Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun olemaan 2. joulun peräkkäin töissä vaikka olen perheellinen

Vierailija
20.11.2017 |

Saimme tänään (myöhässä) joululistat työpaikalla ja joudun olemaan tänäkin jouluna vuorossa aattona ja joulupäivänä. Listojen tekijä huomautti, että se on reilua koska saan uudenvuoden vapaaksi. Yritin selittää, että siinä on vissi ero, joulu on perhejuhla ja tärkeä lapsille. Esimerkiksi yksi nuori mies sai joulun vapaaksi, vaikka on siis perheetön. Olisikohan tässä mitään tehtävissä? :( Meni maku taas koko joulun järjestämiseen.

Kommentit (218)

Vierailija
141/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluksi saikkua, eihän siinä sen kummempaa? Näin tekisin itse, en todellakaan olisi perheellisenä aattoa töissä...

Sinunkaltaiset ihmiset ansaitsisivat potkun perseelle kohti työkkärin kortistoa. Törkeetä ja moraalitonta.

Mielestäni jos työpaikalla on sovittu että joka toinen joulu on vapaa, niin jos näin ei ole: ottaisin sen vaikka väkisin. Luvattujen asioiden peruminen on moraalitonta, ja toisekseen surkastuttaa työntekijöiden luottamuksen johtoon. 

Sinunkaltaiset nillittäjät voisivat kammata tukkansa ja mennä töihin. 

Kuitenkin itselläni on 30 alaista, ja jos jotain lupaa on se syytä pitää. 

Vierailija
142/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluksi saikkua, eihän siinä sen kummempaa? Näin tekisin itse, en todellakaan olisi perheellisenä aattoa töissä...

Sinunkaltaiset ihmiset ansaitsisivat potkun perseelle kohti työkkärin kortistoa. Törkeetä ja moraalitonta.

Mielestäni jos työpaikalla on sovittu että joka toinen joulu on vapaa, niin jos näin ei ole: ottaisin sen vaikka väkisin. Luvattujen asioiden peruminen on moraalitonta, ja toisekseen surkastuttaa työntekijöiden luottamuksen johtoon. 

Sinunkaltaiset nillittäjät voisivat kammata tukkansa ja mennä töihin. 

Kuitenkin itselläni on 30 alaista, ja jos jotain lupaa on se syytä pitää. 

Ilmeisesti ap:n työpaikalla tällaista sopimusta ei ole? Epäselväksi jäi, onko hän halunnut sekä joulun että uuden vuoden vapaaksi, jolloin toinen vapaatoive on myös toteutettu ja näin ollen tuntuu kohtuuttomalta vaatia molempia pyhiä vapaaksi. Vaikuttaa provolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitä se on nykyään näinä tasa-arvon aikoina...ei ole nuorilla halua joustaa mistään kenenkään muun hyväksi, edes jouluna.

Onhan niillä nuorillakin perheet, joiden kanssa joulua haluaa viettää. Ei sinun perheesi ole yhtään sen tärkeämpi kuin muidenkaan. 

Tottakai kaikilla on perheet, mutta kun kyse on kuitenkin aikuisista (?) ihmisistä. Täälläkin löytyy paljon ketjuja siitä, kuinka monet aikuiset skippaavat koko joulun välistä. Monille nuorille aikuisille joulua tärkeämpiä vapaapäiviä on vuoden aikana lukuisia, uusivuosi, juhannus, kesäfestarit ym. Tuntuu vaan olevan monilla periaate, että heillä nyt tulee olla samat oikeudet kuin perheellisilläkin ja joulu otetaan vapaaksi vaikka vaan ihan piruuttaan, niin kuin joku jo tuossa edellä avautuikin. Jos joustetaan, toki joustoa pitää sitten löytyä puolin ja toisin, tyyliin perheellinen jouluna ja sinkku juhannuksena.

