Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton ihminen, tekisitkö mieluummin työvuoroa 8-16 vai 14-22?

Vierailija
19.11.2017 |

?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvella voisin hyvin tehdä 14-22. Saisi herätä vasta auringon noustua ja vähintäänkin töihin mennessä kerkeäisi näkemään päivänvaloa. Talvikaudella ei kuitenkaan tule töiden jälkeen tehtyä mitään kovin kummoista. Plussana vielä iltalisät. Kesällä taas tekisin mieluummin 8-16. 

Vierailija
22/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmiset osaa lukea otsikkoa? Pyydettiin valitsemaan noista kahdesta vaihtoehdosta!

Elämä on niin paljon paljon monimuotoisempi kuin kaksi vaihtoehtoa. Onneksi.

Työaikojakin on vaikka mitä erilaisia ja ihmiset vastaavat mistä itse tykkäisivät tai tekevät. Kysyjän pitää vain osata tulkita että 7-15 työaikaa mielummin tekevä tekee mielummin päivätyötä. Tai opetella muokkaamaan kysymyksensä paremmin, olisi voinut esim. kysyä teetkö mielummin päivätyötä vai säännöllistä iltavuoroa?

Huomasin että sinä laitoit useamman kiukutteluviestin ketjuun ja ihan uteliaisuudesta kysyn ikääsi ja onko kyseessä ensimmäinen työpaikkasi?

Peace :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mieluummin 6 tunnin päiviä. Sillä eläisi tarpeeksi hyvin ja päivään mahtuisi 4 vuoroa = töitä riittäisi useammalle

Vierailija
24/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8--16. Iltaisin on paljon tapahtumia, joihin haluan osallistua. Samoin kielikurssien tunnit ovat yleensä iltaisin, ja mulla on aina jonkun kielen opintoja käynnissä.

Vierailija
25/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmiset osaa lukea otsikkoa? Pyydettiin valitsemaan noista kahdesta vaihtoehdosta!

Työaikojakin on vaikka mitä erilaisia ja ihmiset vastaavat mistä itse tykkäisivät tai tekevät. Kysyjän pitää vain osata tulkita että 7-15 työaikaa mielummin tekevä tekee mielummin päivätyötä. Tai opetella muokkaamaan kysymyksensä paremmin, olisi voinut esim. kysyä teetkö mielummin päivätyötä vai säännöllistä iltavuoroa?

Huomasin että sinä laitoit useamman kiukutteluviestin ketjuun ja ihan uteliaisuudesta kysyn ikääsi ja onko kyseessä ensimmäinen työpaikkasi?

Tässä kysyttiin näiden kahden vaihtoehdon välillä. Ymmärryksessäsi vikaa?

Vierailija
26/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mieluummin 8-16. 

On normaalin elämän rytmissä kiinni. Jälkimmäinen vaihtoehto johtaisi vain toimettomiin aamupäiviin kohdallani. 

Nyt teen 9-17 ja toivoisin aiempaa aloitusta. Ihanne olisi parinkin tunnin siirto aikaisemmaksi. 

Ei vain tässä työssä onnistu. 

Vierailija
27/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat just semmoselta näsäviisastelijalta kenen kanssa monilla ihmisillä tulee väkisin ongelmia:'D

Vierailija
28/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tein suunnilleen tuota 14-22 ja tykkäsin siitä, nykyään valitsen mieluummin 8-16.

Vierailija
29/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-16. Jos ei tarvitsisi laittautua (=herätä niin aikaisin), niin 6-14 olisi optimi.

Vierailija
30/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin mieluummin 8-16. 

On normaalin elämän rytmissä kiinni. Jälkimmäinen vaihtoehto johtaisi vain toimettomiin aamupäiviin kohdallani. 

Nyt teen 9-17 ja toivoisin aiempaa aloitusta. Ihanne olisi parinkin tunnin siirto aikaisemmaksi. 

Ei vain tässä työssä onnistu. 

Meidän pitää varmaan vaihtaa töitä. Mun työaika on 6.45-15.15 ja mieluusti vaihtaisin pari tuntia myöhempään.

Vierailija
31/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos noista olisi pakko valita, niin tuo jälkimmäinen. En oikein ole aamuihminen, niin kello kahdeksaan töihin meno on minulle liian aikaista, mutta toisaalta tuo kello 14 ei myöskään ole olisi kovin ihanteellinen aika, se jotenkin katkaisisi päivärutiinit huonosti. Parasta minusta olisi työpäivä noin kello 11-19, siinä saisi nukkua myöhempään kuin jos menisi töihin kello 8. Sitten olisi mukava ja verkkainen aamu, ehtisi kunnolla herätä, syödä kunnon aamiaisen, juoda kahvia, lukea päivän lehteä ja hoitaa aamurutiinit rauhassa. Sitten kun pääsisin kello 19 töistä, niin ehtisin hyvin käymään vielä kaupassa ilman kiirettä ja kotona tehdä kotitöitä, laittaa ruokaa ja käydä rauhassa suihkussa ennen kuin alkaa kerrostalon säännöissä oleva hiljaisuus, jona aikana ei ole ainakaan suotavaa käydä suihkussa.

Kuitenkin kaikkein mieluiten olisin kokonaan pois työelämästä, niin että kukaan ei saisi pakottaa minua menemään nukkumaan tiettyyn kellonaikaan saati sitten heräämään tiettyyn kellonaikaan. Saisin valvoa aina öisin kello 2-3 asti ja nukkua vähintään kello 12-1 asti päivällä/iltapäivällä. Ei kai se ketään häiritsisi, jos valvoisin vaikka kolmeen asti yöllä, jos lukisin tai katsoisin Youtube-videoita tietokoneelta kuulokkeet päässä, jolloin äänet eivät häiritsisi naapureita.

Vierailija
32/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-22 ehdottomasti. 8-16 olisi painajainen.

Vierailija
33/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista tietysti 8-16, itse teen onneksi 6-14, jää iltapäivään ja iltaan aikaa tehdä kaikenlaista. 14-22 ei oo kiva yhtään.

Vierailija
34/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tylsän ja perinteisen 8-16. Jos on töissä välillä 14-22 (tms. vastaava), aika ennen töihinlähtöä ei oikeasti tunnu vapaalta, eikä sinä aikana rentoudu tai saa aikaiseksi mitään.

Vierailija
35/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta 8-16. Olen kokeillut vuorotyötä ja vaikka olen luonnostani hyvin iltavirkku, inhoan käyttää iltoja töihin. Mielummin työt heti aamusta alta pois vaikka herääminen aikasin onkin tylsää ja unet jää vähänvähiin mulla.

Iltavuoroon mennessä en ikinä saanut mitään järkevää aikaan ennen töitä vaan aamupäivä meni vaan ns. ootellessa jakelloa kytätessä että kohta on mentävä töihin... töitten jälkeen pystyy helpommin tekemään omia juttuja ja käymään asioilla, eli aamut sopii työlle mulla paljon paremmin.

Vierailija
36/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin itse mielummin 8-16 vuoroa.

Kysymyksen asettelu voisi olla mielenkiintoisempi, jos kysyttäisiin tekisinkö mielummin 6.00-14.00 vai 14.00-22.00 vuoroa. Aamuvuoro alkaisi tällöin oikeasti aikaisin, jolloin tulisi enemmän pohdittavaa. Tällä hetkellä kysymyksen asettelu ei tunnu tasapuoliselta iltavuoroa kohtaan. Sillä silloin työpäivä jatkuu oikeasti myöhään.

Ehkä 8-16 kysymykselle oikeudenmukainen vastinpari olisi 10-18 vuoro, jolloin töistä pääsisi pois vielä kohtuu aikaisin, koska eihän kahdeksalta alkava vuoro nyt ole vielä kovin aikainen.

Vierailija
37/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista valitsisin 8-16.

Oikeasti teen 6:30-14.30 ja tykkään työajoistani paljon. Aamuvirkku olen ja tuntuu että päivää on vielä kunnolla jäljellä kun ehdin kotiin kolmen aikoihin.

Kaikilla on vain se 24h/vrk. Jos pitää herätä aikaisin, pitää myös mennä aikaisin nukkumaan eikä päivää olisi yhtään sen enemmän jäljellä. Jos riittää parin tunnin yöunet, niin sitten eri asia.

Vierailija
38/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena tein suunnilleen tuota 14-22 ja tykkäsin siitä, nykyään valitsen mieluummin 8-16.

Iltavuoro oli tosiaan hyvä juttu nuorena. Bileiltoina ehti vielä hyvin porukan mukaan ja seuraavana päivänä ehti toipua kivasti työkuntoon.

Vierailija
39/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin 14-22. Tosin ehkä kaikista paras olisi 10-18.

Vierailija
40/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta 8-16. Olen kokeillut vuorotyötä ja vaikka olen luonnostani hyvin iltavirkku, inhoan käyttää iltoja töihin. Mielummin työt heti aamusta alta pois vaikka herääminen aikasin onkin tylsää ja unet jää vähänvähiin mulla.

Iltavuoroon mennessä en ikinä saanut mitään järkevää aikaan ennen töitä vaan aamupäivä meni vaan ns. ootellessa jakelloa kytätessä että kohta on mentävä töihin... töitten jälkeen pystyy helpommin tekemään omia juttuja ja käymään asioilla, eli aamut sopii työlle mulla paljon paremmin.

Mä oon myös iltavirkku, mut mieluummin meen mahdollisimman aikaisin töihin, iltavuorossa se aamu tulee nukuttua tai kytättyä kelloa, joten kun menee aamulla aikaisin töihin niin sit se iltapäivä tuntuu paljon vapaammalle kun aamulla töihin lähdön odottelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän