Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jäät tuijottamaan vierasta ihmistä?

Vierailija
22.11.2017 |

Miksi jäät tuijottamaan vierasta ihmistä julkisilla paikoilla? Hävettääkö sinua jos jäät kiinni tuijottamisesta? Miltä sinusta tuntuisi jos sinua tuijotettaisiin samalla tavalla?

Yhtenä esimerkkinä kerron kaupan hevi-osaston vakiotuijottajista. Monilla jää liikesarja kesken ja pussi toiseen käteen ja pakattava hevi toiseen käteen kun pitää alkaa tuijottamaan osastolle tullutta siistiä ja hajutonta ihmistä. Miksi?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tykkää huomiosta kirjoitti:

Sama juttu jossain metrossa, bussissa tms. Tekisi mieli näyttää välillä keskisormea. Ihan kun eivät olisi koskaan ennen ihmistä nähneet.

Tämä!

Itse kärsin lievästä sosiaalisten tilanteiden pelosta ja kun ympärillä on paljon ihmisiä, alkaa ahdistaa. Jos joku kadulla tai kaupassa ohimennen katsoo mua vähän pidempään, se ei niinkään haittaa, mutta noi bussissa ja metrossa kyylääjät on kamalia. Miksi toista ihmistä pitää tuijottaa kuin jotakin näyttelykappaletta? 

Teininä muistan tuijottaneeni kerran junassa yhtä naista, koska koin, että hän tuijotti minua. Siis teininä ja lapsellisena, mutta tuollainen saattaa siis vaikuttaa.

Vierailija
42/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näytin yhdelle kyylälle suuseksi ilmeitä metrossa, murahti vain ja lähti pois metrosta.

Vierailija
44/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuijotetaan. Aina. Olen normaali, hajuton, siisti, keski-ikäinen nainen. Ja joka paikassa aina joku on tuijottamassa. Kun huomaan sen, katson pois, ajattelen että jos se vain vilkaisi. Mutta jos se jatkuu, nykyään tuijotan takaisin. Rohkeuttahan se vaatii, mutta tuijotan. Kyllä ne sitten katseensa kääntää. 

KAtson ilmeettömänä, tiiviilä katseella. Siitäs saavat. 

Yleisimmin minua tuijottaa naiset. Siihen on vain jo niin tottunut että menee rutiinilla tuo vastaantuijotus. 

Jos kyseessä on nuorisojoukko, narkkari, alkoholin vaikutuksen alainen henkilö tai muuten vain uhkaava, niin en tietenkään tuijota vaan yritän liueta paikalta.

Vierailija
45/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on täynnä näitä oman elämänsä pirkkoarstiloita. Asun Lauttasaaressa ja täällä tuijotetaan, jos et ole hyvännäköinen ja tyylikäs. Viime viikollakin ruuhkabussissa joku nainen oikein mittaili meikitöntä naamaani, käänsi katseensa pois vasta kun aloin tuijottamaan häntä sellaisella "mitä vittua tuijotat" ilmeellä. Mutta syynäili hetken päästä taas. Oli itse tietysti erittäin meikattu ja laitettu. En tajua tätä ihmistyyppiä, jotka oikein asiakseen arvostelevat toisten ulkonäköä ja laittautumista.

Samoin Punavuoressa ja Eirassa ym. suunnalla tuijotetaan todella epäkohteliaasti, jos poikkeat jotenkin keskimääräisestä asukkaasta ja olet jotain muuta kuin tyylikäs ja huoliteltu. Sen sijaan Kalliossa on minusta ihan erilainen ilmapiiri, siellä on totuttu niin monenlaiseen kulkijaan ettei kukaan jaksa pahemmin kiinnostua. 

Tyylikkäät ja laittautuneet naiset ovat pahimpia tuijottajia. Olisi kiva kuulla, mikä tuon tuijotuksen pointti on? Saada toinen tuntemaan itsensä huonommaksi ja jotenkin alempiarvoiseksi, kun ei ole yhtä hyvin pukeutunut? 

Vierailija
46/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytti kun tuijotti kirjoitti:

Kerran näytin yhdelle kyylälle suuseksi ilmeitä metrossa, murahti vain ja lähti pois metrosta.

:D oletko nainen? Ja näytitkö naiselle vai miehelle

Vierailija
47/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimmin jään vahingossa tuijottamaan, jos nään poikkeuksellisen kauniin, komean tai hyvin pukeutuneen ihmisen. En tiedä edes miksi, tuijotan myös ihastuksissani kauniita naisia vaikka olen itse heteronainen.

Vierailija
48/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään taisin jäädä vähän turhan pitkäksi aikaa katsomaan kun eräällä vaalealla nuorella naisella oli niin tavattoman kauniit ja suuret siniset silmät.

Tämä! Eli jos vastaantulija on mielestäsi kaunis, niin hymyile hänelle. Se ei tunnu silloin niin pahalta, kuin naama peruslukemilla tuijottelu. Itselle tulee mieleen ainakin, että onko huulipuna levinnyt,  onko jotain naamassa pielessä, kun joku tuijottaa.

Vierailija
49/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ärsytti kun tuijotti kirjoitti:

:D oletko nainen? Ja näytitkö naiselle vai miehelle

Olen mies ja näytin miehelle.

Vierailija
50/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teille mammoille oo opetettu, että tuijottaminen on epäkohteliasta?

Todella huonoa käytöstä. Onneksi olen itse paremmasta perheestä ja tajuan olla toljottamatta ihmisiä.

Vierailija
51/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös häiritsee tuijottajat. Naiset ovat pahimpia! Ja en tarkoita tätä rasistisesti, mutta varsinkin monet keski-ikäiset musliminaiset, he eivät oikeasti lopeta sitä tuijottamista vaikka huomaavat että huomaan. Miesten tuijotus taas on jotenkin erilaista, he ei katso pahasti, kun taas jotkut naiset varmasti tietoisesti haluavat tuijotuksellaan viestittää jotakin "liikaa meikkiä, kuka luulet olevasi" -viestiä.

Ja on mullakin huonoja päiviä jolloin kuvittelen että kaikki tuijottaa, mutta kun joku oikeasti tuijottaa niin kyllä sen huomaa!

Itse tuijotan vain jos erehdyn luulemaan jotakin henkilöä joksikin tutuksi ja olen ilman laseja liikkeellä. Teen sen tietenkin mahdollisimman niin ettei hän huomaisi. Ja onhan siinä ero että katsoo pahasti vai katsokoo "oletko se sinä Marjatta!!"-ilmeellä.

Vierailija
52/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuijotan ihmisiä hyvin harvoin, mutta useimmiten syynä on se, että ihminen näyttää epämääräisesti tutulta ja yritän miettiä, tunnenko hänet jostain vai onko hän vain samannäköinen kuin joku tuttavani. Toinen syy voi olla, että ihmisellä on erityisen hieno vaate ja mietin, mistä se on peräisin.

Eikö yksi nopea vilkaisu riitä siihen että voit mielessäsi hahmottaa asian? Ei siihen tuijottelua tarvita.

Älä välitä. Minä en tuijottele sinua. En katso päinkään. Jos joku tyyppi sattuu lyömään sinua, niin en huomaa mitään. En siis myöskään pystyisi tunnistamaan pahoinpitelijääsi, vaikka poliisi kuinka kuulustelisi. Sanoisin vain, että en katsonut enkä nähnyt, sori.

Tai jos jäät auton alle, niin en kävelen vain ohi.

Vierailija
53/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuijotan ihmisiä hyvin harvoin, mutta useimmiten syynä on se, että ihminen näyttää epämääräisesti tutulta ja yritän miettiä, tunnenko hänet jostain vai onko hän vain samannäköinen kuin joku tuttavani. Toinen syy voi olla, että ihmisellä on erityisen hieno vaate ja mietin, mistä se on peräisin.

Eikö yksi nopea vilkaisu riitä siihen että voit mielessäsi hahmottaa asian? Ei siihen tuijottelua tarvita.

Älä välitä. Minä en tuijottele sinua. En katso päinkään. Jos joku tyyppi sattuu lyömään sinua, niin en huomaa mitään. En siis myöskään pystyisi tunnistamaan pahoinpitelijääsi, vaikka poliisi kuinka kuulustelisi. Sanoisin vain, että en katsonut enkä nähnyt, sori.

Jaxuhalit sulle jos otti noin koville sanomiseni.

Vierailija
54/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika dramaattinen asenne/näkemys.

Vierailija
55/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onkoha tuo joku tuttu vai näyttääkö tuo vua joltaki tutulta ja jos niin, niin keneltä sitte? Pitäskö kysyvä? Mihi miä olin menossa?"

Vierailija
56/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylään vain niitä jotka katsovat minua, muut eivät herätä "kiinnostusta" ehkä olen narsisti.

Vierailija
57/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin. Elämäni on draamavapaata, kun en katsele enkä kuuntele muita.

Vierailija
58/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyylään vain niitä jotka katsovat minua, muut eivät herätä "kiinnostusta" ehkä olen narsisti.

Mistäs tiedät, kuka katselee, jos et itse katsele heitä?

Vierailija
59/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin. Elämäni on draamavapaata, kun en katsele enkä kuuntele muita.

Just näin! Kiva kun et kyylää, kiitos.

Vierailija
60/66 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kaupungilla ekana takaapäin hyvännäköiset naiset, eikä tahattoman ihailevista katseista sillä puolen jää juuri edes kiinni :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä