Olen mieheni puhelimessa etunimi sukunimi
Toisilla pareilla on luultavasti kulta, söpis tms. Tai edes vaimo. Mutta minä....etunimi sukunimi 😂😣
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän silloin jos miehelle sattuu joku tapaturma ja puolison nimi on tyyliin etunimi sukunimi kuten kaikki muutkin nimet, niin mistä ne poliisit tai viranomaiset erottaa puolison nimen muiden nimien joukosta jos hänelle pitäis soittaa tästä onnettomuudesta?
ICE-etuliitteestä tietenkin. Luuletko että on kätevä kahlata läpi 627 nimeä ja ettiä sieltä oisko se puoliso nyt muru, hanipuppeli vai kultsikka?
Mun miehen eksä oli sen puhelimessa jollain nimellä "kireäpillu" tms. Onneksi itse olen omalla nimellä. Minusta olisi tosi alentavaa olla "kireäpillu" jonkun puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän silloin jos miehelle sattuu joku tapaturma ja puolison nimi on tyyliin etunimi sukunimi kuten kaikki muutkin nimet, niin mistä ne poliisit tai viranomaiset erottaa puolison nimen muiden nimien joukosta jos hänelle pitäis soittaa tästä onnettomuudesta?
Meinaat, että onnettomuustilanteessa aletaan selata uhrin puhelimesta jotain Kultsipuppeli-nimeä, jotta saadaan soitettua lähiomaiselle? Jos joutuu vaikka sairaalaan, ehkä ne siellä osaavat katsoa lähiomaisen puhelinnumeron omista tiedoista.
Jos taas puhelin katoaa, kyllä sekin asia varmaan selviää muutenkin kuin soittamalla jollekin Nöpönassulle. Esimerkiksi niin, että soittaa itse kadonneeseen puhelimeen. Eli ei ole mitään "hyötyä" laittaa puolisoa lässytysnimellä puhelimen muistiin.
En tiedä, että missä muodossa olen tallennettuna miehen puhelimeen, mutta luulen, että vain etunimellä. Mies on mulla myös etunimi-sukunimi ja joskus huvin vuoksi pidän lempinimeä etunimenä. ICE-merkit puhelimessa on jokseenkin turhia, koska vaikka puhelin ei lukittuisikaan, niin ei kaiketi kenelläkään viranomaisella ole aikaa etsiä puhelinluettelosta ko. merkkiä. ICE-kortti lompakossa on parempi ratkaisu.
Meidän täysi-ikäisillä, lähes 25-vuotiailla pojilla on henkiöt ÄIJÄ ja ÄMMÄ puhelimissaan. Onko vaikeaa arvata, keitä he ovat? Toinen vanhempi poika asuu vielä kotona, nuorempi poika sai ihmeen kaupalla kaupungilta tilapäisen asunnon. He molemmat ovat melko lapsellisia, ikäänkuin murrosiän uhmaisia. Luulen, että muijallakin on puhelimessaan ÄIJÄ.
Pojat eivät ole vielä saaneet töitä. Nuorempi poika aloitti taas opiskelupaikan pääsykokeisiin valmistautumisen opiskelemalla jotain avoimessa yliopistossa.
Veljen ja siskonpojat on mun puhelimessa tyyliin pikkuherrarakasmurumaailmanihaninmurumurumuru kaikki muut etunimellä.
Itsellänihänki on kaikki numerot muodossa sukunimi, etunimi ja jos kyseessä aateveli niin lisäksi perä ab mikä tarkoittaa arian brother ja viran omaisilla on st eli saunan taakse!
Voi kyynel, jos noin pienest kii teidän liitto ,niin kesääköhän? Avokkoni puhelimessa oon Bonobo + sukunimi.Bonobo on apinalaji joka tervehtii bylsimällä sukupuoleen riippumatta. :D P:S oon mies enkä suuttunu moisesta (googlaa jos et tienny lajista )
Minä olen aviomieheni puhelimessa Tyttönimi Etunimi. Söpöä "tuo mileen seurusteluajan"
Vierailija kirjoitti:
Ainakin iPhonessa (5s) ICE-tiedot saa näkyviin ilman lukituksen poistoa niin että painaa Koti-näppäintä (ja sen jälkeen vielä uudestaan että tulee numerot näkyviin pin-koodia varten) ja valitsee vasemmalta alhaalta Hätätilanne ja sitten Sos-tiedot. Jos tiedot on sinne alkujaan päivittänyt joskus niin löytyy kyllä puhelimen omistajan tiedot, pituus, paino, allergiat ja ICE-yhteystiedot. Minulla ne on isä, äiti ja avopuoliso.
Tuskinpa ensihoitajat ja poliisit on koulutettu hallitsemaan kaikkien mahdollisten kännyköiden niksit.
Mulla on mies myös puhelimessa tallennettuna "etunimi sukunimi". En ole halunnut vaihtaa, koska olen tottunut siihen.
Ainoat eri lailla nimetyt ovat iskä, äiti ja siskoni, joka on pelkällä etunimellä.
Mullakin on kumppani etunimi sukunimi ja siinä muodossa pysyy. Niin on kaikki muutkin, vanhemmat ja sisaruksetkin. En koe mitään tarvetta laittaa mitään lässytysnimeä. Veikkaan, että itekki oon ihan nimellä miesystäväni puhelimessa. Ja se saa pitää tallennusnimen minä ite haluaa, ei se mun elämää hetkauta.
Kyllä niillä ensihoitajilla on ihan muuta tekemistä siinä, kuin ruveta soittelemaan.
Ennemmin kannattaa kysyä, onko mies ilmoittanut vaimon sairaalaan/terveyskeskukseen lähiomaiseksi, vai onko siellä edelleen äiti.
Laita ICE etunimen jälkeen, voit laittaa ennenkin.
Oisko sitten parempi, jos se ois tyyliin "ihQdaa hanipöö <3" ?
Kyllä olisin oksennus suussa, jos mieheni puhelimessa nimeni kohdalla lukisi jotain muuta, kuin etunimeni. Etunimi + sukunimi myös käypä. En voisi kuvitellakaan olevani "rakas, kulta, hani, hanipöö" tai mikään vastaava, enkä ikinä laittaisi mieheni numeroa tallennukseen muulla kuin hänen etunimellään puhelimeeni.
Monet ikäiseni (25v ->) laittavat nykyään esim. etunimen ja sydänemojin puolisonsa nimen perään, tuokin on jo mielestäni niin etovaa kuin voi olla. Ja kyllä, ollaan mieheni kanssa tosi "ällösöpöjä" kotona ja hellittelemme toisiamme paljon, mutta en ikinä voisi kuvitellakaan, että toimisin yllä kuvatulla tavalla.
Hyh.
Minä olen laittanut puhelimeeni Ice numeron, joka on mieheni numero. Muutoin mieheni on etunimi, sukunimi