Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua tulla baarin jälkeen yöksi kotiin

Baarileski
23.11.2017 |

Mitä olette mieltä tällaisesta tilanteesta. Ollaan oltu naimisissa viisi vuotta ja meillä on kaksi lasta. Suhteessa menee periaatteessa ihan hyvin, mutta intohimo on kyllä jo vuosia sitten laimentunut ja suhde arkipäivistynyt. Nyt mies on ilmoittanut menevänsä työpaikan juhlien jälkeen hotelliin yöksi. Syyksi ilmoittaa mm. pitkät taksijonot. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että juhlista tullaan ilman muuta yöksi kotiin, ja olen suoraan sanottuna hieman järkyttynyt että mies edes ehdottaa tuollaista. Nyt asiasta on hirveä riita ja minä olen kuulemma vainoharhainen ja mustasukkainen.

En varsinaisesti edes epäile pettämistä, mutta hotelliin meno baari-illan jälkeen on minusta yleisellä tasolla epäilyttävää, ja minusta parisuhteessa ei pidä testata kumppanin luottamusta tarpeettomasti. Ei kyse ole siitä pettääkö, vaan siitä ettei tuo ole minusta kumppanistaan välittävän ja häntä kunnioittavan ihmisen käytöstä. Tai jos ihan suoraan puhutaan, niin en alunperin epäillyt uskottomuutta, mutta väkisinhän sitä arvioi tilannetta uudelleen nyt kun asiasta on noussut näin hirveä haloo eikä mies suostu millään antamaan periksi. Jotenkin tuntuu, että voiko olla puhtaat jauhot pussissa jos se hotelliin pääsy on niin tärkeää että sen eteen jaksaa riidellä päivätolkulla.

Mitä olette mieltä?

Kommentit (248)

Vierailija
161/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuone Helsingissä pikkujouluaikaan on aivan järkevä vaihtoehto. Mulla on kotimatka just sen 15km ja olen tehnyt kotimatkaa joskus pari tuntia.

Nykyään suunnittelen homman paremmin, joko aikaisemmin kotiin vikalla metrolla tai bussilla tai sitten hotelli jos haluaa riekkua pidempään.

Vierailija
162/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin juuri aviomiehelleni tämän ketjun aiheen. Hän purskahti nauramaan, että selvä tapaus. Kysyin sitten, että mitä jos mä ilmoittaudun jääväni hotelliin bileillan jälkeen, enkä tulisi kotiin yöksi. Hän sanoi, että "tervetloa tyhjään kotiin. Elämä on valintoja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarileski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulepas ap kertomaan jatkoa. Ehdotitko miehelle, että tulisit myös hotelliin, tai että hakisit miehen yöllä?

No en. Tämä luisui nyt vähän sivuraiteille. En minä oikeasti vakavasti epäile miestäni uskottomuudesta, vaan halusin kysyä mielipiteitä hahmottaakseni kuinka moni olettaa näillä lähtötiedoilla miehen pettävän. Se, että tietynlainen käytös mielletään yleisesti merkiksi uskottomuudesta on minusta riittävän hyvä syy olla tekemättä niin jos kunnioittaa puolisoa ja haluaa vaalia luottamusta.

Käytännössä tulit tänne siis vain hakemaan hyväksyntää sille ettet luota mieheesi.

Nyt et taida olla joko lukenut tai ymmärtänyt viestejäni, mutta kiitos silti mielipiteestä.

Vierailija
164/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nainen uhkailis mua eroamisella tälläsen jutun takia nii eroisin kyllä samantien :D sehän ois vaa parempi että pääsis sellasesta sekopäästä eroo joka ei muuta halua ku vaan kahlita kotiin eikä sais tehä mitään. ootteko te naiset ihan sekasin vai saatanan sekasin? Käy sääliks sun miestä voimia hänelle tulevaan!

Vierailija
165/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:( kuullostaapa kurjalta. Miten mies perustelee ettei voisi esim taksia tilata etukäteen? Kyllä nyt tosiaan hälytyskellot kertomasi perusteella alkavat soida. Aikaisemmin ei kuitenkaan ole ollut ongelmaa tulla taksilla kotiin, eikö niin? Niin miksi nyt aivan yhtäkkiä?

Kokeileppa ennakkotilausta pikkujouluaikaan pikkutunneilla joskus. Se ennakkotilaus ei nimittäin takaa että taksin saa vaan ainoastaan että vapaille takseille lähtee puoli tuntia etukäteen tieto että tuolla olisi asiakas puolen tunnin päästä odottamassa. Ruuhkahuippuina yhtä tyhjän kanssa siis.

Vierailija
166/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin juuri aviomiehelleni tämän ketjun aiheen. Hän purskahti nauramaan, että selvä tapaus. Kysyin sitten, että mitä jos mä ilmoittaudun jääväni hotelliin bileillan jälkeen, enkä tulisi kotiin yöksi. Hän sanoi, että "tervetloa tyhjään kotiin. Elämä on valintoja".

