Mies ei halua tulla baarin jälkeen yöksi kotiin
Mitä olette mieltä tällaisesta tilanteesta. Ollaan oltu naimisissa viisi vuotta ja meillä on kaksi lasta. Suhteessa menee periaatteessa ihan hyvin, mutta intohimo on kyllä jo vuosia sitten laimentunut ja suhde arkipäivistynyt. Nyt mies on ilmoittanut menevänsä työpaikan juhlien jälkeen hotelliin yöksi. Syyksi ilmoittaa mm. pitkät taksijonot. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että juhlista tullaan ilman muuta yöksi kotiin, ja olen suoraan sanottuna hieman järkyttynyt että mies edes ehdottaa tuollaista. Nyt asiasta on hirveä riita ja minä olen kuulemma vainoharhainen ja mustasukkainen.
En varsinaisesti edes epäile pettämistä, mutta hotelliin meno baari-illan jälkeen on minusta yleisellä tasolla epäilyttävää, ja minusta parisuhteessa ei pidä testata kumppanin luottamusta tarpeettomasti. Ei kyse ole siitä pettääkö, vaan siitä ettei tuo ole minusta kumppanistaan välittävän ja häntä kunnioittavan ihmisen käytöstä. Tai jos ihan suoraan puhutaan, niin en alunperin epäillyt uskottomuutta, mutta väkisinhän sitä arvioi tilannetta uudelleen nyt kun asiasta on noussut näin hirveä haloo eikä mies suostu millään antamaan periksi. Jotenkin tuntuu, että voiko olla puhtaat jauhot pussissa jos se hotelliin pääsy on niin tärkeää että sen eteen jaksaa riidellä päivätolkulla.
Mitä olette mieltä?
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Trololoo, liian pitkä sepustus ja mielipidekysely, ei mee läpi. Next!
Mitä se haittaa, vaikka olisikin keksitty juttu? Pääasia, että tulee keskustelua.
Baarileski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa näin miehenä tommonen käytös. Mieluummin pysyn sinkkuna kuin tämmöisten nipottajien kanssa joilla on hiekkaa p**pissä. Jos pettämistä pelkää ja jos se aikoo pettää niin tekis sen tavalla tai toisella kuitenkin joten mitä tällä kiusaamisella voitetaan edes?
Minä kun en näe tuota noin mustavalkoisesti, että jos pettää niin pettää kuitenkin, vaikka baarin vessassa tai kauppareissulla. Useimmilla ihmisillä lienee kuitenkin ainakin jonkinlainen kynnys uskottomuuteen, ja se kynnys ylittyy sitä helpommin mitä helpommaksi se on tehty. Sen vuoksi minä toivon, ettei ehdoin tahdoin pyritä hakeutumaan niihin tilateisiin joissa pettäminen on erityisen helppoa. Minusta se on osa kumppanin huomioimista ja kunnioittamista.
Tietysti jos ajattelee niinkuin sinä, että toive kotiin tulemisesta on kiusantekoa, niin ei varmasti muutenkaan ole minun kaltaiseni ihmisen kanssa suhteessa ja se on varmasti kaikille parempi niin.
Normaali, puolisoaan rakastava ja kunnioittava mies ei petä, vaikka joku pimatsu kuinka vonkaisi. Jos pettää, ei rakasta eikä kunnioita -> ero onkin parempi ratkaisu joka tapauksessa.
Baarileski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa näin miehenä tommonen käytös. Mieluummin pysyn sinkkuna kuin tämmöisten nipottajien kanssa joilla on hiekkaa p**pissä. Jos pettämistä pelkää ja jos se aikoo pettää niin tekis sen tavalla tai toisella kuitenkin joten mitä tällä kiusaamisella voitetaan edes?
Minä kun en näe tuota noin mustavalkoisesti, että jos pettää niin pettää kuitenkin, vaikka baarin vessassa tai kauppareissulla. Useimmilla ihmisillä lienee kuitenkin ainakin jonkinlainen kynnys uskottomuuteen, ja se kynnys ylittyy sitä helpommin mitä helpommaksi se on tehty. Sen vuoksi minä toivon, ettei ehdoin tahdoin pyritä hakeutumaan niihin tilateisiin joissa pettäminen on erityisen helppoa. Minusta se on osa kumppanin huomioimista ja kunnioittamista.
Tietysti jos ajattelee niinkuin sinä, että toive kotiin tulemisesta on kiusantekoa, niin ei varmasti muutenkaan ole minun kaltaiseni ihmisen kanssa suhteessa ja se on varmasti kaikille parempi niin.
Mutta kun tämä asiahan on täysin mustavalkoinen. Minä haluan miehen joka ei petä, ikinä, missään tilanteessa. Jos pettää, hän onkin mies, jota en halua. Ei tässä ole mitään harmaita alueita, asia on harvinaisen yksinkertainen.
Sanoisin vastaavassa tilanteessa miehelleni : " Vaimo EI halua miestään tähän kotiin Hotellissa vietetyn yön jälkeen". Se siitä.
Mun mies on niin sietämättömän ärsyttävä ja usein suorastaan ihan v-mainen kännissä joten todellakaan en halua että tulee kotiin jos on ottanut enemmän kuin pari olutta. Menköön mihin huvittaa. En usko että pettäisi ja vaikka niin tekisi niin sittenpähän tekee. Ei sitä kuitenkaan voi estää jos toinen haluaa pettää niin se myös tekee sen.
Baarileski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekee miehellä jolle ainoa syy olla pettämättä on tilaisuuksien puute? Eikö haittaa jos mies mielessään ajattelee että olisi kyllä valmis pettämään mutta ei tee sitä koska ei ole tilaisuutta Eipä kelpaisi mulle. Kyllä se on oltava pettämättä ihan omasta tahdostaan ja jos niin ei ole niin voi yhtä hyvin erota.
15 km ja hotelli?? joo ei, hommaa uusi ukko, ei tuosta enää tule toimivaa
Hei, aloittaja!
En usko, että miehesi aikoo pettää sinua. Uskon että hän vilpittömästi vain haluaa mennä sinne hotelliin, että ei tarvitse jonottaa taksia. Perustelen kaiken seuraavalla tavalla...
Oikeasti uskoton kumppani on kokoajan varuillaan, että ei varmasti jää kiinni pettämisestä. Oikeasti uskoton henkilö ei tee mitään sellaista, mikä herättäisi epäilyksiä. Eli toisin sanoen, oikeasti uskoton kumppani tulee kiltisti kotiin yöksi kaikista juhlista ja kaikkien baarireissujen jälkeen. Oikeasti uskoton henkilö ei edes vahingossakaan ehdota, että hän jäisi yöksi jonnekin hotelliin, ettei vain herätä epäilyksiä. Oikeasti uskoton kumppani pettää sitten ihan muualla, vaikka keskellä kirkasta päivää jonkun luona.
Mitä yksinkertaisempi selitys, sitä suuremmalla todennäköisyydellä myös totta. Tässä tapauksessa selitys taksijono = erittäin suurella todennäköisyydellä totta. Oudot, mitä ihmeellisemmät selitykset keskellä päivää, miten olin muka siellä ja siellä = valetta.
Ei se mies pettämässä ole, mutta kotiin tullaan yöksi. Mukamas hotelliin, juuei.
Jos oon itse kotona enkä juhlimassa ja mun mies puolestaan lähtee baariin kavereiden kanssa, oon sanonu sille monesti et jää johonki yöksi sen sijaan että tulee pilkun jälkeen örveltää kotiin ja herättää mut samalla. Miehelläni asuu paljon kavereita keskustassa=baarien lähellä kun taas me asutaan kauempana keskustasta. Menee jonkun kaverinsa sohvalle ja tulee kotiin aamupäivästä kunhan herää. Minä saan nukkua rauhassa, säästyy taksirahat ja ei tarvi vesisateessa jonotella taksia. Minusta tämä on vaan järkevää. En tajua miten vainoharhaisia kaikki naiset on. Jos mies haluaa pettää niin hän tekee sen. Itse olen pari kertaa seisonut taksijonossa jopa 1,5h kun ei muuta vaihtoehtoa ollut, juurikin joku pikkujoulu aika tai vastaava. Ei ollut kovin herkkua kun pakkasta -20 ja silloin mietin että jos taksi ei ihan just tule niin menen hotelliin.
Itse varasin juuri tänään hotellin pikkujoulujen jälkeen. Harvoin teen niin, mutta on sellaista arjen luksusta. Enkä todellakaan aio raahata vieraita miehiä mukaan yöksi.
Jos syy on taksijono, niin käy hakemassa miehesi pikkujouluista yöllä. Sillä sä siitä selviät.
Ihme settiä täällä monet selittää. Näyttäkää mulle lapsiperhe jossa sitä ylimääräistä rahaa ok niin paljon että se käytettäisiin ilomielin iskän kännitoilailuihin? Tai lapsiperhe jossa puolisolle on ihan ok lähteä vuorokauden ryyppyretkelle viikonloppuna.
Omat kokemukset on että niitten pienten kanssa on haastavaa sekä ajallisesti että rahallisesti ja ajatus siitä että toinen käyttää 150e rahaa känniyöpymiseen vituttaisi vaikkei saisi. Kun kaikesta muustakin menosta pitää kokoajan tinkiä niitten lasten takia niin millä tasolla on ok heittää rahaa hotelliyöhön? Viikonloput on myöskin yleensä sovittu jaettaen lasten kanssa kun arki humpsahtaa ohi, tuo yöpyminen kuulostaa siinäkin suhteessa kotiarjen pakenemiselta...
Lisäksi ne työpaikan pikkujoulut on kuitenkin niitten työkavereitten kanssa: pomo, naaapuriosaston ärsyttävä nipo, jne - eikä oman hauskan kaveripiirin. Ei siis ne parhaimmat bileet vaikka työpaikka kustantaakin viinat.
Vaikken ap:n tapausta tunnekaan niin noin yleensä on työpaikkaromanssit niitä tavallisempia pettämiskuvioita. Työpaikka kun on kiireelliselle ja perheelliselle ihmiselle niitä ainoita paikkoja missä ehtii kunnolla tutustua uusiin ihmisiin. Ja pikkujoulut on ehkä vielä se yleisin niistä tapahtumista missä isketään silmää muille...
Perhearkeen kyllästynyt ihminen voi hyvinkin kaivata pientä säpinää ja luoda sitä varten itaelleen otolliset olosuhteet. En läjtisi kumppaniani näistä vaanimaan mutta jos on mustasukkainen ja ahdistunut olo niin kannattaa ehkä varmuudeksi kuitenkin käydä se keskustelu parisuhteen tilasta. Vaikka kumppani rakastaisikin perhettään, voi olla että on niin vahva kaipuu seksiin, intohimoon ja läheisyyteen että se ajaa tekemään typeryyksiä.
Se on aivan saletti, että jos vähänkään epäilet, että miehesi on pettänyt niin hän aivan varmasti on. Todennäköisesti mies pettää, vaikka mitään epäilyksiä ei olisikaan. Kaikki tavallisesta poikkeava viittaa miehen pettämiseen; jos puhelin/laukku on hävinnyt, jos mies ei vastaa puhelimeen usean yrityksen jälkeen, jos mies nukkuu yön muualla, niin aivan varmasti pettää. Olen päätynyt sänkyyn kahden miehen kanssa, joista kumpikaan ei kertonut minulle olevansa suhteessa. Mitään ei olisi todellakaan ikinä tapahtunut jos miehet olisivat kertoneet asiasta! Molemmat miehet olivat vielä sellaisia, ettei heidän olisi ikinä voinut uskoa pettävän.
No, todellakin. Ehdota miehellesi, että tilaat raflaa lähellä olevan hotlan huoneiston.
Ei varmaan, tule paljoa kalliimmaksi, kuin yksityisen huoneiston vain mieskaverisi käyttöön. Sanon kaveriksi, koska ette naimisissa. Eikös olisi sittenkin kannattanuat mennä? Ainakin olisit vahvemmilla asunnon kanssa. Mieti ainakin lastesi kannalta..
Vierailija kirjoitti:
Ihme settiä täällä monet selittää. Näyttäkää mulle lapsiperhe jossa sitä ylimääräistä rahaa ok niin paljon että se käytettäisiin ilomielin iskän kännitoilailuihin? Tai lapsiperhe jossa puolisolle on ihan ok lähteä vuorokauden ryyppyretkelle viikonloppuna.
Omat kokemukset on että niitten pienten kanssa on haastavaa sekä ajallisesti että rahallisesti ja ajatus siitä että toinen käyttää 150e rahaa känniyöpymiseen vituttaisi vaikkei saisi. Kun kaikesta muustakin menosta pitää kokoajan tinkiä niitten lasten takia niin millä tasolla on ok heittää rahaa hotelliyöhön? Viikonloput on myöskin yleensä sovittu jaettaen lasten kanssa kun arki humpsahtaa ohi, tuo yöpyminen kuulostaa siinäkin suhteessa kotiarjen pakenemiselta...
Lisäksi ne työpaikan pikkujoulut on kuitenkin niitten työkavereitten kanssa: pomo, naaapuriosaston ärsyttävä nipo, jne - eikä oman hauskan kaveripiirin. Ei siis ne parhaimmat bileet vaikka työpaikka kustantaakin viinat.
Vaikken ap:n tapausta tunnekaan niin noin yleensä on työpaikkaromanssit niitä tavallisempia pettämiskuvioita. Työpaikka kun on kiireelliselle ja perheelliselle ihmiselle niitä ainoita paikkoja missä ehtii kunnolla tutustua uusiin ihmisiin. Ja pikkujoulut on ehkä vielä se yleisin niistä tapahtumista missä isketään silmää muille...
Perhearkeen kyllästynyt ihminen voi hyvinkin kaivata pientä säpinää ja luoda sitä varten itaelleen otolliset olosuhteet. En läjtisi kumppaniani näistä vaanimaan mutta jos on mustasukkainen ja ahdistunut olo niin kannattaa ehkä varmuudeksi kuitenkin käydä se keskustelu parisuhteen tilasta. Vaikka kumppani rakastaisikin perhettään, voi olla että on niin vahva kaipuu seksiin, intohimoon ja läheisyyteen että se ajaa tekemään typeryyksiä.
Kylläpä sait juuri lapsiperhearjen kuulostamaan kamalalta. Tyyliin pallo jalassa siihen asti kunnes lapset muuttaa kotoa. Että elämä on pelkästään arjen pyörittämistä ja kaikki muu on syntiä suunnilleen. Minusta on ihan normaalia, että myös isä tai äiti voi silloin tällöin lähteä viettämään kosteaakin viikonloppua ja vetää vaikka ihan rehelliset kännit. Kyllä täytyy toisen vanhemman pärjätä yksi kokonainen 24h ihan itsestäänkin jos toinen osapuoli on tuulettamassa itseään. Yksinhuoltaja pyörittää arkea yksin ympäri vuoden, sinulle on ongelma jo yksi vuorokausi. Huhu. En kyllä ihmettele, ettei nuoria kiinnosta enää hankkia lapsia kun malli perheen pyörittämiseen on näinkin kamala mitä sinä ja monet muut antaa ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä sait juuri lapsiperhearjen kuulostamaan kamalalta. Tyyliin pallo jalassa siihen asti kunnes lapset muuttaa kotoa. Että elämä on pelkästään arjen pyörittämistä ja kaikki muu on syntiä suunnilleen. Minusta on ihan normaalia, että myös isä tai äiti voi silloin tällöin lähteä viettämään kosteaakin viikonloppua ja vetää vaikka ihan rehelliset kännit. Kyllä täytyy toisen vanhemman pärjätä yksi kokonainen 24h ihan itsestäänkin jos toinen osapuoli on tuulettamassa itseään. Yksinhuoltaja pyörittää arkea yksin ympäri vuoden, sinulle on ongelma jo yksi vuorokausi. Huhu. En kyllä ihmettele, ettei nuoria kiinnosta enää hankkia lapsia kun malli perheen pyörittämiseen on näinkin kamala mitä sinä ja monet muut antaa ymmärtää.
Kyllä meilläkin on lapsia mutta ei meidän talous kaadu siihen että jompi kumpi silloin tällöin käy viihteellä, yöpyy hotellissa, käy risteilyllä, joskus pitemälläkin matkalla. Ei me usein noita harrasteta mutta se ei johdu siitä etteikö olisi varaa vaan siitä että pääsääntöisesti halutaan tehdä sellaista mihin lapset voivat osallistua ja voidaan viettää aikaa yhdessä perheenä. Joskus kuitenkin irtiotto omien kavereiden kanssa on ihan paikallaan.
Hmmm.. valitettava tosi asia on että puolet ihmisistä pettää puolisoaan jossain vaiheessa.. oudolta kuulostaa tuo hotelliin jääminen yöksi...
Vierailija kirjoitti:
Baarileski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekee miehellä jolle ainoa syy olla pettämättä on tilaisuuksien puute? Eikö haittaa jos mies mielessään ajattelee että olisi kyllä valmis pettämään mutta ei tee sitä koska ei ole tilaisuutta Eipä kelpaisi mulle. Kyllä se on oltava pettämättä ihan omasta tahdostaan ja jos niin ei ole niin voi yhtä hyvin erota.
Minusta tuntuu, että pointti on edelleen mennyt vähän ohi. Kyse on siitä, että minusta ihmisen pitäisi itse haluta käyttäytyä siten ettei hakeudu erikseen tilanteisiin joissa pettäminen on tavallista ja helppoa. Minusta se on osa kumppanin kunnioittamista ja huomioimista. Itse tulen aina yöksi kotiin, vaikka tiedän ettei minulle tuota mitään vaikeuksia pitää housuja jalassa vaikka yöpyisin muuallakin. Minusta se on tapa osoittaa että välitän kumppanistani. Olen tähän asti luullut, että olen naimisissa ihmisen kanssa joka jakaa maailmankuvani mutta ilmeisesti olin väärässä. Se ei ole maailmanloppu, mutta se harmittaa ja saa harmittaa. On täysin inhimillistä toivoa kumppania jolla on samat elämänarvot, oli ne arvot sitten muodikkaan vapaamieliset tai vähän harvinaisemmat.
Mun silloinen aviomies teki v. 2006 syyskuussa tuon saman. Meni naapurikaupunkiin firman juhliin eikä tullut yöksi kotiin. Joskus aamupäivän aikaan sieltä sitten luimuillen saapui, ja selitti jääneensä sinne hotelliin yöksi. Kertoi naureskellen nukkuneensa lattialla, koska 2 varattua työkaveria harrasti sängyssä seksiä. Kuulemma näki kun varpaat vaan heilui. Minä hölmö uskoin tuon kaiken.
Parin kuukauden kuluttua mies eräänä iltapäivänä yllättäen kasasi tavaransa ja lähti varatun työkaverin matkaan. Selvisi, että nämä kaksihan siellä olivat sitä peittoa heiluttaneet, ja siitä oli alkanut suhde. Tuon suhteen seurauksena he olivat menneet jo lokakuussa kihloihin (vaikka mies oli naimisissa minun kanssani). Myöhemmin he menivät keskenään naimisiin. Nyt jo naurattaa, mutta siinä tilanteessa ei :D
Näiden vastausten perusteella mulla on vain yksi kysymys: Miksi ihmeessä te olette naimisissa ihmisten kanssa, keihin ette luota? Tätä mä en vaan yksinkertaisesti ymmärrä. Itse ainakin aion ottaa eron heti, jos lakkaan luottamasta mieheeni jostakin syystä. Mulla on parempaakin tekemistä kuin kontrolloida ja vahtia aikuista ihmistä.