Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksi ihminen nostaa minussa paljon narsistisia piirteitä esiin?

Vierailija
18.11.2017 |

Ennen kenenkään muun kohdalla ei tällaista ole ollut. Mutta nyt minulla nousee pintaan aivan kamalia asioita, joita en kyllä halua hänelle ilmaista, siksi yritän vältellä häntä, etten lipsauta mitään järkyttävää.

Ne ajatukset ovat sellaisia, kuten että en usko, että hänestä voi kukaan pitää. Tai että en usko, että hän tulee pärjäämään ammatillisesti ja taloudellisesti. Ajattelen usein, että hän ei ansaitse hyvää elämäänsä. Tai että toivon, ettei hän ikinä löydä kumppania, sillä kukaan ei voisi olla hänen kanssaan onnellinen. Olen jopa ajatellut, että ihan hyvä jos kuolisi.

Ja kyse ei ole mistään parisuhdedraamasta, vaan ihan vain oman perheen ulkopuolisesta ihmisestä. Eikä ole tällaisia ajatuksia koskaan kenenkään muun kohdalla ollut. Mikä ihme siinä ihmisessä tai tässä ihmissuhteessa saa minusta kuoriutumaan kamalan narsistin? Muiden ihmisten suhteen olen ihan tavallinen, tylsä, pullantuoksuinen perheenäiti. Pelottaa millaiseksi oikein olen muuttunut.

Kommentit (379)

Vierailija
361/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolahtiko kalikka? Eikö tuo ollutkin "ystävä" eikä ystävä, kaksi eri asiaa. Ap on kyllä täys persereikä!

Vierailija
362/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kalahtanut. Itsellä on kaikki ystävyyssuhteet kunnossa ja siksi juuri, että puhun asiat suoraan enkä pidä kauan ystävinä ihmisiä joissa ei ole ainesta ystäväksi. Se että tulee purkamaan katkeruutta nettiin ja arvelemaan toisen motiiveja vaikka ei ole puhunut ihmiselle itselle mitään, tekee niin kyseenalaisen vaikutelman ettei yhtään ihmetytä miksi ystävä etääntyy katkerasta ja myrkyllisiä ajatuksia päässään keittävästä nettipurkajista.

Se että tulee nettiin tilittämään ihmissuhdetta kertoo että suhde on etäinen ja kaikkea muuta kuin ystävyys tai että ihmisen vuorovaikutustaidot on olemattomat eikä hän pysty hoitamaan suhdetta IRL. Ei ihmetyttäkkään miksi ongelmia suhteissa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kalahtanut. Itsellä on kaikki ystävyyssuhteet kunnossa ja siksi juuri, että puhun asiat suoraan enkä pidä kauan ystävinä ihmisiä joissa ei ole ainesta ystäväksi. Se että tulee purkamaan katkeruutta nettiin ja arvelemaan toisen motiiveja vaikka ei ole puhunut ihmiselle itselle mitään, tekee niin kyseenalaisen vaikutelman ettei yhtään ihmetytä miksi ystävä etääntyy katkerasta ja myrkyllisiä ajatuksia päässään keittävästä nettipurkajista.

Se että tulee nettiin tilittämään ihmissuhdetta kertoo että suhde on etäinen ja kaikkea muuta kuin ystävyys tai että ihmisen vuorovaikutustaidot on olemattomat eikä hän pysty hoitamaan suhdetta IRL. Ei ihmetyttäkkään miksi ongelmia suhteissa on.

Tuohan kirjoitti, että pysyviä ihmissuhteita tämä "ystävä" ei osaa pitää yllä. Normaali ihminen kyllä aistii, jos ystävä muuttuu happamaksi eikä osaa iloita hänen onnellisuudestaan.

Vierailija
364/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on kyllä aivan vinksahtanut, eikä vähiten näiden paranoidien ansiosta jotka heti tietenkin tunnistavat oman tuttunsa tai jonkun muun kirjoittajan tästä. Oman pikantin lisänsä sekoiluun tuovat jumalista ja guruista hourivat.

Mitä tuohon toisen kuoleman toivomiseen tulee niin mä ainakin esim masentuneena "toivoin", että auto ajaisi mun yli. Mutta en mä sitä silti oikeasti todella toivonut vaan se oli synkeä tunne, joka tuntui pahalta itsestäkin. Itse tulkitsin ap:n tekstin niin että hän kuvasi sitä tunnetta pahimmillaan.

Vierailija
365/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset kirjoitukset on vaarallisia jo sen takia että monet alkavat miettimään voisiko tuo kohde olla minä ja jotkut alkavat miettimään tuntevatkohan ap:n.

Tuossakin tuo yksi puhui jostain työprojektin suorittamisesta ja ilmeisesti oletti että itse on tuo halveksittu kohde ja ap hänen työkaverinsa. Minusta työkaveruus ei oikein sovi kuvaan ellei sitten ap ole jossain korkeammassa asemassa kun tuo kohde.

Ap:han on selvästi ilmoittanut että tuolla halveksitulla kohteella ei ole mitään eikä edes toivo menestystä työelämään, yksityiselämään jne. Omasta elämästä ja menestyksestä ap ei puhu mitään mutta ainakin tässä hän haluaa antaa kuvan että on "ylempi" tasoinen. Ja mitä on nämä auttamisjutut? Tuo saa kuulostamaan jopa siltä että kyseessävoi olla joku ammatti jossa tuo "ammattiauttaja" halveksii asiakastaan joka on järkyttävää. Toivon oikeastaan että tämänkin ketjun ip osoitteet kaivettaisiin perin juurin niin tuo ap saisi potkut!

Välillä muka ystäviä ja välillä työkuvio tuttuja. Ap puhuu sekavia ja osa on täyttä puppua.

Itseasiassa itse olen varmaan joskus suututtanut juuri näitä ylempiarvoisia auttajia koska jos joku päästää suustaan sammakoita eli asoita jotka ei pidä paikkaansa sanon aika kipakastikin takaisin. Jotkut ei vaan sulata oikein tuota ja kuvittelevat että asiakkaan on vain hymyilyävä ja vastattava "kyllä" ei väliä onko totta vai ei.

Parempi olla suora kun tekopyhä suorastaan murhanhimoinen "auttaja".

Vierailija
366/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttu on päivänselvä. Tuo ihminen on aito ja sinut heikkoutensa kanssa. Sinä et ole, koska sinut on kasvatettu väkisin peittämään heikkoutesi. Sinä näet hänessä samankaltaista heikkoutta, jota itsessäsi piilottelet. Suojataksesi itseäsi oman heikkoutesi tunnustamiselta ja käsittelyltä, omaksut sen ihmisen roolin, joka alisti sinua ja pakotti sinut vahvaksi kasvuiässä. Kyse on oman itsesi kohtaamisesta. Tuo ihminen edustaa sinulle kiellettyä heikkoa minääsi. Siksi asetut rankaisevaan rooliin.

Mistä johtuu, että joistakin ihmisistä kasvaa kuvailemasi kaltaisia ihmisiä, jotka peittävät heikkoutensa?

Vierailija
367/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tarkoitti jotain auttamisjuttua, jota kuvasi työprojektina joka pian loppuu, esim. perhetyö tms.

Minäkin olen sitä mieltä, että ip on hyvä selvittää ja laittaa ap vastuuseen. Ei ole kenellekään hyväksi, että auttaja toivoo autettavan kuolemaa ja pitää sitä oikeutenaan. Voihan olla myös niin daiju, että on ihastunut autettavaan eikä ole saanut vastakaikua ja siitä tuo vihaaminen. En tiedä tapausta, mutta potkut sietäisi saada jos auttamisalalla on.

Vierailija
368/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on kyllä aivan vinksahtanut, eikä vähiten näiden paranoidien ansiosta jotka heti tietenkin tunnistavat oman tuttunsa tai jonkun muun kirjoittajan tästä. Oman pikantin lisänsä sekoiluun tuovat jumalista ja guruista hourivat.

Mitä tuohon toisen kuoleman toivomiseen tulee niin mä ainakin esim masentuneena "toivoin", että auto ajaisi mun yli. Mutta en mä sitä silti oikeasti todella toivonut vaan se oli synkeä tunne, joka tuntui pahalta itsestäkin. Itse tulkitsin ap:n tekstin niin että hän kuvasi sitä tunnetta pahimmillaan.

Seliseli. Aika eri asia toivoa, että auto ajaa yli kuin että toinen ihminen (pahimmillaan auttajan roolissa) toivoo toisen tekevän itsemurhan kun se ei ansaitse elämää eikä mitään hyvää elämäänsä.

Vierailija
369/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten tarkoitti jotain auttamisjuttua, jota kuvasi työprojektina joka pian loppuu, esim. perhetyö tms.

Minäkin olen sitä mieltä, että ip on hyvä selvittää ja laittaa ap vastuuseen. Ei ole kenellekään hyväksi, että auttaja toivoo autettavan kuolemaa ja pitää sitä oikeutenaan. Voihan olla myös niin daiju, että on ihastunut autettavaan eikä ole saanut vastakaikua ja siitä tuo vihaaminen. En tiedä tapausta, mutta potkut sietäisi saada jos auttamisalalla on.

Joo no mä sopisin tuohon uhrin rooliin jotenkin. Kamalaa jos mun kanssa työskentelevät "ammattiauttajat" on sekopäitä. (Tai yksi niistä) Pitäisi varmaan ensitöikseen tilata omat lokitiedostot...

Vierailija
370/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet pahemmassa kuin kusessa.

Vierailija
371/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa hyvinkin mahdolliselta. Jos ap on ylemmässä asemassa ja pitää asiakastaan luuserina. Alkuun mennyt hyvin, kuten ap kuvaa. Sitten on sattunut jotain... Sitä ei kerrota. Olisiko tuo "luuseri" voimaantunut ja vetänyt rajoja, jolloin ap on loukkaantunut ja alkanut vihata ja kadehtia toista. Viha on lopulta noussut niin suureksi, että on alkanut toivoa asiakkaan kuolemaa. Tuo umpikuja on kai joku käsittelemättömien tunteiden möykky. Voi olla piilotettu ihastus josta ei pääse eroon kuin toisen kuollessa. Mikähän se toisen päässä oleva umpikuja sitten on, vai onko ap:n kuvitelmaa vaan.

Vierailija
372/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi herran tähden! Sinä toivoit masentuneena että auto ajaisi yli. Mitä sitten? Miten voit tulkita, että ap kuvasi sitä tunnetta pahimmillaan? Oletko sinä ap? Ei ap ja se toinen ole sama ihminen! Ei oman itsemurhan toivominen ole rikos, mutta toisen itsemurhan ja kuoleman toivominen on, varsinkin jos ap on auttajan roolissa. Ja miten sen toisen elämän on parempi loppua jos se on kuitenkin ok? Mitä helkkaria se ap:lle kuuluu miten joku elämänsä elää? Ap, auttaisiko terapia ja lääkitys?

Vierailija
373/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi herran tähden! Sinä toivoit masentuneena että auto ajaisi yli. Mitä sitten? Miten voit tulkita, että ap kuvasi sitä tunnetta pahimmillaan? Oletko sinä ap? Ei ap ja se toinen ole sama ihminen! Ei oman itsemurhan toivominen ole rikos, mutta toisen itsemurhan ja kuoleman toivominen on, varsinkin jos ap on auttajan roolissa. Ja miten sen toisen elämän on parempi loppua jos se on kuitenkin ok? Mitä helkkaria se ap:lle kuuluu miten joku elämänsä elää? Ap, auttaisiko terapia ja lääkitys?

Joo en ole ap, vaikka hänet joka toisessa viestissä nähdäänkin. En ymmärrä mitä tarkoitit tuolla että miten voin tulkita. Miten en voisi? Kerroin vain miten itse asian näin ja yritin myös selventää asiaa kuvaamalla miten tunne ei tarkoita, että aivan todella faktuaalisesti toivoisi sen asian tapahtuvan. Sitä tarkoitin, mutta ilmeisesti en ollut tarpeeksi selkeä. Tunne ei muuten ole rikos, ihan vaan tiedoksi. Muistutan myös, että te olette itse keksineet tämän että ap olisi ammattiauttaja. Voi toki ollakin, mutta moni täällä on niin joukkopsykoosissa että olettaa vaan.

Vierailija
374/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa joka osaa linkki nettipoliisille ja pyyntö selvittää onko kyseessä oikeasti joku auttavassa roolissa oleva. Ei siitä haittaakaan ole. Onhan niitä kaikenlaisia insuliinihoitajiakin jotka toimii muka hyvän nimissä. Mode ei hoida hommiaan?

Vierailija
375/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa joka osaa linkki nettipoliisille ja pyyntö selvittää onko kyseessä oikeasti joku auttavassa roolissa oleva. Ei siitä haittaakaan ole. Onhan niitä kaikenlaisia insuliinihoitajiakin jotka toimii muka hyvän nimissä. Mode ei hoida hommiaan?[/quo

Niinpä... Nostan tätä jotta joku tekisi ilmoituksen poliisille.

Vierailija
376/379 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo kateuden sinnikäs ehdottaminen hämmentää minua. En hirveästi keksi mistä olisin hänelle kateellinen. Hänellä ei ole ystäviä, ei hyviä suhteita vanhempiinsa tai sisaruksiinsa. Ei ole uraa, rahaa, omaisuutta. Ei ole pidetty eikä kunnioitettu persoona."

Ap

Tämä paljastaa syyn. Luulet, että kateutta herättäviä asioita pitäisi olla ihmissuhteet, ura, raha ja omaisuus sekä muiden kunnioitus. Tämä vihasi kohde on varmasti aivan päinvastainen: erakkoluonne ei kaipaa ihmissuhteita tai muiden ihmisten kunnioitusta. Pikemminkin kaihtaa niitä. Urasta ja rahasta puhumattakaan. Olet kateellinen hänelle sellaisesta, jonka et itse miellä voivan aiheuttaa kateutta: ajasta, yksin viihtymisestä, rikkaasta sisäisestä maailmasta ja optimismista.

Tässä on varmaan syitä ap:n vihaan.

Vierailija
377/379 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla kyse siitä, että olet turhautunut hänen keinoihinsa tai tapaansa tehdä muutoksia tai tehdä jotain elämänlaatuansa parantaakseen? Voisiko tollanen tunne kummuta siitä, että tavallaan empatisoit, mutta ärsyttää ja turhauttaa se, ettei ko. henkilö tee mitään muutoksia, mutta kylläkin kärsii ja ehkä valittaa nnykyelämäänsä?

Vierailija
378/379 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on minun työkaverini ja kirjoittaa minusta. Kaikki merkit täsmää ja itseasiassa sainkin asiaan vahvistuksen jo viikolla. Kyllä on ihminen sekasin voi hyvänen aika. Ala täsmää mutta asiakassuhde ei nyt ole kyseessä.

Vierailija
379/379 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat Ap:lle! Olet noita räyhääjiä vahvempi, sen takia ne käyvätkin täällä sinun kimppuun niin raivokkaasti. Ja kiitos! Minullekin kirjoituksistasi on ollut apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan