Mies ei halua tulla baarin jälkeen yöksi kotiin
Mitä olette mieltä tällaisesta tilanteesta. Ollaan oltu naimisissa viisi vuotta ja meillä on kaksi lasta. Suhteessa menee periaatteessa ihan hyvin, mutta intohimo on kyllä jo vuosia sitten laimentunut ja suhde arkipäivistynyt. Nyt mies on ilmoittanut menevänsä työpaikan juhlien jälkeen hotelliin yöksi. Syyksi ilmoittaa mm. pitkät taksijonot. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että juhlista tullaan ilman muuta yöksi kotiin, ja olen suoraan sanottuna hieman järkyttynyt että mies edes ehdottaa tuollaista. Nyt asiasta on hirveä riita ja minä olen kuulemma vainoharhainen ja mustasukkainen.
En varsinaisesti edes epäile pettämistä, mutta hotelliin meno baari-illan jälkeen on minusta yleisellä tasolla epäilyttävää, ja minusta parisuhteessa ei pidä testata kumppanin luottamusta tarpeettomasti. Ei kyse ole siitä pettääkö, vaan siitä ettei tuo ole minusta kumppanistaan välittävän ja häntä kunnioittavan ihmisen käytöstä. Tai jos ihan suoraan puhutaan, niin en alunperin epäillyt uskottomuutta, mutta väkisinhän sitä arvioi tilannetta uudelleen nyt kun asiasta on noussut näin hirveä haloo eikä mies suostu millään antamaan periksi. Jotenkin tuntuu, että voiko olla puhtaat jauhot pussissa jos se hotelliin pääsy on niin tärkeää että sen eteen jaksaa riidellä päivätolkulla.
Mitä olette mieltä?
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Ihme settiä täällä monet selittää. Näyttäkää mulle lapsiperhe jossa sitä ylimääräistä rahaa ok niin paljon että se käytettäisiin ilomielin iskän kännitoilailuihin? Tai lapsiperhe jossa puolisolle on ihan ok lähteä vuorokauden ryyppyretkelle viikonloppuna.
Omat kokemukset on että niitten pienten kanssa on haastavaa sekä ajallisesti että rahallisesti ja ajatus siitä että toinen käyttää 150e rahaa känniyöpymiseen vituttaisi vaikkei saisi. Kun kaikesta muustakin menosta pitää kokoajan tinkiä niitten lasten takia niin millä tasolla on ok heittää rahaa hotelliyöhön? Viikonloput on myöskin yleensä sovittu jaettaen lasten kanssa kun arki humpsahtaa ohi, tuo yöpyminen kuulostaa siinäkin suhteessa kotiarjen pakenemiselta...
Lisäksi ne työpaikan pikkujoulut on kuitenkin niitten työkavereitten kanssa: pomo, naaapuriosaston ärsyttävä nipo, jne - eikä oman hauskan kaveripiirin. Ei siis ne parhaimmat bileet vaikka työpaikka kustantaakin viinat.
Vaikken ap:n tapausta tunnekaan niin noin yleensä on työpaikkaromanssit niitä tavallisempia pettämiskuvioita. Työpaikka kun on kiireelliselle ja perheelliselle ihmiselle niitä ainoita paikkoja missä ehtii kunnolla tutustua uusiin ihmisiin. Ja pikkujoulut on ehkä vielä se yleisin niistä tapahtumista missä isketään silmää muille...
Perhearkeen kyllästynyt ihminen voi hyvinkin kaivata pientä säpinää ja luoda sitä varten itaelleen otolliset olosuhteet. En läjtisi kumppaniani näistä vaanimaan mutta jos on mustasukkainen ja ahdistunut olo niin kannattaa ehkä varmuudeksi kuitenkin käydä se keskustelu parisuhteen tilasta. Vaikka kumppani rakastaisikin perhettään, voi olla että on niin vahva kaipuu seksiin, intohimoon ja läheisyyteen että se ajaa tekemään typeryyksiä.
Ei nyt kannata kuitenkaan yleistää vaikka itsellä olisikin taloudellisesti tiukkaa ja joutuu paiskimaan töitä ikävien ihmisten kanssa.
Meillä ei yksi hotelliyö ole lapsilta pois ja oma työporukka pomoa myöten sen verran mukavia ihmisiä että ihan hauska on käydä muutaman kerran vuodessa ulkona heidän kanssaan. Lasten hoitaminenkin on onnistuttu miehen kanssa ihan sovussa järjestämään niin että kumpikin pääsee välillä tuulettumaan ilman että se on lapsilta pois tai kuormittaa toista kohtuuttomasti.
Tuollaiset kommentit kotiarjesta pakenemisesta kuulostavat siltä että koet itse arkesi vankilaksi. Minä en koe, mutta minusta täysipainoiseen elämään voi ja saa kuulua muutakin kuin 24/7 sitä kotiarkea eikä siitä tarvitse tuntea syyllisyyttä.
Ottaisin kyllä myös ilman muuta pikkujouluaikaan hotellin, jos budjettini sen sallisi. Puolisoni olisi tervetullut mukaan, mutta kyllä minä yksinkin unta saan.
Kuvittelen itseni saappaisiisi ja naiseni ehdottamassa hotelliyötä juhlien jälkeen. Antaisin hänen mennä ja viettää helkkarin hauska ilta ahdistumatta kumppaninsa mustasukkaisuudesta ja pikkumaisuudesta.
Haluaisin hänen olevan iloinen ja huoleton. Uskon että jos hänellä on hyvä olla kanssani, hänellä ei ole syytä lähteä muiden miesten matkaan.
Itse ahdistuisin tolkuttomasti niskaan hengittävästä pirttihirmusta ja olisin valmis riitelemään säilyttääkseni terveen luottamuksellisen parisuhteen.

+ Hotellissa krapulan pois nukkuminen on taivaallista ja uskon joskus yksin nukkumisen vain lisäävän kumppanin lämmön kaipuuta, tehden yhteisestä ajasta vähemmän "arkista".
Luota itseesi ja luota mieheesi. Epävarmuus sinussa menee ohi iän kertyessä. Tässä ei olemitään huolta. Ole vahva. Kaikki tulee menemään hyvin. Voit itse tehdä joskus samoin.
Siis oikeasti millaisia justiinoita täällä on? Saahan aikuinen ihminen mennä hotelliin yöksi jos haluaa. Itsekin olen miettinyt, että jos käyn muutaman kerran vuodessa viihteellä niin hotelliyö olisi ihan hyvä vaihtoehto aamuöisen taksijonon sijaan. Ja niin olen nainen, enkä petä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla herää kysymys, millaisissa parisuhteessa te oikein elätte, jos pelkkä yö hotellissa aiheuttaa noin paljon mielipahaa ja mustasukkaisuutta.
Mulle on täysin OK, jos mies tahtoo nukkua krapulaansa pois rauhassa. Se tilanne tulee eteen ehkä 1-2 kertaa vuodessa, joten keneltä se on pois. Itseasiassa aika hyvä idea myös itselle juhlien jälkeen seuraavaa päivää helpottamaan.
Jos se mies on päättänyt pettää, pettää se myös kielloista ja epäilyistä huolimatta ja varsinkin niiden takia. Kannattaisi syyttelyn ja kiukuttelun sijaan osoittaa, miksi sinä olet niin ihana, ettei tee edes mieli pettää. How simple is that!
Hmm, mitä jos saisit tietää että miehesi on ollut jonkun toisen naisen kanssa siellä hotellihuoneessa kaikki ne kerrat ja vähän muutenkin? Siinä vaiheessa tulee yleensä tunne, että olisi voinut käyttää aikansa jonkun muun kanssa olemiseen (varsinkin jos suhde on ollut työläs) tai uuden kumppanin etsimiseen tai ihan vaan sinkkuna olemiseen.
Meillä kun kävi näin, niin selitys oli "en muista" kun kysyin tarkemmin illasta.... Nyt pitäisi olla luottavainen?? Hienoa. Yksin ollut huoneessa mutta mitään todistetta siitä ei ole.... Oma-aloitteisesti ei kerro mitään.
Mulle olisi ollut ok jos olisi ilmoittanut tai soittanut hotellista, mutta ei. Aamulla vasta kuulin.
Nyt mies olettaa että kaikki on ok.
HÄN kylvi epäilyksen ja minä kärsin seuraamukset? Kuinka voisin olla luottavainen kun toinen käyttäytyy itse epäluotettavasti?
Mitä sinne naapurikaupunkiin oli matkaa? Mä asun Turussa, ja jos Kaarinaan tai Raisioon menis juhlimaan, niin mielestäni pääsee yöksi kotiin. Hommaa vaikka jonkun tutun maksua vastaan hakemaan. Tai tekee vastapalveluksen jossain muodossa. Ihan varmaan onnistuu, kun ajoissa sopii. (Pettämiseen en ota nyt kenenkään kohdalla kantaa, vaan ainoastaan tähän "pakko ottaa hotellihuone"-asiaan.) Ja ikävää, mitä olet joutunut kokemaan. Niin olen minäkin, jopa useamman sulhaskandidaatin kohdalla...