Miksi jäät tuijottamaan vierasta ihmistä?
Miksi jäät tuijottamaan vierasta ihmistä julkisilla paikoilla? Hävettääkö sinua jos jäät kiinni tuijottamisesta? Miltä sinusta tuntuisi jos sinua tuijotettaisiin samalla tavalla?
Yhtenä esimerkkinä kerron kaupan hevi-osaston vakiotuijottajista. Monilla jää liikesarja kesken ja pussi toiseen käteen ja pakattava hevi toiseen käteen kun pitää alkaa tuijottamaan osastolle tullutta siistiä ja hajutonta ihmistä. Miksi?
Kommentit (66)
Olen vanhan liiton ihmisiä ja minulle on opetettu, että on rumaa tuijottaa muita ihmisiä, olipa syy mikä tahansa. Eli en tuijota.
Itse saatan jäädä joskus vahingossa "tuijottamaan" jos olen ajatuksissani. En kuitenkaan näe/katso ketään, vaan olen ns. omissa maailmoissani vaikkapa bussissa, ratikassa tms. Varmaan sitten muut tästäkin ärsyyntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen kiinnittää huomion, jolla vaihtelee paino joka kerta kun hänet näkee. Sitä on vaikea ymmärtää ja sitä kyllä vähän tuijottaa. Samoin ihminen, joka on tälläytynyt, mutta näyttää siksi aivan hirveältä.
Kuinka voit tietää tuntemattoman ihmisen painonvaihtelut?
Nykyään näkee niin monenlaista laittautumista ettei mustien instakulmien jälkeen hätkähdytä enää mikään. Suomessakin musta huulipuna oli muotia jo 1980-luvulla. Itsekin käytin mustikansinistä eikä kukaan tuijottanut.
Mua taas tuijotetaan niiin pirusti jos käytän liilahtavaa huulipunaa, vaikka se sopii mulle ja tummempaan ihonsävyyn. Kai se on sit niin erikoinen sävy.
Joskus jää pitkät päälle ja se näyttää kuin tuijottaisin ihmistä, vaikka tuijotan tyhjyyteen. Ja muuten vaan jää tuijottaa, koska tykkään miettiä mitä ihmiset on kokenut ja miten heil menee.
Mä saatan katsoa pidempään jos on hyvä tyyli/mageet hiukset (tykkään hyvännäköisistä hiuksista) tai persoonallinen (kiinnostava).
En tuijota.