi kotiin yöksi. Hän sanoi, että "tervetloa tyhjään kotiin. Elämä on valintoja".
Olisin todella huolissani jos oman mieheni reaktio olisi tuollainen. Käytännösähän miehesi tuli möläyttäneeksi kuuluvansa itse siihen ihmisryhmään joka pettää aina sopivan tilaisuuden tullen.
Mitä horiset? Se, että mies tunnustaa tietävänsä tästä touhusta, osoittaa ennemminkin, ettei kuulu tähän porukkaan. Ne oikeat pettäjät ja pelimiehet pitää turpansa kiinni tai sättivät naisia hitlereiksi ja sairaiksi kyttääjiksi:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies joka on viettänyt ennen juuri tuollaista elämää, ottanut huoneen ja bongannut panoseuraa sitten baarista mukaan (ulkomailla maksullista jos on ollut tarjolla). Oli ihan kivaa, ja vaimo ei tiennyt. Nyt olen parantanut tapani ja lopettanut avioliiton ulkopuoliset suhteet. Vanhoja aikoja en kaipaa, poistin jopa panopäiväkirjani jossa oli 75 eri naista lueteltu, ja ketä vedetty peppuun jne.
Pettäminen voi nostaa miehesi itsetuntoa, niin se oli minullakin syy, ja tietty uutuuden viehätys.
Tämä nyt ainakin oli naisen kirjoittama! Kuka mies sanoo, että vedetty peppuun?
Minä!
t. M38
Ihmisen, varsinkaan lapsellisen, ei ole mikään pakko missään tilanteessa vetää sellaisia persekännejä, että seuraavana päivänä on niin krapula, että lasten pitää leikkiä hiljempaa. Ite ottaisin sellaisilta lapset pois kokonaan.
Turha tehdä lapsia, jos alkoholi näyttelee noin suurta roolia elämässä, että sen takia pitää perheen tehdä erityisjärjestelyitä! Jos lipsahtaa ja juo liikaa, niin seuraavana päivänä ei ole mitään erityisoikeutta saada vain maata krapulassa, ehei! sitä suuremmalla syyllä on osallistuttava aamusta asti perheen yhteisiin toimiin, ja antaa sen vaimon mennä vaikka päiväksi shoppailemaan tasapuolisuuden nimissä.