Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio käydä vastaisuudessakaan

Vierailija
20.11.2017 |

Ikää on 30, vakituinen suhde ja kymmenisen vuotta sitten aloitun seksielämän.
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?

Kommentit (228)

Vierailija
161/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVVK

Vierailija
162/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvi hävetä. Marieeveronica teki gynereissusta vloginkin.

Ei vaan. Jonkin sen rajan voisi vetää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa miten moni hokee täällä, että menee sitten jos on oireita.

Kun se kohdunkaulasyöpä on oireeton siihen asti kun alkaa olla aika myöhäistä. Vai millä erikoiskyvyillä huomaat solumuutokset kohdunkaulassa? Niinpä, sitä minäkin. Siinä vaiheessa kun se aiheuttaa vuotoa tai kipua ollaan jo pitkällä.

Selvästikin peruskoulun terveystietoon pitäisi saada enemmän tietoa tästä, vai nukuitteko tunnilla?

Ja ne "mitäs jos mies menisi näyttämään elintään"-vitsit. Ööö tietääkseni aika erilaisia elimiä kyseessä. Montako miestä kuollut kohdunkaulan syöpään? Ei voi verrata. 

Syöpä voi iskeä mihin elimeen tai kehon osaan tahansa, tollasella hysterialla ei pitkälle pötkitä, kai tiedät että stressikin aiheuttaa syöpää. Otatatko muuten maksasta, haimasta, ruokatorvesta, reisilihaksesta tai esim kehkoista koepalan vuosittain? Niinpä, en usko.

Seksi altistaa kohdunkaulan syövälle, esim. neitsyillä tai nunnilla ei tätä tautia esiinny. Jos elän muuten terveellisesti, mutta riskeeraan seksuaaliterveyteni harrastamalla seksiä, niin kyllä käyn vuosittain gynellä. Kas, kun sinne ei itse näe.

Onneksi en harrasta seksiä niin ei ole tätäkään ongelmaa. Viimeisestä kerrasta (seksi) on yli kymmenen vuotta. Gynekologilla tosin en ole käynyt koskaan aikasemminkaan.

Mietitkö koskaan mitä pöpöjä suhun kulkeutuu kun se gynekologi laittaa sun toosaasi levittimen, sinne pystyisi lentämään vaikka lintu siinä vaiheessa, sen verran iso se kolo. Varmasti kulkeutuu vaikka mitä pöpöä ja basilliä sinne sitäkin kautta, seksissä peniskään ei sentään mene minnekään kohdunkaulaan tai kohtuun asti, kuten gynekologi.

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin hygieniasta ja steriilistä tarvikkeista? Gynekologi on taatusti kuullut. Eihän lääkäri koskaan käyttäisi likaista välinettä potilaalla.

Jo kandit osaavat pitää huolta hygieniasta, luulisin että myös erikoislääkärit osaavat.

Ette tarvitse olla huolissanne että lääkärin tutkimus levittäisi syöpää.

Lääkäri käyttää aina hanskat ja välineet ovat steriilit kertakäyttövälineet.

Gynekologi on erikoistunut naisten terveyteen liittyviä asioihin. He osaavat esim ottaa kantaa myös vitamiineista ja raudan tarpeesta jos potilaalla esim on runsaat kuukautiset.

Gynekologi hoitaa myös kuivat limakalvot ja muut vaihdevuosien ongelmia.

kiitos mainospuheesta. 

Kai ymmärrät että edes leikkaukset eivät ole 100%sti turvallisia, vaan voivat tartuttaa mm. sairaalabakteerin potilaaseen, ja siihen yleensä kuolee. Eräs äitini tuttava on kuollut. Meni pieneen leikkaukseen, mutta sille tielle jäi.

Miten  gynekologin vastaanotto olisi edes lähellekään leikkaussalin sterilisaatiota. Maailma ei ole täydellinen, eikä ihmiset, saati instrumenttien steriiliys tai huoneilma.

Aivan turha mennä kaivuuttamaan itseään ilman tarvetta, jos ei halua kohtuunsa pöpöjä. 