Olet sitten onnistunut kastroimaan miehesi. R.I.P

Vierailija
167/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheenäiti ja menen aina hotelliin baarista. Mieheni myös, ei ongelmaa. Jos mieheni ehdottaisi mustasukkaisuuksissaan tulevansa lasten kanssa samaan huoneeseen yöksi tai kieltäisi (minua, aikuista ihmistä!), menisi kyllä kuppi nurin aivan täysin. Ja kyllä tappelisin asiasta vaikka viikkotolkulla.

Millaisissa suhteissa te oikein elätte? Mieheen ei voi luottaa, mutta pakko olla yhdessä kuitenkin. Ja hei, jos mies kommentoisi naisen menoja samalla tavalla niin sehän olisi narsisti, vainoaja ja kontrolloija - jätä se!

Vierailija
168/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarileski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulepas ap kertomaan jatkoa. Ehdotitko miehelle, että tulisit myös hotelliin, tai että hakisit miehen yöllä?

No en. Tämä luisui nyt vähän sivuraiteille. En minä oikeasti vakavasti epäile miestäni uskottomuudesta, vaan halusin kysyä mielipiteitä hahmottaakseni kuinka moni olettaa näillä lähtötiedoilla miehen pettävän. Se, että tietynlainen käytös mielletään yleisesti merkiksi uskottomuudesta on minusta riittävän hyvä syy olla tekemättä niin jos kunnioittaa puolisoa ja haluaa vaalia luottamusta.

Käytännössä tulit tänne siis vain hakemaan hyväksyntää sille ettet luota mieheesi.

Nyt et taida olla joko lukenut tai ymmärtänyt viestejäni, mutta kiitos silti mielipiteestä.

Jos luottaisit mieheesi niin sinua ei kiinnostaisi palaakaan, mitä mammapalstalla miehen hotelliyöstä ajatellaan. 

Vierailija
169/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelimiehet ja -naiset tekevät tietty niin, että menevät hotelliin jo pikkujoulujen ajaksi panemaan. Sieltä voi hyvin lähteä puolenyön aikaan kotiin, kun on jo koko ilta pantu.

Vierailija
170/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole aika raskasta elämää olla koko ajan kyttäämässä pettääkö puoliso? Ja pelätä eikä luottaa ollenkaan? Exäni petti jopa töissä mutta en yleistänyt sitä koskemaan kaikkia miehiä. Ja aviomieheeni luotan kuin vuoreen. Opin pettäjäexältä että se kyttääminen ei poista ongelmaa, vain ero poistaa sen. Ja vain sellaisten ihmisten kanssa ollaan joihin voi luottaa. Tämän eteen pitää tehdä töitä oman itsetunnon kanssa.

En ymmärrä tämän palstan ”miehet pettää aina” -ajattelumallia. Ja olin suhteessa jossa mies tosiaan paljastui pettäneen aina.

Vierailija
171/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin todella huolissani jos oman mieheni reaktio olisi tuollainen. Käytännösähän miehesi tuli möläyttäneeksi kuuluvansa itse siihen ihmisryhmään joka pettää aina sopivan tilaisuuden tullen.

Vierailija
172/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herranjumala. Täällä puhutaan ''luottamuksesta'' ja ''kunnioittamisesta'', mutta sitten kun toinen kertoo menevänsä hotelliin yöksi niin heti ollaan repeemässä ja lopettamassa suhde pettämisepäilyjen takia. Kyllä, juuri noita ne ovat, pettämisepäilyjä. Eikö sinun nyt kannattaisi luottaa mieheesi ja kunnioittaa häntä? Kerta tällainen asia aiheuttaa jo näin suuren epäilys-/pelkotilan sinussa niin suosittelen terapiaan menemistä, tuo on varmasti vielä korjattavissa.

Tämän takia ymmärrän kyllä täysin, miksi miehesi haluaa hotelliin mennä. Olet varmaan sitten aamuyöstä vielä hereillä kysymyslistan kanssa valmiina odottamassa, kun miehesi tulee kotiin ja raivoat hänelle. 

Ei voi kuin nauraa näille ''miehesi on sika'', ''jätä se petturi'' - kommenteille. Ja sitten vielä ihmettelette, miksi miehenne ei tule kotiin yöksi. Niin, lopettakaa se nalkuttaminen ja epäileminen niin sinne kotiin haluaisi tullakkin.

Tätä minä en kyllä ymmärrä. On ihan selvää, että osan mielestä tuollainen on normaalia ja hyväksyttävää, osan mielestä ei. Sitähän tässä kysyttiinkin. Mutta mitä varten näitä "on ihan ok" -kannan mielipiteitä ei kyetä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta esittämään asiallisesti, vaan ne menevät tällaiseksi ihmeelliseksi vihamieliseksi paasaukseksi ja niissä on täysin asiaan liittymättömiä satuiluja siitä millaiseksi kommentoija eri mieltä olevien persoonat ja parisuhteet kuvittelee.

Sinulle minä pikemminkin sitä terapiaa suosittelisin, jos täysin tuntemattomien ihmisten parisuhdeasiat menee noin ihon alle.

Vierailija
173/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin todella huolissani jos oman mieheni reaktio olisi tuollainen. Käytännösähän miehesi tuli möläyttäneeksi kuuluvansa itse siihen ihmisryhmään joka pettää aina sopivan tilaisuuden tullen.

Ja myös sen ettei myöskään luota naiseensa :P

Vierailija
174/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarileski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luottaisit mieheesi niin sinua ei kiinnostaisi palaakaan, mitä mammapalstalla miehen hotelliyöstä ajatellaan. 

Olen yrittänyt selittää näkökulmaani jo aika monessa viestissä. Minusta on epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa käyttäytyä tavalla, jonka useimmat ihmiset mieltävät vähintään hälytyskelloksi uskottomuudesta. Tässä ei ole kyse siitä, epäilenkö mieheni oikeasti pettävän.

Vierailija
175/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarileski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarileski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt selittää näkökulmaani jo aika monessa viestissä. Minusta on epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa käyttäytyä tavalla, jonka useimmat ihmiset mieltävät vähintään hälytyskelloksi uskottomuudesta. Tässä ei ole kyse siitä, epäilenkö mieheni oikeasti pettävän.

Ongelma on siinä että selityksesi kuulostavat lähinnä itsepetokselta ja yritykseltä selitellä oma epävarmuutesi parhain päin. Sitä hyväksynnänhakua siis.

Vierailija
176/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän toi nyt kuulostaa vähän epäilyttävältä. Eikä ole edes pitkä matka kotiin ja jos todella haluaisi tulla kotiin yöksi oman naisen kainaloon, ei se taksijonokaan ole paha. Haiskahtaa, valitettavasti. Mutta tosiaan, varaatte sen hotellihuoneen ja ap menet itse sinne myös yöksi. Tai sitten jos mahdollisuus itse hakea mies kotiin tai saada kyyti kotiin joltain tutulta, sitten esim niin. Mitä mies sanoo tuohon, jos ehdotat että itse tulisit myös hotelliin, tai jos hakisit hänet? Jos empii ja keksii tekosyitä niin ihan selvää, että aikomus pettää

Meinaat, että aikuinen ihminen ei pärjää yhtä yötä yksin? Toiset tarvitsevat omaa tilaa, sen jälkeen se toisen kainalo voi olla entistä parempi paikka.

Vierailija
177/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarileski kirjoitti:

Tätä minä en kyllä ymmärrä. On ihan selvää, että osan mielestä tuollainen on normaalia ja hyväksyttävää, osan mielestä ei. Sitähän tässä kysyttiinkin. Mutta mitä varten näitä "on ihan ok" -kannan mielipiteitä ei kyetä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta esittämään asiallisesti, vaan ne menevät tällaiseksi ihmeelliseksi vihamieliseksi paasaukseksi ja niissä on täysin asiaan liittymättömiä satuiluja siitä millaiseksi kommentoija eri mieltä olevien persoonat ja parisuhteet kuvittelee.

Sinulle minä pikemminkin sitä terapiaa suosittelisin, jos täysin tuntemattomien ihmisten parisuhdeasiat menee noin ihon alle.

Sinä voit tulla kolmanneksi sinne terapiaan minun ja aloittajan lisäksi, kerta tuntemattoman (lue minun) kommentti menee noin ihon alle. Voimme yhdessä parantua! Ehkä sitten voisimme ymmärtääkin toisiamme!

Vierailija
178/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko laittaa lapset hoitoon ja lähteä itsekin vähän viihteelle omien kavereiden kanssa, sitten teillä on miehesi kanssa hotellihuone varattuna ja treffaatte yöllä hotellilla. Aamulla nukutte pitkään ja nautitte toisistanne.

Voisi toimia jos hotelliyöstä ei olisi etukäteen riidelty päivätolkulla. Itse en ainakaan haluaisi moisen shown jälkeen puolisoa kyttäämään hotelliin.

Vierailija
179/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko laittaa lapset hoitoon ja lähteä itsekin vähän viihteelle omien kavereiden kanssa, sitten teillä on miehesi kanssa hotellihuone varattuna ja treffaatte yöllä hotellilla. Aamulla nukutte pitkään ja nautitte toisistanne.

Voisi toimia jos hotelliyöstä ei olisi etukäteen riidelty päivätolkulla. Itse en ainakaan haluaisi moisen shown jälkeen puolisoa kyttäämään hotelliin.

Tämä. Noin toimimalla tulee vain alleviivanneeksi sitä epäluottamuslausetta jonka aikaisemmin esitti.

Vierailija
180/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tottahan se on, että pikkujouluaikaan saa palella taksijonossa ihan hemmetin kauan aikaa. 

Lisänä vielä mahdolliset örveltäjät ja etuilijat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän