Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksi ihminen nostaa minussa paljon narsistisia piirteitä esiin?

Vierailija
18.11.2017 |

Ennen kenenkään muun kohdalla ei tällaista ole ollut. Mutta nyt minulla nousee pintaan aivan kamalia asioita, joita en kyllä halua hänelle ilmaista, siksi yritän vältellä häntä, etten lipsauta mitään järkyttävää.

Ne ajatukset ovat sellaisia, kuten että en usko, että hänestä voi kukaan pitää. Tai että en usko, että hän tulee pärjäämään ammatillisesti ja taloudellisesti. Ajattelen usein, että hän ei ansaitse hyvää elämäänsä. Tai että toivon, ettei hän ikinä löydä kumppania, sillä kukaan ei voisi olla hänen kanssaan onnellinen. Olen jopa ajatellut, että ihan hyvä jos kuolisi.

Ja kyse ei ole mistään parisuhdedraamasta, vaan ihan vain oman perheen ulkopuolisesta ihmisestä. Eikä ole tällaisia ajatuksia koskaan kenenkään muun kohdalla ollut. Mikä ihme siinä ihmisessä tai tässä ihmissuhteessa saa minusta kuoriutumaan kamalan narsistin? Muiden ihmisten suhteen olen ihan tavallinen, tylsä, pullantuoksuinen perheenäiti. Pelottaa millaiseksi oikein olen muuttunut.

Kommentit (379)

Vierailija
261/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D aivan hulvattomia spekulaatioita täällä kyllä on. Eikö AP:n aloitus ollut vain turhauman purkausta eikä mitään raivoamista. Niin minä sen luin. 

Niin jos se olisikin ollut raivoamista, se olisi ollut mielestäni enemmän normaalia. Sinustako on hulvatonta, että toivoo toisen kuolemaa? Minusta tuo ap on pelottava ja sairas eikä sun auta sitä kääntää huumoriksi. Olet itse aloittaja, joka ei vieläkään osaa ymmärtää ongelmiensa syvyyttä. Luuletko että ne nauramalla paranee.

Yritätkö provosoida ;) no en lähde puolustelemaan kantaani ja leikkiisi mukaan. Sympatiat AP:lle, kun halusi pohtia ajatuksiaan täällä. 

Vierailija
262/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap muutti jo taktiikkaa ja tuli itseään puollustamaan loppupään viesteissä. Narskulle tyypillistä sekin että ei nää mitään väärää itsessään. Ensin kalastelee kehuja omasta huolenpidost ja älykkäästä refelektiosta ja kun se ei menekkään läpi valveutuneille lukijoille, yrittää kääntää mustan valkoiseksi. Enhän minä sitä tarkoittanut... hyvällä minä vain... jne. Narskun toimintaa aivan käsikirjan mukaan. Etenkin tuo että manipuloi toisia uskomaan että on normaalia tuollainen ja maalaa mustan päälle valkoista. Hyi miten ällöttävä tyyppi kaikinpuolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D aivan hulvattomia spekulaatioita täällä kyllä on. Eikö AP:n aloitus ollut vain turhauman purkausta eikä mitään raivoamista. Niin minä sen luin. 

Niin jos se olisikin ollut raivoamista, se olisi ollut mielestäni enemmän normaalia. Sinustako on hulvatonta, että toivoo toisen kuolemaa? Minusta tuo ap on pelottava ja sairas eikä sun auta sitä kääntää huumoriksi. Olet itse aloittaja, joka ei vieläkään osaa ymmärtää ongelmiensa syvyyttä. Luuletko että ne nauramalla paranee.

Yritätkö provosoida ;) no en lähde puolustelemaan kantaani ja leikkiisi mukaan. Sympatiat AP:lle, kun halusi pohtia ajatuksiaan täällä. 

Mitä sympatiaa hän tarvitsee. Hän tarvitsee pitkäaikaista terapiaa. Minä en leiki vakavilla asioilla kuten kenenkään kuolemalla. Todella sairas tyyppi ja jokainen joka häntä puolustaa. Menee ihan kylmät väreet selässä.. Ihan creepy :(

Vierailija
264/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap muutti jo taktiikkaa ja tuli itseään puollustamaan loppupään viesteissä. Narskulle tyypillistä sekin että ei nää mitään väärää itsessään. Ensin kalastelee kehuja omasta huolenpidost ja älykkäästä refelektiosta ja kun se ei menekkään läpi valveutuneille lukijoille, yrittää kääntää mustan valkoiseksi. Enhän minä sitä tarkoittanut... hyvällä minä vain... jne. Narskun toimintaa aivan käsikirjan mukaan. Etenkin tuo että manipuloi toisia uskomaan että on normaalia tuollainen ja maalaa mustan päälle valkoista. Hyi miten ällöttävä tyyppi kaikinpuolin.

Niin minäkin epäilen. Seuraa silmä kovana tätä ketjua ja puolustaa itseään kaikintavoin. Sitten nauraa räkäisesti päälle... Yök. Seuraavaksi kai poistattaa koko ketjun kun jäi kiinni. Todella narsistinen. Kiertäisin kaukaa.

Vieläkään ei ole kertonut mitä on itsessä vikaa. Ei osaa. Ottaa tästä vain vinkkejä jotta saa jatkaa sairasta toimintaa ja osaa esittää empaattista jatkossakin. Kiinni jäit! Tunnen sinut.

Vierailija
265/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni lippispäisenä homssuisena joiltakin osin huonon itseluottamuksen omaavana tyyppinä...

Mutta moni asia ei osu yksiin. Tosin osa asioista osuu ja on sellaisia mistä avauduin kaverille humalassa, kun oikein uteli. Humalassa liioittelin asioita, enkä ole niitä korjaillut...

Hyviä ystäviä löytyy, mutta ei näiden työpaikan juorukerhoilijoiden joukosta.

On mulla kavereita. Olisi ihan liiaksi asti, jos vaan jaksaisin olla yhteydessä. Vaikka juorukerho on luonut musta tietyn kuvan, ei se pidä paikkaansa omilla aivoilla ajattelevien keskuudessa. Olen tosi kiva monen mielestä. Oikeassa seurassa on vapautunut olo, eikä tarvitse tuntea arvioivia katseita, joten ei myöskään taannu mitenkään, vaan saa kukoistaa juuri sellaisena kuin olen.  Inhottavien ihmisten seurassa ei ole helppoa olla... siksi itsestä välittyykin vääränlainen kuva...

Perheeseen välit saisin kuntoon helposti. Periaatekysymys...

Vierailija
266/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lause kertoo sinusta paljon, mutta mahdollisesti myös siitä, että voit muuttaa ajatteluasi. Katkeruus loistaa. Ei kenenkään elämä ole tärkeämpää kuin omasi, joten satsaa siihen.

Vierailija
267/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemasi ärtymys on vihaa joka kumpuaa terveestä tarpeesta vetää rajoja ressukalle, jonka olet antanut hyväksikäyttää itseäsi.

Vierailija
268/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos toinen kieltäytyy puhumasta? Sitä paitsi en ole huomannut, että ap kirjoittaisi siitä ihmisestä jotenkin poikkeuksellisen ilkeästi. No on joukossa jotain huonojakin sanavalintoja, mutta hän on pyytänyt niitä anteeksi. Myös asioiden esittämisjärjestys voisi olla erilainen, niin siitä ei syntyisi niin synkkää kuvaa. Mutta mitään saastaa tai pahuutta en ole huomannut, päinvastoin, paikoin hän kirjoittaa tästä ihmisestä hyvinkin sovittelevasti.

Sovittelevasti joo, anteeksi että nyt tyrskähdin nauruun. Et sitten itse tajua oikein sanomiasi tai käyttäyttymistäsi. Taisi tulla pupu pöksyyn kun noissa viimeisissä viesteissä perut vähän sanomisiasi. Taitaa olla niin että tiedät että juttusi ja ajatusmaailmasi ei kestäisi päivänvaloa. Sen tiedän että jos nimesi räjähtäisi tähän ketjuun niin kuolisit häpeästä.

Olen muuten yksi joka voisi olla tuo ap:n kohde mutta vaikea sanoa kun yksityiskohtia on varmaan muutettu nimittäin tavallaan sopisin kuvaan tavallaan en. Jos olen niin en minä yöunia tämän takia menetä. En nimittäin ollenkaan ole niin avuton tai arka mitä ap antaa ymmärtää. Olen ymmärtänyt kyllä mistä tässä on kyse. Toisaalta pelottaa jos oikeasti tuo ap on se ketä kuvittelen, sillä kuka oikeasti haluaa olla missään tekemisissä hullujen väkivaltaisten sairauden ajatusten omaavien ihmisen kanssa.

Minusta aika moni arvio täällä ap:stä osuu aika nappiin. Ap on sen verran sokea että luulee todennäköisesti että se on se hänen herjaamansa ihminen joka häntä vastaan kirjoittelee. Ei ap se ei ole minä. On muitakin joiden mielestäsi persoonasi ja ajatusmaailmasi on kieroutunut.

Muista yksityiskohdista en ole varma mutta siitä ehkä että ap on halunnut olla ystävä tai auttaa tuota kohdetta ja kun hänet on torjuttu niin tulee joku outo viha. Ap on tottunut että ei minulle ryppyillä, minun näytös pitää mennä läpi kaikille, minä neuvon, minä määrään ja muut kuuntelee.

Vierailija
269/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gang stalking kirjoitti:

Gang stalkingissakin se on ilmeisesti sitten terapiaa vainoamisen kohteelle, kun hänestä puhutaan pahaa ja levitetään yksityiselämää loukkaavia tietoja ja törkeitä kunniaa loukkaavia huhuja ja juoruja? 

No, ehkä he eivät sentään kuvittele auttavansa uhria vainoamalla tätä, mutta vainoajissa on kyllä hyvin häiriintyneitä henkilöitä, joiden todellisuudentaju on pahasti hämärtynyt. Suuri osa gang stalkigin harjoittajista varmasti kuitenkin pitää itseään terveenä ja "normaalina", he eivät ihan oikeasti tajua, kuinka sairasta se on, mitä he tekevät.

Uusi termi minulle tämä gang stalking. Tekevätkö narsistit tätä uhrilleen, joka uskaltaa vihdoin irrota hovista? Manipuloiko narsisti koko hovin stalkkaamaan tätä henkilöä? Ja koska narsisti ei itse pysty saamaan henkilöön yhteyttä (koska uhri on laittanut välit poikki), manipuloiko hän muita yrittämään ottamaan yhteyttä, vaikka uhri on eristänyt itsensä koko hovista. Kokemuksia? Kiinnostaisi tietää enemmän tästä. Ap:n avaus on itse asiassa ollut erittäin hyvä, tästä on hyötyä niille jotka painivat narsistin kanssa.

Kyllä, tässä oli hyviä pointteja. Narsisti tai muuten luonnehäiriöinen ikävä ihminen nimenomaan keskittyy mustamaalaamaan kohdetta. Varsinkin jos yhteys kohteeseen on katkennut tai ei toimi suoraan. Mustamaalaaminen tapahtuu klassisesti juoruamalla, keskittymällä vain negatiivisiin puoliin ja liioittelemalla, vääristelemään niitä, tai ihan jopa valehtelemalla ikäviä asioita kohteesta. Fiksuimmat eivät lähde tuohon mukaan. Tyhmimmät ehkä saa mukaan uskomaan.

Vierailija
270/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemasi ärtymys on vihaa joka kumpuaa terveestä tarpeesta vetää rajoja ressukalle, jonka olet antanut hyväksikäyttää itseäsi.

Ap taas keksii lisää puolustuksekseen. Olet läpinäkyvä. Eiköhän tässä ole ap joka ei osaa päästää raukka irti. Ap ei ole kertonut että häntä on hyväksikäytetty tai rajoja rikottu. Eihän tuo toinen ole ressukka muuta kuin aloittajan mielestä.

Vierailija
271/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksteistä paistaa läpi loukkaantumisen tunne jostain josta taas seuraa viha. Mutta ihan normaalista loukkaantumisesta tässä ei voi olla kyse. Ja ap:n itsensäkin mukaan mitään riitaa tai varsinaista sanaharkkaa ei ole kai ollut. Tosin, tuo on hänen versio. Voihan se olla että ap on vihastunut kun hänelle on hänen mielestään ryppyilty.

Vierailija
272/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap meinaa tehdä seuraavaksi? Aiotko etääntyä ystävästäsi vai jatkatko samaan tyyliin kuin tähän asti?

Kerroit jossain viestissäsi, että rakastat häntä ystävänä. Oletko ihastunut ja toinen ei vastaa tunteisiisi? Se selittäisi tuon että kun sinä et häntä saa niin hän ei ansaitse ketään eikä mitään hyvää elämäänsä. Jos hän kuolisi, pääsisit lopulta eroon pakkomielteisestä ihastuksesta eli siitä umpikujasta päässäsi. Onko rakkaus kääntynyt päässäsi vihaksi? Siksikö pidät häntä luuserina ja oot alkanut halveksia häntä?

Vierailija
273/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkaa kuulostaa parisuhdedraamalta, vaikka aloittaja väitti ettei siitä ole kysymys. Herää kysymys, mistä on kysymys :D

Hienoa, että aloittaja on löytänyt itsestään uusia puolia. Niitä kannattaa työstää ihan ammattilaisen kanssa.

Vierailija
274/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haluat alistaa häntä ja pönkittää omaa itsetuntoasi pitämällä häntä itseäsi huonompana teet itsestäsi mielessäsi paremman ja vahvemman. Tämä on ihan normaalia lauman arvojärjestyskäyttäytymistä- myös ihmiset ovat laumaeläimiä. Toiset ihmiset ovat sellaisia, että haluavat olla arvossa muita ylempänä ja johtaa ja alistaa muita, vaikka eivät ole hyviä johtajia. Hyvien johtajien ei tarvitse alistaa ja dissata ja pönkittää omaa egiaan. Koet jollain tapaa hänet heikoksi vaikka hän ei sitä välttämättä ole. Kaikki tuo tuntemasi kertoo siis yrityksestä korottaa omaa egoasi, joka ei ole niin vahva kuin luulet. Tunnetko, että koitat olla häntä ns. arvojärjestyksessä ylempänä?

Vierailija
275/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että sisimmissäsi näet, ettet osaa auttaa tätä henkilöä? Mutta olet pitänyt itseäsi älykkäänä. Näet henkilön joka kärsii eikä vaikuta älykkäältä, muttet osaa antaa parempiakaan neuvoja hänen elämäänsä? Joskus itselläni tulee tuon kaltaisia tuntemuksia tuollaisissa tilanteissa. Ehkä se on jotain epätoivoa.

Vierailija
276/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

gang stalking kirjoitti:

Gang stalkingissakin se on ilmeisesti sitten terapiaa vainoamisen kohteelle, kun hänestä puhutaan pahaa ja levitetään yksityiselämää loukkaavia tietoja ja törkeitä kunniaa loukkaavia huhuja ja juoruja? 

No, ehkä he eivät sentään kuvittele auttavansa uhria vainoamalla tätä, mutta vainoajissa on kyllä hyvin häiriintyneitä henkilöitä, joiden todellisuudentaju on pahasti hämärtynyt. Suuri osa gang stalkigin harjoittajista varmasti kuitenkin pitää itseään terveenä ja "normaalina", he eivät ihan oikeasti tajua, kuinka sairasta se on, mitä he tekevät.

Uusi termi minulle tämä gang stalking. Tekevätkö narsistit tätä uhrilleen, joka uskaltaa vihdoin irrota hovista? Manipuloiko narsisti koko hovin stalkkaamaan tätä henkilöä? Ja koska narsisti ei itse pysty saamaan henkilöön yhteyttä (koska uhri on laittanut välit poikki), manipuloiko hän muita yrittämään ottamaan yhteyttä, vaikka uhri on eristänyt itsensä koko hovista. Kokemuksia? Kiinnostaisi tietää enemmän tästä. Ap:n avaus on itse asiassa ollut erittäin hyvä, tästä on hyötyä niille jotka painivat narsistin kanssa.

Kyllä, tässä oli hyviä pointteja. Narsisti tai muuten luonnehäiriöinen ikävä ihminen nimenomaan keskittyy mustamaalaamaan kohdetta. Varsinkin jos yhteys kohteeseen on katkennut tai ei toimi suoraan. Mustamaalaaminen tapahtuu klassisesti juoruamalla, keskittymällä vain negatiivisiin puoliin ja liioittelemalla, vääristelemään niitä, tai ihan jopa valehtelemalla ikäviä asioita kohteesta. Fiksuimmat eivät lähde tuohon mukaan. Tyhmimmät ehkä saa mukaan uskomaan.

Uskomattoman moni lähtee näihin mustamaalaamiskanpanjoihin mukaan. Itsekin erään narsistin varpaille talloneena olen kuullut jälkikäteen olevani mielenterveyspotilas, sairastavani anoreksiaa. Petän miestäni, käyn sossunluukulla, olemme lastensuojelun asiakkaita, olen alkoholisti, narkkari, tyhmä kuin saapas jne. Hyvin tuntuu uppoavan valikoituun porukkaan. Kukaan ei edes kyseenalaista mitään. En tosin kaipaa ketään näistä ihmisistä elämääni, joten menetys ei ole suuri.

Vierailija
277/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että sisimmissäsi näet, ettet osaa auttaa tätä henkilöä? Mutta olet pitänyt itseäsi älykkäänä. Näet henkilön joka kärsii eikä vaikuta älykkäältä, muttet osaa antaa parempiakaan neuvoja hänen elämäänsä? Joskus itselläni tulee tuon kaltaisia tuntemuksia tuollaisissa tilanteissa. Ehkä se on jotain epätoivoa.

Ei kyllä yhtään vaikuta siltä. Eihän se toinen tässä kärsi, vaan ap kärsii. Hänen pitäisi auttaa vaan itseään ja päästää irti pakkomielteisestä ihastuksestaan ja vihastuksestaan. Ei todellakaan vaikuta kovin älyköltä tämä ap.

Vierailija
278/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aloittajan kaltaisen naisen. Entisen "ystäväni". Ihmisen, jolle se on kaikki kaikessa, miltä asiat näyttävät ulospäin. Ulkonäkö, omaisuus ja status. Minulla ei ole mitään niistä. Koko ystävyytemme ajan hän oli alentuva ja ylenkatseellinen kaikelle sille, mitä minä edustin. Kyllä sen vaistoaa helposti. Kun pikkuhiljaa häivytin itseni hänen elämästään, alkoi mustamaalaus oikein todenteolla. Olen usein miettinyt syytä tähän keksimättä sitä. En yleensä onnistu herättämään kenessäkään noin suuria intohimoja.

Vierailija
279/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä yhtään vaikuta siltä. Eihän se toinen tässä kärsi, vaan ap kärsii. Hänen pitäisi auttaa vaan itseään ja päästää irti pakkomielteisestä ihastuksestaan ja vihastuksestaan. Ei todellakaan vaikuta kovin älyköltä tämä ap.

Tuohan juuri olisi narsistista. Myöntää oma huonommuutensa ja haavoittuvuutensa voi olla niin vaikeaa että muuntaa sen vihaksi jonka syytä ei edes tiedosta

Vierailija
280/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas vastaa itselleen... Eli toinen ei vaikuta älykkäältä mutta pitää itseään älykkäänä ;) hänen tehtävä on muka neuvoa... Jep jep. Niin suuri epätoivo että toisen pitäisi kuolla... Uskottavaa. Jos antaisit toisen vaan elää tavallaan, eihän se sulta ole pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme