Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun olemaan 2. joulun peräkkäin töissä vaikka olen perheellinen

Vierailija
20.11.2017 |

Saimme tänään (myöhässä) joululistat työpaikalla ja joudun olemaan tänäkin jouluna vuorossa aattona ja joulupäivänä. Listojen tekijä huomautti, että se on reilua koska saan uudenvuoden vapaaksi. Yritin selittää, että siinä on vissi ero, joulu on perhejuhla ja tärkeä lapsille. Esimerkiksi yksi nuori mies sai joulun vapaaksi, vaikka on siis perheetön. Olisikohan tässä mitään tehtävissä? :( Meni maku taas koko joulun järjestämiseen.

Kommentit (218)

Vierailija
121/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö potilasturvallisuus vaarannu sillä, että joku tehtyään jo normaalit työtunnit määrätään jäämään töihin toiseen vastaavaan työrupeamaan mahdollisesti hyvinkin väsyneenä?

Siirtääkö tuplavuoroon määrääminen seuraavan työvuoron alkua, vai lyhentääkö se samalla lepoaikaa tuohon seuraavaan työvuoroon, josta ilmeisesti saattaa myös tulla tuplamittainen?[/quote]

Potilasturvallisuus vaarantuu vähemmän siitä, että paikalla on väsynyt työntekijä kuin siitä, ettei paikalla ole ketään. Joillakin työpaikoilla tuplavuoroista maksetaan, meillä katsotaan, milloin on seuraava mahdollisuus antaa vapaapäivä eli milloin on käytettävissä varaamaton varahenkilö.

Vierailija
122/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sinä koko päivää noina päivinä töissä olet? Luotte raamit sen mukaan missä vuorossa olet. Isä hoitaa anopin sinun työvuoron aikana. Jos olet iltavuorossa jouluaatto on jo aamulla. jne...

t. 3 vuorolainen since -99

Meinaat että normisti ap katsoo vieressä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda vuoroa jonkun kanssa.

Olen jo yrittänyt, mutta ei ole kukaan suostunut ainakaan vielä :/ -aloittaja

Miksi edes pitäisi? Siksi, ettei ole lapsia? Lapsettomalle joulu voi olla yhtä tärkeä. Itselleni esim. siksi, että isoäitini on jo 87 vuotta ja todellakin otan hänet meille jouluksi. Enkä jousta tästä vain siksi, että joku akka on levittänyt jalkansa jollekin miehelle. Joo, kyllä risoo, että lapselliset kuvittelee olevansa jossakin erikoisasemassa vain siksi, että heillä on lapsia.

Kuule, ei olisi sinuakaan olemassa, jos ei isoäitisikin olisi niitä jalkojaan aikoinaan levittänyt...

Vierailija
124/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö käy mielessä että lapsettomatkin saattavat viettää perhejoulun esim. omien vanhempien tai sisarusten perheiden kanssa? Mä olen lapseton ja mulle joulu on varmasti ihan yhtä tärkeä perhejuhla kuin sulle, etkä ole kenenkään yläpuolella vaan siksi että sinulla on lapsia. Idiootti.

Ei tässä ole kyse ap:sta sinänsä vaan hänen pienistä lapsistaan jotka ovat toisen joulun peräkkäin ilman äitiään. Ja kyllä, nämä pienet lapset ja heidän joulukokemuksensa ovat tärkeämpiä kuin sinun, aikuisen. Voi olla vaikea käsittää, mutta yritäpä oikein kovasti.

Olet väärässä. Et voi arvottaa ihmisten kokemuksia ja tärkeyttä iän mukaan. Olet ällöttävä ikärasisti. Jokaisella ihmisellä on arvonsa, lapsen arvo tai kokemukset eivät ole suurempi kuin aikuisen.

Vierailija
125/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, ammatinvalinta kysymys ;) Nimim. Joka joulu 2-3 viikon (palkallinen) loma joulun ja uudenvuoden aikaan (=opettaja)

Vierailija
126/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö käy mielessä että lapsettomatkin saattavat viettää perhejoulun esim. omien vanhempien tai sisarusten perheiden kanssa? Mä olen lapseton ja mulle joulu on varmasti ihan yhtä tärkeä perhejuhla kuin sulle, etkä ole kenenkään yläpuolella vaan siksi että sinulla on lapsia. Idiootti.

Joulua kutsutaan lasten juhlaksi. Ei ap halua olla kenenkään yläpuolella, vaan antaa ihanan joulun niille tärkeimmille eli lapsille! Me aikuiset olemme omat ihanat lapsuudenjoulumme jo viettäneet ja voisimme suoda sen nyt uudelle sukupolvelle. Ei lapsen ja aikuisen jouluriemua voi toisiinsa verrata, vaikka joulu monille aikuisillekin tärkeä juhla on.

Vierailija
127/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet aikuiset eivät edes vietä joulua erityisemmin. Varmaan nyt joku sieltä töistä on valmis vaihtamaan kanssasi vuoroa, ap.

Vierailija
128/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole jouluihmimen lainkaan ja olen ihan mielelläni ollut aiemmassa duunissani joulut töissä silloin kun ei ollut vielä lapsiakaan. Vaihdoin vuorot perheellisten ja sellaisten hyväksi, jotka joulua arvostivat. Mutta kuinka ollakaan, nämä samat ihmiset eivät olette koskaan halukkaita vastavuoroisuuteen, kun minä olisin tarvinnut jonkun minulle tärkeän menon vuoksi jonkun tietyn vkl:n vapaaksi.

Sen jälkeen loppui minunkin joustaminen ja olin hyvillä mielin perhejuhlat vapaalla niin kohdalleni sattuessa, vaikka yhtä hyvin olisin voinut olla töissäkin.

Vierailija
129/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VierailijaJoulua kutsutaan lasten juhlaksi. Ei ap halua olla kenenkään yläpuolella, vaan antaa ihanan joulun niille tärkeimmille eli lapsille! Me aikuiset olemme omat ihanat lapsuudenjoulumme jo viettäneet ja voisimme suoda sen nyt uudelle sukupolvelle. Ei lapsen ja aikuisen jouluriemua voi toisiinsa verrata, vaikka joulu monille aikuisillekin tärkeä juhla on.[/quote kirjoitti:

Lapset osaavat iloita joulusta myös toisen vanhempansa, isovanhempiensa, sisarustensa ymv. kanssa sen ajan kun äiti on töissä. Aikuiselle äidille on kovempi paikka viettää joulua töissä muiden juhliessa.

Kuvaavaa aloittajan tekstissä on maininta "meni maku taas koko joulun järjestämiseen", mikä kuulostaa juurikin siltä, että kun hän ei kerran saa viettää joulua haluamallaan tavalla, ei muidenkaan juhlinnalla hänelle niin väliä, vaikka yrittää väittääkin, että ajattelee jouluvapaatoiveellaan vain ja ainoastaan lapsiaan.

Vierailija
130/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko hakeutua alalle, jossa työskennellään joulunakin? Kuinka vitun tyhmä pitää olla, että ensin hakeutuu alalle, jossa on mahdollista joutua työskentelemään jouluna ja sitten vielä valittaa asiasta. Jos työvuorot ei miellytä, lähde lätkimään. Ei kukaan pakota tekemään töitä paikassa, jossa ei halua tehdä töitä.

Vierailija
131/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitä se on nykyään näinä tasa-arvon aikoina...ei ole nuorilla halua joustaa mistään kenenkään muun hyväksi, edes jouluna.

Onhan niillä nuorillakin perheet, joiden kanssa joulua haluaa viettää. Ei sinun perheesi ole yhtään sen tärkeämpi kuin muidenkaan. 

Vierailija
132/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi saikkua, eihän siinä sen kummempaa? Näin tekisin itse, en todellakaan olisi perheellisenä aattoa töissä...

Vierailija
133/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin joulun muuten oikein mielelläni töissä, mutta perheeni asuu yli 200km päässä. Tilanne on minulle siis jokotai: joko olen töissä tai sitten vapailla perheen (vanhempieni ja sisarusteni) kanssa. Oma äitini oli joskus jouluina töissä aamuvuorossa ja en katso saaneeni asiasta mitään traumoja - äiti tuli töistä kotiin ja sitten syötiin ja availtiin lahjoja.

Nuorin siskoni on 10-vuotias, joten täytyyhän lapselle saada mukava joulumuisto siitä, kun koko perhe on yhdessä, ainakin ap:n mukaan?

Vierailija
134/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten varmaan heruisi sympatiaa enemmän, mutta kun käytettiin ”koska olen perheellinen”-kortti, niin ei.

On se harmi, jos jouluihminen joutuu olemaan monena jouluna töissä, mutta ajattelisi sinun hoitoalalla tietävän, että töitä on juhlapyhistä riippumatta, ei se kuitenkaan koko joulua pilaa. Toivottavasti ensi vuonna pääset vapaille.

Itse olen joulun töissä, kun ollaan tänä vuonna paikkakunnalla ja miehen vanhemmilla, niin en koe että se haittaisi omaa ”perhe”jouluani.

Vierailija
135/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluksi saikkua, eihän siinä sen kummempaa? Näin tekisin itse, en todellakaan olisi perheellisenä aattoa töissä...

Sinunkaltaiset ihmiset ansaitsisivat potkun perseelle kohti työkkärin kortistoa. Törkeetä ja moraalitonta.

Vierailija
136/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oot flunssassa :)

Vierailija
137/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin joulun muuten oikein mielelläni töissä, mutta perheeni asuu yli 200km päässä. Tilanne on minulle siis jokotai: joko olen töissä tai sitten vapailla perheen (vanhempieni ja sisarusteni) kanssa. Oma äitini oli joskus jouluina töissä aamuvuorossa ja en katso saaneeni asiasta mitään traumoja - äiti tuli töistä kotiin ja sitten syötiin ja availtiin lahjoja.

Nuorin siskoni on 10-vuotias, joten täytyyhän lapselle saada mukava joulumuisto siitä, kun koko perhe on yhdessä, ainakin ap:n mukaan?

Usein on vielä niin, että nämä perheelliset vaativat jouluaaton vapaaksi, mutta haluavat kuitenkin tehdä lisäpalkallsia töitä jouluaaton jälkeisinä päivinä.

Tällöin yksin 200 km päässä perheestään asuva nuori on töissä vain jouluaattona ja joutuu viettämään niin joulupäivän kuin Tapaninpäivänkin yksin kotonaan, kun hän ei jouluaaton työvuoronsa jälkeen enää pääse millään julkisella yhteydellä kotipaikkakunnalleen koko maan hiljennyttyä joulun viettoon.

Vierailija
138/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille se on tärkeää että isä ja äiti ovat jouluna kotona eikä töissä. Siinä mielessä on mukavaa ,että lapsettomat joustaa, vaikka ymmärrän kyllä heidän harmituksensa olla jouluna töissä. Itse olen yleensä jouluaattona kotona (lähinnä lasten vuoksi) ja vastavuoroisesti suostun olemaan muut pyhät vuodesta töissä jos tarvitaan. Kesällä esim.varsinkin monet lapsettomat juoksevat festareilla yms niin silloin olen töissä. Joulu on meidän perheellisten aikaa etenkin. Kun itse olin joskus lapseton, olin joulut töissä. Siinä ei pikkuihmisten mielet pahoittuneet kun isit ja äidit pääsivät vapaalle,

Vierailija
139/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkaltaiset ihmiset ansaitsisivat potkun perseelle kohti työkkärin kortistoa. Törkeetä ja moraalitonta.

Mutta "hänenkaltaiselle" työntekijälle ei nakiteta montaa joulua putkeen töitä, koska pomo tietää ettei hän niele kaikkea. Jos on liian kiltti, jää mustapekka helposti käteen kun vuorolistoja tehdään.

Vierailija
140/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä kirjottamattomana sääntönä, että toisen saa vapaaksi, joulun tai UV:n, mutta ei molempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi