Miksi yksi ihminen nostaa minussa paljon narsistisia piirteitä esiin?
Ennen kenenkään muun kohdalla ei tällaista ole ollut. Mutta nyt minulla nousee pintaan aivan kamalia asioita, joita en kyllä halua hänelle ilmaista, siksi yritän vältellä häntä, etten lipsauta mitään järkyttävää.
Ne ajatukset ovat sellaisia, kuten että en usko, että hänestä voi kukaan pitää. Tai että en usko, että hän tulee pärjäämään ammatillisesti ja taloudellisesti. Ajattelen usein, että hän ei ansaitse hyvää elämäänsä. Tai että toivon, ettei hän ikinä löydä kumppania, sillä kukaan ei voisi olla hänen kanssaan onnellinen. Olen jopa ajatellut, että ihan hyvä jos kuolisi.
Ja kyse ei ole mistään parisuhdedraamasta, vaan ihan vain oman perheen ulkopuolisesta ihmisestä. Eikä ole tällaisia ajatuksia koskaan kenenkään muun kohdalla ollut. Mikä ihme siinä ihmisessä tai tässä ihmissuhteessa saa minusta kuoriutumaan kamalan narsistin? Muiden ihmisten suhteen olen ihan tavallinen, tylsä, pullantuoksuinen perheenäiti. Pelottaa millaiseksi oikein olen muuttunut.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketkä miettivät päänsä puhki kuka ap. ja hänen henkilönsä ovat oikeassa elämässä ovat typeriä ja lapsenmielisiä ääliö kakaroita.
Jokainen joka on jo päättänyt että ap. on juuri se heidän oma tuntemansa henkilö, ja oman vihansa kohde, ovat noloja. On noloa alkaa luettelemaan oman vihan kohteensa piirteitä, tekemisiä ja sanomisia ja väittää että juuri ap. on ne tehnyt.
Ymmärrättekö että tällä palstalla on satoja tuhansia kävijöitä, ja on ERITTÄIN epätodennäköistä että kirjoittajat ovat AINA juuri teidän tuntemanne henkilö!!!
Asutte varmaan jossain Lapin pienessä kyläpahasessa jossa 600 ihmistä. Siksi ette ymmärrä ettei kaikki oikeasti ole kaikkien tuttuja.
Ha ha! No minä en puhu sinusta, mutta olen esimerkiksi tunnistanut erään tuttuni kirjoitustyylin tällä palstalla; kiusaavia, raivokkaita, omahyväisiä kirjoituksia. Ja sattumalta samanlaisesta tyypista kyse, kuin mitä ap on. Ylimielinen, kaikkien yläpuolella, ei kestä torjuntaa. Varmasti samanoloisia ihmisiä on Suomi pullollaan, mutta se tietty raivo kun ei kestä minkäänlaista torjuntaa (eikä pysty mitenkään pohtimaan tai erittelemään mitä itse on tehnyt väärin), on hyvin tunnusomaista näille ihmisille. Ylpeys on ihan hirveä pahe.
No jaa. Ässän tekstit on kovin helppo tunnistaa. Niistä löytyy heti kymmenen piirrettä, joita hän huomaamattaan toistaa. Harmi, että tarinoidensa juonikuvioita pyöritellessään hän kadottaa tarinoidensa loogisuuden (ne kehittyvät yleensä samaan suuntaan), ja kirjoittaja on entistäkin tunnistettavampi. Melkoinen novellikokoelma hänen jutuistaan on jo koossa.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Ässän tekstit on kovin helppo tunnistaa. Niistä löytyy heti kymmenen piirrettä, joita hän huomaamattaan toistaa. Harmi, että tarinoidensa juonikuvioita pyöritellessään hän kadottaa tarinoidensa loogisuuden (ne kehittyvät yleensä samaan suuntaan), ja kirjoittaja on entistäkin tunnistettavampi. Melkoinen novellikokoelma hänen jutuistaan on jo koossa.
Linkkaa nyt ihmeessä joku toinen ketju? Alkoi kiinnostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketkä miettivät päänsä puhki kuka ap. ja hänen henkilönsä ovat oikeassa elämässä ovat typeriä ja lapsenmielisiä ääliö kakaroita.
Jokainen joka on jo päättänyt että ap. on juuri se heidän oma tuntemansa henkilö, ja oman vihansa kohde, ovat noloja. On noloa alkaa luettelemaan oman vihan kohteensa piirteitä, tekemisiä ja sanomisia ja väittää että juuri ap. on ne tehnyt.
Ymmärrättekö että tällä palstalla on satoja tuhansia kävijöitä, ja on ERITTÄIN epätodennäköistä että kirjoittajat ovat AINA juuri teidän tuntemanne henkilö!!!