Vierailija
164/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondylooma on 80 % aikuisista ihmisistä. Useimmilla oireettomana, vaikka olisitkin vakituisessa parisuhteessa nyt, niin olet ihan hyvin voinut saada viruksen nykyiseltä tai joltain aikaisemmalta kumppaniltasi. Kondylooma tarttuu erittäin helposti ja kondoomikaan ei siltä täysin suojaa. Papa-kokeessa pystyttäisiin helposti toteamaan lievätkin solumuutokset ja hoitaa ne pois, ennen syöväksi kehittymistä. Mutta jokainenhan tekee omat päätöksensä, vaikka ne olisivat kuinka tyhmiä tahansa. Turha sitten itkeä, jos kohdunkaulansyöpä osuu kohdalle.

Vierailija
165/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en käytä mitään hormonaalista ehkäisyä, mutta en jättäisi terveystarkistuksia väliin mistään hinnasta. En ymmärrä, miksi jotkut eivät välitä terveydestään yhtään.

Tämä nyt taas oli vain typerä kommentti. Mitä ihmeen terveystarkastuksia? Viimeksi olen sellaisessa ollut vaihtaessani työpaikkaa vuonna 2007, sitä ennen vissiin koulussa. Eikä kummallakaan kerralla asiaan kuulunut pilluni tutkiminen.

Jos sinä haluat rampata lääkärissä vaikka kerran kuukaudessa, be my guest. Kaikki eivät koe tarvetta moiseen, eikä se tarkoita, ettenkö välittäisi terveydestäni. Menen lääkäriin, jos olen kipeä, myös gynekologille. Tosin jälkimmäiselle on ollut tarvetta tasan kerran.

Toisilla on terveystarkastuksia. Tulee kutsu mammografiaan, tulee kutsu papakokeeseen.

Meillä on töissä sen jälkeen kun on täyttänyt 50 v., kolmen vuoden välein iso lääkärintarkastus. Tarkoittaa, että otetaan kaikki maksa- ja munuaisarvot, kilpirauhaset, kolesterolit, sokerit...  Minusta ihan hyvä ja menen mielelläni kun mikään noista ei maksa minulle kuin vaivan mennä paikalle.

Kutsuihin voi vastata myös kieltävästi, eikä kaikki ole yli 50v, eikä myöskään työpaikassa, jossa työntekijöiden terveyttä vahdataan. Onneksi. Osaan itse mennä lääkäriin jos tarvitsee.

Vierailija
166/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole ikinä käynyt enkä varmaankaan tule ikinä käymään. Miksi ihmeessä menisin? Ei minun ole sinne pakko mennä. 

Mies 42v

Vierailija
167/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondylooma on 80 % aikuisista ihmisistä. Useimmilla oireettomana, vaikka olisitkin vakituisessa parisuhteessa nyt, niin olet ihan hyvin voinut saada viruksen nykyiseltä tai joltain aikaisemmalta kumppaniltasi. Kondylooma tarttuu erittäin helposti ja kondoomikaan ei siltä täysin suojaa. Papa-kokeessa pystyttäisiin helposti toteamaan lievätkin solumuutokset ja hoitaa ne pois, ennen syöväksi kehittymistä. Mutta jokainenhan tekee omat päätöksensä, vaikka ne olisivat kuinka tyhmiä tahansa. Turha sitten itkeä, jos kohdunkaulansyöpä osuu kohdalle.

Olemme käyneet sukupuolitauti testeissä kun suhde alkoi.

Vierailija
168/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme käyneet sukupuolitauti testeissä kun suhde alkoi.

Nyt aletaan jo etsimällä etsiä syitä miksi Ap:n pitäisi gynelle mennä.

Kaikki eivät mene ja jos ap tahtoo olla yksi heistä, ette voi häntä sinne pelotella ja pakottaa :D

Vierailija
169/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka vitt*aan syyttä levittelee kutsuu helvetin lieskoja tykönsä.

Vierailija
170/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi käynti on nöyryyttävää ja ahdistavaa, oon syöny e-pillereitä kohta 11 vuotta ja gynellä oon käyny ehkä 4 kertaa.

Nyt on kapseli.

Ensi vuonna laitan piuhat poikki.

Eli oon nyt 29.

Ei oo hinkua käydä gynellä enkä piuhojen poikki laittamisen jälkeen käy.

Hyväksyn sen tosiasian että valintani saattaa johtaa syöpään kuolemiseen.

Mielummin se kun nöyryytys ja häpeä.

Vierailija
171/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies, nainen vai joku muu?

