Mies ei halua tulla baarin jälkeen yöksi kotiin
Mitä olette mieltä tällaisesta tilanteesta. Ollaan oltu naimisissa viisi vuotta ja meillä on kaksi lasta. Suhteessa menee periaatteessa ihan hyvin, mutta intohimo on kyllä jo vuosia sitten laimentunut ja suhde arkipäivistynyt. Nyt mies on ilmoittanut menevänsä työpaikan juhlien jälkeen hotelliin yöksi. Syyksi ilmoittaa mm. pitkät taksijonot. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että juhlista tullaan ilman muuta yöksi kotiin, ja olen suoraan sanottuna hieman järkyttynyt että mies edes ehdottaa tuollaista. Nyt asiasta on hirveä riita ja minä olen kuulemma vainoharhainen ja mustasukkainen.
En varsinaisesti edes epäile pettämistä, mutta hotelliin meno baari-illan jälkeen on minusta yleisellä tasolla epäilyttävää, ja minusta parisuhteessa ei pidä testata kumppanin luottamusta tarpeettomasti. Ei kyse ole siitä pettääkö, vaan siitä ettei tuo ole minusta kumppanistaan välittävän ja häntä kunnioittavan ihmisen käytöstä. Tai jos ihan suoraan puhutaan, niin en alunperin epäillyt uskottomuutta, mutta väkisinhän sitä arvioi tilannetta uudelleen nyt kun asiasta on noussut näin hirveä haloo eikä mies suostu millään antamaan periksi. Jotenkin tuntuu, että voiko olla puhtaat jauhot pussissa jos se hotelliin pääsy on niin tärkeää että sen eteen jaksaa riidellä päivätolkulla.
Mitä olette mieltä?
Kommentit (248)
Tulepas ap kertomaan jatkoa. Ehdotitko miehelle, että tulisit myös hotelliin, tai että hakisit miehen yöllä?
Itselläeni kotimatkaa Helsingin keskustasta taitaa olla alle 20 km ja olen itsekin yöpynyt hotellissa pikkujoulujen jälkeen. Ja vain siksi, että nimenomaan pikkujouluaikaan taksijonot keskustassa ovat aivan älyttömät. Ja ei, yhtäkään taksia en usko että saa varattua pikkujoulukaudessa etukäteen yölle, ei Helsingissä, kaikki autot ovat koko ajan ajossa. Ja ei, en todellakaan lähde tuota matkaa kävelemään juhlavaatteissa ja -kengissä. Ainoa muu vaihtoehto on tuijottaa kelloa ja lähteä kun vielä ehtii viimeiseen junaan.
Hotelliyön jälkeen, jonka olen aina viettänyt yksin, olen saanut krapula-aamuun oikein sopivan aamiaisen, paljon pekonia ja muuta hyvää, sillä pääsee sitten käyntiin ja olen voinut rauhassa aamupäivän junalla lähteä kotiin.
Itse rupesin suosimaan tätä vaihtoehtoa vasta oltuamme muutaman vuoden naimisissa, mutta syy oli itse asiassa se että koin että palkkani oli noussut sellaiseksi ettei yksi hotelliyö vuodessa ole ylitsepääsemätön kustannus, varsinkin kun silloin ei tarvitse maksaa taksia ensinkään.
M41
Kuulostaa niin miesten tyyliseltä, erittäin epäluotettava suunnitelma.
Juhla- ryyppy- yöbiletys ja yöksi hotelliin.
Sanoisin itse : Jos et tule yöksi kotiin, tää on sitten tässä.
Valita toki saa. Vaihtoehdot ovat nuo.
Minuakin syytettiin vainoharhaiseksi ja sairaalloisen mustasukkaiseksi. No, en ollut vainoharhainen enkä syyttä huolissani. Petti mikä petti. Ja sitä kovempi huuto ja nimittely mitä enemmän oli touhu päällä. Puhelin usein hukassa, akku lopussa jne. Jäi usein pienistä valheista kiinni.
Toinen kokemukseni on sitten se, että missään vaiheessa ei minun mielenterveyttäni epäillä. Puhumme asioista asiallisesti ja ei tarvitse olla huolissaan jos vaikka jäisi hotelliin yöksi. Vastaa aina myös puhelimeen, tekstaa. Ei salailu, salamyhkäisyyttä, valehtelua. Jos pettää, niin tekee kyllä niin taitavasti että en osaa murehtia tai epäillä :)
No meette koko perhe hotelliin. Kivaa vaihtelua.
Miksi on juotava niin paljon että on sitten krapula aamulla. Jos menee omalla autolla ja ottaa vain yhden niin voi ajaa myös takaisin kotiin. Ja /tai miksi ei tule jo siihen aikaan kotiin kun julkiset vielä kulkee?
Onko miehellä sunnitelma hotelliyötä varten valmiina? Jos on niin sitten hän ei ansaitse sinun luottamustasi. Älä suotta alennu riitelemään vaan ota lapsenvahti ja mene tyttöjen kanssa myös ulos ja sinne hotelliin myös yöksi (lapsivapaa ilta molemmille). Jos tämä ei käy miehelle niin sitten on pahempi juttu.
Matka on 15 km ja mies ottaa hotellin?? Joko pettää/aikoo pettää tai on niin kyllästynyt sinuun, että etsii tilaisuutta olla yksin. Joka tapauksessa jssap
Vierailija kirjoitti:
Jos mä naiselleni ehdottaisin, että menen hotelliin nukkumaan baarin jälkeen ja kotiin on matkaa vain 15km, niin ulkoruokinnassa olisin ennen lauseen loppua. Eikä siinä mitään, molemmat välitetään sen verran paljon toisistamme ettei haluta tollasella toisen mieltä pahoittaa. Kotia vaan, vaikka kävellen. Pääkin selviää mukavasti raikkaassa ilmassa.
Jotenkin tulee mieleen että millaisella porukalla sitä hotelihuonetta on oikein varattu?
Hotelli Vantaalta sinne kotiin Leppävaaraan ei vaan voi taksilla ajella, koska sihteeri Millan kaa on jo suunniteltu yö ja aamiainen ja sit käydään vielä siinä Tikkikses yksillä. On se aika misu...
Täällä tunnutaan olevan kovasti sitä mieltä, että tilaisuus tekee varkaan ja yksi yö hotellissa poissa vaimon ja lasten luota tekee miehestä heti pettäjän. Olisitteko itsekin yhtä helposti vietävissä? Riittäisikö teillekin yksi baari-ilta ja hotellihuone ja olisitte saman tien petissä vieraan kanssa, kun niin kovasti puolisoa sellaisesta epäilette?
Jos kotiin on päässyt baarista ennenkin niin luulisi pääsevän tälläkin kertaa, eli vähän nyt haiskahtaa.
Exä ei myöskään koskaan päässyt kotiin asti baarista. Tai jos pääsi niin saattoi pyörähtää kotona ja lähteä jatkoille johonkin. Seuraavana päivänä yleensä soitteli ja pyyteli hakemaan. Mutta joo, juoppo, nisti ja sarjapettäjä, hyvin nopeasti laitoin ukon kiertoon.
Ettekö voi mennä hotelliin koko perhe? Lapsillekin kivaa!
Vierailija kirjoitti:
Ihastuttavaa. Tuollaisella asenteella varustettu nainen on varmaan muutenkin parisuhteessa oikea helmi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tunnutaan olevan kovasti sitä mieltä, että tilaisuus tekee varkaan ja yksi yö hotellissa poissa vaimon ja lasten luota tekee miehestä heti pettäjän. Olisitteko itsekin yhtä helposti vietävissä? Riittäisikö teillekin yksi baari-ilta ja hotellihuone ja olisitte saman tien petissä vieraan kanssa, kun niin kovasti puolisoa sellaisesta epäilette?
Kieltämättä tässä ketjussa monen kirjoittajan viestit tuntutavat kertovan karua kieltään ennen kaikkea heidän omasta moraalistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa ahdistavalta tilanteelta. Pelkästään se että syytetään vainoharhaiseksi kuulostaa musta aika pahalta. Vainoharhaista olisi olla päästämättä kumppaniaan ruokakauppaan koska siellä voisi törmätä johonkin pimatsuun - ei se ettei halua humalaista puutteessa elävää perheenisää hotelliin yöksi kosteitten bileiden jälkeen. Jokainen tajuaa että tuossa tilanteessa on riskit ja vaikkei mustasukkainen luonne olisikaan niin saattaa muutama epäilys herätä. Miksei miehesi voi tätä myöntää ja ymmärtää - siis sitä että "joo, onhan se toki vähän epäilyttävää mutku en oikeesti jaksa kännissä vääntäytyä kotiin!" sen sijaan että syyllistää vaimoa kuvittelemisesta...
Ratkaisua en tilanteeseen keksi. Tietty se voi mennä hotelliin yöksi jos haluaa, tai vaikka käväistä siellä hotellissa nusaisemassa ja sen jälkeen ottaa taksi kotiin. Itse saattaisin heittää viattomasti kyselyn että jos nyt sentään sit mentäis molemmat sinne hotlalle yöksi niin mäkin saisin syyä jonkun toisen valmistaman aamupalabuffan, koska tuntuu vähän synkältä että toinen on 24h putkeen juhlimassa kun ite vahtii kotona muksuja. Mutta en tiiä toki mitä tästä tulisi. Sitten toinen on ihan vaan suoraan sanoa ettei ole sulle ok hänen lähteä hotlalle bileitten jälkeen yöksi noin vaan, ja että saa tehdä valintansa kodin ja bileitten välillä. Lähinnä ilmoittaen että perhekriisi tiedossa jos sun harmistuksesta huolimatta lähtee muualle.
Tai ehkä vain yrittää ottaa yhdessä puheeksi tilanne. "Tuntuu et meidän suhde ei oikein toimi, nää asiat tuli pintaan nyt vasta kun aloin miettiä että säkin oot mieluummin muualla yötä. Pitäiskö miettiä eroa?" Voi olla että näistä kandeis jutella aikuisesti etukäteen ennen kuin jotain pääsee oikeasti sattumaan.
Niin että erokorttia vaan ensimmäisenä pöytään? Niinhän niitä ristiriitatilanteita parisuhteessa rakentavalla tavalla ratkotaan..
Jos uskot, että mies on pettämisaikeiden takia yöpymässä hotelliin, niin mene perään ja vakoile. Kerro se myös etukäteen miehellesi. En kuitenkaan usko, että hän ihan etukäteen julkistaisi, että nyt hän haluaa vierasta ja menee siksi hotelliin. (Sitä vierasta saa noilla reissuilla ilman hotelliyötäkin!). Tiedät varmasti, onko parisuhteenne vaiheessa, jossa halutaan loukata julkisella uskottomuudella. En epäilisi miestäsi näillä tiedoilla, kotiin tullessa tunnet kyllä merkit siitä, missä mennään!
Olisi kiva tietää, miten tämä tarina päättyy. Tällä hetkellä en näe aihetta kriisiin enkä riitaan, vaan luottamukseen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri menee hotelliin yöksi työpaikan pikkujoulujen jälkeen juurikin taksijonon takia. Ei ole koskaan pettänyt miestään.
Ja mistähän sinä sen voisit tietää, ettei ole pettänyt? Ai hänkö on niin sinulle sanonut, niin sitten se tietysti on niin:)
Olen hänet aina saattanut turvallisesti hotellille. Siinä vaiheessa ainut vieras on kyllä ollut nukkumatti. Muutenkin tuntuu olevan onnellisesti naimisissa, ja varmaan sen takia sitä luottoa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä naisilla paljonkin sellaisia miehiä jotka alistuvat tuollaiseen uhkailuun? Itselleni on ihan selvää että vastaus olisi "tää on sitten tässä" ihan riippumatta siitä mikä se toinen vaihtoehto on. Pystyisittekö enää kunnioittamaan miestänne jos hän taipuisi tuollaiseen uhkailuun?
Onnellisia ovat ne joilla on varaa takseihin ja hotelleihin. Ei tarvitsisi kännissä hoiperrella kotimatkalla. Todellakin jäisin hotelliinjos se olisi mahdollista.