En ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio käydä vastaisuudessakaan
Ikää on 30, vakituinen suhde ja kymmenisen vuotta sitten aloitun seksielämän.
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Nainen 29w kirjoitti:
Gynekologi käynti on nöyryyttävää ja ahdistavaa, oon syöny e-pillereitä kohta 11 vuotta ja gynellä oon käyny ehkä 4 kertaa.
Nyt on kapseli.
Ensi vuonna laitan piuhat poikki.
Eli oon nyt 29.
Ei oo hinkua käydä gynellä enkä piuhojen poikki laittamisen jälkeen käy.
Hyväksyn sen tosiasian että valintani saattaa johtaa syöpään kuolemiseen.
Mielummin se kun nöyryytys ja häpeä.No tuo nöyryytys ja häpeä kokemus tulevat kyllä ihan sinun korvien välistäsi!
Pitäiskö sinun välillä mennä psykiatrille?
Minä olen lainaamasi henkilön kanssa melko samaa mieltä, haarat auki pillu levällään makaaminen tuntemattoman ihmisen edessä ON nöyryyttävää. Varsinkin sellaisissa telineissä, joihin ei laiteta vain kantapäitä, vaan polvien kohdalta jalat ylös ja persereikä siihen lekurin eteen. Kuvottavaa, noloa ja nöyryyttävää. Ei siihen psykiatria tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen olevani kummajainen lähipiirissäni.
En ole koskaan syönyt pillereitä enkä ole koskaan käynyt gynellä.
Tätä jaksetaan päivitellä ja kauhistella. Minua jopa syyllistetään ja pidetään vastuuttomana.
Huolehtisivat vain omista värkeistään!Et ole kummajainen, minäkään en ole koskaan syönyt e-pillereitä tai käynyt gynekologilla.
On meitä paljon, mutta eihän sitä ne ymmärrä jotka alkavat itseään myrkyttää hormonipillereilla ja ravata gynekologeilla jo teini-iästä asti. Minusta ne naiset ovat kummajaisia ja olen aina ihmetelly miten jaksavat,, jotain hormoneja vetävät ilman mitään ongelmia, eikö niille tule koskaan mieleen mitä kaikea sellaset pillerit voi kehoon aiheuttaa. Ehkä ne ovat suurin naisten syöpien aiheuttaja.
Jos ei halua tulla raskaaksi, normaali nainen voi olla hyvin ilman seksiäkin. Mutta kai näillä on ne poikaystävät ja aviomiehet oltava aina, koska suorittavat elämää ja se kuuluu kalustoon, niin onhan heidän toimittava sitten myös näiden kumppaniensa seksipalvaluista vastaavana ja sitten syövät e-pilleriä ja asennuttavat härveleitä kohtuunsa jne. HRRRR.n45
Ikää 45v. Ja noin tyhmä?
Ilmeisesti kommenttini ei sinua lämmittänyt.
Minusta on älykkäämpää olla pumppaamatta itseensä hormoneja vain jotain miestä miellyttääkseen ja juosta gynekologilla syövän pelossa. Aika ristiriitaista toimintaa. Myrkytetään, panikoidaan, juostaan gynellä.. minkä vuoksi. Aikamoinen karuselli ja oikeasti ihan turhaan, jos vain käyttäisi aivojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tiedoksi, että sukupuolitautitesteissä virtsakokeesta tutkitaan yleensä klamydia ja tippuri. Laskimoverinäytteestä HIV ja B-hepatiitti. Mutta aina kondylooma ei aiheuta ulkoisia muutoksia, vaan aiheuttaa muutoksia kohdunsuulle. Kondylooman testauksen vuoksi papakoe olisi suotava ottaa...
Et onnistu pelotteluyrityksessäsi.
Olen päätökseni tehnyt enkä siitä luista.
Ap
Olenko yksin ajatukseni kanssa, kun koen, että olisi hyvä olla sopimus, jonka nainen allekkirjoittaisi, joka vapauttaisi yhteiskunnan hoitovastuusta kohdunkaulasyövässä silloin kun on haluttu papa-kokeet jättää tekemättä?
Vierailija kirjoitti:
Nainen 29w kirjoitti:
Gynekologi käynti on nöyryyttävää ja ahdistavaa, oon syöny e-pillereitä kohta 11 vuotta ja gynellä oon käyny ehkä 4 kertaa.
Nyt on kapseli.
Ensi vuonna laitan piuhat poikki.
Eli oon nyt 29.
Ei oo hinkua käydä gynellä enkä piuhojen poikki laittamisen jälkeen käy.
Hyväksyn sen tosiasian että valintani saattaa johtaa syöpään kuolemiseen.
Mielummin se kun nöyryytys ja häpeä.No tuo nöyryytys ja häpeä kokemus tulevat kyllä ihan sinun korvien välistäsi!
Pitäiskö sinun välillä mennä psykiatrille?
Sunkaltainen hyötyisi siitä enemmän. On todella epänormaalia jos sellainen ei ole nöyryyttävää ja nolota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tiedoksi, että sukupuolitautitesteissä virtsakokeesta tutkitaan yleensä klamydia ja tippuri. Laskimoverinäytteestä HIV ja B-hepatiitti. Mutta aina kondylooma ei aiheuta ulkoisia muutoksia, vaan aiheuttaa muutoksia kohdunsuulle. Kondylooman testauksen vuoksi papakoe olisi suotava ottaa...
ApOlenko yksin ajatukseni kanssa, kun koen, että olisi hyvä olla sopimus, jonka nainen allekkirjoittaisi, joka vapauttaisi yhteiskunnan hoitovastuusta kohdunkaulasyövässä silloin kun on haluttu papa-kokeet jättää tekemättä?
toivottavasti olet. minä en edelleenkään mene altistamaan kohtuani pöpöpesäkkeille ja nöyryyttämään itseäni huvikseen vain sen takia että kaltaisesi uhkailevat kilttinaiset siitä nillittävät että kaikki eivät niin tee. En ole ap.
Voisiko sitä vouhotusta vähän rajottaa jo pikkuhiljaa siitä syövästä. Se kun tulee tai on tulematta papakokeilla tai ilman, eikä sitä koepalaakaan välttämättä oteta oikeasta kohtaa, joten havaitsematta voi jäädä.
Ja miksi tosiaan ei kaikki elimiä ja ruumiinosia testailla kuten tota naisen alapäätä, syöpä ei paikkaa katso.
Eturauhassyöpä on todella yleinen miehillä ellei yleisin, eikä miehet silti käy itseänsä ronkituttamassa.
Naiset suostuu kaikkeen.
Minäkään en ole koskaan käynyt gynellä, olen 37v. Joku vertasi gynekäyntiä hammaslääkäriin - en ole hammaslääkärissäkään käynyt pelkästään tarkistuttamassa hampaita näin aikuisiällä, ainoastaan jos hammas on ollut kipeä. Gynelle menen siinä vaiheessa jos jotakin oireita ilmenee, kuten hammaslääkäriinkin. Ei sielläkään viitsi turhaan ravata jos mitään hammasongelmia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOlenko yksin ajatukseni kanssa, kun koen, että olisi hyvä olla sopimus, jonka nainen allekkirjoittaisi, joka vapauttaisi yhteiskunnan hoitovastuusta kohdunkaulasyövässä silloin kun on haluttu papa-kokeet jättää tekemättä?
toivottavasti olet. minä en edelleenkään mene altistamaan kohtuani pöpöpesäkkeille ja nöyryyttämään itseäni huvikseen vain sen takia että kaltaisesi uhkailevat kilttinaiset siitä nillittävät että kaikki eivät niin tee. En ole ap.
Voisiko sitä vouhotusta vähän rajottaa jo pikkuhiljaa siitä syövästä. Se kun tulee tai on tulematta papakokeilla tai ilman, eikä sitä koepalaakaan välttämättä oteta oikeasta kohtaa, joten havaitsematta voi jäädä.
Ja miksi tosiaan ei kaikki elimiä ja ruumiinosia testailla kuten tota naisen alapäätä, syöpä ei paikkaa katso.
Tämä!
Minäkään en samoista syistä aio käydä gynellä.
Enkä tunge itseeni hormonimyrkkyjä vain koska niin nyt kuuluu tehdä.
Jätetäänkö hoitamatta sitten kaikki abortitkin koska oma vika jos harrastaa seksiä seuraamuksista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä ne, jotka eivät mittaa verenpainettaan riittävän usein? Pitäisikö yhteiskunta vapauttaa hoitovastuusta heidän kohdallaan? Korkea verenpaine on merkittävin riskitekijä kymmeniin vakaviin sairauksiin.
Jos ei käytä hormoniehkäisyä eikä harrasta seksiä missä esim. kondylooman tartuntamahdollisuus, niin miksi käydä?
Kävisit gynellä, jos oma miehesi olisi gynekologi... Pidätkö lääkärissä käyntiä pettämisenä?
Kiitos tästä tiedosta. Itse en ole käynyt ikinä Bangladeshissa, enkä ajatellut koskaan mennä. Onko kenelläkään tästä kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kävisit gynellä, jos oma miehesi olisi gynekologi... Pidätkö lääkärissä käyntiä pettämisenä?
No en todellakaan :D
Tarkoitin ettei tarvisi jännittää, nolostella ja kykenisi olemaan rennosti.
Taidat olla niitä jotka tahtovat tahallaan ymmärtää väärin.
Ap:llä on mt-ongelma. Hän pelkää kuolemaa, kipuja ja sairautta. Hän arvelee välttyvänsä niiltä kun ei mene lääkäriin.
Aikuinen ihminen tekee niin kuin uskoo olevan itselleen hyväksi.
Jos olet edes yhden kerran harrastanut seksiä ilman kondomia, niin kannattaisi käydä testeissä. Sukupuoli ja papa.
Monet taudit on oireettomia.
Saatat tartuttaa tauteja tietämättäsi muihin seksikumppaneihisi.
Mä kävin gynellä hakemassa apua koviin kuukautiskipuihin 17v. Mitkään särkylääkkeet ei auttaneet, kolmiolääkkeitä ei määrätty. Kolme päivää meni aina järkyttävissä kivuissa, itkien. E-pillerit auttoi.
Koen todella oudoksi, että moni pystyy sitä toosaansa ja persettään levittämään miehille, mutta gynekologille ei?!
Jokainen tyylillään...
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen olevani kummajainen lähipiirissäni.
En ole koskaan syönyt pillereitä enkä ole koskaan käynyt gynellä.
Tätä jaksetaan päivitellä ja kauhistella. Minua jopa syyllistetään ja pidetään vastuuttomana.
Huolehtisivat vain omista värkeistään!Et ole kummajainen, minäkään en ole koskaan syönyt e-pillereitä tai käynyt gynekologilla.
On meitä paljon, mutta eihän sitä ne ymmärrä jotka alkavat itseään myrkyttää hormonipillereilla ja ravata gynekologeilla jo teini-iästä asti. Minusta ne naiset ovat kummajaisia ja olen aina ihmetelly miten jaksavat,, jotain hormoneja vetävät ilman mitään ongelmia, eikö niille tule koskaan mieleen mitä kaikea sellaset pillerit voi kehoon aiheuttaa. Ehkä ne ovat suurin naisten syöpien aiheuttaja.
Jos ei halua tulla raskaaksi, normaali nainen voi olla hyvin ilman seksiäkin. Mutta kai näillä on ne poikaystävät ja aviomiehet oltava aina, koska suorittavat elämää ja se kuuluu kalustoon, niin onhan heidän toimittava sitten myös näiden kumppaniensa seksipalvaluista vastaavana ja sitten syövät e-pilleriä ja asennuttavat härveleitä kohtuunsa jne. HRRRR.n45
Ikää 45v. Ja noin tyhmä?
Ilmeisesti kommenttini ei sinua lämmittänyt.
Minusta on älykkäämpää olla pumppaamatta itseensä hormoneja vain jotain miestä miellyttääkseen ja juosta gynekologilla syövän pelossa. Aika ristiriitaista toimintaa. Myrkytetään, panikoidaan, juostaan gynellä.. minkä vuoksi. Aikamoinen karuselli ja oikeasti ihan turhaan, jos vain käyttäisi aivojaan.
Minä joudun syömään hormoneja ihan endometrioosin takia, en mieheni. Monet myös syövät hormoneja runsaisiin kuukautisiin jne.
Sääli jos et ole tuohon ikään mennessä löytänyt seksin iloja, kyllä sitä normaalit naiset harrastaa ihan ilman lapsihaaveita.
Hieno homma. Jos kuolet johonkin gynelogogiseen tautiin, niin vähemmän maksua meikäläiselle ilman mitään hoitoja. Onnea valitsemallsi tiellä
Jos oma mies olisi gyne, suostuisin ;)