Olen Iines Ankka, ei tarvetta gynekologille :D

Vierailija
172/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi, että sukupuolitautitesteissä virtsakokeesta tutkitaan yleensä klamydia ja tippuri. Laskimoverinäytteestä HIV ja B-hepatiitti. Mutta aina kondylooma ei aiheuta ulkoisia muutoksia, vaan aiheuttaa muutoksia kohdunsuulle. Kondylooman testauksen vuoksi papakoe olisi suotava ottaa...

Vierailija
173/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 29w kirjoitti:

Gynekologi käynti on nöyryyttävää ja ahdistavaa, oon syöny e-pillereitä kohta 11 vuotta ja gynellä oon käyny ehkä 4 kertaa.

Nyt on kapseli.

Ensi vuonna laitan piuhat poikki.

Eli oon nyt 29.

Ei oo hinkua käydä gynellä enkä piuhojen poikki laittamisen jälkeen käy.

Hyväksyn sen tosiasian että valintani saattaa johtaa syöpään kuolemiseen.

Mielummin se kun nöyryytys ja häpeä.

No tuo nöyryytys ja häpeä kokemus tulevat kyllä ihan sinun korvien välistäsi!

Pitäiskö sinun välillä mennä psykiatrille?

Vierailija
174/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos vaihdevuodet aiheuttavat ongelmia, menen tavalliselle lääkärille, tuskin sillonkaan on pakko antaa alapäätä kaivella."

Kuule aivan varmasti kaivellaan alapäätä, jos koet esim tarvitsevasi hormonikorvaushoitoja. Jaksoin minäkin vielä 30-kymppisenä naureskella, että vaihdevuosivaivat ovat vain korvien välistä kiinni. Sainpahan tuntea nahoissani totuuden. Ei niitä kaikille tule, mulle tulivat vaivat, jotka lähestulkoon invalisoivat työikäisen ihmisen.

En mennyt gynelle riemusta kiljuen gynelle, mutta menin kuitenkin ja todellakin sain avun.

Vierailija
175/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kannattaa mennä. Muun muassa munasarjasyöpä voidaan todeta ajoissa ainoastaan ultralla, koska oireet ilmenee vasta sitten kun se on levinnyt. Minä en älynnyt mennä ajoissa ja maksan siitä nyt kallista hintaa.

Vierailija
176/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tiedoksi, että sukupuolitautitesteissä virtsakokeesta tutkitaan yleensä klamydia ja tippuri. Laskimoverinäytteestä HIV ja B-hepatiitti. Mutta aina kondylooma ei aiheuta ulkoisia muutoksia, vaan aiheuttaa muutoksia kohdunsuulle. Kondylooman testauksen vuoksi papakoe olisi suotava ottaa...

Et onnistu pelotteluyrityksessäsi.

Olen päätökseni tehnyt enkä siitä luista.

Ap

Vierailija
177/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Se on sinun oma asiasi ja toivon että pysyt terveenä ettei sinun tarvitse koskaan mennäkään jos se käynti tuntuu kurjalta tai turhalta ajatukselta.

Minä kävin ekaa kertaa tänä vuonna (olen 26), ihan vaan koska aloitin hormonaalisen ehkäisyn jotta saan epätavallisen kivuliaat kuukautiset kuriin etteivät haittaa koulua tai työtä enää. Tarkistutin siinä samalla gynekologilla kun tarjosivat että varmistuu ettei kivuissa ole kyse esim. jostain sairaudesta tai häiriöstä synnytyselinten toiminnassa. Minua helpotti kovasti kuulla että kaikki on kunnossa, mutta ymmärrän tottakai ettei muut toimi samalla tavalla. Aion vastaisuudessakin käydä sen suositellun parin vuoden välein niin kauan kuin käytän e-pillereitä, varmuuden vuoksi, sekä käydä papa-kokeessa sitten kun se on ajankohtaisempaa alkaa seuraamaan. c:

Meitä on moneen junaan ja se on musta kiva juttu. Sekin on, että kaikki voi antaa erilaiset mielipiteensä.

Vierailija
178/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen olevani kummajainen lähipiirissäni.

En ole koskaan syönyt pillereitä enkä ole koskaan käynyt gynellä.

Tätä jaksetaan päivitellä ja kauhistella. Minua jopa syyllistetään ja pidetään vastuuttomana.

Huolehtisivat vain omista värkeistään!

Et ole kummajainen, minäkään en ole koskaan syönyt e-pillereitä tai käynyt gynekologilla. 

On meitä paljon, mutta eihän sitä ne ymmärrä jotka alkavat itseään myrkyttää hormonipillereilla ja ravata gynekologeilla jo teini-iästä asti. Minusta ne naiset ovat kummajaisia ja olen aina ihmetelly miten jaksavat,, jotain hormoneja vetävät ilman mitään ongelmia, eikö niille tule koskaan mieleen mitä kaikea sellaset pillerit voi kehoon aiheuttaa. Ehkä ne ovat suurin naisten syöpien aiheuttaja.

Jos ei halua tulla raskaaksi, normaali nainen voi olla hyvin ilman seksiäkin. Mutta kai näillä on ne poikaystävät ja aviomiehet oltava aina, koska suorittavat elämää ja se kuuluu kalustoon, niin onhan heidän toimittava sitten myös näiden kumppaniensa seksipalvaluista vastaavana ja sitten syövät e-pilleriä ja asennuttavat härveleitä kohtuunsa jne. HRRRR.

n45

Ikää 45v. Ja noin tyhmä?

Vierailija
179/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen olevani kummajainen lähipiirissäni.

En ole koskaan syönyt pillereitä enkä ole koskaan käynyt gynellä.

Tätä jaksetaan päivitellä ja kauhistella. Minua jopa syyllistetään ja pidetään vastuuttomana.

Huolehtisivat vain omista värkeistään!

Et ole kummajainen, minäkään en ole koskaan syönyt e-pillereitä tai käynyt gynekologilla. 

On meitä paljon, mutta eihän sitä ne ymmärrä jotka alkavat itseään myrkyttää hormonipillereilla ja ravata gynekologeilla jo teini-iästä asti. Minusta ne naiset ovat kummajaisia ja olen aina ihmetelly miten jaksavat,, jotain hormoneja vetävät ilman mitään ongelmia, eikö niille tule koskaan mieleen mitä kaikea sellaset pillerit voi kehoon aiheuttaa. Ehkä ne ovat suurin naisten syöpien aiheuttaja.

Jos ei halua tulla raskaaksi, normaali nainen voi olla hyvin ilman seksiäkin. Mutta kai näillä on ne poikaystävät ja aviomiehet oltava aina, koska suorittavat elämää ja se kuuluu kalustoon, niin onhan heidän toimittava sitten myös näiden kumppaniensa seksipalvaluista vastaavana ja sitten syövät e-pilleriä ja asennuttavat härveleitä kohtuunsa jne. HRRRR.

n45

Ikää 45v. Ja noin tyhmä?

Haukut ihmisen tyhmäksi tämän henkilökohtaisen valinnan takia. Taidat itse olla tyhmä.

Sitäpaitsi e-pillerit ovat myrkkyä.

Vierailija
180/228 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos vaihdevuodet aiheuttavat ongelmia, menen tavalliselle lääkärille, tuskin sillonkaan on pakko antaa alapäätä kaivella."

Kuule aivan varmasti kaivellaan alapäätä, jos koet esim tarvitsevasi hormonikorvaushoitoja. Jaksoin minäkin vielä 30-kymppisenä naureskella, että vaihdevuosivaivat ovat vain korvien välistä kiinni. Sainpahan tuntea nahoissani totuuden. Ei niitä kaikille tule, mulle tulivat vaivat, jotka lähestulkoon invalisoivat työikäisen ihmisen.

En mennyt gynelle riemusta kiljuen gynelle, mutta menin kuitenkin ja todellakin sain avun.

Sen näkee sitten, mutta menen tavalliselle lääkärille, kun alkaa päästä vippaamaan. Missään en väittänyt että kuvittelisin vaihdevuosien olevan helppo nakki, äitini oli kuin sekopäinen saatana siihen aikaan, ehkä mua odottaa sama kohtalo. Mutta siis menen ihan tavalliselle lääkärille, en gynekologille, ja toivottavasti en joudu kaivelun kohteeksi, toivottavasti joku pääpilleri riittää, en halua hormoneja syödä kun niiltä oon välttynyt tähänkin asti- Toivotaan ettei ole vaikeita oireita luvassa. En ole työelämässä onneksi, olen jo valmiiksi "invalisoitunut".

n45