Miten vieroitan itseni siitä, että nukahdan vain kun katselen/kuuntelen jotain sarjaa tms
Tabletilta katselen kunnes nukahdan. Miten tästä pääsisi eroon?
Kommentit (20)
Minulla telkun kanssa sama vika. Heti, kun laitan kiinni, niin mystisesti piristyn. Vaikka juuri hetkeä ennen olen ollut nukahtamispisteessä.
Joten neuvoja tosiaan otan mielelläni vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi päästä eroon?
Häiritsee kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Minulla telkun kanssa sama vika. Heti, kun laitan kiinni, niin mystisesti piristyn. Vaikka juuri hetkeä ennen olen ollut nukahtamispisteessä.
Joten neuvoja tosiaan otan mielelläni vastaan.
Mulla alkaa ajatukset pyörimään päässä ja siksi ei saa unta. Pitää olla joku häiriötekijä.
Kaikki ruudut kiinni klo 18, sitten alatte rauhoittumaan iltahommiin.
Mä olen vuosikausia nukkunut telkkari päällä, en osaa enää nukahtaa ilman sitä. Olen onneksi sinkku, niin en häiritse ketään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä iltahommat ihmisillä on? Mä menen usein sänkyyn jo puoli seiskan aikaan ja katselen telkkua jonnekin 22 saakka jolloin nukahdan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä iltahommat ihmisillä on? Mä menen usein sänkyyn jo puoli seiskan aikaan ja katselen telkkua jonnekin 22 saakka jolloin nukahdan.
Niinpä. Mitä sitä pitäosi tuntikausia tehdä illalla, ilman mitään viihdykettä? Tuijottaa seinää? Siivota?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vuosikausia nukkunut telkkari päällä, en osaa enää nukahtaa ilman sitä. Olen onneksi sinkku, niin en häiritse ketään.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Mää en katso telkkaria muutakun nukahtamistarkoituksessa. Hyvin toimii.
Ruudut pois 2h ennen unia, kirjaa lukemaan.
Voi kokeilla esim hengitysharjoituksia kehoa rauhoittamaan. Ns kylmä kalkkuna - malli voi myös toimia. Et jos ei uni tule, sitten valvotaan. Saattaa olla, että tulee jokunen huono yö, mutta kyllä se uni palaa.
Sänky on vain nukkumista varten ja tietenkin ns sänkyhommis varten ( muutkin paikat kyllä on). Mutta meillä ei koskaan katsota telkkaria tai läppäriä sängyssä tai sängystä. Ne asiat hoidetaan iltaisin toisaalla ja sitten tuuletettuun makuuhuoneeseen ja uni maittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mitä sitä pitäosi tuntikausia tehdä illalla, ilman mitään viihdykettä? Tuijottaa seinää? Siivota?
Eikö sinulla ole mitään muuta viihdykettä kuin ruudun katselu? Sääliksi käy.
Minusta on oikein mukavaa katsella telkkaria sängyssä. En koe että se pitäisi lopettaa. Ihan parasta suihkun raikkaana oikaista puhtaisiin lakanoihin ja katsoa jotain hyvää sarjaa. Mieli lepää.
Luet kirjaa, tai kuuntelet kuulokkeilla jotain jolloin et häiritse puolisoasi. Siis miten avuton pitää olla ettei ole tullut tällaiset mieleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole mitään muuta viihdykettä kuin ruudun katselu? Sääliksi käy.
Miksi säälit? Mitä viihdykettä sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Luet kirjaa, tai kuuntelet kuulokkeilla jotain jolloin et häiritse puolisoasi. Siis miten avuton pitää olla ettei ole tullut tällaiset mieleen
Tottakai mulla on kuulokkeet. Ruudun valo häiritsee. Miten ei sinulle tullut tuo mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Ruudut pois 2h ennen unia, kirjaa lukemaan.
Ei toimi ainakaan mulle. Ensin pitäis sammutta valot, sitte laittaa rillit turvaan ja vielä viimeiseksi kirja pois ja siinä vaiheesa olen jo niin piristynyt että uni ei tule.
Oletko kokeillut kuunnella äänikirjaa tai podcasteja? Itekin oon tottunut nukahtamaan telkkari päällä (puolisoa ei onneksi haittaa, päin vastoin), mutta reissussa se ei aina ole mahdollista. Jos ei telkkaria ole mahdollista katsoa sängyssä, kuuntelen kuulokkeilla podcasteja. Nukahtamiseen tarkoitettuja löytyy useita, ne on kivoja kun puhujalla on rauhallinen ääni eikä väliin tule mitään musiikkeja tai äänitehosteita. On toiminu ihan hyvin.