Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasien käyttäjät, apua!

Vierailija
19.11.2017 |

Hei, olen uusi rillipää, ja kaikki on tosiaan ihan uutta. Auttakaa, ja vastatkaa minulle muutamaan kysymykseen:
1. Kuinka usein peset linssit?
2. Millä aineella peset ja miksi?
3. Voiko Lidlistä ostetut silmälasien puhdistuspyyhkeet vairioittaa linssejä?

Ostin optikkoliikkeestä puhdistussuihketta, mutta vaikka kuinka paperilla kuivaan ja hinkutan, niin aina linsseihin jää jotain likaa reunoihin. Sitten ostin kertakäyttöisiä puhdistusliinoja Lidlistä, ja kas, nehän ovat supertehokkaita! Heti heräsi huoli, että voivatko olla pahaksi linsseille, kun niissä on selvästi tuoksusta päätellen alkoholia plus muita vahvoja aineita? Help! Pesen linssit pari kertaa päivässä, koska niihin tulee heti yläreunaan rasvatahroja ihosta (isot kehykset ja linssit). Onkohan liikaa pesua?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pessyt vain pelkällä vedellä ja kuivannut talous- tai vessapaperilla. Oon käyttänyt laseja noin 13 vuotta päivittäin ja hyvin ovat kestäneet. Tosin näköni on huonontunut sitä tahtia että oon joka tapauksessa parin vuoden välein joutunut hankkimaan uudet lasit. Ihan hyvässä kunnossa on kuitenki linssit ollu. 

Vierailija
62/64 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin puhdistusliinat ovat verrattain "mietoja" muiden kauppojen vastaaviin. Niitä käytän myös puhelimen ja ipadin näytön putsaamiseen ja tietenkin myös aurinkolaseille. En muista minkä kaupan puhdistusliinoista oli kyse, mutta haisivat niin myrkyltä, että niillä en olisi uskaltanut silmälasejani puhdistaa. Käytä siis huoletta Lidlin puhdistusliinoja, jos tuntuu, että käytät niitä liikaa, korvaa jotkut puhdistuskerrat tavallisella pesulla miten muut ovat neuvoneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin välttäisin puhdistusliinojen käyttämistä linsseille silloin jos on vaikka liikkunut hiekkatiellä, että ei turhaan naarmuta linssejään.

Vierailija
64/64 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholipitoiset puhdistusaineet ja raaka astianpesuaine pitemmän päälle sumentavat linssejä. Liian kuuma vesi voi vaurioittaa pinnoitetta. Lisäksi jos et huuhtele laseja ensin, voivat epäpuhtaudet naarmuttaa linssejä, jos puhdistat pelkällä puhsdistusliinalla.