Vierailija
144/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on töissä useampi pikkulapsen äiti, ja ollaan saatu ratkaistua niin, että kun on aaton tuplavuorossa, saa joulupäivän, tapanin ja uudenvuodenaaton vapaaksi. Olenkin useana vuonna tehnyt mielelläni tuon tuplavuoron. Olen selittänyt lapsille, että mummot ja papat tarvitsevat hoitoa joulunakin, eivät lapset ole siitä ongelmaa tehneet. Mies lähtee aatoksi vanhemmilleen, ja pukki käy meillä joulupäivänä.

Vierailija
145/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitäisi? Siksi, ettei ole lapsia? Lapsettomalle joulu voi olla yhtä tärkeä. Itselleni esim. siksi, että isoäitini on jo 87 vuotta ja todellakin otan hänet meille jouluksi. Enkä jousta tästä vain siksi, että joku akka on levittänyt jalkansa jollekin miehelle. Joo, kyllä risoo, että lapselliset kuvittelee olevansa jossakin erikoisasemassa vain siksi, että heillä on lapsia.[/quote]

Oothan tietoinen ettei suakaan olisi jolleiisoäitisi olisi levittänyt jalkojaan jollekin miehele?

Vierailija
146/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin joulun muuten oikein mielelläni töissä, mutta perheeni asuu yli 200km päässä. Tilanne on minulle siis jokotai: joko olen töissä tai sitten vapailla perheen (vanhempieni ja sisarusteni) kanssa. Oma äitini oli joskus jouluina töissä aamuvuorossa ja en katso saaneeni asiasta mitään traumoja - äiti tuli töistä kotiin ja sitten syötiin ja availtiin lahjoja.

Nuorin siskoni on 10-vuotias, joten täytyyhän lapselle saada mukava joulumuisto siitä, kun koko perhe on yhdessä, ainakin ap:n mukaan?

Mulla sama tilanne, mutta välimatkaa 100km ja sisko 7-vuotias. Haluan olla siskojeni ja vanhempieni kanssa. Se on 7-vuotiaalle tärkeää, että vanhemmat sisarukset tulevat jouluksi leikkikavereiksi. Nautin itse perhejoulusta, vaikkei omia lapsia vielä olekaan.

Vierailija
147/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jouluihmisenä vituttaisi olla jouluna töissä, vaikka ei lapsia olekaan. Se on aika hiljentymiselle ja perheen näkemiselle - saattaa olla ainoa aika koko vuodesta, kun näkee useamman sisaruksen kerralla. On kiva, kun on perhe koolla. Kaikki asuvat eri puolilla, välimatkat satoja kilometrejä.

Uudenvuoden voisin olla töissä, ei haittaisi yhtään.

Vierailija
148/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian ydin ei ole se millainen perhe jollain on tai ei ole - eikä se onko jouluihminen vai ei. Olennaista on se, meneekö jouluvuorot tasapuolisesti: Sattuuko jouluvapaa joka toinen vuosi, joka kolmas vuosi vai miten jos jouluvapaat jaetaan täysin tasapuolisesti. Tasapuolisuus on asian ydin.

Vierailija
149/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitat jouluattona krapulassa työpaikalle että oot sairas ja ei voi tulla töihin

Vierailija
150/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalinnan kiinni tämäkin. Minä kyllästyin työjouluihin ja vaihdoin työpaikkaa sellaiseen, että koko lafka on kiinni kaikki pyhät ja saan viettää ne lasteni kanssa.

Vierailija
151/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt tämän ihan näin kivasti koska olen mukavuusalueeni ulkopuollella. Olen nuorimies ja töissä vain ja ainoastaan perheelliset naiset saavat nauttia jotain etuoikeuksia. Esim "yhyy en voi tehdä mitään muuta vuoroa kuin aamua tai päivävuoroa MINULLA ON LAPSIA" sitten tällä samalla paskaverukkeella vedetään useampi vuosi tai pahimmoilleen tehdään lisää kakaroita joiden kanssa sitten  voi sairastaa, pitää hiihtolomaa, joulua ,syyslomaa yms ja edelleen nuoret ja vanahemmat ukot on töissä, 5 tai 3 vuorossa eikä joustoa ole.

Se ettei minulla ole lapsia ei tarkota etteikö minulla olisi elämää tai oikeutta viettää aikaa perheeni kanssa.

Ota palkaton, saikkua, vaiha työpaikkaa tai niele se ettei aina saa tahtoaan läpi.

Vierailija
152/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt tämän ihan näin kivasti koska olen mukavuusalueeni ulkopuollella. Olen nuorimies ja töissä vain ja ainoastaan perheelliset naiset saavat nauttia jotain etuoikeuksia. Esim "yhyy en voi tehdä mitään muuta vuoroa kuin aamua tai päivävuoroa MINULLA ON LAPSIA" sitten tällä samalla paskaverukkeella vedetään useampi vuosi tai pahimmoilleen tehdään lisää kakaroita joiden kanssa sitten  voi sairastaa, pitää hiihtolomaa, joulua ,syyslomaa yms ja edelleen nuoret ja vanahemmat ukot on töissä, 5 tai 3 vuorossa eikä joustoa ole.

Se ettei minulla ole lapsia ei tarkota etteikö minulla olisi elämää tai oikeutta viettää aikaa perheeni kanssa.

Ota palkaton, saikkua, vaiha työpaikkaa tai niele se ettei aina saa tahtoaan läpi.

Näin juuri. Oikeastihan se ongelma on näissä naisissa itsessään, kuvitellaan, että se maailma pyörii heidän napansa ympärillä. Ei se niille lapsille niin kova paikka ole, jos äiti on töissä jouluna. Se on vaan näille naisille itselleen niin suuri asia. Se vaan on karu tosiasia, että hoitoalalla ollaan töissä myös jouluisin ja muina juhlapyhinä ja se koskee myös perheellisiä.

Vierailija
153/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks meillä menee vuorotellen. Oli perhettä tai ei. Puhu pomolles.

Vierailija
154/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kulessa näiden lapsiin vetoavien ja sen varjolla erityisoikeuksia vaativien työntekijöiden omat lapset aikuistuvat ja siirtyvät itse työelämään. Muuttuuko ääni kellossa vai tuleeko silloinkin lapsettomien mennä jouluksi töihin, vaikka kyseessä onkin tällä kertaa esimerkiksi oma 18-vuotias tytär? Ainiin, eihän se kuulu enää perheeseen.

Vierailija
155/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olet harrastanut suojaamatonta seksiä ja noin yhdeksän kuukautta sen jälkeen pullauttanut vauvan itsestäsi ulos, ei ole mikään vapaalippu jouluaaton vapaisiin. Se ei myöskään oikeuta sinua vähättelemään muiden (lapsettomien) ihmisten joulunviettoa. Se on nyt vaan voi voi: vaihda työpaikkaa, jos nykyinen ei miellytä. 

Vierailija
156/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuudettatoista vuott jouluna töissä ja ilman mitään lisäkorvausta. Reilua, eikö totta? T:pastori

Papilla on hyvä palkka muutenkin.

Ja paskat on.

Vierailija
157/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

136€ yhdestä vaivaisesta jouluaatosta? Tuo on meidän perheen yli viikon ruokabudjetti.

Minä ottaisin tuon rahan mielelläni vastaan normipalkan lisäksi ja kun tuo summa tulee JOKAISESTA pyhäpäivistä niin en valittaisi. Viettäkää joulu myöhemmin. Niin meilläkin tehtiin kun vanhemmat oli jouluna töissä.

Tuo on aattokorvaus eli tulee joulu- ja juhannusaatoista eli mielestäni korvaa mitenkään sitä, että ettet ole aattona tekemässä oikeita asioita oikeaan aikaan.

Saako aattokorvausta koko päivästä?

Ravintola-alalla joulu- ja juhannusaatot ovat arkipäiviä klo 15 saakka. Tämän jälkeen saa muistaakseni +50% palkkaa. Lauantait ovat arkipäiviä ja iltavuoroista saa +1€ klo 18 jälkeen. Moni ravintola-alan tessiä noudattava paikka on myös 365 päivää vuodessa auki. Itse olin 6-7 joulua vapaaehtoisesti töissä aikoinaan. Viimeisessä ravintola-alan paikassa oltiin kiinni 24.-26.12. onneksi aina ja kun kyllästyin vuorotöihin 15 vuoden jälkeen, niin opiskelin uuden siistin toimistotyöammatin ja olen kolmatta vuotta nauttimassa säännöllisestä duunariarjesta ennakoitavine pyhävapaineen :) On tämä vaan mukavampaa lähes kouluikäisten lasten kanssa kuin epäsäännöllinen vuorotyö.

Vierailija
158/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkkipiispaMäkinen kirjoitti:

soitat jouluattona krapulassa työpaikalle että oot sairas ja ei voi tulla töihin

Soita samantien kännissä ja sano ettet tule enää ikinä.

Vierailija
159/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

136€ yhdestä vaivaisesta jouluaatosta? Tuo on meidän perheen yli viikon ruokabudjetti.

Minä ottaisin tuon rahan mielelläni vastaan normipalkan lisäksi ja kun tuo summa tulee JOKAISESTA pyhäpäivistä niin en valittaisi. Viettäkää joulu myöhemmin. Niin meilläkin tehtiin kun vanhemmat oli jouluna töissä.

Tuo on aattokorvaus eli tulee joulu- ja juhannusaatoista eli mielestäni korvaa mitenkään sitä, että ettet ole aattona tekemässä oikeita asioita oikeaan aikaan.

Saako aattokorvausta koko päivästä?

Ravintola-alalla joulu- ja juhannusaatot ovat arkipäiviä klo 15 saakka. Tämän jälkeen saa muistaakseni +50% palkkaa. Lauantait ovat arkipäiviä ja iltavuoroista saa +1€ klo 18 jälkeen. Moni ravintola-alan tessiä noudattava paikka on myös 365 päivää vuodessa auki. Itse olin 6-7 joulua vapaaehtoisesti töissä aikoinaan. Viimeisessä ravintola-alan paikassa oltiin kiinni 24.-26.12. onneksi aina ja kun kyllästyin vuorotöihin 15 vuoden jälkeen, niin opiskelin uuden siistin toimistotyöammatin ja olen kolmatta vuotta nauttimassa säännöllisestä duunariarjesta ennakoitavine pyhävapaineen :) On tämä vaan mukavampaa lähes kouluikäisten lasten kanssa kuin epäsäännöllinen vuorotyö.

On tämä vaan vielä mukavampaa, kun jätti 18 vuoden riippasatiaiset tekemättä ja hakkaa pitkiä vuoroja lapsettomana kaikki pyhät ihan ilosta. Tuplapalkka ja yölisä senkun vinkuu tasaseen.

Töissä vielä superlungia juhlapyhinä, kun 70-90% asiakkaista on viettämässä juhläpyhiä läheisverkostossaan.

Ei vois paljon mukavampaa enää olla kuin nauttia esim. firman piikkiin kaikista jouluherkuista ja leffojen katselusta megapalkalla.

Tietenkin jonkun stressiäidin mielestä se vittumainen joulusäätö ja häsy on mukavampaa...ja etenkin isät on aivan saatanan innoissaan siitä muijansa totaalisekoamisesta jo marraskuun lopulta.

Hajotkaa "juhlaanne."

Vierailija
160/218 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pyhät ja arjet samat työt. Pomo vaan jotenkin ei sitä käsitä kun jouluna meinaa teettää työt pienellä henkilökunnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän