En ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio käydä vastaisuudessakaan
Ikää on 30, vakituinen suhde ja kymmenisen vuotta sitten aloitun seksielämän.
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?
Kommentit (228)
Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu Pillupillupillu
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa miten moni hokee täällä, että menee sitten jos on oireita.
Kun se kohdunkaulasyöpä on oireeton siihen asti kun alkaa olla aika myöhäistä. Vai millä erikoiskyvyillä huomaat solumuutokset kohdunkaulassa? Niinpä, sitä minäkin. Siinä vaiheessa kun se aiheuttaa vuotoa tai kipua ollaan jo pitkällä.
Selvästikin peruskoulun terveystietoon pitäisi saada enemmän tietoa tästä, vai nukuitteko tunnilla?
Ja ne "mitäs jos mies menisi näyttämään elintään"-vitsit. Ööö tietääkseni aika erilaisia elimiä kyseessä. Montako miestä kuollut kohdunkaulan syöpään? Ei voi verrata.
Syöpä voi iskeä mihin elimeen tai kehon osaan tahansa, tollasella hysterialla ei pitkälle pötkitä, kai tiedät että stressikin aiheuttaa syöpää. Otatatko muuten maksasta, haimasta, ruokatorvesta, reisilihaksesta tai esim kehkoista koepalan vuosittain? Niinpä, en usko.
Nömä gynellä turhaan ravaavat aivopestyt lampaat ovat niitä samoja jotka jo teini-iässä alkavat pumpata kehoonsa hormoneja e-pillerien muodossa että miellyttäisi miestä ja kun kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se kohdunkaulasyöpä on oireeton siihen asti kun alkaa olla aika myöhäistä. Vai millä erikoiskyvyillä huomaat solumuutokset kohdunkaulassa? Niinpä, sitä minäkin. Siinä vaiheessa kun se aiheuttaa vuotoa tai kipua ollaan jo pitkällä.
Selvästikin peruskoulun terveystietoon pitäisi saada enemmän tietoa tästä, vai nukuitteko tunnilla?
Ja ne "mitäs jos mies menisi näyttämään elintään"-vitsit. Ööö tietääkseni aika erilaisia elimiä kyseessä. Montako miestä kuollut kohdunkaulan syöpään? Ei voi verrata.
Syöpä voi iskeä mihin elimeen tai kehon osaan tahansa, tollasella hysterialla ei pitkälle pötkitä, kai tiedät että stressikin aiheuttaa syöpää. Otatatko muuten maksasta, haimasta, ruokatorvesta, reisilihaksesta tai esim kehkoista koepalan vuosittain? Niinpä, en usko.
Seksi altistaa kohdunkaulan syövälle, esim. neitsyillä tai nunnilla ei tätä tautia esiinny. Jos elän muuten terveellisesti, mutta riskeeraan seksuaaliterveyteni harrastamalla seksiä, niin kyllä käyn vuosittain gynellä. Kas, kun sinne ei itse näe.
Tämä ketju tuntuu keräävän aika kummallisia kommentoijia. Vai lieneekö yksi ja sama asialla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi altistaa kohdunkaulan syövälle, esim. neitsyillä tai nunnilla ei tätä tautia esiinny. Jos elän muuten terveellisesti, mutta riskeeraan seksuaaliterveyteni harrastamalla seksiä, niin kyllä käyn vuosittain gynellä. Kas, kun sinne ei itse näe.
Onneksi en harrasta seksiä niin ei ole tätäkään ongelmaa. Viimeisestä kerrasta (seksi) on yli kymmenen vuotta. Gynekologilla tosin en ole käynyt koskaan aikasemminkaan.
Mietitkö koskaan mitä pöpöjä suhun kulkeutuu kun se gynekologi laittaa sun toosaasi levittimen, sinne pystyisi lentämään vaikka lintu siinä vaiheessa, sen verran iso se kolo. Varmasti kulkeutuu vaikka mitä pöpöä ja basilliä sinne sitäkin kautta, seksissä peniskään ei sentään mene minnekään kohdunkaulaan tai kohtuun asti, kuten gynekologi.
Vierailija kirjoitti:
Nömä gynellä turhaan ravaavat aivopestyt lampaat ovat niitä samoja jotka jo teini-iässä alkavat pumpata kehoonsa hormoneja e-pillerien muodossa että miellyttäisi miestä ja kun kaikki muutkin.
niinpä. paljonkohan syöpää nekin aiheuttaa, onko sitä tutkittu. Veikkaan että kaikki tai ainakin enemmistö kohtusyöpien sairastajista olivat e-pilleristejä. ihan mutua vaan, mutta sanoohan sen järki että sellasten syöminen ei ole hyväksu ja jotain se aiheuttaa pitkässä juoksussa, juuri varmasti sille kohdun ja munasarjojen alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju tuntuu keräävän aika kummallisia kommentoijia. Vai lieneekö yksi ja sama asialla?
Anna kun veikkaan, "kummalliset kommentit" on mielestäsi niiltä, jotka eivät käy gynellä.
Jos itse ravaat siellä, ei se tarkota että kaikki ravaavat ja että se olisi normaalia ravata, ilman syytä.
Haluaisin kysyä ap:ltä tuomitsematta että miksi? Mikä siinä alatutkimuksessa pelottaa? Nuorena ihmisenä tuntuu turhalta saada syöpä ja kuolla siihen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kysyä ap:ltä tuomitsematta että miksi? Mikä siinä alatutkimuksessa pelottaa? Nuorena ihmisenä tuntuu turhalta saada syöpä ja kuolla siihen.
Ei se pelota, en vain yksinkertaisesti tahdo tehdä sitä.
Pihut niinkuin syöpä olisi 100 prosenttisen varmaa.
Mitäs jos saankin aivokasvaimen?
Noniin, nyt kaikki pillut paljaaksi ja lettu levälleen. Lääkärisetä tulee tarkistamaan😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus että ap:n koulutus on jäänyt nippanappa peruskouluun.
Olen koulutukseltani merkonomi, mutta miten se liittyy alapäähäni?
Miksi kiihdyt?
Ap
Mistä ihmiset aina tekee näitä johtopäätöksiä, että joku kirjoittaja on kiihtynyt? Kerro ap, mistä itse päättelit, että tuon kommentin kirjoittaja on kiihtynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?Jotenkin tämä kuulostaa samalla tapaa ällölle kuin jos joku kehuskelisi sillä, ettei koskaan pyyhi pyllyään, kun käy paskalla. En osaa tarkemmin selittää, eikä se nyt sinänsä minun ongelmani ole, mitä ap:n alakerrasta löytyy. En oikeastaan tiedä, miksi tällaista pitää päästä julkisesti huutelemaan. Yök.
Anonyyminä av:lla on vähän eri juttu kuin se että toitottaisin tästä vaikka työpaikallani.
Perseen pyyhkiminen on vähän eri asia kuin se että menisin gynelle ronkittavaksi.
En ole maannut tautisten miesten kanssa, ehkäisy on ollut aina kunnossa jne.
Pillunivei ole mitenkään saastainen, kummallinen oletus sinulla.
Ap
Mistäs tiedät, ettei miehesi ole maannut tautisten naisten kanssa? :)
En ole kynegologi mutta voinhan aina vilkaista.
Olin itse 28-vuotias, kun menin eka kertaa gynelle. Olin neitsyt, mutta olin masturboinut aika paljon ja epäilin jotain tulehdusta. Gyne sattui olemaan jo vanhempi mies, varmaan jotain kuuskymppinen. Hän teki tutkimuksen, jutteli sen aikana, kuten "olet neitsyt", "hieman punoitusta" Arvasti varmasti, mistä punoitus johtui. Oli aika huvittunut. Kehotti harrastamaan seksiä. Oli varmaan yllättynyt, etten ollut sitä siihen mennessä miehen kanssa tehnyt, sillä minulla oli aivan uskomattoman kaunis vartalo ja kasvotkin nätit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en harrasta seksiä niin ei ole tätäkään ongelmaa. Viimeisestä kerrasta (seksi) on yli kymmenen vuotta. Gynekologilla tosin en ole käynyt koskaan aikasemminkaan.
Mietitkö koskaan mitä pöpöjä suhun kulkeutuu kun se gynekologi laittaa sun toosaasi levittimen, sinne pystyisi lentämään vaikka lintu siinä vaiheessa, sen verran iso se kolo. Varmasti kulkeutuu vaikka mitä pöpöä ja basilliä sinne sitäkin kautta, seksissä peniskään ei sentään mene minnekään kohdunkaulaan tai kohtuun asti, kuten gynekologi.
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin hygieniasta ja steriilistä tarvikkeista? Gynekologi on taatusti kuullut. Eihän lääkäri koskaan käyttäisi likaista välinettä potilaalla.
Jo kandit osaavat pitää huolta hygieniasta, luulisin että myös erikoislääkärit osaavat.
Ette tarvitse olla huolissanne että lääkärin tutkimus levittäisi syöpää.
Lääkäri käyttää aina hanskat ja välineet ovat steriilit kertakäyttövälineet.
Gynekologi on erikoistunut naisten terveyteen liittyviä asioihin. He osaavat esim ottaa kantaa myös vitamiineista ja raudan tarpeesta jos potilaalla esim on runsaat kuukautiset.
Gynekologi hoitaa myös kuivat limakalvot ja muut vaihdevuosien ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä mitään hormonaalista ehkäisyä, mutta en jättäisi terveystarkistuksia väliin mistään hinnasta. En ymmärrä, miksi jotkut eivät välitä terveydestään yhtään.
Tämä nyt taas oli vain typerä kommentti. Mitä ihmeen terveystarkastuksia? Viimeksi olen sellaisessa ollut vaihtaessani työpaikkaa vuonna 2007, sitä ennen vissiin koulussa. Eikä kummallakaan kerralla asiaan kuulunut pilluni tutkiminen.
Jos sinä haluat rampata lääkärissä vaikka kerran kuukaudessa, be my guest. Kaikki eivät koe tarvetta moiseen, eikä se tarkoita, ettenkö välittäisi terveydestäni. Menen lääkäriin, jos olen kipeä, myös gynekologille. Tosin jälkimmäiselle on ollut tarvetta tasan kerran.
Toisilla on terveystarkastuksia. Tulee kutsu mammografiaan, tulee kutsu papakokeeseen.
Meillä on töissä sen jälkeen kun on täyttänyt 50 v., kolmen vuoden välein iso lääkärintarkastus. Tarkoittaa, että otetaan kaikki maksa- ja munuaisarvot, kilpirauhaset, kolesterolit, sokerit... Minusta ihan hyvä ja menen mielelläni kun mikään noista ei maksa minulle kuin vaivan mennä paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?Jotenkin tämä kuulostaa samalla tapaa ällölle kuin jos joku kehuskelisi sillä, ettei koskaan pyyhi pyllyään, kun käy paskalla. En osaa tarkemmin selittää, eikä se nyt sinänsä minun ongelmani ole, mitä ap:n alakerrasta löytyy. En oikeastaan tiedä, miksi tällaista pitää päästä julkisesti huutelemaan. Yök.
Anonyyminä av:lla on vähän eri juttu kuin se että toitottaisin tästä vaikka työpaikallani.
Perseen pyyhkiminen on vähän eri asia kuin se että menisin gynelle ronkittavaksi.
En ole maannut tautisten miesten kanssa, ehkäisy on ollut aina kunnossa jne.
Pillunivei ole mitenkään saastainen, kummallinen oletus sinulla.
ApMistäs tiedät, ettei miehesi ole maannut tautisten naisten kanssa? :)
Kaikki miehet eivät ole sikoja :) ikävää jos sinun kohdallesi on osunut näitä horoperseiden kanssa painijoita.
Olemme molemmat käyneet sukupuolitauti testeissä kun aloitimme suhteen.
Kumpikaan ei petä ja ennen kuin pääset jankkaamaan että mistäs sen tiedät, kerron etten ala aiheesta kanssasi väittelemään.
Ap
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole kynegologi mutta voinhan aina vilkaista.
mikä on kynegologi. liittyykö se kyniin.
Niinpä, naisen ajatellaan aina olevan kiltti, nöyrä seksuaalilelu joka hoidattaa itseään aamusta iltaan, että paikat pysyvät kunnossa.. tekevän mitä käsketään ja aina suositusten mukaan.
Nyt nämä gynekologilla turhaan juoksevat kilttinaiset kuvittelevat kaikki naiset samankaltaisiksi.
Mutta voin todeta, näin itsekin naisena, että suuriosa suomalaisista naisista ei juuri poikkea miehistä luonteenlaadultaan, lääkärissä ei juosta turhaan, sinne mennään vasta kun on pakko, joten tollasta turhaa ramppaamista on minunkin hyvin vaikea ymmärtää. Luulisi olevan ihmisillä parempaakin tekemistä.
Itselläni on oikeita sairauksia, joiden vuoksi joudun käymään hoitajilla ja lääkäreillä, jos tähän vielä ottaisi turhaa toosan levittelyä varmuuden vuoksi, ei enää aika eikä mielenterveys riittäisi.
Eihän muitakaan ruumiin osia tutkita vain "varmuuden vuoksi". Syöpä voi tulla mihin osaan ihmistä tahansa, mutta ei joka elintä ja ruumiinosaa käydä erikseen kaivuuttamassa vuosittain ja otattamassa koepaloja. Eihän siinä olisi mitään järkeä.