Asutte varmaan jossain Lapin pienessä kyläpahasessa jossa 600 ihmistä. Siksi ette ymmärrä ettei kaikki oikeasti ole kaikkien tuttuja.
Sinä, ap, aliarvioit toistuvasti muita ja heidän lukutaitoaan. Vuosikausia olet mellastanut tietyillä palstoilla, ja kyllä sinun henkilöllisyytesi on useiden tiedossa. Itserakkaudessasi olet käyttänyt samoja nimimerkkejä ja ripotellut henkilökohtaisia tietojasi sekaan. Vielä kun kirjoitat niin tunnistettavaan tyyliin, voit katsoa peiliin, miten viitsit kirjoitella näin omituisia juttuja, kun olet niin tunnistettava persoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poimi muutama toistuva avainilmaisu ja tutki virkerakenteita. Siirrä tietosi Googleen ja etsi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poimi muutama toistuva avainilmaisu ja tutki virkerakenteita. Siirrä tietosi Googleen ja etsi itse.
En jaksa. Ei kiinnosta niin paljon. Ajattelin että aika helppo sinun linkata joku ketju jonka tiedät ap:n kirjoittamaksi. Tai nosta vaikka etusivulle.
Olen kopioinut niitä jo vuosien ajan kansioihini. Teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta ja laittomista uhkauksista sekä lähetän tiedostot KRP:n tekstianalyytikoille, sillä materiaalia on paljon. Kyllähän amatöörikin tietyt tekstit tunnistaa, kun on lukenut kyseisen henkilön tekstejä muutenkin kuin anonyymina.
Luin ketjun ja ihmettelen vain sitä, miten paljon vihaa tämä ketju nosti ihmisissä esille. Ap:lla on sairaita ajatuksia sitä ei käy kieltäminen. Mutta aika paljon vihaisia ja katkeria ihmisiä on myös vastaajissa. Patoutunutta, purkamatonta vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain mieleen yksi kokemus. Uskallan kysyä puhutteko perhetyöntekijästä?
Mitä perhetyöntekijä on tehnyt sinulle? Onko saanut lapsesi huostaan tai vastaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi on hiljainen ja introvertti, arka ihmisten kanssa, tunnollinen, jääräpäinen, työssään ihan ok tekijä, vähän erakkoluonne, hyvä kroppa, kasvot vähän persoonalliset mutta ei ruma, aika juntti tyyli.
Ap
Ihan kuin puhuisit minusta. Kaikki täsmää minuun, lisäksi homssuisuus tyylissä. Huomaan että olet jo vuosia vihannut mua vaikka nykyään peität sen aika hyvin. Ollaan työkavereita ja kohdataan lähes päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä perhetyöntekijä on tehnyt sinulle? Onko saanut lapsesi huostaan tai vastaavaa?
Ei mitään sellaista. En ala tässä kertoa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avaa sen verran miks se vihais sua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mistään vihaamisesta puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:ta tarkoitat niin hänhän toivoo kuolemaa sille kohteelleen niin eikö se ole vihaa jos mikä?
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun ja ihmettelen vain sitä, miten paljon vihaa tämä ketju nosti ihmisissä esille. Ap:lla on sairaita ajatuksia sitä ei käy kieltäminen. Mutta aika paljon vihaisia ja katkeria ihmisiä on myös vastaajissa. Patoutunutta, purkamatonta vihaa.
Samaa mieltä. Alan ymmärtää miestäni, joka on jo pitkään ollut sitä mieltä, että suomalaisten kanssa voi keskustella vain ruoasta. Taitaa olla ainoa aihe, josta ei saa haukkuja niskaan.
Onko tämä ketju myös sinun ap?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3023203/tyokaverini-tuominussa-esiin-ta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun jutuissasi ei ole päätä eikä häntää. Ajatteletko että p-työntekijällänne olisi ap:n kuvailemia ajatuksia ja tunteita sinua kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gang stalking kirjoitti:
Gang stalkingissakin se on ilmeisesti sitten terapiaa vainoamisen kohteelle, kun hänestä puhutaan pahaa ja levitetään yksityiselämää loukkaavia tietoja ja törkeitä kunniaa loukkaavia huhuja ja juoruja?
No, ehkä he eivät sentään kuvittele auttavansa uhria vainoamalla tätä, mutta vainoajissa on kyllä hyvin häiriintyneitä henkilöitä, joiden todellisuudentaju on pahasti hämärtynyt. Suuri osa gang stalkigin harjoittajista varmasti kuitenkin pitää itseään terveenä ja "normaalina", he eivät ihan oikeasti tajua, kuinka sairasta se on, mitä he tekevät.
Uusi termi minulle tämä gang stalking. Tekevätkö narsistit tätä uhrilleen, joka uskaltaa vihdoin irrota hovista? Manipuloiko narsisti koko hovin stalkkaamaan tätä henkilöä? Ja koska narsisti ei itse pysty saamaan henkilöön yhteyttä (koska uhri on laittanut välit poikki), manipuloiko hän muita yrittämään ottamaan yhteyttä, vaikka uhri on eristänyt itsensä koko hovista. Kokemuksia? Kiinnostaisi tietää enemmän tästä. Ap:n avaus on itse asiassa ollut erittäin hyvä, tästä on hyötyä niille jotka painivat narsistin kanssa.
Kyllä, tässä oli hyviä pointteja. Narsisti tai muuten luonnehäiriöinen ikävä ihminen nimenomaan keskittyy mustamaalaamaan kohdetta. Varsinkin jos yhteys kohteeseen on katkennut tai ei toimi suoraan. Mustamaalaaminen tapahtuu klassisesti juoruamalla, keskittymällä vain negatiivisiin puoliin ja liioittelemalla, vääristelemään niitä, tai ihan jopa valehtelemalla ikäviä asioita kohteesta. Fiksuimmat eivät lähde tuohon mukaan. Tyhmimmät ehkä saa mukaan uskomaan.
Vielä lisäisin että suoraan juoruamalla mustamaalaamisen lisäksi todennäköisesti ap:n tapainen tyyppi yrittää ujuttaa kohteen päähän ajatuksia jotka tukisi jotain huonommuudentunnetta. Jos hän ei voi tehdä sitä suoraan hän tekee sen juurikin näin palstoilla. Täällä voi haukkua ja ilkeillä kun ei suoraan pysty tai ei edes ole pokkaa. Voin lyödä vetoa että ap:n tarkoitus on juuri se että tuo kohde lukee tämän ja vielä arvaisi kuka ap on. Sitten ap myhäilee: kyllä mä näytin sille.
Ainakin mua on tuollainen ap:n kaltainen tyyppi loukannut monta kertaa ihan päin naamaa ja tiedän että selän takana puhutaan lisää. Ap haluaa koko ajan olla perillä siitä mistä muut juttelevat, vaikka puhuisivat säästä. Ap itse nauraa muille ihmisille mutta yhtään kysymystä itsestään ap ei siedä, ei varsinkaan jos edes vihjaa ettei ole ap:n kanssa samaa mieltä. Jos ei tietäisi, voisi luulla että ap on riidoissa monen ihmisen kanssa, tai ettei ole tekemisissä, niin ilkeitä juttuja kertoo toisista, mutta ei, esittää kun olisivat ylimmät ystävykset. Ja sitten taas puhutaan pahaa selän takana.
Ihan väkisin ap:n täytyy olla kaveria ja samassa seurassa ihmisten kanssa joista ei pidä, mutta ilmeisesti uteliaisuus vie voiton, tunteeko ap olonsa ulkopuoliseksi jos ei tiedä mitä kaikkien muiden keskustelut koskevat?
Ja kun kaikki ihmiset ei tule niin hyvi juttuun keskenään, syy on muissa ihmisissä kun käyttäytyvät "väärin". Ap itse kun muka on nii kiva ja reilu ja auttaa tarvittaessa
Mä tiedän yhden joka sopii erittäin hyvin tuohon kuvaukseen. Mutta ei ole tietääkseni mikään ammattilainen eikä edes työelämässä kuten ei myöskään tuo hänen kohdehenkilönsä jonka tuntee uhaksi tai ongelmaksi.
Satavarmaa on että on kirjoitellut tänne aikaisemminkin. Pidän häntä omassa mielessäni kirjoittajana koska uskon että monet asiat on todellakin hämäystä. Ei ole mitään ystävyyttä ollut, ei vuosikausien tuntemista, ei avautumista. Itseasiassa suuttuminen taitaa kummuta juuri siitä että kyseisiä asoita ei ole päässyt syntymään. Ap on vihainen kun hänen yltisosiaalinen, yliutelias, pahansuopainen, outo, juoruluonne paljastui jollekin tarkkasilmäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun jutuissasi ei ole päätä eikä häntää. Ajatteletko että p-työntekijällänne olisi ap:n kuvailemia ajatuksia ja tunteita sinua kohtaan?
Kirjoitin niille jotka kertoilivat työkavereistaan siinä kommenttini yläpuolella. En ap:sta.
Luin ekat kymmenen sivua. Jotenkin niin huvittavaa (tai kammottavaa), kuinka puhutaan ties mistä "kiusatun aurasta", negatiivisesta energiasta ja muista henkimaailman asioista varteenotettavina totuuksina, mutta toisaalla esim itsesuojeluvaisto tyrmätään ennakkoluuloisuudeksi.
Sivistynyt ihminen on "auratason" yläpuolella. Ei muuta.