Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksi ihminen nostaa minussa paljon narsistisia piirteitä esiin?

Vierailija
18.11.2017 |

Ennen kenenkään muun kohdalla ei tällaista ole ollut. Mutta nyt minulla nousee pintaan aivan kamalia asioita, joita en kyllä halua hänelle ilmaista, siksi yritän vältellä häntä, etten lipsauta mitään järkyttävää.

Ne ajatukset ovat sellaisia, kuten että en usko, että hänestä voi kukaan pitää. Tai että en usko, että hän tulee pärjäämään ammatillisesti ja taloudellisesti. Ajattelen usein, että hän ei ansaitse hyvää elämäänsä. Tai että toivon, ettei hän ikinä löydä kumppania, sillä kukaan ei voisi olla hänen kanssaan onnellinen. Olen jopa ajatellut, että ihan hyvä jos kuolisi.

Ja kyse ei ole mistään parisuhdedraamasta, vaan ihan vain oman perheen ulkopuolisesta ihmisestä. Eikä ole tällaisia ajatuksia koskaan kenenkään muun kohdalla ollut. Mikä ihme siinä ihmisessä tai tässä ihmissuhteessa saa minusta kuoriutumaan kamalan narsistin? Muiden ihmisten suhteen olen ihan tavallinen, tylsä, pullantuoksuinen perheenäiti. Pelottaa millaiseksi oikein olen muuttunut.

Kommentit (379)

Vierailija
341/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloitsisitko jos jonain aamuna kuulisit, että hän on kuollut? Jos olisi vaikka ottanut lääkkeiden yliannostuksen tai vetänyt itsensä hirteen. Sillähän pääsisit hänestä kerralla ja toiveesi toteutuisi.

En iloitsisi.

En kirjoittanut, että toivon hänen kuolemaansa. Kirjoitin, että ihan hyvä jos kuolisi. Silloin kun näin olen ajatellut, on mielessäni ollut lähinnä se, että ymmärtäisin miksi hän otti lääkeyliannostuksen tai veti itsensä hirteen. Ja että se oli hänen tahtonsa.

Mutta kun sen noin karusti sanoin, niin on siinä sitäkin, että se nyt vaan ratkaisisi umpikujan hänen omassa elämässään ja samalla minun. Todellisuudessa tilanne ei näin toivoton ole kummankaan mielestä.

Ap

Eiköhän olisi vain viisainta, että pysyt kaukana hänestä! Olet pelottava :(

Mitäpä jos sinä pelkääjä itse pysyisit kaukana siitä oman elämäsi vihaajasta. Antaisit hänen olla.

Sinä olet kai ap. Olet todella häiriintynyt :(

Joku häilyvä itsetunto on vielä pientä tuon rinnalla. Sympatiani vaan sille kaverille, joka joutuu sinun vihasi kohteeksi.

Vierailija
342/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä siis halveksit, vihaat ja pelkäät jotain henkilöä niin paljon, että toivot hänen kuolemaansa. Et ole vastannut, mikä sai välinne kiristymään. Ehkä olet hänelle täysin yhdentekevä. Hän näkee lävitsesi, muttei viitsi edes reagoida sinun vihaasi. Olet yksi tyhjä koliseva tynnyri, et mitenkään kiinnostava tai suuria tunteita herättävä persoona. Voit olla hänen silmissään massan mukana menevä huonoitsetuntoinen, pinnallinen ja yksinkertainen tapaus. Hän ei viitsi sitä sinulle kertoa, kun on sen verran tunneälyä, joka taas sinulta näkyy puuttuvan. Mutta eipä tuo häntä varmaan haittaa. Jatka sinä siellä kuplassasi, mutta varo "peilejä" jotka herättävät suuria tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
344/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua seuranneena on jäänyt kyllä isoksi kysymykseksi tämä "välirikko". Nyt en jaksa käydä läpi ketjua, mutta ap muistaakseni sanoi että yht äkkiä välit ovat huonontuneet ja hän on ottanut etäisyyttä kohteeseen. Tätä ovat muutkin täällä ihmetelleet että höpiset täällä paljonkin kaikenlaista, mutta et paljasta mistä kenkä puristaa.

Lisäksi mainitsit yhdessä vastauksessasi, että sinua ihmetyttää tuo hyvän ja pahan yhdistelmä tuossa henkilössä. Voitko vähän valottaa tuota pahaa puolta? Aika jännää sinänsä kun kuitenkin kuvaat häntä myös pelottavana ja autettavana rassukkana. Puhut niin kovasti että halusit auttaa. Mutta nähtävästi sinun apusi tai seurasi ei kelvannut. Se voi ottaa koville.

Edelleen kaikista vastauksistasi paistaa joku loukkaantuminen ja torjunta. Et saanut häneltä sellaista käytöstä, jota odotit tai sinun pitäisi saada? Tai et saanut häntä pitämään itsestäsi? Tai ehkä hän tajusi sinusta jotain negatiivista ja sinä takusit, että hän tajusi sen. Sen jälkeen kiva persoona muuttui vihaiseksi persoonaksi.

Itse olen ehkä sellainen, että voin tahtomattani ehkä loukata jotain olemalla ehkä tyly, koska en vain sillä hetkellä jaksa olla kiva tai henkilöllä ei ole niin väliä minulle tai mitä hän ajattelee minusta.

Tiedostan, että se ei ole ehkä aina paras tapa olla, sillä vaikka ei ole väliä tuleeko henkilön kanssa ystäväksi vai ei se voi lietsoa kuitenkin ikäviä tunteita ja joku voi loukkaantuakkn pitkäksi ajaksi.

Ihmisethän voivat loukkaantua vaikka mistä. Itse olen myös temperamenttinen ja ehkä herkästi loukkaantuva mutta ei se pistä minua minkään sairaan vihan tunnemaailman piiriin. Kyllä se että tänne palstalle tulee höpisemään sellaisia mitä ap tekee on jo valitettavasti mennyt "yli". Ainakin omasta mielestäni tuollainenkin kaukana normaalista. Kannattaa varoa ettei verisuoni napsahda päästä joku kaunis päivä ja päätät päiväsi.

Vierailija
345/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä piirteitä näkee ja inhoaa toisessa, jotka tiedostaa, mutta ei hyväksy itsessään.

Näetkö tuttavassa itsesi?

Vierailija
346/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap minne katosit? Et ole käynyt täällä vähän aikaan. Sinulle on esitetty mielenkiintoisia kysymyksiä. Oletko punomassa juoniasi vai saitko apua ongelmiisi? Oletko ystävällisesti ja avuliaasti miettimässä miten voit "auttaa ystävääsi " lisää?

Vierailija
347/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu ap minne katosit? Et ole käynyt täällä vähän aikaan. Sinulle on esitetty mielenkiintoisia kysymyksiä. Oletko punomassa juoniasi vai saitko apua ongelmiisi? Oletko ystävällisesti ja avuliaasti miettimässä miten voit "auttaa ystävääsi " lisää?

Tiedän miksi hän ei vastaa. Tunnistin tästä ketjusta hänet ja itseni. Hän on kai kuvitellut, että tulee työn kautta olemaan tekemisissä kanssani pidempäänkin. Olen nähnyt tuon huonosti piilotetun vihan, halveksunnan ja kateuden hänestä. Oli tarkoituskin hoitaa tämä työasia asiallisesti loppuun. Hän ei siihen kyennyt, vaan tuli tänne avautumaan.

Luin tämän ketjun ja tajusin viimein, että miksi hänen seurassaan tulee jotenkin huono olo. Hänhän on kamala ihminen. No työprojekti on lopussa ja teinkin selväksi ettei enää jatku. Helpottavaa ettei tunteeni ole olleet väärässä. Tällaista julmuutta en kyllä osannut odottaa, mutta esittäminen on piilottanut paljon.

En tiedä miten hän voi elää itsensä kanssa. Minulle se ei kuulu enkä vaivaa sillä päätäni. Hänellä ei ole aavistustakaan miten rasittava tyyppi on minun mielestäni. En aio sitä hänelle kertoakaan. Toivon että pääsee umpikujasta päässään ja löytää rauhan. Minulla ei sellaista ole. Hoidan tämänkin viisaasti ja viileästi loppuun ja toivotan kaikkea hyvää. Jos alkaa stalkkaus, niin otan yhteyttä virkavaltaan.

Vierailija
348/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään edelliseen. Minulla ei ole mitään umpikujaa enkä ole umpikujassa. Rauha minulla on ja sitä ei mikään vie.

Vierailija
349/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. minulle tämä yhteistyön lopettaminen oli helppo juttu. Viisaasti kuten aikuiset toimivat. Luulin että sinäkin kykenet toimimaan fiksusti ja osaat hoitaa työt työnä. Olin suhteesi väärässä. Sinulla ei siis vieläkään ole työroolia, vaan jäät roikkumaan ihmisiin ja jauhat heistä palstoilla sontaa. Kumms ettet ole saanut vielä potkuja. Et edes osaa tai uskalla hakea apua vihankäsittelyyn, mikä näkyy olevan suuri ongelmasi. Alkaa jo epäilyttää että oletko edes käynyt alan koulutusta. Siellä opetetaan mikä on ammatti-identiteetti.

No ei muuta lisättävää. Toivon mukaan muistat mistä olet vastuussa. Tuo itsemurhan toivominen oli kyllä karmeinta mitä on omalle kohdalle sattunut. Et arvosta toisen elämää sen vertaa että toivot hänen kuolemaa jotta itsellesi tulisi parempi olo. Mikä ihmispeto olet? Jos olisit hoitoalalla, olisit varmaan täysi sadisti kuten ne insuliinimurhaajat yms. Kaikista eroon vaan joista sinulle tulee huono olo. Toivon mukaan emme törmää " tämän projektin" jälkeen. Mulla on kyllä pokkaa kääntää pää pois. Olet mulle ilmaa.

Vierailija
350/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se raukka ressukka mistä toista syyttää. Ei sitten uskalla enää kirjoittaa mitään tähän. On tullut selväksi millainen luuseri on kyseessä.

Vierailija
351/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ekat kymmenen sivua. Jotenkin niin huvittavaa (tai kammottavaa), kuinka puhutaan ties mistä "kiusatun aurasta", negatiivisesta energiasta ja muista henkimaailman asioista varteenotettavina totuuksina, mutta toisaalla esim itsesuojeluvaisto tyrmätään ennakkoluuloisuudeksi.

Sivistynyt ihminen on "auratason" yläpuolella. Ei muuta.

Mä käytin tuota termiä, mutta en kyllä tarkoittanut sillä mitään henkimaailman juttuja. Olen niin autuaan pihalla vissiin henkimaailman jutuista, etten hoksannut että joku voisi sen noin ymmärtää. Tarkoitin sitä, miten jonkun olemuksesta tiedostamatta paistaa se, että on suojaton, ja se yllyttää tietynlaisia ihmisiä kiusaamaan.

Vierailija
352/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierua

Vierailija
353/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko helpottaa?

Vierailija
354/379 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kauanko ajattelit vihata kohdettasi? Joko on murhasuunnitelma tehty, että pääset umpikujastasi?

Vierailija
355/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä viestistä tuli hieman eräs "ystäväni" mieleen. Olen ollut aistivinani hänessä jo pidemmän aikaa oudon käytöksen. Käytöksestä on huokunut viha ja inho. Silti toisinaan hän esittää mukavaa ja välittävää. On viisas (sekin suhteellista) ja menestynyt ihminen. Hänellä on noussut oma erinomaisuutensa jotenkin hattuun ja tuntuu halveksivan minua. Olen hänen mielestään alemman luokan kastia, vaikka tätä hän ei tietenkään ääneen ole sanonut. Olen ruvennut saamaan elämääni jotenkin kuntoon ja nyt onkin astunut mukaan kuvioihin tämä hänen inhonsa. Tällä tuntemallani ihmisellä on selkeästi mielenterveydellisiä ongelmia. Osaa esittää halutessaan erittäin sosiaalista ja mukavaa ystävää. Pysyviä ihmissuhteita ei kuitenkaan osaa pitää yllä. Elää ns. kulissi-elämää.

Vierailija
356/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä viestistä tuli hieman eräs "ystäväni" mieleen. Olen ollut aistivinani hänessä jo pidemmän aikaa oudon käytöksen. Käytöksestä on huokunut viha ja inho. Silti toisinaan hän esittää mukavaa ja välittävää. On viisas (sekin suhteellista) ja menestynyt ihminen. Hänellä on noussut oma erinomaisuutensa jotenkin hattuun ja tuntuu halveksivan minua. Olen hänen mielestään alemman luokan kastia, vaikka tätä hän ei tietenkään ääneen ole sanonut. Olen ruvennut saamaan elämääni jotenkin kuntoon ja nyt onkin astunut mukaan kuvioihin tämä hänen inhonsa. Tällä tuntemallani ihmisellä on selkeästi mielenterveydellisiä ongelmia. Osaa esittää halutessaan erittäin sosiaalista ja mukavaa ystävää. Pysyviä ihmissuhteita ei kuitenkaan osaa pitää yllä. Elää ns. kulissi-elämää.

Hän ei tainnut haluta, että saat elämäsi kuntoon. Jotkut vaan jää junnaamaan siihen ajatukseen, että kun toisella on vaikeuksia, hän on jotenkin tuomittu niihin loppuelämäkseen. Tuo on surullista, ettei osata iloita toisen elämästä.

Vierailija
357/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ap:lla on aivan samallainen kirjoitustyyli. Sama mies, provoilee milloin mistäkin

https://www.vauva.fi/keskustelu/3030923/kuinka-kova-paikka-naisille-se-…

Vierailija
358/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutatapa hyvältä ystävältä kun netissä kirjoitat etkä puhu ystävälle itselle. Entäpä jos aistit väärin ja hänen käytös johtuu muusta kuin sinusta. Jos et olekkaan kaiken keskipiste. Jos hän on mukava ja välittävä eikä ole sanonut mitään, ehkä olet itse ollut omituinen tai tehnyt jotain. Moni on sokea itselleen ja luulee muiden etääntymisen johtuvan kateudesta vaikka on tehnyt itse jotain miksi ystävä ei halua olla enää ystävä.

Vierailija
359/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole provo. Ap on peloissaan vaan.

Vierailija
360/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ylös, niin voitte miettiä onko provo vai ei. Todella kateellinen ihmisenkuvatus, joka toivoo toisen tekevän itsemurhan. Hyi helvata!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän